ثبت نام طرح سنجش سلامت
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام طرح سنجش سلامت یکی از موارد مورد نیاز برای ثبت‌نام در مدرسه می‌باشد. دانش آموزان مقطع پیش دبستانی و اول ابتدایی بایستی حتما مورد سنجش قرار گرفته و گواهی سلامت را به مدرسه ارائه دهند. برای ثبت نام سنجش سلامت می‌توان هم از طریق مدرسه و هم به حضور مستقیم اقدام کرد. با توجه به اهمیت سنجش سلامت در این مقاله به بررسی کامل آن پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر این مقاله را مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: ثبت نام طرح سنجش سلامت

 

طرح سنجش سلامت

طبق طرح سنجش سلامت، کودکان پیش دبستانی و اول ابتدایی باید برای ورود به مدرسه از نظر سلامت معاینه شوند. سال گذشته سنجش سلامت همزمان با ثبت نام کودکان در مدرسه در ماه خرداد انجام می‌شد. اما در سال تحصیلی 1402-1403 این روند تغییر کرده است و والدین باید از نحوه جدید ثبت نام طرح سنجش سلامت مطلع شوند.

والدین برای ثبت نام کودک خود باید به مدرسه محل تحصیل مراجعه نمایند. ثبت‌نام طرح سنجش سلامت در زمان مشخص شده از سوی آموزش و پرورش انجام می‌شود. برای این منظور والدین باید به صورت غیر حضوری و از طریق اینترنت اقدام کنند.

پس از ثبت نام اینترنتی آدرس نزدیک ترین مراکز سنجش سلامت در اختیار والدین قرار می‌گیرد و می‌توانند در زمان تعیین شده برای معاینه اقدام نمایند. حتما توجه کنید که کودک شب قبل از سنجش سلامت به خوبی خوابیده باشد و صبحانه نیز بخورد.

 

زمان ثبت نام طرح سنجش سلامت 1402-1403

زمان ثبت نام طرح سنجش سلامت توسط وزارت آموزش و پرورش تعیین می‌شود. طبق اطلاعیه های آموزش و پرورش ثبت نام سنجش سلامت دانش آموزان مقطع پیش دبستانی و اول ابتدایی از 17 فروردین ماه 1402 شروع شده است.

امکان ثبت نام تا 31 خرداد ماه 1402 نیز وجود دارد. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از تغییرات زمان ثبت نام طرح سنجش سلامت در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

نحوه ورود به سایت برای ثبت نام طرح سنجش سلامت

ثبت نام سنجش سلامت در سال جدید از دو طریق امکان پذیر است. در سال های گذشته تنها مدیران مدارس می‌توانستند برای ثبت نام اقدام کنند. برای این منظور نیز بایستی به سایت سناد و سیدا مراجعه می‌کردند. این روند در سال 1402 نیز امکان پذیر است و مدیران مدارس همچنان از این طریق می‌توانند ثبت نام طرح سنجش سلامت را انجام دهند.

تغییر سال 1402 مربوط به ثبت نام مستقیم والدین می‌باشد. والدین می‌توانند مستقیما به سایت های  my.medu.ir و sirat.csdeo.ir مراجعه کرده و ثبت نام فرزند خود را انجام دهند. دریافت نوبت سنجش سلامت نیز از طریق سایت h1.iehs.ir انجام می‌شود. مراحل دریافت نوبت از این سایت به شرح زیر می‌باشد.

1️⃣وارد سایت h1.iehs.ir شوید.

2️⃣در صورت ثبت نام دانش آموز توسط مدیر مدرسه، کد ملی دانش آموز را وارد کرده و بر روی گزینه جستجو کلیک کنید.

3️⃣اطلاعات نمایش داده شده را مشاهده کرده و گزینه تایید را انتخاب کنید.

4️⃣در صفحه بعدی بایستی اطلاعات جدید را تکمیل نمایید.

5️⃣گزینه تایید را انتخاب کنید تا نوبت مراجعه به نزدیک ترین پایگاه سنجش سلامت به شما داده شود.

 

ثبت نام طرح سنجش سلامت | سنجش سلامت دانش آموزان پیش دبستانی

طبق آمارها کودکانی که در دوره پیش دبستانی تحصیل کرده‌اند رشد شناختی بیشتری نسبت به دیگر کودکان نشان داده‌اند. این کودکان از نظر هوش و شناخت دو نمره بالاتر از دیگران می‌گیرند. کودکان 5 ساله امکان تحصیل در مقطع پیش دبستانی را دارند.

در مقطع پیش دبستانی کودکان باید سنجش سلامت را دریافت کنند. در این صورت برای ورود به مقطع ابتدایی دیگر نیازی به ثبت نام طرح سنجش سلامت نیست. با سنجش سلامت در سن پیش دبستانی می‌توان قبل از سن مدرسه از وضعیت کودک مطلع شد.

در صورتی که کودک نیازهای ویژه ای داشته باشد، در سریع ترین زمان مراقبت های لازم را دریافت خواهد کرد. همچنین والدین می‌توانند کودکان خود را از نظر بیش فعالی نیز بررسی کنند. برای این منظور می‌توان از طریق مراجعه به سایت های my.medu.ir، sirat.csdeo.ir و sso.my.gov.ir ثبت نام و نوبت دهی را انجام داد.

همچنین امکان ثبت نام در سایت سیرت برای کودکان غیر پیش دبستانی نیز وجود دارد. والدین می‌توانند کودکان 4 تا 5 ساله خود را در این  سایت ثبت نام کرده و برای سنجش سلامت جسمی و ذهنی اقدام نمایند.

 

سنجش سلامت دانش آموزان اول دبستان

تمامی دانش آموزان برای ورود به مقطع اول ابتدایی بایستی سنجش سلامت را انجام دهند. در این سنجش وضعیت کودکان از نظر بینایی، شنوایی، سلامت کلی و آمادگی تحصیلی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

والدین برای ثبت نام طرح سنجش سلامت و دریافت نوبت بایستی به سایت my.medu.ir sirat.csdeo.ir و sso.my.gov.ir مراجعه نمایند. تمامی این سامانه ها به سایت my.medu برمی‌گردد. در این صفحه والدین باید اطلاعات فرزند خود را وارد کرده و نوبت سنجش سلامت را دریافت نمایند. سنجش در پایگاه های سلامت نزدیک محل زندگی انجام می‌شود.

 

نحوه ورود به سایت my.medu.ir برای ثبت نام طرح سنجش سلامت

1️⃣وارد سایت my.medu.ir شوید.

2️⃣نقش والدین را انتخاب کرده و گزینه ورود را بزنید.

 

3️⃣تلفن همراه و کد امنیتی را وارد کرده و بر روی گزینه ارسال رمز یکبار مصرف کلیک کنید.

 

4️⃣کدی که به خط تان ارسال شده است را در کادر وارد کنید تا به پنل کاربری هدایت شوید.

 

5️⃣گزینه سنجش بدو ورود را انتخاب نمایید. در صورت عدم عضویت، اطلاعات دانش آموز را وارد کرده و نوبت سنجش را دریافت نمایید.

 

هزینه ثبت نام طرح سنجش سلامت  1402-1403 شصت هزار تومان می‌باشد. البته این مبلغ در برخی مناطق متفاوت است. برای مثال سال گذشته در مناطق محروم به صورت رایگان انجام شد. برای کسب اطلاع بیش تر در این زمینه می‌توانید با متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو مشورت نمایید.

 

سنجش سلامت دانش آموزان خارجی

دانش آموزان خارجی که شناسنامه و سایر مدارک هویتی ندارند، برای ثبت نام طرح سنجش سلامت باید به صورت حضوری به پایگاه سلا‌مت رفته و نوبت سنجش را مستقیما در پایگاه و از مدیر آن جا دریافت نماییند. 

لازم به ذکر است که با این کار تنها مدتی برای فراهم کردن مدرک مهیا می‌شود. در نهایت برای ثبت نام در مدارس بایستی حتما مدارک هویتی ارائه داد. در غیر این صورت حتی با دریافت گواهی سنجش سلامت نیز امکان ثبت نام و تحصیل در مدرسه وجود ندارد. 

 

ثبت نام طرح سنجش سلامت | سنجش سلامت دانش آموزان با نیازهای ویژه

هدف از سنجش سلامت بررسی وضعیت دانش آموزان و تشخیص کودکان از یکدیگر می‌باشد. برخی مواقع در سنجش سلامت تشخیص داده می‌شود که کودک مشکلی دارد. در این صورت دانش آموز به پزشک متخصص ارجاع داده شده و به صورت تخصصی تر ارزیابی می‌شود. چنانچه مشکل کودک تایید شود، به مدارس استثنایی هدایت خواهد شد. 

برخی کودکان با نیازهای خاص همچون کودکان نابینا، ناشنوا و دارای اختلالات جسمی با توصیه کارشناسان در مدارس عادی تحصیل می‌کنند. در این صورت یک معلم کودکان استثنایی نیز در مدرسه حضور خواهد داشت تا رابط بین معلم و مدرسه با دانش آموز استثنایی باشد. 

با توجه ویژه معلم حتی دانش آموزان دیرآموز نیز می‌توانند به سطح درسی سایر دانش آموزان برسند. مهم ترین نکته در ثبت نام طرح سنجش سلامت همین تشخیص وضعیت دانش آموزان می‌باشد. با تشخیص زودهنگام می‌توان به موقع اقدامات درمانی و آموزشی را اعمال کرد و میزان آسیب را به حداقل رساند. 

 

مشاوره ثبت نام طرح سنجش سلامت

توجه داشته باشید که در صورت نوبت گیری در سایت و عدم مراجعه، باید برای دریافت نوبت مجدد دو برابر هزینه پرداخت کرده و با سختی بیش تری نوبت دریافت کنید. در سال های گذشته سنجش اختلالات یادگیری، بیش فعالی و اختلالات حرکتی نیز در طرح سنجش سلامت انجام می‌شود. 

در صورتی که هرگونه سوال و یا ابهامی در مورد ثبت نام طرح سنجش سلامت برای‌تان به وجود آمد، می‌توانید با متخصصان این حوزه صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه طرح سنجش سلامت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام طرح سنجش سلامت به چه معناست؟

    در طرح سنجش سلامت دانش آموزان قبل از ورود به مدرسه از نظر جسمی و اختلالات یادگیری مورد بررسی قرار می‌گیرند. 

  2. ثبت نام طرح سنجش سلامت چه زمانی است؟

    ثبت نام از فروردین ماه شروع شده و تا آخر خرداد نیز ادامه خواهد داشت.

  3. هزینه ثبت نام سنجش سلامت چقدر است؟

    طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش برای ثبت نام سنجش سلامت بایستی 60 هزار تومان پرداخت کرد. 

    منبع: ثبت نام طرح سنجش سلامت





:: برچسب‌ها: ثبت نام طرح سنجش سلامت ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: