زمان ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ توسط سازمان سنجش اعلام می شود. در سال‌های اخیر با افزایش رشته های بدون آزمون دانشگاه و افزایش تدریجی تاثیر معدل علاقه شرکت کنندگان به این نوع دانشگاه ها بیشتر می‌شود. رشته های بدون آزمون دانشگاه سراسری مختص آن دسته از داوطلبانی است که تمایل دارند بر اساس سوابق تحصیلی در ثبت نام بدون کنکور شرکت کنند. این دسته از داوطلبان با مطالعه دفترچه و یافتن رشته دانشگاهی مورد نظر دیگر لازم نیست در آزمون سراسری شرکت کنند. در ادامه مقاله به بررسی زمان ثبت نام بدون آزمون 1402 در نیمسال های اول و دوم خواهیم پرداخت.

 منبع: زمان ثبت نام بدون کنکور

زمان ثبت نام بدون کنکور سراسری 1402

با توجه به اینکه زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ در دو نوبت نیمسال مهر و بهمن انجام می‌شود. ثبت‌نام داوطلبین ورودی نیمسال اول و دوم به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش انجام می شود.

متقاضیان باید پس از دریافت دفترچه و تکمیل مدارک ثبت نام، با مطالعه سهمیه ها، قوانین و ضوابظ و همینطور اطلاع از تمامی رشته های بدون آزمون و انتخاب رشته مورد نظر باید در تاریخ اعلام شده با مراجعه به سایت بدون کنکور را تکمیل کنند.

نیمسال ورودی سال زمان ثبت نام
نیمسال اول مهر 1402 مرداد ماه ۱۴۰۲
نیمسال دوم بهمن 1402 دی ماه ۱۴۰۲

 

 

زمان ثبت نام بدون کنکور 1402 | ورودی مهر

در زمان ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ داوطلبان به مراجعه به سایت سازمان سنجش و خرید کارت اعتباری و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی می توانند شانس خود را در قبولی در دانشگاه های سراسری، پیام نور و غیرانتفاعی امتحان کنند.

تاکنون زمان ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی مهر ماه اعلام نشده است. به نحض مشخص شدن تاریخ در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

در سال گذشته ثبت‌نام رشته های بدون آزمون مهر از اواسط مرداد آغاز و تا شهریور ادامه داشت. با توجه به روند هر سال که تاریخ ثبت نام بدون کنکور همزمان با انتخاب رشته آزمون سراسری می باشد. پیش بینی می کنیم از اواسط مرداد ماه سال جاری نام نویسی آغاز و لینک ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش فعال خواهد شد. 

 

تاریخ ثبت نام بدون کنکور 1402 | ورودی بهمن

همانطور که گفتیم دانشگاه های سراسری در دو دوره برای ورودی بدون آزمون دانشجو می‌پذیرند. هر ساله ثبت‌نام ورودی دوره دوم دانشگاه های بدون آزمون از اواخر آذر آغاز شده و تا اواسط دی ادامه دارد. با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش زمان ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ از تاریخ ۱۴ تا ۲۰ آذر ماه بود و داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

تا کنون زمان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی مهر ماه 1402 اعلام نشده است. به محض اعلام در این قسمت مقاله بروزرسانی می شود.

داوطلبان گرامی برای اطلاع زمان نام نویسی می توانید عضو کانال تلگرامی مجموعه دانتل کو شوید و از آخرین اخبار کنکور سراسری و پذیرش بدون آزمون مطلع شوید. 

تمدید تاریخ ثبت نام بدون آزمون 1402

معمولا افرادی هستند که در مهلت مقرر شده از نام نویسی جا می‌مانند. از این رو سازمان سنجش زمان ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ را چند روز تمدید می کند. در سال گذشته مهلت ثبت نام بدون کنکور برای چند روز دیگر تمدید شد تا آن دسته از داوطلبانی که موفق به نام نویسی نشده اند در این بازه زمانی نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

تا کنون اطلاعیه مبنی بر تمدید مهلت نام نویسی بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی منشتر نشده است. به محض اعلام در این قسمت بروزرسانی خواهد شد.

با توجه به تمدید مهلت ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی، پیش بینی می شود پس از پایان زمان ثبت نام بدون کنکور چند روزی این زمان تمدید شود ولی تا کنون اطلاعیه مبنی تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور در نیمسال اول مهر ماه و نیمسال دوم بهمن ماه اعلام نشده است 

زمان ویرایش فرم ثبت‌نام

آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت نام بدون کنکور و تمدید مهلت آن، ثبت‌نام خود را انجام داده اند، در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه می توانند فرم خود را ویرایش کنند. البته توجه داشته باشید در زمان ویرایش فرم در صورت تمایل می توانید اولویت بندی کدرشته محل های انتخابی را تغییر داده و کدرشته محل را اضافه یا حذف نمایید.

زمان اعلام نتایج سوابق تحصیلی ۱۴۰۲

با توجه به اینک زمان ثبت نام بدون کنکور 1402 نیمسال اول در مرداد و شهریور ماه انجام می‌شود. می توان بازه زمانی تقریبی اعلام نتایج بدون آزمون را نیز مهرماه در نظر گرفت. پس از مطالعه نتایج و در صورت قبولی در یکی از رشته های انتخابی داوطلب می‌تواند برای تکمیل ثبت نام با محل دانشگاه مقصد مراجعه کند.

اعلام نتایج رشته های بدون آزمون از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود. داوطلبین باید به آدرس ” sanjesh.org ” مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات داوطلبی به نتایج دسترسی پیدا کنند. 

نیمسال تحصیلی  زمان اعلام نتایج
نیمسال اول | مهر اواخر شهریور ۱۴۰۲
نیمسال دوم | بهمن اواخر دی ماه ۱۴۰۲

مشاوره تاریخ ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی

دانشگاه های سراسری و آزاد در دو نوبت در سال به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرند. داوطلبان متقاضی در صورت واجد شرایط بودن می توانند با مراجعه به سایت سنجش ثبت‌نام خود را انجام دهند. 

توصیه مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل به داوطلبان این است که در روز های اولیه زمان ثبت نام بدون کنکور نام نویسی خود را انجام دهند و آن را به روز های پایانی موکول نکنند. در صورت هر گونه ابهام در رابطه با شرایط و نحوه ثبت‌نام بدون کنکور می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید تا به صورت کامل راهنمایی شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان بدون کنکور ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید. 

سوالات متداول

زمان ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ چه تاریخی می باشد؟

ثبت نام در نیمسال اول معمولا در مرداد ماه و در نیمسال دوم در دی ماه می باشد.

داوطلبان برای نام نویسی به کدام سایت مراجعه نمایند؟

داوطلبان جهت ثبت نام باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند.

آیا مهلت ثبت نام بدون آزمون ۱۴۰۲ تمدید می شود؟

بله هر ساله زمان ثبت نام بدون کنکور نیمسال اول و دوم برای چند روز تمدید خواهد شد.

منبع: زمان ثبت نام بدون کنکور





:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: