ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

بازه زمانی که برای ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد در نظر گرفته می‌شود ممکن است هرسال متفاوت از سال قبل باشد. به طور کلی پس از اینکه آزمون کنکور دانشگاه آزاد برگزار شده و نتایج اولیه اعلام می‌شود، انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز آغاز خواهد شد. ناگفته نماند که آزمون دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری به طور مشترک برگزار می‌شوند؛ اما انتخاب رشته این دو دانشگاه به صورت مجزا انجام می‌گیرد.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد با مراجعه به آدرس azmoon.org و انتخاب رشته دانشگاه سراسری با مراجعه با سایت سازمان سنجش امکان پذیر خواهد بود.

در طول زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد، داوطلبان می‌توانند نسبت به ویرایش آن نیز اقدام کنند. زمان ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سال جاری از 4 مهر آغاز شده و 10 مهر به پایان می‌رسد. متقاضیان در این بازه زمانی فرصت دارند تا هر نوع تغییر را بر انتخاب رشته اولیه خود اعمال کنند. قابل تاکید است که هر نوع ویرایش انتخاب رشته در خارج از بازه زمانی مشخص شده به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.

تمدید مهلت ویرایش انتخاب رشته 

ممکن است محدوده زمانی برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد تمدید شود. با تمدید این محدوده زمانی داوطلبان فرصت بیشتری برای ویرایش فرم انتخاب رشته خود خواهند داشت. در نتیجه متقاضیان انتخاب رشته دانشگاه آزاد در دو حالت امکان ویرایش فرم انتخاب رشته را خواهند داشت؛ یکی در مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد و یکی تا پایان مهلت تمدید انتخاب رشته دانشگاه آزاد.

طبق اعلام سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد داوطلبان تا 10 مهر فرصت دارند برای انتخاب رشته اقدام کنند.

سنجش و پذیرش داوطلبان برای دو نوبت مهر و بهمن انجام می‌شود. مراحل ثبت نام و انتخاب رشته برای هر یک از این نوبت ها مجزا و دارای بازه زمانی منحصر به فردی است. داوطلبان با توجه به شرایط خود می‌توانند برای هر دو نوبت اقدام به ویرایش و تغییر اولویت در فرم انتخاب رشته خود کنند.

بخوانید: تراز قبولی دانشگاه آزاد 99

نحوه ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org انجام می‌گیرد. داوطلبان دانشگاه آزاد فرصت درج 100 کدرشته را در فرم انتخاب رشته خود دارند. در مرحله ویرایش انتخاب رشته امکان حذف، اضافه یا تغییر اولویت رشته های مختلف در فرم انتخاب رشته وجود دارد. در ادامه گام های مربوط به نحوه ویرایش شرح داده شده است.

  1. در گام اول می‌بایست به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کرده و گزینه ” سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری ” را انتخاب کرد.
  2. در این مرحله جهت ورود به سامانه، درج کد ملی و کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 داوطلب در محل های مربوطه الزامی است.
  3. پس از ورود به سامانه، دسترسی به فرم انتخاب رشته توسط داوطلب امکان پذیر خواهد بود. در این مرحله متقاضی می تواند تغییرات دلخواه خود را روی فرم انتخاب رشته اعمال کند.
  4. گام چهارم مهمترین گام در مرحله ویرایش انتخاب رشته است. جهت نهایی کردن ویرایش انتخاب رشته انتخاب گزینه ” ثبت نهایی ” الزامی است. به عبارت دیگر ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد زمانی با موفقیت به پایان خواهد رسید که به ثبت نهایی برسد.

هر داوطلب باید در نظر داشته باشد که امکان ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد تنها یکبار انجام پذیر است. از این رو بهتر است قبل از فشردن دکمه “ثبت نهایی” از اولویت بندی کدرشته های انتخابی اطمینان کامل حاصل کنید. ویرایش انتخاب رشته برای داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کرده باشند، به شکل رایگان انجام می‌گیرد.

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد بدون کنکور

بر خلاف ویرایش انتخاب رشته با کنکور دانشگاه آزاد، ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد بدون کنکور با پرداخت هزینه امکان پذیر خواهد بود. انتخاب رشته دانشگاه آزاد بدون کنکور مخصوص داوطلبانی است که بدون شرکت در آزمون و تنها بر اساس سوابق تحصیلی خود اقدام به ثبت‌نام کرده اند. این دسته از داوطلبان پس از خرید کارت اعتباری مجاز هستند تا تغییرات لازم را در فرم انتخاب رشته خود اعمال کنند. برای مشاهده لیست رشته های دانشگاه آزاد 99 کلیک کنید.

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99

اهمیت ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

مرحله انتخاب رشته از حساسیت بالایی برخوردار است و باید با دقت انجام شود. دلیل اهمیت ویرایش انتخاب رشته این است که با یک انتخاب نادرست، امکان از بین رفتن فرصت مناسب برای داوطلب وجود دارد. بدین ترتیب در نظر گرفتن یک سری از نکات و قواعد در طول ویرایش انتخاب رشته ضروری و لازم به نظر می‌رسد. برای مشاهده انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 99 کلیک کنید.

انتخاب رشته و ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید مطابق با دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام گیرد. این دفترچه همزمان با آغاز زمان انتخاب رشته از طریق سایت مرتبط در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. محتوای این دفترچه شامل اطلاعات و جزئیات رشته های مختلف است که بایستی در فرم انتخاب رشته درج شوند. اولویت بندی رشته های انتخابی بهتر است با در نظر گرفتن معیارهایی خاص از جمله میزان علاقه، دوری یا نزدیکی شهر محل تحصیل، هزینه های تحصیلی و… انجام شود. برای اطلاع از آخرین مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 کلیک کنید.

بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در اعلام نتایج نهایی نمی شوند، می توانند شانس خود را مجددا در مرحله تکمیل ظرفیت بیازمایند. تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در محدوده زمانی مشخص و از قبل تعیین شده اجرا می شود. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 




:: برچسب‌ها: ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: