ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ در دو نیمسال تحصیلی اول و دوم برگزار می شود. اگر شما نیز دارای چنین شرایطی هستید این مقاله راهنمای مناسبی برای شما خواهد بود. طی سالهای اخیر فرصت مناسبی فراهم شده است تا بدون شرکت در کنکور سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی مشغول به تحصیل در دانشگاه شوید؛ برای شروع این مسیر باید ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری 1402 را انجام دهید. انتخاب رشته بدون کنکور دارای نکاتی است که در این مقاله به آنها پرداخته ایم.

 منبع: ثبت نام بدون کنکور

ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲

در حال حاضر امکان تحصیل در بسیاری از رشته های دانشگاهی بصورت ثبت نام بدون کنکور وجود دارد؛ شما می توانید بدون شرکت در کنکور سراسری یا آزمون دیگری در بسیاری از دانشگاه های کشور با سطوح مختلف مشغول به تحصیل شوید. عنوان بدون کنکور در مدرک دانشجویانی که به این شیوه تحصیل می کنند ثبت نمی‌شود، به عبارت دیگر تفاوتی بین مدرک بدون کنکور و با کنکور وجود ندارد. 

 تاکنون زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری اعلام نشده است. به محض انتشار اطلاعیه جدید در بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. box]

جربیات جلسات مشاوره و انتخاب رشته نشان داده است بسیاری از داوطلبین تصور می کردند برای رشته های سرآمد مثل رشته های مهندسی برق در زیرگروه ریاضی، حقوق در زیرگروه ریاضی و شیمی در زیرگروه تجربی حتما باید در کنکور شرکت کنند. باید این نکته را یادآور شویم که امکان ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ در تمامی رشته های ذکر شده وجود دارد. 

زمان ثبت نام بدون کنکور 1402

اولین نکته برای ثبت‌نام، اطلاع از زمان ثبت نام بدون آزمون است. سازمان سنجش به عنوان متولی ورود به دانشگاه هر سال اقدام به انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی می نماید. این دفترچه شامل رشته های ارائه شده، دانشگاه هایی که ظرفیت ارائه داده اند، شرایط و ضوابط ثبت‌نام است. در ادامه در قالب جدولی زمانبندی مربوط به زمان و مهلت ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ ارائه کرده ایم.

نیمسال ورودی زمان ثبت نام
نیمسال اول مهر مردا ماه 1402
نیمسال دوم بهمن دی ماه 1402

راهنمای ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی 1402

داوطلبان در موعد تعیین شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. متقاضیان ابتدا باید کارت ثبت نام را خریداری کرده و کدرشته محل های انتخابی استخراج شده از دفترچه راهنم را در فرم ثبت‌نام وارد کنند. توجه داشته باشید داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری نیازی به خرید کارت جدید ندارند. در ادامه به بررسی راهنما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری پرداخته و راهنما تصویری کامل در ادامه شرح داده شده است. 

✅مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org

✅دانلود دفترچه راهنما انتخاب رشته بدون کنکور و استخراج کدرشته محل های انتخابی

✅خرید کارت ثبت نام و پرداخت هزینه (داوطلبانی که در کنکور ۱۴۰۲ نوبت دی یا تیر ماه شرکت کرده اند نیازی به خرید کارت ندارند)

✅آپلود عکس پرسنلی با توجه به شرایط ذکر شده

✅تکمیل فرم ثبت نام و وارد کردن اطلاعات لازم 

✅درج کدرشته محل های انتخابی به ترتیب اولویت بندی

✅دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام بدون کنکور که به منزله اتمام فرآیند نام نویسی می باشد.

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترننتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ پس از مراجعه به سایت ثبت نام بدون کنکور بر روی گزینه ” سراسری ” از منوی سمت راست سایت کلیک کنند.

3️⃣ بر روی لینک فعال “ سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری بهمن ماه ۱۴۰۲ ” کلیک کنید.

4️⃣ برای دسترسی به فرم انتخاب رشته، داوطلبان باید ابتدا با کلیک بر روی گزینه “ خرید کارت ” کارت اعتباری را با پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور تهیه کنند.

5️⃣ در این مرحله اطلاعات فردی و شماره های تماس را نوشته و پس از انتخاب بانک مورد نظر بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک خواهیم کرد.

6️⃣ ابتدا اطلاعات لازم نظیر نام و شماره همراه را نوشته و هزینه از کارت بانکی پرداخت می کنید.

7️⃣ اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و پرداخت کامل کنید

8️⃣ پس از پرداخت کامل یک شماره سریال در اختیار قرار می گیرید که در مراحل دیگر از آن استفاده خواهد کرد. این شماره سریال رو یادداشت کنید و نگه دارید. حال به صحفه اصلی بازگشته و بر روی ثبت نام کلیک کنید.

9️⃣ پس از خرید کارت اعتباری مجدد به صفحه اول برگردید و سریال ثبت نام خریداری شده را وارد کنید تا مراحل ثبت نام و انتخاب رشته برایتان آغاز شود.

 

 منبع: ثبت نام بدون کنکور





:: برچسب‌ها: ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: