ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ در دو نیمسال تحصیلی اول و دوم برگزار می شود. اگر شما نیز دارای چنین شرایطی هستید این مقاله راهنمای مناسبی برای شما خواهد بود. طی سالهای اخیر فرصت مناسبی فراهم شده است تا بدون شرکت در کنکور سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی مشغول به تحصیل در دانشگاه شوید؛ برای شروع این مسیر باید ثبت نام بدون آزمون 1402 را انجام دهید. انتخاب رشته بدون کنکور دارای نکاتی است که در این مقاله به آنها پرداخته ایم.

 منبع: ثبت نام بدون کنکور

ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲

 

در حال حاضر امکان تحصیل در بسیاری از رشته های دانشگاهی بصورت ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ وجود دارد؛ شما می توانید بدون شرکت در کنکور سراسری یا آزمون دیگری در بسیاری از دانشگاه های کشور با سطوح مختلف مشغول به تحصیل شوید. عنوان بدون کنکور در مدرک دانشجویانی که به این شیوه تحصیل می کنند ثبت نمی‌شود، به عبارت دیگر تفاوتی بین مدرک بدون کنکور و با کنکور وجود ندارد. 

 تاکنون زمان ثبت نام بدون کنکور 1402 دانشگاه های سراسری اعلام نشده است. به محض انتشار اطلاعیه جدید در بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

جربیات جلسات مشاوره و انتخاب رشته نشان داده است بسیاری از داوطلبین تصور می کردند برای رشته های سرآمد مثل رشته های مهندسی برق در زیرگروه ریاضی، حقوق در زیرگروه ریاضی و شیمی در زیرگروه تجربی حتما باید در کنکور شرکت کنند. باید این نکته را یادآور شویم که امکان ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ در تمامی رشته های ذکر شده وجود دارد. 

زمان ثبت نام بدون کنکور 1402

اولین نکته برای ثبت‌نام، اطلاع از زمان ثبت نام بدون آزمون است. سازمان سنجش به عنوان متولی ورود به دانشگاه هر سال اقدام به انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ بر اساس سوابق تحصیلی می نماید. این دفترچه شامل رشته های ارائه شده، دانشگاه هایی که ظرفیت ارائه داده اند، شرایط و ضوابط ثبت‌نام است. در ادامه در قالب جدولی زمانبندی مربوط به زمان و مهلت ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ ارائه کرده ایم.

نیمسال ورودی زمان ثبت نام
نیمسال اول مهر مردا ماه 1402
نیمسال دوم بهمن دی ماه 1402

 

نحوه ثبت نام داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند

آن دسته از داوطلبانی که در جلسه کنکور سراسری حضور داشته و شرکت کرده اند دیگر نیازی به پرداخت هزینه جداگانه چهت ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ ندارند و با مراجعه به سایت سازمان سنجش بر روی لینک فعال انتخاب رشته آزمون سراسری کلیک کرده و با وارد کردن شماره پرونده و کد رهگیری و کدملی می توانند وارد فرآیند انتخاب رشته شوند.

این داوطلبان در همان فرم انتخاب رشته خود که کدرشته محل های با آزمون انتخابی را وارد می کنند، می توانند کدرشته محل های بدون آزمون صرفا بر اساس سوابق تحصیلی را نیز درج کنند.

ترتیب اولویت بندی کدرشته محل های با آزمون و بدون آزمون هیچگونه تمایزی ندارد و داوطلب باید بر اساس علاقه و آینده و شاغلی اولویت بندی خود را انتخاب کند. پیشنهاد میکنیم حتما پیش از انجام انتخاب رشته مقاله زیر را مطالعه کنید تا با آگاهی کامل انتخاب رشته خود را انجام دهید. 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۲

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش دفترچه راهنما ثبت نام بدون کنکور 1402 به صورت جداگانه منتشر خواهد شد و دیگر مانند سال های گذشته لیست کدرشته محل در داخل دفترچه گروه های آزمایشی قرار داده نمی شود. برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

داوطلبان پیش از ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ ابتدا باید این دفترچه را دانلود کرده و به صورت کامل مطالعه نمایند و پس از آکاهی از شرایط و ضوابط لازم،کدرشته محل‌های انتخابی خود را استخراج کرده و در زمان تکمیل فرم انتخاب‌رشته آن را وارد کنند. 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ حاوی تمامی شرایط و ضوابط و کدرشته محل‌های انتخابی می باشد که پیش از آغاز نام نویسی منتشر می شود. در این دفنترچه راهنما هم کدرشه محل های با آزمون و هم بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی وجود دارد. 

شرایط ثبت نام بدون کنکور 1402

داوطلبانی که تصمیم گرفته اند بصورت بدون کنکور مشغول به تحصیلات دانشگاهی شوند؛ باید دارای شرایط ثبت نام بدون کنکور 1402 (عمومی و اختصاصی) باشند. در ادامه این شرایط را مورد بررسی قرار داده ایم. داوطلبان باید مدارک ثبت‌نام بدون آزمون خود را تکمیل نمایند. مدارک موردنیاز شامل اطلاعات فردی، شناسنامه ای و سوابق تحصیلی است. داوطلبان آقا باید مدارک مربوط به نظام وظیفه خود را نیز ارائه دهند.

شرایط عمومی

✅ اعتقاد به یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی

✅ اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

✅ عدم سوپیشینه اخلاقی

✅ پذیرش قوانین دانشگاه 

شرایط اختصاصی

✅ اتمام تحصیل و ارائه مدرک فارغ التحصیلی پیش از زمان ثبت نام

✅ صلاحیت جسمانی و روانی متناسب با رشته انتخابی

✅ ارائه مدرک دیپلم نظام قدیم یا دیپلم نظام جدید

✅ تکمیل فرم های ثبت نام دانشگاه

✅ پذیرفته شدگان دوره روزانه 1400 محروم از نام نویسی می باشند

✅ حداکثر 100 کدرشته محل را می توان انتخاب کرد.

 

مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲

داوطلبان پیش از ثبت٬نام ابتدا باید آگاهی کامل از مدارک لازم را داشته باشند و قبل از انجام فرآیند ثبت نام این مدارک را آماده کنند. مدارک ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ به صورت زیر می باشد.

❌ اطلاعات فردی و شناسنامه ای

❌ عکس 3*4 یا 4*6 رنگی با زمینه سفید داوطلب که در سال جاری گرفته شده باشد

❌ عنوان و معدل مدرک فارغ التحصیلی دیپلم (فارغ التحصیلان رشته نظری معدل کتبی و فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش معدل دیپلم آن ها را محاسبه می شود)

❌ اطلاعات محل سکونت و شماره تلفن ثابت و همراه

 

تاثیر معدل در قبولی

انتخاب رشته بدون کنکور یا صرفا براساس سوابق تحصیلی براساس معدل دیپلم می باشد. بنابراین داوطلبان با کمک جدول زیر می‌توانند، از ضریب تاثیر معدل کتبی دیپلم با توجه به گروه تحصیلی و نوع دیپلم خود اطلاع پیدا کنند.

گروه آزمایشی ریاضی تجربی انسانی علوم و معارف سایر دیپلم ها
علوم ریاضی و فنی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم تجربی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم انسانی 57.1 57.1 100 100 51.4
هنر 100 100 100 100 100
زبان های خارجه 100 100 100 100 100
 

 لیست رشته های بدون کنکور 1402

عموم متقاضیان در مورد رشته های ارائه شده بصورت بدون کنکور سوالاتی دارند. چه رشته هایی در چه دانشگاه هایی و با چه شرایط بصورت بدون کنکور ارائه شده اند. این رشته ها در قالب دفترچه ای توسط سازمان سنجش در دسترس داوطلبین قرار خواهد گرفت؛ رشته های بدون کنکور ارائه شده سال به سال دچار تغییراتی می شود. در ادامه بخشی از رشته های ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ را ذکر کرده ایم؛ برای اطلاع از لیست کامل کدرشته محل ها باید دفترچه راهنما را دانلود نمایید.

آمار هتلداری گیاه پزشکی
آموزش زبان انگلیسی مهندسی مواد و متالورژی مهندسی شیمی
اقتصاد مهندسی کامپیوتر مهندسی برق
زبان شناسی مهندسی عمران مهندسی صنایع
شیمی کاربردی مدیریت صنعتی جغرافیا
علوم مهندسی مترجمی زبان انگلیسی ریاضیات و کاربردها
علوم ورزشی مهندسی انرژی علوم دامی
فیزیک مهندسی اپتیک و لیزر زمین شناسی
مدیریت بازرگانی مدیریت صنعتی مدیریت دولتی
مدیریت امور بانکی سینما بازیگری
عکاسی زیست شناسی مهندسی پزشکی

 

راهنمای ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی 1402

داوطلبان در موعد تعیین شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. متقاضیان ابتدا باید کارت ثبت نام را خریداری کرده و کدرشته محل های انتخابی استخراج شده از دفترچه راهنم را در فرم ثبت‌نام وارد کنند. توجه داشته باشید داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری نیازی به خرید کارت جدید ندارند. در ادامه به بررسی راهنما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری پرداخته و راهنما تصویری کامل در ادامه شرح داده شده است. 

✅مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org

✅دانلود دفترچه راهنما انتخاب رشته بدون کنکور و استخراج کدرشته محل های انتخابی

✅خرید کارت ثبت نام و پرداخت هزینه (داوطلبانی که در کنکور ۱۴۰۲ نوبت دی یا تیر ماه شرکت کرده اند نیازی به خرید کارت ندارند)

✅آپلود عکس پرسنلی با توجه به شرایط ذکر شده

✅تکمیل فرم ثبت نام و وارد کردن اطلاعات لازم

✅درج کدرشته محل های انتخابی به ترتیب اولویت بندی (توصیه می کنیم حتما از متخصصان و کارشناسان راهنمایی بگیرید.)

✅دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ که به منزله اتمام فرآیند نام نویسی می باشد.

بخوانید: راهنما نحوه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲
???? داوطلبان گرامی پیش از انجام انتخاب رشته توجه داشته باشید در صورتی که اطلاعات خود را به صورت اشتباه وارد کنید، در صورت قبولی در رشته مورد نظر نیز قبولی شما لغو و اجازه تحصیل در دانشگاه را نخواهید داشت. لذا پیشنهاد میکنیم حتما از کارشناسان این حوزه مشاوره دریافت نمایید.

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترننتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ پس از مراجعه به سایت ثبت نام بدون کنکور بر روی گزینه ” سراسری ” از منوی پایین سایت کلیک کنند.

3️⃣ در منوی سمت راست سایت ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ بر روی ” ثبت نام ” کلیک کنید.

بر روی لینک فعال “ سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری بهمن ماه ۱۴۰۲ ” کلیک کنید. 

???? آن دسته از داوطلبانی که کارت شرکت در ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی را خریداری نکرده اند، از مرحله 

در این مرحله ثبت نام بدون کنکور از طریق کد ملی و رمز عبور خود وارد سایت سنجش شوید. چنانچه تاکنون در سایت عضو نشده اید، بر روی ” ثبت نام کنید ” کلیک کنید.

جهت عضو در سایت سنجش تمامی اطلاعات نام و نام خانوادگی – ملیت – شماره ملی – تاریخ تولد – شماره تلفن همراه و رمز عبور انتخابی لازم را وارد کنید.

توجه داشته باشید رمز شما باید شامل اعداد، حروف بزرگ، حروف کوچک و کاراکتر ویژه باشد و فارسی نباشد.

مجددا به صحفه قبل بازگشته و کد ملی و رمز عبور را وارد کنید.

بر روی گزینه ” ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی مهر ۱۴۰۲ ”  کلیک کنید. 

کد ۱۲ رقمی کارت خریداری شده را وارد کنید.

ابتدا عکس ثبت نام بدون کنکور خود را طبق شرایط لازم وارد کنید. داوطلبان گرامی در صورت مشکل در بارگزاری عکس ثبت نام بدون کنکور مقاله رفع مشکل عکس ثبت نام کنکور (کلیک کنید) را مطالعه نمایید. 

4️⃣ برای دسترسی به فرم انتخاب رشته ابتدا باید هزینه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ را پرداخت کنید. طبق عکس زیر بر روی گزینه ” سیستم خرید کارت ثبت نام صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری نیمسال اول – مهرماه سال ۱۴۰۲ ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله اطلاعات فردی و شماره های تماس را نوشته و پس از انتخاب بانک مورد نظر بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک خواهیم کرد.

6️⃣ ابتدا اطلاعات لازم نظیر نام و شماره همراه را نوشته و هزینه از کارت بانکی پرداخت می کنید.

7️⃣ اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و پرداخت کارت ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ را کامل کنید

8️⃣ پس از پرداخت کامل یک شماره سریال در اختیار قرار می گیرید که در مراحل دیگر از آن استفاده خواهد کرد. این شماره سریال رو یادداشت کنید و نگه دارید. حال به صحفه اصلی بازگشته و بر روی ثبت نام کلیک کنید.

9️⃣ پس از خرید کارت اعتباری مجدد به صفحه اول برگردید و سریال ثبت نام خریداری شده را وارد کنید تا مراحل ثبت نام و انتخاب رشته برایتان آغاز شود.

???? در این مرحله عکس پرسنلی خود را وارد می کنید. عکس مورد نظر باید زمینه سفید و در سال جاری گرفته شده باشد.

 1️⃣1️⃣ در این مرحله فرم ثبت نام بدون کنکور 1402 را تکمیل خواهید کرد.

 1️⃣2️⃣ بعد از انتخاب رشته سامانه به شما یک کد 16 رقمی خواهد داد که بهتر است تا پایان مراحل ثبت نام در دانشگاه نسخه پرینت شده آن را نزد خود داشته باشید. 

توجه داشته باشید، پس از پشت سر گذاشتن مراحل ثبت‌نام و انتخاب رشته باید شماره پرونده 7 رقمی و كد رهگيری 16 رقمی از طرف سيستم به شما تعلق گیرد. بديهی است در صورتی که شماره پرونده و كد رهگيری ذکر شده توسط سيستم به شما اختصاص نگیرد، بدین معناست که ثبت‌نام و انتخاب رشته كامل نمی باشد و بايستی كليه مراحل ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی از ابتدا تكرار شوند.

پذیرش بدون آزمون رشته های پزشکی و پیراپزشکی

در تمامی دانشگاه های ایران هیچ رشته پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) و رشته های پیراپزشکی نظیر پرستاری به صورت بدون کنکور پذیرش انجام نمی گیرد و پذیرش دانشجو در این رشته ها فقط و فقط از طریف کنکور سراسری تجربی به صورت با آزمون می باشد و داوطلبان در ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ این رشته ها انتخاب کنند. 

اعلام نتایج انتخاب رشته ۱۴۰۲

نتایج ثبت نام بدون کنکور 1402 پس از مدتی بعد از اتمام مهلت نام نویسی که معمولا در اواخر شهریور ماه می باشد همراه با نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش منتشر می شود. داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش از طریق شماره پرونده و کدرهگیری انتخاب رشته و اطلاعات دیگر می توانند نتایج خود را مشاهده کنند. 

نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری و نتایج ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ به صورت یکپارچه و همزمان منتشر می شود. پس در این صورت همه داوطلبان اعم از کسانی که فقط در ثبت نام بدون آزمون شرکت و کسانی که انتخاب رشته خود را از میان رشته‌های بدون آزمون و با آزمون انجام داده اند می توانند نتایج خود را دریافت کنند.

 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور 1402 

فرایند ثبت نام بدون کنکور 1402 نیازمند دقت بسیار است؛ بسیاری از داوطلبان طی سالهای گذشته بعد از شروع تحصیل از تصمیم خود پشیمان شده و به دنبال تغییر رشته خود هستند؛ همچنین بسیاری از متقاضیان اقدام به انتخاب بدون کنکور کرده تا مجدد در آزمون سال بعد ثبت نام کنند؛ پیشنهاد ما به شما این است که پیش از تصمیم گیری در مورد رشته و دانشگاه محل تحصیل با مشاورین متخصص و مجرب مجموعه تحصیلی دانتل مشورت نمایید.

تجربه سالیان گذشته ما در مشاوره نشان داده است؛ داوطلبانی که قصد تحصیل بدون کنکور دارند دچار تردیدهای بسیاری می‌شوند؛ همچنین با توجه به تغییراتی که هرسال در فرایند ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ از جمله کدرشته های ارائه شده باعث ایجاد سوالات بسیاری می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که تلاش کنید انتخابی آگاهانه داشته باشید. تحصیل بدون کنکور برای بسیاری از افراد گزینه مناسبی است و می‌تواند آینده روشنی برای دانشجویان رقم بزند. انتخاب مناسب و آگاهانه در بستر مشورتی درست شکل می‌گیرد، مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل آماده همراهی داوطلبین در این مسیر هستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

آخرین اخبار

18 مرداد 1401: دفترچه راهنما نام نویسی منتشر شد داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند.

سوالات متداول

زمان ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ چه تاریخی می باشد؟

تاریخ ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی معمولا در مرداد ماه می باشد.

شرایط انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی چگونه می باشد؟

در متن مقاله شرایط نام نویسی را شرح داده ایم.

پذیرش دانشجو بدون آزمون سوابق تحصیلی بر اساس چه مدرکی می باشد؟

پذیرش بر اساس معدل کتبی داوطلب انجام می گیرد

منبع: ثبت نام بدون کنکور





:: برچسب‌ها: ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: