دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
نوشته شده توسط : دانتل

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

علاوه بر تراز و درصدهای اکتسابی داوطلب در کنکور سراسری، سوابق تحصیلی دانش آموز نیز در نمره نهایی او تاثیر مثبت دارد. تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری سال 1400 را دارند و دیپلم خود را در سال 1384 و بعد از آن و همینطور مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 1391 و بعد از آن اخذ کرده اند، می‌توانند برای دریافت کد سوابق از سایت مربوطه اقدام کنند.

همانطورکه گفته شد برای جلوگیری از وارد کردن دستی نمرات و کم کردن احتمال بروز خطا سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها ایجاد شده است که همان طور که مشخص است اقدام به جمع آوری اطلاعات سوابق تحصیلی دانش آموزان می کند. این سامانه از طریق سایت مربوطه به نشانی اینترنتی ” dipcode.medu.ir ” یک کد با عنوان کد سوابق تحصیلی در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد.

بخوانید: مدارک ثبت نام کنکور سراسری 1400

کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی | دانش آموزان مشمول

دانش آموزانی که دیپلم خود را در یکی از رشته‌های نظری شامل علوم تجربی، ریاضی و علوم انسانی از سال 1384 به بعد دریافت کرده اند و همینطور دانش آموزان همین رشته ها که مدرک پیش دانشگاهی از سال 1391 به بعد دریافت کرده اند، می‌توانند کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود را از سایت دریافت کد سوابق تحصیلی دریافت کنند. منظور از سوابق تحصیلی دانش آموزان همان ریز نمرات امتحانات کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی دانش آموز که حاوی نمرات دروس مرتبط با رشته شان می‌باشد، است.

بخوانید: دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه ثبت نام کنکور 1400

دانش آموزانی که فارغ التحصیل رشته های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش هستند و مدرک دیپلم خود را گرفته اند در صورتی که بخواهند در کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1400، شرکت کنند می‌توانند از سایت گفته شده، کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت کنند.

لازم به ذکر است با توجه به حذف دوره پیش دانشگاهی از نظام جدید، داوطلبان نظام جدید فاقد کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی بوده و فقط باید کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت کنند.

کدسوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی | راهنمای دریافت

تمامی داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود باید طبق مراحل زیر پیش بروند.

  • مرحله اول: داوطلبان بایستی در ابتدا به سایت سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق‌ تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری ورود به دانشگاه ها به نشانی اینترنتی ” dipcode.medu.ir ” مراجعه کنند.
  • مرحله دوم: در صفحه ایجاد شده، پس از خواندن متن نمایش داده شده بایستی طبق تصویر زیر بر روی گزینه ” برای مشاهده سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی اینجا کلیک کنید ” کلیک نمایند.

 

  • مرحله سوم: در صفحه پیش رو که طبق تصویر زیر می‌باشد، دانش آموزان باید اطلاعاتی شامل کد دانش آموزی، کد منطقه، کد مقطع و تاریخ تولد خود را در بخش‌های تعیین شده وارد کنند و سپس بر روی گزینه ” تایید ” کلیک کنند.

داوطلبانی که مایل به دریافت کدسوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود هستند، توجه داشته باشند ابتدا یک بار مقطع خود را دیپلم وارد کنند و کدسوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت کنند و سپس دوباره وارد سایت شده و اینبار برای مقطع پیش دانشگاهی اقدام کنند.

 

 

لازم به ذکر است داوطلبان می‌توانند برای دسترسی به کد دانش آموزی خود به مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود مراجعه کنند. کد منطقه داوطلبان نیز در سایت سازمان سنجش موجود می‌باشد که داوطلبان باید توجه داشته باشند کد منطقه دیپلم یعنی کد منطقه ای که دو سال اول دوره متوسطه دوم را در آنجا گذرانده اند و کد منطقه پیش دانشگاهی یعنی کد منطقه ای که سال پیش دانشگاهی را در آن گذرانده اند و سپس کد منطقه خود را دریافت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کدسوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی




:: برچسب‌ها: دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: