معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند
نوشته شده توسط : دانتل

معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند طرحی است که در سال ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی مطرح شد. بر اساس این طرح افراد متاهلی که بیشتر از 30 سال سن داشته و دو فرزند دارند، از خدمت معاف خواهند شد. این طرح در حال حاضر تصویب نشده است اما امکان تصویب شدن آن در آینده وجود دارد. به همین دلیل بهتر است که مشمولان خدمت سربازی از این طرح اطلاع داشته باشند. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید این طرح را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

طرح معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

طرح معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند به تازگی در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است. هدف از این طرح توجه به اصل ۱۱۰ قانون اساسی و در جهت استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری برای افراد بالای 30 سال می‌باشد.

پس از مطرح شدن این طرح در مجلس گفت و گو های بسیار زیادی در مورد آن انجام شد و موافقان و مخالفان این طرح همگی نظرات خود را بیان کردند. اما در نهایت به دلیل مغایرت این طرح با بودجه سال ۱۴۰۲، کمبود نیرو در ستاد نیروی های مسلح و اهمیت وجود سربازان برای حفظ امنیت کشور تصویب نشد.

 

 

شرایط معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

طرح معافیت از سربازی برای متاهلین دارای‌فرزند شرایطی داشت که در صورت تصویب شدن، مشمولان باید آن شرایط را دارا بودند. از شرایط معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅سن بیشتر از 30

✅داشتن حداقل دو فرزند

 

 

کسری از خدمت سربازی برای متاهلین دارای فرزند

همانطور که گفته شد با اجرای طرح معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند موافقت نشد و این طرح در حال حاضر اجرا نمی‌شود. اما بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه، افراد متاهل بالای ۳۰ سال دو ماه کسری خدمت دریافت خواهند کرد. 

همچنین در صورتی که فرد قبل از شروع خدمت و یا در حین سربازی بچه دار شود، سه ماه کسری از خدمت دریافت می‌کند. قانون کسری از خدمت برای متاهلین دارای فرزند مشمول تمامی سربازان می‌شود و حتی افراد دارای غیبت سربازی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. 

 

زمان اجرای طرح معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

یکی از سوالات پرتکرار مشمولان متاهل دارای فرزند، زمان اجرایی شدن این طرح می‌باشد. بنا به دلایلی که در بالا گفته شد، با این طرح در سال ۱۴۰۲ موافقت نشد و مجلس شورای اسلامی این طرح را تصویب نکرد. 

اما با این حال طرح معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفت. به همین دلیل احتمال می‌رود که تغییراتی در این طرح صورت گرفته و مجددا به مجلس شورای اسلامی بازگردد. اما به دلیل این که در حال حاضر تصویب نشده است هیچ پیش بینی در مورد زمان اجرایی شدن آن نمی‌توان ارائه داد.

به محض اینکه طرح معافیت سربازی متاهلین دارای‌فرزند تصویب شود، زمان دقیق آن در این صفحه قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از زمان اجرای آن کانال دانتل کو را در دانتل کو دنبال نمایید. 

 

مدارک مورد نیاز برای معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

همانطور که در بالا گفته شد این امکان وجود دارد که طرح معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند مجدد به مجلس بازگشته و تصویب شود. در این صورت مشمولان باید مدارکی را ارائه دهند تا معافیت خود را دریافت کنند.

در صورت اجرایی شدن طرح، مدارک مورد نیاز نیز به طور دقیق اعلام مي‌شود اما با این حال پیش بینی می‌شود که مدارک زیر برای دریافت معافیت الزامی باشد. 

✅کارت ملی و کپی آن 

✅تمامی صفحات شناسنامه و کپی آن

✅ارائه اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه همسر

✅ارائه اصل و کپی شناسنامه فرزندان

✅آخرین مدرک تحصیلی به همراه کپی آن

 

 

مشاوره در زمینه معافیت سربازی

طبق اطلاعیه سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا، سربازان متاهل غایب می‌توانند با دو ماه کسری خدمت برای اعزام اقدام نمایند. البته این در صورتی است که بعد از آذرماه سال 99 خود را به یگان خدمت معرفی کرده باشند. 

چنانچه در مورد معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند ابهام و یا سوالی برای تان وجود دارد، می‌توانید با متخصصان مشاور صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا طرح معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند اجرایی می‌شود؟

    خیر این طرح در مجلس شورای اسلامی تصویب نشد و در حال حاضر اجرا نمی‌شود.

  2. آیا امکان اجرایی شدن معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند در آینده وجود دارد؟

    بله با توجه به استقبال گسترده مشمولان متاهل دارای فرزند، احتمالا این طرح مجددا به مجلس باز خواهد گشت. 

  3. آیا متاهلین دارای فرزند کسری از خدمت دریافت خواهند کرد؟

    بله افراد متاهل دو ماه کسری از خدمت دریافت می‌کنند و به ازای هر فرزند نیز سه ماه کسری دریافت خواهند کرد.

    منبع: معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند





:: برچسب‌ها: معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: