مهاجرت به ژاپن ۲۰۲۳
نوشته شده توسط : دانتل

مهاجرت به ژاپن ۲۰۲۳ یک گزینه عالی برای زندگی در خارج از ایران به نظر می‌رسد. ژاپن کشوری توسعه یافته است که از فرهنگی بسیار غنی برخوردار است. علاوه بر این زیبایی هایی زبانزد کشور ژاپن متقاضیان مهاجرت را برای رفتن به این کشور ترغیب می‌کند. اما مهاجرت به ژاپن کار چندان راحتی نیست. با توجه به روش های متعدد مهاجرت و سیاست های ژاپن بهتر است که قبل از تصمیم گیری به طور کامل از شرایط مهاجرت مطلع شوید. برای کسب آگاهی می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره های درج شده در پایین صفحه با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: مهاجرت به ژاپن

مهاجرت به ژاپن

 

ژاپن کشوری سنتی و در عین حال بسیار پیشرفته است که از اقتصاد و امکانات رفاهی عالی برخوردار است. این کشور یکی از مقاصد مهاجرتی محبوب می‌باشد. طبق آمارها در چند سال گذشته میزان مهاجرت به کشور ژاپن تا حد زیادی افزایش یافته است.

البته مهاجرت به ژاپن کار چندان راحتی نیست چراکه این کشور زیبا و سنتی سیاست های قوی برای جذب مهاجر ندارد. با توجه به سختی دریافت ویزای ژاپن بهتر است متقاضیان اطلاع کافی در مورد نحوه مهاجرت داشته باشند و بر این اساس تصمیم گیری نمایند.

 

مزایا و معایب مهاجرت به ژاپن

ژاپن یک کشور بسیار پیشرفته است که مردمان با فرهنگی دارد. امکانات رفاهی در ژاپن در سطح بسیار عالی قرار دارند. از سوی دیگر موقعیت های شغلی متعددی در ژاپن فراهم است و افراد می‌توانند به راحتی شغلی متناسب با رشته تحصیلی و مهارت خود پیدا کنند. آب و هوای ژاپن معتدل است و افراد مهاجر می‌توانند به راحتی با آن سازگار شوند.

اما با وجود این مزایا ژاپن معایبی هم دارد که پس مهاجرت مشکل ساز خواهد شد. فرهنگ کشور ژاپن با فرهنگ ایران بسیار متفاوت است. این احتمال وجود دارد که ایرانیان پس از مهاجرت در زمان سازگاری با این فرهنگ سختی های زیادی را متحمل شوند. عیب دیگر مهاجرت به ژاپن نیز سخت گیری برای دریافت ویزا می‌باشد. و در نهایت مهم ترین مشکل کشور ژاپن هزینه های بالای زندگی است.

 

شرایط مهاجرت به ژاپن

برای مهاجرت به ژاپن روش های متعددی وجود دارد. هر فرد با توجه به روشی که برای مهاجرت انتخاب می‌کند، شرایط متفاوتی برای مهاجرت پیش رو خواهد داشت. برخی از شرایط عمومی مهاجرت به ژاپن به شرح زیر هستند.

????داشتن پاسپورت دارای اعتبار

????توانایی مالی برای پرداخت هزینه های زندگی در ژاپن

????سلامت جسمانی

????عدم سوسابقه

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به ژاپن

برای دریافت ویزا باید مدارکی را به سفارت تحویل دهید. مدارک مورد نیاز با توجه به روش مهاجرتی متفاوت است. اما به طور کل افراد باید مدرک زیر را آماده کرده و تحویل سفارت دهند. 

????پاسپورت

????عکس گرفته شده در سال جدید

????فرم درخواست ویزا

????گواهی عدم سوسابقه

????برگه بانک برای اثبات توانایی مالی جهت پرداخت هزینه مهاجرت به ژاپن

????برگه پزشکی برای اثبات سلامت جسمی

????مدارک تحصیلی و ریز نمرات به صورت ترجمه شده

????روزمه تحصیلی

???? رزومه کاری

???? انگیزه نامه

????مدرک مربوط به پذیرش دانشگاه، جاب آفر یا سرمایه گذاری

 

مهاجرت به ژاپن از طریق کار

برای مهاجرت به ژاپن از طریق کار فرد متقاضی بایستی یک پیشنهاد کاری از سفارت دریافت کند. برای جستجو شغل در ژاپن و دریافت جاب آفر باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشید. در واقع هرچه مدرک تحصیلی بالاتر باشد، شانس دریافت جاب آفر نیز افزایش می‌یابد. ویزای کاری به صورت 4 یا 5 ساله صادر می‌شود. فرد همراه اجازه کار در ژاپن را ندارد.

علاوه بر کار با مدرک دانشگاهی، افراد می‌توانند برای ویزای مهارت های خاص نیز درخواست دهند. در این نوع، افراد می‌توانند در حوزه هایی همچون پرستاری، گردشگری و ساختمان سازی درخواست ویزا دهند. شرط اصلی دریافت این ویزا تسلط بر زبان ژاپنی است. ویزای مهارت های خاص 5 ساله است. خانواده فرد اجازه اقامت در ژاپن را ندارند اما پس از 5 سال این اجازه داده می‌شود.

به طور کلی می‌توان گفت که روش درست و اقتصادی برای مهاجرت کاری ایرانیان به ژاپن از طریق دریافت جاب آفر و مدرک تحصیلی می‌باشد.

 

مهاجرت به ژاپن از طریق تحصیل

یکی از بهترین روش های مهاجرتی به تمام کشور ها و همچنین ژاپن روش تحصیلی است. ژاپن سیستم آموزشی قوی دارد و کشوری عالی برای ادامه تحصیل محسوب می‌شود. مهاجران می‌توانند در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل بپردازند.

دوره کارشناسی 4 ساله است و دانشجویان باید 120 تا 150 واحد درسی را بگذارنند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز 2 سال تحصیلی و مستلزم پاس کردن 30 تا 50 واحد درسی می‌باشد. در مقطع دکتری تمرکز بر تحقیق و پژوهش است. دکتری معمولا 5 سال به طول می‌انجامد.

پذیرش دانشجو در ژاپن در دو ترم تحصیلی صورت می‌گیرد. ترم اول از آپریل تا سپتامبر و ترم دوم از سپتامبر تا مارس می‌باشد. برای دریافت ویزا و مهاجرت به ژاپن باید تا قبل از شروع ترم تحصیلی اقدام کنید. از بهترین رشته های برای تحصیل در ژاپن می‌توان به رشته های مهندسی، فناوری اطلاعات، اقتصاد، دبیری و زبان ژاپنی اشاره کرد. برخی از بهترین دانشگاه‌های ژاپن به شرح زیر می‌باشند.

✅دانشگاه توکیو

✅کیو

✅کیوتو

✅اوساکا

✅تسوکوبا

✅ناگویا

✅توهوکو

✅تسوکوبا

نکته: هزینه تحصیل در ژاپن بسیار زیاد است. به طوری که اگر در مقایسه با کشورهای اروپایی همچون آلمان در نظر بگیرید، تحصیل در آلمان بسیار مقرون به صرفه تر است. در صورت تمایل به تحصیل در دانشگاه های برتر ژاپن، شهریه هر ترم تحصیلی بیشتر نیز می‌شود.

 

مهاجرت به ژاپن از طریق سرمایه گذاری

افراد می‌توانند با سرمایه گذاری در ژاپن به این کشور مهاجرت کنند. خرید ملک یکی از راه های سرمایه گذاری است اما به تنهایی روش مهاجرتی محسوب نمی‌شود. افراد خارجی بدون هیچ مانعی می‌توانند در ژاپن خرید و فروش کنند اما تنها به دلیل خرید یک خانه ویزای بلند مدت به فرد تعلق نمی‌گیرد. برای این منظور باید ابتدا ویزای کاری دریافت کرده و سپس برای سرمایه گذاری اقدام به خرید خانه کنید.

روش دیگر مهاجرت به ژاپن ثبت شرکت است. افرا سرمایه گذار می‌توانند به منظور کارآفرینی در ژاپن اقدام به ثبت شرکت کرده و از این طریق اقدام به دریافت ویزا کنند. برای ثبت شرکت در ژاپن باید شرایطی را دارا باشید. این شرایط به شرح زیر هستند.

✔ داشتن سرمایه اولیه حداقل 5 ملیون ین

✔داشتن یک دفتر اداری در ژاپن

✔دریافت مجوز کسب و کار

✔توانایی مالی برای پرداخت هزینه های شرکت

✔ داشتن یک نیرو تمام وقت ژاپنی در شرکت و یا همسر ژاپنی

 

مهاجرت به ژاپن با ازدواج

یکی از راه های محبوب برای مهاجرت ازدواج است. طبق قانون اکثر کشورها در صورت ازدواج با  شهروند یک کشور پس از مدتی و اثبات واقعی بودن ازدواج می‌توان اقامت دائم دریافت کرد. اما این قانون شامل حال کشور ژاپن نمی‌شود. با ازدواج با یک شهروند یا تبعه ژاپنی می‌توانید ویزای همراه دریافت کرده به ژاپن سفر کنید. اعتبار ویزای همراه یک تا سه سال است.

در صورت زندگی مشترک و حضور مدام برای 5 سال در ژاپن امکان اقامت در این کشور را به دست می‌آورید اما با این حال شهروند ژاپن محسوب نمی‌شوید. در صورت دریافت تابعیت ژاپن نیز تابعیت کشور خود را از دست خواهید داد.

و در نهایت می‌توان گفت که ازدواج روش مناسبی برای مهاجرت به ژاپن نیست. برای مهاجرت به این کشور بهتر است روش های ایمن تر و قطعی تری را در پیش بگیرید. برای انتخاب بهترین روش مهاجرت می‌توانید با متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو صحبت کنید.

 

مهاجرت به ژاپن با تولد فرزند

تمامی کشورهای جهان برای اعطا تابعیت به نوزادان تازه متولد شده از دو قانون خاک و خون پیروی می‌کنند. طبق قانون خاک هر نوزادی که در مرز یک کشور متولد شود بدون هیچ شرطی تابیعت دریافت می‌کند. برای مثال کشور آمریکا طبق اصل خاک عمل می‌کند.

اما برخی دیگر از کشورها همچون ژاپن تابع اصل خون هستند یعنی تابعیت تنها به نوزادانی داده می‌شود که از پدر یا مادر ژاپنی متولد شده باشد. سایر افراد امکان به دنیا آوردن فرزند در این کشور را دارند اما تابعیت دریافت نخواهند کرد. به همین دلیل تولد فرزند یک روش مهاجرت به ژاپن محسوب نمی‌شود.

 

مهاجرت با ویزای توریستی ژاپن

ویزای توریستی همانطور که از نام آن پیداست جز ویزاهای کوتاه مدت است و با این ویزا فقط به طور محدود اجازه ماندن در ژاپن را دارید. با دریافت این ویزا می‌توانید 90 تا 180 روز در این کشور بمانید. این محدوده زمانی به کشور مبدا بستگی دارد.

پس از ورود به ژاپن با ویزای توریستی اجازه کار کردن در این کشور را ندارید. (در صورتی که کار شما به صورت دورکاری است هیچ مشکلی نخواهید داشت و می‌توانید به راحتی کار خود را انجام دهید. البته کار پیدا کردن در ژاپن این مدت غیرقانونی است و حتی به صورت دور کار نیز اجازه فعالیت ندارید.) 

پس از ورود به ژاپن می‌توانید از طریق آژانس های اجاره آپارتمان مکانی موقت برای اسکان پیدا کنید. در طول گشت و گذار در ژاپن حتما پاسپورت خود را به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم با مشکل مواجه نشوید. ویزای توریستی روش مهاجرت به ژاپن نیست و پس از پایان اعتبار باید ژاپن را ترک کنید. 

 

مهاجرت به ژاپن به ویزای همراه

در صورتی که یکی از اعضا خانواده ویزای بلند مدت ژاپن را داشته باشد، مهاجرت برای سایر اعضا نیز امکان پذیر است. البته که شروطی وجود دارد و متقاضیان باید واجد این شرایط باشند. برای مهاجرت به ژاپن با ویزای همراه دو روش وجود دارد.

روش اول اسپانسری است که تنها به همسر شهروند یا تبعه ژاپن اختصاص دارد. در این صورت برای همسر خارجی ویزای 6 ماهه تا 5 ساله صادر می‌شود. فرد ژاپنی باید توانایی مالی برای پرداخت هزینه های زندگی همسر خود را داشته باشد. 

روش دوم ویزای وابسته است. در این روش همسر و فرزندان فرد دارای اقامت بلند مدت می‌توانند برای دریافت ویزای همراه اقدام کنند. در صورت درخواست برای اقامت بیش تر از 90 روز، باید گواهی واجد شرایط بودن برای اعضا خانواده صادر شود. همچنین فرد دارای ویزا نیز باید محل اقامتی برای خانواده خود تهیه کرده باشد. 

 

مهاجرت به ژاپن از طریق پناهندگی

و در نهایت یکی دیگر از روش های مهاجرت به ژاپن پناهندگی است و روش بسیار خطرناکی می‌باشد. پناهجو فردی است که برای حفظ جان خود به دلایل مختلف از کشور خود فرار کرده و به کشور دیگری پناه می‌برد.

برای پناهندگی به ژاپن باید به روش غیر قانونی خاک کشور خود را ترک کرده و با قاچاقچی های انسان وارد کشور مقصد شوید. در این روش امکان آسیب جسمی و حتی مرگ وجود دارد. در صورت ورود به ژاپن نیز هیچ تضمینی برای دریافت پناهندگی نیست.

پس از پناهندگی نیز مردم ژاپن نگاه مثبتی به افراد پناهجو نخواهند داشت. رفتارهای نامناسب و شرایط بسیار بد زندگی به مرور زمان مشکلات جسمی و روحی متعددی را به وجود می‌آورد. در صورتی که قصد مهاجرت به ژاپن را دارید، توصیه می‌شود که از روش های جایگزین اقدام کنید. برای این منظور می‌توانید با ماخصصان مرکز مشاوره دانتل کو مشورت نمایید تا به بهترین شکل راهنمای‌تان کنند.

 هزینه مهاجرت به ژاپن

هزینه مهاجرت به ژاپن یکی از دغدغه های متقاضیان مهاجرت است. میزان هزینه مهاجرت با توجه به روش مهاجرتی فرق می‌کند. در مرحله اول برای دریافت ویزا باید در حدود 50 یورو هزینه کنید. این هزینه های شامل هزینه مصاحبه در سفارت، درخواست ویزا، ترجمه مدارک و.. می‌باشد. 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بیش ترین هزینه را دارد. برای این منظور فرد بایستی 5 میلیون ین به عنوان سرمایه اولیه در بانک بگذارد و حداقل 9 هزار یورو نیز در حساب خود داشته باشد. 

مهاجرت از طریق ازدواج نیز روش ارزان قیمتی نیست. همانطور که گفته شد ژاپن کشور سنتی است و مراسم عروسی جز رسوم مهم این کشور محسوب می‌شود. برای ازدواج باید در حدود 25 تا 38 هزار یورو خرج مراسم عروسی نمایید. هزینه کلی مهاجرت به ژاپن از طریق دریافت ویزای تحصیلی نیز به شرح زیر می‌باشد. 

????تحصیل در دانشگاه های دولتی  935000 ین

????‌تحصیل در دانشگاه های خصوصی 1150000 ین 

????تحصیل در دانشگاه های بین المللی 820000 ین

 

هزینه زندگی در ژاپن

علاوه بر هزینه مهاجرت که مربوط به روش دریافت ویزا می‌باشد، پس از ورود به کشور ژاپن نیز باید ماهانه هزینه هایی را برای زندگی در این کشور پرداخت کنید. برگه تمکن مالی در ابتدای دریافت ویزا برای اثبات توانایی در جهت زندگی در ژاپن می‌باشد. 

بیش ترین سهم هزینه های زندگی در ژاپن به اجاره مسکن اختصاص دارد. برای اجاره یک آپارتمان کوچک در شهرهای مرکزی باید در حدود 650 یورو ماهانه پرداخت نمایید. هزینه آپارتمان با متراژی مشابه در شهرهای حومه‌ای نیز تقریبا 450 یورو می‌باشد. 

از هزینه های دیگر مورد نیاز برای زندگی پس از مهاجرت به ژاپن می‌توان به خوراک و پوشاک اشاره کرد. برای خرید مواد غذایی باید ماهانه در حدود 180 یورو، حمل و نقل 90 یورو و اینترنت 40 یورو هزینه کنید. 

همانطور که گفته شد ژاپن کشور گران قیمتی است که این جز معایب مهاجرت به این کشور می‌باشد. قبل از تصمیم گیری برای مهاجرت به طور دقیق هزینه ها را برآورد کنید تا با مشکل مواجه نشوید. برای تصمیم گیری بهتر می‌توانید از مشاوران مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

 

دریافت تابعیت ژاپن

اکثر افرادی که به ژاپن مهاجرت می‌کنند، قصد برگشت به کشور خود را ندارند. این افراد ترجیح می‌دهند که در ژاپن بمانند و در این کشور به زندگی خود ادامه دهند. دریافت اقامت و تابعیت ژاپن شرایط خاص خود را دارد. در صورتی که فرد با ویزای تحصیلی مهاجرت کرده باشد، پس از پایان تحصیل خود باید به کشور مبدا بازگردد. 

در صورت داشتن ویزای کاری مهاجرت به ژاپن، چنانچه کارفرما راضی باشد ویزا تمدید می‌شود. پس از 5 سال حضور مداوم در ژاپن نیز می‌توانید برای درخواست ویزا درخواست دهید. 

در روش های دیگر نیز فرد باید 5 سال به طور مداوم در ژاپن زندگی کرده باشد تا اجازه درخواست اقامت دائم را به دست آورد. اما در نهایت هیچ تضمینی برای قبول درخواست و اعطا تابعیت وجود ندارد. همانطور که گفته شد ژاپن کشور سخت گیری است و به راحتی به افراد خارجی تابعیت نمی‌دهد. 

 

نحوه اقدام برای درخواست تابعیت ژاپن

با وجود سخت گیری ژاپن در اخذ تابعیت، مسلم است که افراد مهاجر باید شانس خود را برای دریافت اقامت دائم امتحان کنند. برای این منظور باید قبل از پایان اعتبار ویزای خود نسبت به درخواست اقامت اقدام نمایید. تمامی مدارک مورد نیاز را آماده کرده و آن ها تحویل اداره مهاجرت ژاپن دهید. 

پس از ارسال مدارک باید منتظر بررسی درخواست بمانید. فرایند بررسی درخواست زمان بر است و باید در حدود 6 ماه صبر کنید. در صورت قبول درخواست یک کارت اقامت دائم برای شما صادر می‌شود که می‌توانید آن را از اداره مهاجرت تحویل بگیرید.

درخواست اقامت دائم نیز در حدود 8 هزار ین هزینه دارد. برای افزایش شانس قبولی درخواست اقامت دائم و مهاجرت به ژاپن بهتر است قبل از هر اقدامی با مشاوران متخصص در حوزه مهاجرت مشورت کنید. برای این مظنور می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

بهترین شهرهای ژاپن برای مهاجرت

برای زندگی بهتر در کشور ژاپن باید به شهر محل زندگی توجه کنید. یکی از موارد تاثیر گذار در انتخاب شهر هزینه های زندگی است. شهرهای بزرگ و مرکزی گران تر از شهرهای حومه ای هستند. اما با این حال برخی از شهرها مهاجر پذیرترند و سازگاری بیشتری با مهاجران دارند. این مساله در طولانی مدت اهمیت خود را نشان می‌دهد.

از بهترین شهرها برای مهاجرت به ژاپن می‌توان به توکیو، کیوتو، یوکوهاما، اوزاکا و ساپورو اشاره کرد. بهتر است مهاجران کاری شهر توکیو را برای زندگی انتخاب کنند چراکه اکثر شرکت ها و مراکز صنعتی در این شهر قرار داد.

شهر یوکوهاما نیز شهر حومه ای است که فاصله کمی با مرکز شهر دارد. رفت و آمد در این شهر به دلیل داشتن خط قطار بسیار راحت است و در حدود 30 دقیقه زمان می‌برد. هزینه های زندگی در یوکوهاما نسبت به توکیو بسیار ارزان قیمت تر است.  

 

مشاوره مهاجرت به ژاپن

ژاپن یک شهر توسعه یافته و در عین حال دارای فرهنگ غنی شرقی است. این کشور به دلیل کیفیت بالای زندگی یکی از مقاصد مهاجرتی محبوب است. البته که ژاپن کشور مهاجر پذیری نیست و سخت گیری بیشتری نسبت به کشورهای اروپایی نشان می‌دهد. 

با توجه به سختی های مهاجرت به ژاپن بهتر است که قبل از تصمیم گیری با مشاوران متخصص در حوزه مهاجرت مشورت کنید. مشاوران می‌توانند بهترین راه مهاجرت به ژاپن را با توجه به شرایط شما مشخص کرده و یا کشورهای جایگزین را معرفی کنند. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به ژاپن می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا مهاجرت از طریق ازدواج امکان پذیر است؟

    با ازدواج با یک شهروند ژاپنی می‌توانید در ژاپن اقامت داشته باشید اما به دلیل سخت گیری ژاپن هیچ تضمینی برای دریافت اقامت دائم و تابعیت وجود ندارد. 

  2. هزینه مهاجرت به ژاپن چقدر است؟

    هزینه مهاجرت به روش انتخابی هر فرد بستگی دارد. میزان هزینه مهاجرت و زندگی در ژاپن به طور کامل در طول مقاله گفته شده است. 

  3. بهترین راه مهاجرت به ژاپن چیست؟

    به طور کلی دریافت ویزای تحصیلی راحت ترین راه مهاجرت است. اما برای معرفی بهترین روش مهاجرت باید شرایط هر فرد بررسی شود. 

    منبع: مهاجرت به ژاپن





:: برچسب‌ها: مهاجرت به ژاپن ۲۰۲۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: