سامانه منادا دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : دانتل

سامانه منادا | سایت نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد که در واحدها و مقاطع مختلف در این دانشگاه درحال تحصیل می‌باشند، ممکن است به دلایل مختلفی از جمله رفتن به دانشگاه محل زندگی خود و یا دلایل دیگر مایل به گرفتن مهمانی و یا انتقالی باشند.

دانشجویان در وهله اول باید شیوه نامه مربوط به نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد را که سامانه مدیریت نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یعنی همان سامانه منادا منتشر می‌کند را به دقت مطالعه کنند و در صورتی که واجد شرایط بودند. نسبت به تکمیل اطلاعات در این سایت اقدام کنند.

این شیوه نامه شامل قوانین، شرایط و مدارک لازم انتقالی دانشگاه آزاد است. با مطالعه انتقالی دانشگاه آزاد 99 می‌توانید بصورت کامل از این شیوه نامه آگاهی پیدا کنید.

دانشجویان هر زمان که بخواهند می‌توانند به سایت سامانه مدیریت نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند چرا که این سامانه همیشه در دسترس است. اما باید توجه داشته باشید که هدف اصلی از ایجاد این سایت ثبت و بررسی الکترونیکی درخواست‌های انتقالی و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد می‌باشد که فقط در دو بازه در طول سال تحصیلی در دسترس است.

زمان مراجعه به سامانه منادا دانشگاه آزاد

همانطورکه در متن فوق اشاره کردیم، دانشجویان دوبار در سال می‌توانند به سامانه منادا برای انجام فرآیند نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد مراجعه کنند. این سایت در بازه‌های زمانی تعیین شده از سوی دانشگاه، امکان ثبت درخواست را فراهم می‌کند.

دانشجویان می‌توانند یک‌بار درخواست خود را برای نقل و انتقالات نیمسال تحصیلی اول یعنی مهرماه و یک بار برای نیمسال تحصیلی دوم یعنی بهمن ماه به ثبت برسانند که در ادامه سعی کرده ایم هر کدام را به صورت مختصر توضیح دهیم.

بخوانید: شرایط نقل و انتقال دانشگاه آزاد

ثبت درخواست برای ترم اول

دانشجویان دانشگاه آزاد که قصد ثبت درخواست برای نقل و انتقالات نیمسال تحصیلی اول را در سایت منادا داشته اند، طبق اطلاعیه دانشگاه آزاد می‌بایست از 25 خرداد سال 99 تا 31 تیرماه سال 99، درخواست خود را برای ثبت نام نقل و انتقال دانشجویی نیمسال اول سال تحصیلی 1399_ 1400 دانشگاه آزاد، در سایت منادا ثبت می‌کردند.

تمدید مهلت ثبت درخواست

دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد، مهلتی را نیز برای جاماندگان از ثبت نام در تاریخ‌های تعیین شده در نظر گرفت که طبق آن زمان ثبت درخواست واجدین شرایط نقل و انتقالات دانشجویی در نیمسال اول سال تحصیلی 1399_1400 تا تاریخ پنجم مردادماه سال 99 تمدید شد.

ثبت درخواست برای ترم دوم

دانشجویان دانشگاه آزاد که قصد ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویی در دانشگاه آزاد برای نیمسال تحصیلی دوم، را از طریق سایت سامانه مدیریت نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی را دارند بایستی درخواست خود را از تاریخ 15 آذر الی 30 آذر ماه 99 در سایت منادا به ثبت برسانند.

تمدید مهلت ثبت درخواست

معمولا بازه‌های زمانی تعیین شده در روزهای پایانی ثبت درخواست، تمدید می‌شود اما تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر تمدید مهلت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویی نیمسال دوم دانشگاه آزاد، منتشر نشده است و توصیه مشاوران دانتل به داوطلبان این است که درخواست خود را در روزهای ابتدایی شروع فرآیند در سایت منادا به ثبت برسانند.

بخوانید: جدول همترازی انتقالی دانشگاه آزاد

نحوه ثبت درخواست در سامانه منادا دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد که برای هرکدام از نیمسال های تحصیلی که قصد دارند، درخواست نقل و انتقالات خود را ثبت کنند باید توجه داشته باشند که ثبت این فرآیند کاملا به صورت اینترنتی و از طریق سایت منادا انجام می‌شود.

دانشجویان بایستی در زمان‌های گفته شده در متن فوق، مطابق راهنمای تصویری زیر عمل کنند و در صورتی که دانشگاه مبدا و مقصد با درخواست آنها موافقت کند می‌توانند نتیجه را یک هفته قبل از شروع ترم تحصیلی از طریق سایت منادا دریافت کنند.

ورود به سامانه منادا

  • مرحله اول:  دانشجویان باید به سایت سامانه مدیریت نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یعنی همان سایت سامانه منادا به نشانی اینترنتی “monada.iau.ir” مراجعه کنند.
  • مرحله دوم: برای هر نیمسال تحصیلی در سامانه منادا شیوه نامه نقل و انتقالات و مهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد که شامل شرایط عمومی و تعهدات مرتبط با درخواست نقل و انتقال است، را قرار می‌دهد که بایستی مطالعه شود و پس از آن داوطلبان باید بر روی گزینه ” تمام مطالب فوق را مطالعه و تایید می‌نمایم” و  سپس گزینه “تایید و مرحله بعدی” کلیک کنند.

 

  • مرحله سوم: در صفحه ایجاد شده، کادری پیش روی شماست که باید  کدملی و شماره دانشجویی خود را وارد کرده و سپس گزینه ” ورود ” را انتخاب کنید.

 

لازم به ذکر است دانشجویان جدیدالورود که هنوز شماره دانشجویی خود را دریافت نکرده اند و مایل به ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویی هستند، می‌توانند به جای شماره دانشجویی، شناسه انتخاب رشته خود وارد کنند.

تکمیل اطلاعات در سایت

  • مرحله چهارم: در این مرحله اطلاعات دانشجویی دانشجو، نمایش داده می‌شود که متقاضی بایستی پس از رویت آنها کادرهای خالی را که شامل اطلاعات تماس می‌باشد را تکمیل نماید و سپس بر روی گزینه ” مرحله بعدی ”  کلیک کند.
  • مرحله پنجم: در این مرحله  فرم آیین نامه برای دانشجو نمایش داده می‌شود که بایستی یکی از بندهای ارائه شده در آن مطابق با شرایط دانشجو انتخاب شود که شامل دلیل گرفتن نقل و انتقال دانشجو از جمله ازدواج، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، فوت اعضای خانواده و … می‌باشد.

لازم به ذکر است امکان تغییر ماده انتخابی پس از ثبت درخواست وجود ندارد بنابراین بهتر است داوطلبان با دقت این مرحله را تکمیل نمایند.

تعیین نوع درخواست

  • مرحله ششم:  در این مرحله داوطلبان بایستی نوع درخواست خود را که شامل درخواست میهمانی دائم، موقت و یا انتقالی می‌باشد را تعیین کرده و بر روی گزینه مرحله بعدی کلیک نمایند.
  • مرحله هفتم: در این مرحله دانشجویان بایستی دانشگاه مقصد خود را انتخاب کنند و پس از بارگذاری مدارک لازم، بر روی گزینه مرحله بعدی کلیک کنند.
  •  مرحله هشتم: در این مرحله دانشجویان برای پرداخت هزینه ثبت درخواست از طریق سایت منادا، وارد فرم پرداخت هزینه می‌شوند که باید از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب مبلغ تعیین شده را واریز کنند.
  • مرحله نهم: در مرحله آخر متقاضیان برای تایید و ثبت نهایی اطلاعات و دریافت شماره پرونده باید بر روی گزینه ” تایید نهایی ثبت نام ” کلیک کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه سامانه نقل و انتقال منادا دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: سامانه منادا دانشگاه آزاد




:: برچسب‌ها: سامانه منادا دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 793
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: