تاثیر اولویت بندی در انتخاب رشته
نوشته شده توسط : دانتل

تاثیر اولویت بندی در انتخاب رشته یکی از موارد بسیار مهم است که به هیچ عنوان نباید از آن غافل شد. اولویت بندی یکی از اصول اساسی این مرحله مهم از کنکور سراسری است و تاثیر مستقیم بر قبولی داوطلبان می گذارد. در هنگام انتخاب رشته و اولویت بندی، داوطلبان باید موارد مهم و متعددی را مدنظر قرار دهند. با توجه به عدم آگاهی داوطلبان از این موارد بهترین راه مشورت با مشاوران تحصیلی می باشد. برای کسب اطلاع بیش تر می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

منبع: تاثیر اولویت بندی در انتخاب رشته

تاثیر اولویت بندی در انتخاب رشته

انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل در فرایند کنکور سراسری است. برخی از داوطلبان بر این باورند که وارد کردن کد رشته محل ها در فرم انتخاب رشته کافیست. اما باید بدانید که انتخاب رشته اصول و قوانین بسیار مهمی دارد که داوطلبان برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود باید آن ها را مد نظر قرار دهند.

نحوه اولویت بندی انتخاب رشته

همانطور که گفته شد تاثیر اولویت بندی در انتخاب رشته بسیار زیاد است و اصول و قوانین خود را دارد. داوطلبان باید از نحوه صحیح اولویت بندی اطلاع داشته باشند تا بتوانند فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند.

در هنگام انتخاب رشته بایستی انتخاب‌های خود را به سه دسته خوشبینانه، واقع بینانه و بدبینانه تقسیم بندی کرده و بر این اساس اولویت‌بندی خود را انجام دهید. اولویت‌های اول خود را به انتخاب‌های خوشبینانه اختصاص دهید. انتخاب خوشبینانه یعنی آن‌هایی که رتبه شما به حد نصاب آن کد رشته‌محل نرسیده و قبولی در آن محال است اما باید آن‌ها را در فرم انتخاب رشته وارد کنید.

سپس انتخاب‌های واقع بینانه را وارد کنید یعنی کدرشته محل‌هایی که شانس زیادی در قبولی آن‌ها دارید. در این قسمت تاثیر اولویت‌بندی بر انتخاب رشته و اهمیت آن بسیار بیشتر است چراکه در انتخاب‌های بالاتر شانس قبولی بیشتری خواهید داشت.

در نهایت انتخاب‌های بدبینانه را وارد کنید. کدرشته محل‌هایی که به دلایل مختلف جز انتخاب‌های اصلی شما نیستند اما باید آن‌ها را وارد کنید تا در صورت عدم قبولی در کدرشته محل‌های قبلی، همچنان شانس پذیرش در دانشگاه را داشته باشید.

موارد مهم در اولویت بندی انتخاب رشته

در هنگام انتخاب رشته باید مواردی را مد نظر قرار دهید و بر این اساس اولویت بندی خود را مشخص نمایید. توجه به این موارد باعث می‌شود که انتخاب رشته موفقی داشته و پس از قبولی نیز رضایت زیادی از رشته و دانشگاه محل تحصیل خود داشته باشید. فاکتورهای مهم در تاثیر اولویت بندی در انتخاب رشته به شرح زیر هستند.

توجه به علاقه استعداد

در هنگام انتخاب رشته مهم‌ترین نکته این است که علاقه و استعداد خود را مد نظر قرار دهید. در صورتی که در رشته ای استعداد و علاقه نداشته باشید، پس از قبولی با مشکلات زیادی مواجه می‌شوید. در این شرایط می‌توانید از مشاوران مجموعه دانتل کو کمک بگیرید تا استعداد شما را بسنجند و بهترین رشته‌ها را با توجه به توانایی‌هایتان به شما معرفی کنند.

تاثیر اولویت بندی در انتخاب رشته | کسب اطلاعات

قبل از انتخاب رشته تمام ابعاد انتخاب‌های خود را بررسی کرده و از آن اطلاع کافی به دست آورید. در مورد بازار کار و موقعیت‌های شغلی هر رشته مطلع شوید. امکان تحصیل در مقاطع بالاتر و امکان مهاجرت با آن رشته را بررسی کنید.

مشورت با مشاوران تحصیلی

بسیار دیده شده که داوطلبان تنها با استناد به حرف افراد ناآگاه و غیر متخصص اقدام به انتخاب رشته می‌کنند و کد رشته محل‌هایی را در اولویت قرار می‌دهند که هیچ علاقه‌ای به آن نداشته و استعدادی نیز در آن زمینه ندارند.

توجه داشته باشید که شما باید برای حداکثر ۴ سال به تحصیل در آن رشته بپردازید و انتخاب رشته به میل دیگران کمکی در این دوران به شما نخواهد کرد. چه بسا ممکن است در اواسط راه پشیمان شده و مجبور به انصراف از تحصیل شوید.

توصیه می‌شود که برای انتخاب رشته و تاثیر اولویت بندی در انتخاب رشته تنها به حرف مشاوران تحصیلی توجه کنید چراکه این افراد علم و تجربه کافی در زمینه انتخاب رشته را دارند و توصیه‌های آن ها بر مبنای سال‌ها تحصیل و کسب دانش و تجربه می‌باشد. برای انتخاب رشته اصولی می‌توانید به مشاوران مجموعه دانتل کو اعتماد کنید.

مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو

در مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو این امکان فراهم شده است که داوطلبان کنکور در هرکجا که هستند به صورت تلفنی با این مرکز تماس گرفته و با مشاوران مجرب و باتجربه مشورت نمایند.

با مشاوره تلفنی می‌توانید در زمان خود صرفه جویی کرده و با صرف هزینه بسیار کمتر در هرکجای کشور که هستید با مشاوران مجرب مشورت نمایید. برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر اولویت بندی در انتخاب رشته می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۰۶۶ تماس بگیرید.

منبع: تاثیر اولویت بندی در انتخاب رشته





:: برچسب‌ها: تاثیر اولویت بندی در انتخاب رشته ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: