ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۲ برای رشته های با آزمون و رشته های بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی، به صورت همزمان و از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش انجام می شود. علاقه مندان به شرکت در کنکور کاردانی پیوسته و ناپیوسته فنی حرفه ای که جزو دانش آموخته گان رشته های فنی حرفه ای، نظری، کاردانش و هنرستان هستند، می توانند با دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام در تیر ماه، از طریق سایت “ sanjesh.org ” نسبت به نام نویسی در این آزمون اقدام نمایند. در ادامه این مقاله اطلاعات جامعی از ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 1402 ارائه کرده ایم.

 منبع: ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 

 

ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۲

هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور، در مقطع تحصیلی کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته از میان علاقه مندان با مدرک تحصیلی دیپلم در یکی از شاخه های فنی‌حرفه ای، کاردانش و همینطور متقاضیان با مدرک دیپلم رشته های نظری، به صورت با آزمون و بدون آزمون دانشجو جذب می کند.

تفاوتی که کنکور کاردانی فنی حرفه ای با دیگر آزمون ها دارد این است که مراحل ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای و انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون داوطلبان به صورت همزمان در یک فرم تقاضانامه صورت می گیرد.

متقاضیان باید با اطلاع از مهلت ثبت نام کنکور کاردانی فنی ۱۴۰۲ نسبت به نام نویسی به موقع در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند. علاقه مندان می توانند به منظور اطلاع از جزئیات برگزاری این آزمون شامل شرایط و ضوابط شرکت در آزمون، نحوه نام نویسی و انتخاب رشته های با آزمون و رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و … دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۲ را که همزمان با شروع نام نویسی در سایت سازمان سنجش فعال می شود، را دریافت و مطالعه نمایند.

 

زمان ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 1402

سازمان سنجش آموزش کشور مسئولیت برگزاری کنکور کاردانی فنی حرفه ای را برعهده دارد. به همین دلیل زمان ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۲ نیز از طریق سایت این سازمان با آدرس الکترونیکی sanjesh.org اعلام می گردد.

زمان ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۲ در اوایل تیر ماه برگزار خواهد شد.

به محض آغاز زمان ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای در سایت سنجش، لینک نام نویسی و انتخاب رشته های با آزمون و رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی را در این قسمت از مقاله قرار خواهیم داد.

بخوانید:
 

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای ۱۴۰۲

همانطور که اشاره کردیم بهتر است متقاضیان در اولین قدم برای نام نویسی، اقدام به دریافت دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1402 نمایند. دفترچه راهنما ثبت نام چند روز قبل و یا همزمان با شروع مهلت نام نویسی در این آزمون، از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود. در ادامه شما عزیزان می توانید از طریق لینک زیر نسبت به دریافت دفترچه ثبت نام اقدام کنید.

به محض انتشار دفترچه ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۲  لینک دانلود فعال خواهد شد.

دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای شامل اطلاعات مهمی از جمله لیست رشته ها و گرایش های با آزمون و بدون آزمون، مجموعه های امتحانی، منابع و ضرایب دروس، نوع پذیرش دانشجو در هر کد رشته محل، تجانس رشته ها و عناوین دیپلم و … می باشد که اطلاع از آن ها برای هر داوطلبی الزامی است. 

 

شرایط ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 1402

یکی از مهم ترین بخش های دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۲ بخشی است که به شرایط شرکت در این آزمون می پردازد. لازم است اشاره کنیم فقط داوطلبانی مجاز به ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای می باشند، که دارای این شرایط باشند. لازم به ذکر است شرایط عمومی و اختصاصی که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم، برای پذیرش در رشته های با آزمون و بدون آزمون کنکور کاردانی فنی حرفه ای یکسان است.

شرایط عمومی

???? اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

???? عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران

???? نداشتن وابستگی به گروه های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران

???? عدم اعتیاد به مواد مخدر

???? برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی

شرایط اختصاصی

✅ علاقه مندان به ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای باید دارای یکی از مدارک دیپلم فنی حرفه ای و یا کاردانش نظام جدید و یا دارای مدرک دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیم باشند.

✅ فارغ التحصیلان در هنرستان ها نیز مجاز به ثبت نام در آزمون هستند.

✅ دارندگان مدرک دیپلم در رشته های نظری، مجاز به شرکت در کنکور کاردانی و انتخاب مقطع کاردانی ناپیوسته متناسب با رشته تحصیلی خود می باشند.

✅ داوطلبان در حال تحصیل باید حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ مدرک دیپلم خود را دریافت کنند. در غیر اینصورت حتی اگر موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی نیز شوند، نمی توانند جهت ادامه تحصیل وارد دانشگاه شوند.

✅ داوطلبانی که در حال تحصیل هستند و تا پایان نیمسال تحصیلی اول تا پایان بهمن ماه، فارغ التحصیل می شوند؛ مجاز به انتخاب کد رشته محل های ارائه شده در نیمسال تحصیلی دوم می باشند.

✅ دسته ای از داوطلبان که جزو پذیرفته شدگان دوره غیر روزانه دانشگاه های سراسری کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 هستند، می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل قبولی خود در آزمون سال جاری شرکت کنند و پس از قبولی از محل تحصیل خود انصراف دهند.

✅ داوطلبان آقا برای ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۲ نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند.

 

مدارک لازم برای ثبت نام 

افرادی که تمایل دارند در ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای شرکت کنند، برای تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی خود به برخی مدارک نیاز دارند. از مهم ترین مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 1402 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

???? عکس داوطلب در قالب یک فایل اسکن شده 

عکس داوطلب باید دارای مشخصات گفته شده در سامانه شامل یک عکس 4*3، واضح، بدون اثر مهر، بدون جای لکه یا منگنه، با پس زمینه سفید، فرمت jpg، حداکثر حجم 70 کیلوبایت، ابعاد 300×200 الی 400×300 باشد. عکس مربوط با داوطلبان خانم نیز باید با حجاب کامل گرفته شده باشد. 

???? سریال اعتباری ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای (سریال خریداری شده با پرداخت هزینه نام نویسی)

???? کد پیگیری دوازده رقمی سهمیه رزمندگان و ایثارگران

???? کد سیزده رقمی اتباع غیر ایرانی 

???? کد نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

???? کد چهار رقمی رایانه ای دیپلم ( به منظور رعایت شرط تجانس رشته انتخابی با عنوان دیپلم داوطلب) 

راهنما ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 1402

از مهم ترین نکاتی که متقاضیان باید در نظر داشته باشند این است که قبل از هر گونه اقدامی در جهت نام نویسی در کنکور کاردانی ۱۴۰۲ ابتدا جدول شماره 4 مندرج در دفترچه را مطالعه کنند. این جدول نشان می دهد متقاضیان با مدارک تحصیلی مختلف مجاز به انتخاب چه کد رشته محل هایی از دفترچه هستند. به عبارتی داوطلبان باید در زمان نام نویسی شرط تجانس رشته با مدرک تحصیلی شان را رعایت کنند. در ادامه به نحوه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1402 از طریق سایت سازمان سنجش اشاره کرده ایم:

✅ مراجعه به سایت سنجش sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما ثبت نام و مطالعه کامل آن

✅ آگاهی از شرایط نام نویسی و تجانس رشته دانشگاهی و دیپلم

✅ پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت شماره سریال ۱۲ رقمی

✅ تکمیل فرم ثبت نام کاردانی فنی

✅ دریافت شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام

 

راهنما گام به گام

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

2️⃣ از منوی پایین بر روی کاردانی فنی حرفه ای کلیک کنید.

3️⃣ بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

 

پرداخت هزینه ثبت نام 

3️⃣ ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای نیازمند پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کاردانی می باشد. در صورتی که نسبت به نام نویسی و انتخاب رشته در این آزمون اطمینان دارید، بر روی لینک فعال “ خرید سریال ثبت نام آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌حرفه ای و موسسات غیر انتفاعی سال ۱۴۰۲ ” کلیک نمایید.

4️⃣ در این مرحله دو سریال اعتباری ثبت نام کاردانی فنی برای شما نمایش داده می شود. یکی از سریال ها متعلق به ثبت نام با کنکور و دیگری متعلق به ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی می باشد. متناسب با علاقه مندی خود، یکی از سریال های ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای را انتخاب نمایید.

5️⃣ در صفحه جدید اطلاعات ثبت نام کنکور کاردانی فنی ۱۴۰۲ خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن همراه و … را وارد نمایید و در انتها بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک نمایید.

6️⃣ در این مرحله ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای اطلاعاتی که وارد کرده اید، نمایش داده می شود. اگر اطلاعات درست و مورد تایید شما است؛ بر روی گزینه ” پرداخت و تایید نهایی ” کلیک نمایید.

7️⃣ پس از تایید اطلاعات، شما وارد درگاه پرداخت الکترونیکی خواهید شد. برای پرداخت هزینه ثبت نام اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” پرداخت ” کلیک نمایید.

لازم است قبل از پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری رشته های با آزمون و بدون آزمون فنی‌حرفه‌ای، از نام نویسی خود و ارائه شدن رشته دلخواهتان در دانشگاه مورد نظر اطمینان حاصل کنید. چراکه پس از پرداخت هزینه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای امکان بازگشت مبلغ وجود نخواهد نشد. 
 

تکمیل مراحل نام نویسی 

8️⃣ پس از خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور کاردانی ۱۴۰۲ مجدد به صفحه اصلی بازگریدد و بر روی گزینه سیستم ثبت نام آزمون دوره های كاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیر انتفاعی سال ۱۴۰۲ کلیک کنید.

9️⃣ پس از وارد کردن سریال ثبت نام، شما می توانید با دسترسی به فرم تقاضانامه اینترنتی ابتدا اطلاعات شخصی و تحصیلی خود را وارد کنید و سپس در مراحل بعدی فرم انتخاب رشته با آزمون و یا بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی خود را حداکثر در 50 کد رشته محل تکمیل نمایید. 

1️⃣0️⃣ در صورتی که تمامی مراحل ثبت نام در کنکور کاردانی فنی حرفه ای را به درستی پشت سر بگذارید، سامانه یک کد رهگیری ثبت نام در اختیار شما قرار می دهد. لازم است تا آخرین مرحله این آزمون و تا زمان پذیرش در دانشگاه، این کد رشته محل را نزد خود نگه دارید.

با توجه به تغییرات سایت سازمان سنجش به محض شروع ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه راهنما تصویری کامل جایگزین خواهد شد.
 

زمان برگزاری آزمون و اعلام نتایج

داوطلبانی که در ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای رشته های با آزمون را انتخاب کرده اند باید در آزمون ورودی شرکت نمایند. آزمون کاردانی طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش در تاریخ 3 شهریور ماه برگزار خواهد شد. داوطلبان می توانند از اواخر مرداد ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش کارت ورود به جلسه را دریافت نمایند. همراه داشتن این کارت الزامی می باشد و در صورت نداشتن کات اجازه حضور در جلسه آزمون را نخواهید داشت.

اعلام نتایج نیز در اواخر شهریور ماه منتشر و در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت. داوطلبانی که در یکی از کدرشته محل های انتخابی خود پذیرفته شده اند باید برای تکمیل ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای مدارک لازم به را صورت حضوری به دانشگاه محل قبولی تحیل دهند.

 

مشاوره ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۲

پس از اینکه متقاضیان ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه‌ای مراحل نام نویسی و انتخاب رشته در رشته های با آزمون و بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی خود را تکمیل کردند، می توانند با یک برنامه ریزی جامع و اصولی نسبت به مطالعه سرفصل های امتحانی و کسب آمادگی تا زمان برگزاری آزمون اقدام نمایند.

شرکت در جلسه این آزمون نیازمند این است که متقاضیان در تاریخ های اعلام شده قبل از برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده و همراه خود به جلسه آزمون ببرند. در صورتی که جهت ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای و چینش الویت های خود در فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت نام، مشکل دارید؛ می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل راهنمایی های لازم را دریافت کنید. مشاوران مجرب این مرکز آمادگی تکمیل مراحل ثبت نام و انتخاب رشته شما را در سایت سازمان سنجش دارند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۲ چه زمانی می باشد؟

زمان ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای معمولا در تیرماه می باشد.

نحوه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۲ به چه صورت است؟

نحوه ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org می باشد.

متقاضیان ثبت نام جهت نام نویسی در این آزمون باید به کدام سامانه مراجعه کنند؟

جهت نام نویسی در کنکور کاردانی بایستی به سایت سازمان سنجش با آدرس الکترونیکی sanjesh.org مراجعه کنند.

منبع: ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 





:: برچسب‌ها: ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: