شرایط انتقالی دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : دانتل

 

زمان ثبت درخواست انتقالی

دسترسی به سایت منادا دانشگاه آزاد در طول سال برای تمام دانشجویان امکان‌پذیر است. اما زمان ثبت درخواست انتقالی یا میهمانی دانشگاه آزاد دو بار در سال امکان‌پذیر خواهد بود. متقاضیان أخذ انتقالی یا میهمانی برای نیمسال اول می‌توانند در طول خرداد ماه به این سایت مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند. داوطلبان أخذ انتقالی یا میهمانی برای نیمسال دوم نیز در طول آذرماه مجاز به ثبت درخواست خود هستند.

قابل ذکر است که بازه زمانی برای ثبت درخواست انتقالی یا میهمانی برای تمام دانشجویان محدود و تقریباً 10 روز است. از همین رو بهتر است دانشجویان این فرصت را از دست نداده و به موقع نسبت به ثبت درخواست نقل و انتقالات خود اقدام کنند. از طرفی هر دانشجو تنها یک بار می‌تواند از فرصت نقل و انتقالات دانشگاه آزاد استفاده کند.

دانشجویانی که در روزهای ابتدایی درخواست خود را ثبت می‌کنند، شانس بیشتری برای أخذ موافقت را خواهند داشت. به عبارت دیگر موافقت با درخواست‌های نقل و انتقالی در برخی از دانشگاه‌های آزاد دارای محدودیت است. لازم به ذکر است که ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد به شرط پرداخت هزینه‌ای مشخص انجام‌پذیر خواهد بود.

بخوانید: ثبت درخواست انتقالی دانشگاه آزاد 99

شرایط انتقالی دانشگاه آزاد

همانطور که گفته شد انتقال یا میهمانی در دانشگاه آزاد بر اساس ضوابط معین انجام می‌گیرد. بعد از اینکه داوطلبان درخواست خود را ثبت و مدارک مورد نیاز را در سایت بارگذاری کردند، این درخواست با معیارهای از قبل تعیین شده بررسی شده و درباره آن نتیجه گیری می‌شود. در ادامه به مجموعه‌ای از شرایط انتقال یا میهمانی دانشگاه آزاد اشاره شده است.

انتقال و میهمانی بر اساس ازدواج یا طلاق

  • دانشجویان دختر در صورت ازدواج دائم می‌توانند به شهر محل سکونت همسر انتقالی یا میهمانی بگیرند. البته این شرط برای افرادی است که پس از قبولی در دانشگاه آزاد ازدواج می‌کنند.
  • دانشجویان خانم در صورتی که پس از قبولی در دانشگاه آزاد از همسر خود جدا می‌شوند، می‌توانند به شهر محل سکونت خانواده خود انتقالی یا میهمانی بگیرند.
  • دانشجویان آقا که در دوران دانشجویی ازدواج می‌کنند می‌توانند به محل سکونت خود انتقالی بگیرند. این دسته از دانشجویان در صورت داشتن سند اشتغال در سایر شهرها، مجاز به أخذ انتقالی هستند.

شرایط انتقالی دانشگاه آزاد | خانواده شهدا و ایثارگران

خانواده شهدا، جانبازان 5 و 25 درصد و خانواده آن‌ها، رزمندگان دارای سابقه 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه و خانواده آن‌ها شرایط أخذ انتقال و میهمانی در دانشگاه آزاد از آغاز پذیرش را دارند. این افراد می‌بایست مدارک کافی را به واحد دانشگاهی خود ارائه داده و موافقت آنان را کسب کنند.

بخوانید: شرایط نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر

انتقال و میهمانی بر اساس چند دانشجویی

خانواده‌هایی که دارای دو دانشجو یا بیشتر در دانشگاه آزاد هستند، شرایط لازم برای أخذ میهمانی یا انتقال برای هر یک از دانشجویان را دارند.

شرایط انتقالی دانشگاه آزاد | معلولیت، بیماری، بارداری

  • دانشجویان دارای معلولیت‌های خاص از جمله معلولیت حرکتی، بینایی، شنوایی و.. می‌توانند درخواست انتقال یا میهمانی را از همان آغاز پذیرش ثبت کنند. البته این دانشجویان بایستی مدارک پزشکی و بهزیستی مورد نیاز را داشته باشند.
  • دانشجویان برخوردار از بیماری‌های خاص از جمله سرطان، می‌توانند با ارائه مدارک پزشکی خود اقدام به أخذ میهمانی یا انتقالی کنند.
  • دانشجویان خانمی که باردار هستند و یا در سال اول شیردهی خود قرار دارند، می‌توانند از مزایای میهمانی دانشگاه آزاد استفاده کنند.

بخوانید: مدارک لازم انتقالی دانشگاه آزاد

انتقال و میهمانی بر اساس فوت والدین یا همسر و فرزند

دانشجویان مجردی که در طول تحصیل خود والدین خود را از دست می‌دهند، در صورت علاقه می‌توانند درخواست انتقالی یا میهمانی از دانشگاه آزاد داشته باشند. علاوه بر این دانشجویانی که در طی تحصیل همسر یا فرزند خود را از دست می‌دهند، واجد شرایط برای گرفتن انتقالی یا میهمانی دانشگاه آزاد هستند.

انتقال و میهمانی بر اساس جدول همترازی

جدول همترازی جدولی است که در آن دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور بر اساس تراز و سطح با هم مقایسه شده و دسته بندی می‌شوند. جدول همترازی دانشگاه آزاد این امکان را به دانشجویان می‌دهد که به دانشگاه‌های همتراز یا پایین تر انتقالی یا میهمانی بگیرند.

بخوانید: جدول همترازی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

انتقال و میهمانی کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه آزاد در صورتی که مشغول به خدمت در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد باشند، فرصت استفاده از مزایای انتقالی یا میهمانی را دارند. این دسته از افراد می‌توانند از بدو پذیرش خود به نزدیک‌ترین واحد دانشگاه آزاد محل خدمت خود انتقالی یا میهمانی بگیرند.

همچنین همسران و فرزندان تمامی کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد در صورت داشتن شرایط مشخص می‌توانند به محل خدمت کارمند یا عضو هیات علمی منتقل شوند.

انتقال و میهمانی بر اساس ورزشکار بودن

ورزشکارانی که عضو تیم ملی و یا قهرمان ملی هستند، شانس کسب موافقت برای نقل و انتقالات در دانشگاه آزاد را خواهند داشت.

انتقال و میهمانی همسران و فرزندان مقامات کشوری

امکان انتقال یا میهمانی همسران و فرزندان مقامات کشوری از جمله وزرا، نمایندگان مجلس، استانداران، معاونین ریاست جمهوری و… در دانشگاه آزاد فراهم است.

انتقال و میهمانی فارغ التحصیلان دبیرستان سما

فارغ التحصیلان دبیرستان سما که 4 سال آخر دوره تحصیلی خود را در این مدارس گذرانده‌اند، می‌توانند از فرصت نقل و انتقال دانشگاه آزاد استفاده کنند. این دسته از افراد نیاز دارند تا موافقت سازمان سما را گرفته و سایر شرایط عمومی برای انتقالی یا میهمانی را داشته باشند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

شرایط انتقالی دانشگاه آزاد | شرایط عمومی انتقالی و مهمانی

علاوه بر شرایط خاصی که برای نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ذکر شد، شرایطی هستند که وجود آن‌ها برای موافقت با درخواست‌های انتقالی و میهمانی لازم است. البته در هر حال موافقت دانشگاه مبدأ و مقصد با هر یک از درخواست‌های انتقالی ضروری است.  به طور کلی مهمترین شرایط عمومی انتقال و میهمانی دانشگاه آزاد شامل موارد زیر است.

  • أخذ انتقالی و میهمانی تنها برای دانشجویانی امکان پذیر است که از طریق آزمون وارد دانشگاه شده‌اند.
  • دانشجو باید حداقل یک نیمسال را در دانشگاه مبدأ به اتمام رسانده و سپس درخواست انتقال یا میهمانی دهند. البته داوطلبان دارای شرایط انتقالی یا میهمانی از آغاز پذیرش، از این شرط مستثنی هستند.
  • امکان انتقالی یا میهمانی در ترم آخر برای دانشجویان دانشگاه آزاد وجود ندارد.
  • دانشجویان تنها زمانی می‌توانند درخواست انتقالی یا میهمانی دهند که دانشگاه مقصد مورد نظر آن‌ها دارای رشته و گرایش مشترک باشد.
  • دانشجویان واحدهای خودگردان دانشگاه آزاد تنها می‌توانند به همین واحدها منتقل شوند.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که موفق به کسب میهمانی شده‌اند، برای أخذ پایان‌نامه نیاز به کسب موافقت دانشگاه مبدأ و مقصد را خواهند داشت.
  • انتقال و میهمانی برای دانشجویان مقطع دکترا دانشگاه آزاد امکان پذیر نیست.
  • دانشجویانی که به صورت پژوهش محور مشغول به تحصیل هستند، امکان ثبت داخواست انتقالی یا میهمانی را ندارند.
  • موافقت با درخواست انتقالی یا میهمانی کارکنان و اعضای هیات علمی به دانشگاه محل خدمت آنان ممنوع است.
  • کارکنان و اعضای هیات علمی مجاز به درخواست برای انتقالی و مهمانی به واحدهایی که محل خدمت آت ها می باشد نیستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط انتقالی دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: شرایط انتقالی دانشگاه آزاد




:: برچسب‌ها: شرایط انتقالی دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 807
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: