تحصیل پزشکی در ترکیه
نوشته شده توسط : دانتل

تحصیل پزشکی در ترکیه هدف بسیاری از دانشجویان علاقه مند به رشته های علوم پزشکی است. ترکیه در سال های اخیر پیشرفت بسیار زیادی در زمینه آموزش داشته است و به همین دلیل از سطح علمی بالایی برخوردار بوده و جز بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی محسوب می‌شود. برای قبولی در دانشگاه های پزشکی ترکیه باید شرایطی را دارا باشید و از عهده آزمون های ورودی بربیایید. برخی از دانشگاه های ترکیه بدون آزمون نیز اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند. برای کسب اطلاع از مزایا و اعتبار مدرک پزشکی کشور ترکیه می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا با شماره های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید.

منبع: تحصیل پزشکی در ترکیه 

تحصیل پزشکی در ترکیه

رشته پزشکی یکی از محبوب ترین رشته های درسی در بین دانشجویان کشورهای جهان است. این رشته بازار کار بسیار خوبی دارد و محتوای علمی آن نیز بسیار جالب و زیباست. با توجه به اهمیت علم پزشکی مهم است که دانشجویان در چه دانشگاهی ادامه تحصیل دهند.

کشور ترکیه در چند سال اخیر به یکی از قطب های مهاجرت تبدیل شده است و با داشتن دانشگاه های برتر و سیستم آموزشی عالی بسیاری از افراد برای دریافت بورسیه تحصیلی این کشور اقدام می‌نمایند. تحصیل پزشکی در ترکیه ۶ سال می باشد و دانشجویان سال آخر نیز مشغول به کارآموزی می شوند.

مزایای تحصیل پزشکی در کشور ترکیه

تحصیل پزشکی در ترکیه مزایای فراوانی دارد که اطلاع از آن‌ها می‌تواند برای داوطلبان مفید باشد. ترکیه ارتباط نزدیکی با کشورهای اروپایی دارد و در نتیجه بسیاری از اساتید پزشکی دانشگاه‌های ترکیه اساتید بین الملی هستند که از سطح علمی بالایی برخوردار می‌باشند. دیگر مزایای تحصیل در ترکیه به شرح زیر می‌باشد.

  • سطح علمی و آموزشی بالای دانشگاه ها
  • فرهنگ غنی و نزدیک به فرهنگ ایران
  • مسافت جغرافیایی کم
  • هزینه زندگی کمتر در ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی
  • دریافت کارت طبابت بین المللی پس از فارغ التحصیلی
  • ارائه دروس پزشکی به دو زبان انگلیسی و ترکی

شرایط ثبت نام رشته پزشکی

برای تحصیل در رشته های پزشکی  ترکیه باید شرایط اولیه را دارا باشید. از شروط اصلی تحصیل پزشکی در ترکیه می‌توان به داشتن حداقل ۱۸ سال سن، داشتن مدرک دیپلم، داشتن ویزا و پاسپورت، گواهی سلامت و مدرک زبان اشاره کرد. دو آزمون اصلی ورودی دانشگاه های ترکیه YOS و SAT هستند.

مدرک آزمون YOS مورد تایید اکثر دانشگاه ها می‌باشد و تمامی دانشگاه های ترکیه این مدرک را قبول خواهند کرد. دانشجویانی که مسلط به زبان ترکی نیستند باید در دوره های آموزشی زبان ترکی شرکت کنند. این دوره ها تقریبا یکسال به طول می‌انجامند و پس از آن داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام دانشگاه اقدام نمایند. مدارک ثبت نام دانشگاه برای تحصیل رشته پزشکی در ترکیه به شرح زیر می‌باشد.

 

مدارک لازم

  • ترجمه مدرک دوره قبلی (دیپلم، کارشناسی و یا کارشناسی ارشد)
  • ترجمه ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی
  • رتبه قابل قبول در آزمون های ورودی
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی و یا ترکی (برای دریافت مدرک زبان ترکی می‌توان در دوره های برگزار شده توسط کشور ترکیه شرکت کرد)
  • رزومه تحصیلی شامل مدارک و فعالیت های علمی
  • پاسپورت و ویزا برای تحصیل پزشکی در ترکیه
  • ارائه فرم اپلای دانشگاه به صورت کامل شده و مدارک پرداخت هزینه تحصیل

 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

 

اعتبار مدرک پزشکی کشور ترکیه

یکی از مهم ترین فاکتورهای تحصیل در کشورهای خارجی اعتبار مدارک دانشگاه های آن کشور است. رشته پزشکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بسیاری از کشورها مدارک کشورهای دیگر را تایید نمی‌کنند. اما کشور ترکیه به دلیل توافق با اتحادیه اروپا و پیوستن به آن‌ها، این مشکل را ندارد و مدارک تمامی رشته های تحصیلی از جمله رشته پزشکی آن مورد تایید اکثر کشورهای جهان می‌باشد.

همچنین همانطور که گفته شد ترکیه سیستم آموزشی بسیار خوبی دارد و در سال های گذشته سطح آموزشی خود را تا حد بسیار زیادی ارتقا داده است و همین مساله از دلایل مورد تایید بودن مدارک آن و تحصیل پزشکی در ترکیه می‌باشد.

تحصیل بدون آزمون در ترکیه

در دانشگاه های ترکیه این امکان فراهم است که بدون آزمون در رشته های مختلف و از جمله پزشکی قبول شد. برخی از دانشگاه های ترکیه بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو پذیرش می‌کنند و دانشجویان نیازی به قبولی در آزمون YOS نخواهند داشت. البته شرط معدل برای پزشکی بدون آزمون ترکیه مطرح است و معدل نباید کمتر از ۱۷ باشد.

همچنین داشتن مدرک زبان آیلتس و یا تافل نیز برای پزشکی بدون آزمون ترکیه ضروری است. در صورتی که قصد قبولی بدون آزمون پزشکی ترکیه را دارید، می‌توانید از مشاوران مجموعه دانتل مشورت بگیرید تا بهترین راهکارها را درمورد تحصیل پزشکی در ترکیه در اختیارتان قرار دهند.

هزینه تحصیل در کشور ترکیه

هزینه تحصیل در ترکیه یکی از مهم ترین مسائل برای دانشجویان است. دانشگاه های ترکیه به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند که هزینه تحصیل در هرکی از این دو متفاوت خواهد بود. دانشگاه های دولتی شهریه کمتری در حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار خواهند داشت. اما شهریه دانشگاه های خصوصی بیشتر است و حتی ممکن است به ۲۰۰۰۰ دلار در سال نیز برسد. بهترین راه برای کاهش هزینه های تحصیل پزشکی در ترکیه دریافت بورسیه تحصیلی است. در صورتی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی دارید، می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل مشورت نمایید.

 

بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه

اطلاع از بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه به شما کمک می‌کند تا در هنگام تصمیم گیری برای انتخاب دانشگاه آگاهی بیشتری داشته باشید. برخی از بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه به شرح زیر می‌باشند.

  • دانشگاه استانبول
  • دانشگاه آجی بادم
  • دانشگاه آنکارا
  • باهچه شهیر
  • آتاتورک
  • آکدنیز
  • باشکنت
  • کوچ از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی در ترکیه
  • حاجت تپه

 

بازار کار رشته پزشکی در کشور ترکیه

رشته پزشکی یکی از مشاغلی است که در تمام دنیا بازار کار خوبی دارد و متخصصان این رشته درآمد خوبی خواهند داشت. در کشور ترکیه نیز به همین صورت است و دولت مزایا و حقوق خوبی را برای پزشکان مشخص کرده است. پزشکان در ترکیه از حق مسکن و حمل و نقل برخوردار هستند و حداقل 14000 تا 20000 دلار حقوق دریافت می‌کنند. فارغ التحصیلان پس از تحصیل پزشکی در ترکیه می‌توانند برای دریافت اقامت دائم خود اقدام نمایند 

مشاوره تحصیل پزشکی در ترکیه

ترکیه با داشتن دانشگاه های برتر و سطح علمی و آموزشی بالا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی می‌‌باشد. داوطلبان می‌توانند برای قبولی در رشته های پزشکی بدون آزمون نیز اقدام نمایند. با دریافت بورسیه تحصیلی می‌توان هزینه زندگی و تحصیل در ترکیه را کاهش داد.

در صورتی که قصد مهاجرت و تحصیل پزشکی در ترکیه را دارید و یا دچار ابهام و سردرگمی در این مساله شده‌اید، می‌توانید با متخصصان این حوزه مشورت کرده و بهترین راهکارها برای مهاجرت و دریافت بورسیه تحصیلی را دریافت نمایید. مشاوران و متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تحصیل پزشکی در ترکیه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. تحصیل پزشکی در ترکیه بدون آزمون امکان پذیر است؟

    بله برخی از دانشگاه ها بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نیز دانشجو پذیرش می‌کنند.

  2. آیا می‌توان پس از پایان تحصیل برای دریافت اقامت دائم اقدام کرد؟

    بله با داشتن مدارک تحصیلی و سابقه فعالیت خوب می‌توانید اقامت دائم ترکیه را دریافت نمایید.

  3. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای رشته های پزشکی وجود دارد؟

    بله دانشجویان رشته های پزشکی در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام نمایند.

    منبع: تحصیل پزشکی در ترکیه





:: برچسب‌ها: تحصیل پزشکی در ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: