مدرک دوگانه دانشگاه دولتی و فرهنگیان
نوشته شده توسط : دانتل

مدرک دوگانه دانشگاه دولتی و فرهنگیان یا همان دوره مشترک فرهنگیان و دانشگاه سراسری برای اولین بار در دفترجه انتخاب رشته کنکور سال ۱۴۰۲ مطرح شده است. بر این اساس داوطلبان می‌توانند در رشته‌های انتخابی آموزش و پرورش به صورت مشترک در دانشگاه دولتی و فرهنگیان تحصیل کنند. تحصیل این دوره شرایط و ضوابطی دارد که داوطلبان باید به طور کامل از آن آگاه باشند. در این مقاله به بررسی کامل مدرک دوگانه دانشگاه دولتی و فرهنگیان پرداخته شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: مدرک دوگانه دانشگاه دولتی و فرهنگیان

مدرک دوگانه دانشگاه دولتی و فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان با همکاری دانشگاه های دولتی برتر کشور که زیر نظر وزارت علوم فعالیت دارند، در رشته های تحصیلی که مورد نیاز آموزش و پروش هستند، در مقطع دوره کارشناسی دانشجو پذیرش می‌کنند. داوطلبان با تحصیل در این دوره ها می‌توانند پس از فارغ التحصیلی به عنوان معلم شروع به کار کنند. 

داوطلبان برای شرکت در دوره های دوگانه باید مطابق با قوانین دانشگاه فرهنگیان در معاینه جسمی و مصاحبه شفاهی شرکت کنند. تمام مراحل گزینش داوطلبان در دوره های دوگانه مانند دانشگاه فرهنگیان می‌باشد. 

متقاضیان برای تحصیل در این رشته ها باید کد رشته محل مربوطه را در زمان انتخاب رشته در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایند. داوطلبان پذیرفته شده در دوره های دوگانه باید دو سال در دانشگاه دولتی مشارکت کننده شرکت کرده و سپس با طی کردن مراحل مصاحبه وارد دانشگاه فرهنگیان شود و دو سال باقی مانده از تحصیل خود را در این دانشگاه بگذراند. 

داوطلبان پذیرفته شده در دوره دوگانه دانشگاه دولتی و فرهنگیان باید دروس دانش تربیتی عام و دانش تخصصی محتوایی را مطابق با برنامه درسی دانشگاه دولتی مشارکت کننده گذرانده و دیگر واحدهای درسی دانش محتوایی، مهارتی و کارورزی را در دانشگاه فرهنگیان پاس کنند. گذراندن دروس اختیاری در هر یک از دو دانشگاه امکان پذیر است. 

 

شرایط پذیرش دوره فرهنگیان مشترک با دانشگاه های دولتی

داوطلبان برای تحصیل و دریافت مدرک دوگانه دانشگاه دولتی و فرهنگیان باید شرایط عمومی و اختصاصی را داشته باشند. از شرایط عمومی می‌توان به داشتن تابعیت ایران، اعتقاد به دین اسلام و جمهوری اسلامی و قبول قوانین، عدم سوسابقه، برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی و تایید آن در مصاحبه، عدم اعتیاد به الکل و مواد مخدر و داشتن اخلاق نیکو برای ایفای دبیری اشاره کرد. شرایط اختصاصی نیز به شرح زیر هستند. 

✅کسب حداقل تراز علمی 6000 در کنکور سراسری

✅کسب معدل حداقل 14 در دوره متوسطه دوم

✅سلامت جسمانی کامل

✅بومی بودن در کد رشته محل انتخابی

✅داشتن صلاحیت های عمومی و قبولی در مصاحبه اختصاصی

رشته های تحصیلی مورد نیاز برای شرکت در دوره مدارک دوگانه

داوطلبان گروه های آزمایشی مختلف ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کرده و سپس رشته های دانشگاه فرهنگیان را انتخاب نمایند. رشته های تحصیلی مورد نیاز آموزش و پرورش برای شرکت در دوره مدارک دوگانه به شرح زیر می‌باشد. 

رشته ریاضی: آموزش فیزیک و آموزش ریاضی

‌رشته علوم تجربی: آموزش شیمی و آموزش زیست شناسی

رشته علوم انسانی: رشته های علوم انسانی در دفترچه اعلام نشده اند. 

‌رشته هنر: رشته های علوم انسانی در دفترچه اعلام نشده اند. 

رشته زبان: رشته های علوم انسانی در دفترچه اعلام نشده اند. 

 

نحوه پذیرش در دوره فرهنگیان مشترک با دانشگاه های دولتی

نحوه پذیرش در دوره های فرهنگیان مشترک با دانشگاه های دولتی به این صورت است که داوطلبان باید در کنکور سراسری شرکت نمایند و حداقل تراز ۶۰۰۰ را کسب کنند. در این صورت اگر که سایر شرایط ذکر شده در بالا را نیز داشته باشند، می‌توانند برای تحصیل در این دوره و دریافت مدرک دوگانه دانشگاه دولتی و فرهنگیان اقدام نمایند. 

پس از انتخاب رشته داوطلبان برای مصاحبه دعوت می‌شوند. در جلسه مصاحبه معاینات جسمانی انجام می‌شود تا سلامت کامل داوطلب تایید شود. بخش دیگر مصاحبه نیز به آزمون شفاهی اختصاص دارد که داوطلب باید به سوالات دینی، عقیدتی و سیاسی پاسخ دهد. 

توجه داشته باشید که اگر یکی از دو دانشگاه دولتی و یا فرهنگیان مشارکت کننده به دلایل مختلف قصد ادامه دوره را نداشته باشد، قبولی داوطلب لغو خواهد شد. 

 

مشاوره در زمینه مدرک دوگانه دانشگاه دولتی و فرهنگیان

داوطلبان با تحصیل در دوره دوگانه دانشگاه دولتی و فرهنگیان می‌توانند با تحصیل در هر دو دانشگاه فارغ التحصیل شده و به کار معلمی مشغول شوند. انتخاب رشته دوره دوگانه از طریق کنکور سراسری امکان پذیر می‌باشد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مدرک دوگانه دانشگاه دولتی و فرهنگیان برای تان وجود دارد و یا در زمینه انتخاب رشته با مشکلی مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدرک دوگانه دانشگاه دولتی و فرهنگیان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مدرک دوگانه دانشگاه دولتی و فرهنگیان به چه معناست؟

    داوطلبان با تحصیل در این دوره می‌توانند در رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش به صورت مشترک در دانشگاه دولتی و فرهنگیان تحصیل نمایند. 

  2. کدام رشته های تحصیلی برای دوره دوگانه فرهنگیان و دولتی انتخاب شده اند؟

    لیست رشته های مورد نیاز دوره دوگانه در دفترچه انتخاب رشته ارائه شده است. در این مطلب نیر لیست رشته ها به طور کامل آورده شده است. 

  3. شرط مجاز شدن به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چیست؟

    شرایط عمومی و اختصاصی برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها کسب حداقل تراز 6000 در کنکور می‌باشد. 

    منبع: مدرک دوگانه دانشگاه دولتی و فرهنگیان





:: برچسب‌ها: مدرک دوگانه دانشگاه دولتی و فرهنگیان ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: