ثبت نام کنکور 1400
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام کنکور سراسری 1400

ثبت نام کنکور سراسری از طریق سایت رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد. کلیه متقاضیان شرکت در کنکور سراسری دانشگاه دولتی و آزاد باید در سایت سازمان سنجش ثبت نام نمایند. آزمون کنکور در پنج گروه آزمایشی برگزار می‌شود. داوطلبان باید براساس علاقه مندی خود یکی از گروه های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان خارجی را انتخاب نمایند.

درانتخاب گروه آزمایشی، نیازی به حفظ تجانس با رشته تحصیلی نیست. گروه های ریاضی، تجربی و انسانی، گروه اصلی هستند. گروه های آزمایشی هنر و زبان خارجی شناور تلقی می‌شوند. داوطلبان مجاز هستند منحصرا در یکی از گروه­های اصلی ثبت نام نمایند. داوطلبان در صورت تمایل می‌توانند یک یا دو گروه شناور را علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود انتخاب نمایند.به طور کلی، داوطلبان می‌توانند یک تا سه گروه را برای آزمون کنکور خود انتخاب کنند. به عنوان مثال داوطلب می‌تواند در سه گروه تجربی، هنر و زبان ثبت نام کند.

بخوانید: ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 99

ثبت نام در کنکور مختص رشته محل های با آزمون است. داوطلبان می‌توانند برای ادامه تحصیلات خود در آموزش عالی از رشته های بدون آزمون نیز استفاده کنند. اما اگر فردی به دنبال قبولی در رشته های پرطرفدار و دانشگاه های پرمتقاضی است، حتما باید در کنکور شرکت نماید. متقاضیان برای ثبت نام به آدرس sanjesh.org مراجعه نمایند.

بخوانید: دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400

هرسال ثبت نام کنکور در بازه زمانی اعلامی از سوی سازمان سنجش صورت می‌گیرد. زمان ثبت نام در سال های مختلف اندکی تفاوت دارد. اما به طور تقریبی می‌توان گفت که ثبت نام در بهمن ماه انجام می‌شود. طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش، ثبت نام کنکور 1400 از 12 بهمن ماه آغاز و تا 18 بهمن ادامه خواهد داشت. برای مشاهده و دریافت فرم ثبت نام کنکور سراسری 1400 کلیک کنید.

پس از پایان یافتن مهلت ثبت نام، فرصت مجددی برای کسانی که موفق به ثبت نام نشده اند در نظر گرفته می‌شود. تمدید مهلت ثبت نام غالبا صورت می‌گیرد. اما به کلیه داوطلبان توصیه می‌شود که ثبت نام خود را موکول به روزهای آخر ننمایند. در زمان تمدید مهلت ثبت نام، داوطلبانی که ثبت نام کرده اند نیز مجاز به ویرایش اطلاعات خود هستند.

بخوانید: ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری 1400

شرایط ثبت نام 

ثبت نام نمودن در کنکور دارای شرایط و ضوابط مخصوصی است. لازم است داوطلبان پیش از آغاز فرآیند ثبت نام، از قوانین مطلع شوند. اطلاع از قوانین مانع بروز مشکلات بعدی خواهد شد. تنها داوطلبانی مجاز به ثبت نام در کنکور هستند که حائز تمام شرایط اعلامی باشند. شرایط ثبت نام را می‌توان به دو بخش شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم نمود.

بخنوانید: شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1400

شرایط عمومی ثبت نام کنکور 1400

  • اعتقاد داشتن به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی تصریح شده در قانون اساسی از شروط عمومی ثبت نام می‌باشد.
  • عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران برای متقاضیان ضروری است.
  • متقاضیان نباید سابقه عضویت در سازمان های غیر قانونی، فراماسونری و اعقاب آنها داشته باشند.
  • داشتن سوء پیشینه مانع از احراز شرایط عمومی خواهد بود.
  • عدم احراز فساد اخلاقی جزء ضروریات است.
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر الزامی است.

شرایط اختصاصی ثبت نام 

  • لازمه شرکت در کنکور، داشتن گواهینامه دوره پیش دانشگاهی یا نظام آموزشی جدید که تا تاریخ31/6/1400 دریافت شود، می‌باشد.
  • متقاضی نباید دانشجو پذیرفته شده دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سال 99 باشد.
  • پذیرفته شدگان دوره های روزانه سال 99 در صورت تمایل به ثبت نام در کنکور 1400، تنها مجاز به انتخاب دوره های غیر روزانه هستند.
  • دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره های شبانه، مجازی، خود گردان، پیام نور و دانشگاه آزاد، بدون نیاز به انصراف از تحصیل مجاز به ثبت نام در کنکور هستند.
  • دارندگان مدرک کاردانی و یا کاردانی پیوسته و آن دسته از داوطلبانی که تا تاریخ 1400/6/31 در مقطع کاردانی فارغ التحصیل می‌شوند، مجاز به ثبت نام در کنکور هستند.
  • فارغ التحصیلان رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت در مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد باید تا تاریخ 1400/6/31 و یا 1400/11/30 خدمات خود را به اتمام برسانند تا مجاز به شرکت در کنکور باشند. این گروه در صورت پذیرفته شدن در مقطع دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی می‌توانند خدمات قانونی خود را پس از به پایان رسیدن دوره جدید به انجام رسانند.
  • دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد در صورت نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه و تعهد خدمت به ارگان خاص، می‌توانند در کنکور شرکت نمایند. برای دریافت کد نظام وظیفه کلیک کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 1400

لازم است داوطلبان قبل از آغاز زمان ثبت نام کنکور از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام مطلع شوند. گردآوری مدارک لازم پیش از موعد ثبت نام می‌تواند باعث آرامش روانی داوطلبان گردد. لیست مدارک مورد نیاز عبارتست از:

داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی باید به سایت سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها به آدرس dipcode.medu.ir مراجعه نمایند.

بخوانید: مدارک ثبت نام کنکور سراسری 1400

راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1400

برای ثبت نام در کنکور سراسری باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمود. داوطلبان باید پیش از ورود به صفحه ثبت نام، هزینه ثبت نام را پرداخت نمایند. لذا خرید کارت اعتباری جزء گام‌های نخستین جهت ثبت نام می‌باشد. چنانچه داوطلبی متقاضی شرکت در چند گروه آزمایشی باشد، باید به تعداد گروه های مورد نظر خود کارت اعتباری تهیه نماید. به طور کلی برای ثبت نام در کنکور 1400 باید گام های زیر را طی نمود:

 

در حال حاضر لینک ثبت نام در سایت سازمان سنجش در دسترس نیست. در اولین فرصت پس از آغاز زمان ثبت نام کنکور، راهنمای تصویری ثبت نام نیز در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. در مقاله نحوه و راهنما تصویری ثبت نام کنکور سراسری 1400 به بررسی کامل و قدم قدم ثبت نام کنکور پرداخته ایم برای مشاهده بر روی لینک زیر کلیک کنید.

بخوانید: نحوه و راهنما تصویری ثبت نام کنکور سراسری 1400

مشاوره ثبت نام کنکور سراسری 1400

ثبت نام کنکور سراسری، اولین مرحله شرکت در این آزمون و از مهم ترین مراحل است. اشتباه در ورود اطلاعات و یا نقص در ثبت نام؛ باعث ایجاد مشکل در مراحل بعدی ثبت نام می شود. توصیه دانتل به داوطلبان کسب اطلاعات کافی درمورد نکات ثبت نام است. آگاهی بر مسائل مختلف مربوط به ثبت نام به داوطلبان کمک می‌کند تا این مرحله را به بهترین شکل سپری کنند. مطالعه این نکات از طریق سایت دانتل قابل مطالعه است. همچنین مشاورین دانتل آمادگی همراهی داوطلبان در همه مراحل را دارند. توصیه می کنیم برای مسائل و مشکلات خود با مشاورین تحصیلی دانتل تماس بگیرید. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ثبت نام کنکور 1400




:: برچسب‌ها: ثبت نام کنکور 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 1108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: