سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳
نوشته شده توسط : دانتل

سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳ یکی از سهمیه هایی است که داوطلبان می‌توانند از آن استفاده کرده و در رشته های پرستاری، اتاق عمل و هوشبری پذیرفته شوند. استفاده از این سهمیه شرایط ویژه ای دارد که داوطلبان باید تمامی آن ها را داشته باشند. این سهمیه ۵ درصد از ظرفیت تمامی رشته ها را به خود اختصاص داده است. در این مقاله به بررسی کامل سهمیه بهیاری کنکور سراسری 1403 خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: سهمیه بهیاران کنکور سراسری

سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳

یکی از محبوب ترین و پرمتقاضی ترین رشته های کنکور سراسری، رشته پرستاری است که در گروه پیراپزشکی قرار دارد. سازمان سنجش سهمیه ای را برای علاقه مندان به رشته پرستاری و همچنین اتاق عمل و هوشبری در نظر گرفته است که با عنوان سهمیه بهیاری شناخته می‌شود. متقاضیان واجد شرايط می توانند از سهمیه بهیاری استفاده کرده و شانس خود را در قبولی رشته مورد علاقه شان افزایش دهند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳ تنها به سه رشته پرستاری، اتاق عمل و هوشبری اختصاص دارد و امکان استفاده از آن برای قبولی در سایر رشته ها وجود ندارد. سهمیه بهیاران به 5 درصد ظرفیت رشته محل ها در دانشگاه های سراسری و شهریه پرداز اختصاص دارد.

مشمولان استفاده از سهمیه بهیاران کنکور سراسری 1403

داوطلبانی که دارای مدرک بهیاری و واجد تمامی شرایط ذکر شده در دفترچه راهنما ثبت نام، مشمول استفاده از سهمیه بهیاری در کنکور سراسری هستند. بر اساس قوانین تصویب شده در سال های گذشته این سهمیه برای مدت پنج سال از سال 1400 اعتبار دارد یعنی داوطلبان رشته های پرستاری می توانند تا سال 1404 از این سهمیه استفاده نمایند. همچنین از سال 1402 تا 1406 داوطلبان رشته های اتاق عمل و هوشبری نیز مشمول استفاده از این سهمیه می شوند.

5 درصد از ظرفیت تمامی دوره های دانشگاهی (سراسری و شهریه پرداز) به سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳ اختصاص داده شده است. توجه داشته باشید که کد رشته های ویژه مناطق محروم، بلایای طبیعی و دارای تعهد خدمت کارشناسی پیوسته پرستاری مشمول استفاده از این سهمیه نمی‌باشند.

شرایط استفاده از سهمیه بهیاری

همانطور که گفته شد داوطلبان مشمول سهمیه بهیاری باید شرایطی را داشته باشند تا بتوانند از سهمیه خود استفاده کنند. شرایط استفاده از سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳ به شرح زیر می باشد.

✅داشتن سلامت کامل جسمانی و روانی

✅ارائه گواهی اشتغال به خدمت دولتی یا غیردولتی مورد تایید دفاتر دولتی

✅حداقل سه سال سابقه خدمت پس از دریافت مدرک بهیاری در مراکز دولتی یا غیردولتی

✅داشتن دیپلم بهیاری نظام قدیم و یا جدید همراه با مدرک پیش دانشگاهی دریافت شده تا حداکثر شهریور 1403 و همچنین مدرک نظام جدید

✅کسب حداقل 70 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در گزینش

داوطلبان علاقه مند به یکی از سه رشته های پرستاری، اتاق عمل و هوشبری بایستی علاوه بر کامل کردن بند 26 فرم ثبت نام کنکور (بند سهمیه ها) بند 31 را نیز که به سهمیه بهیاری اختصاص دارد، کامل نمایند. توجه داشته باشید که استان محل خدمت باید حتما در فرم ثبت نام درج شود

 

نحوه استفاده از سهمیه بهیاری کنکور سراسری ۱۴۰۳

برای استفاده از سهمیه بهیاری، داوطلبان واجد شرایط باید در هنگام تکمیل فرم ثبت نام، در قسمت سهمیه ها، سهمیه بهیاران را انتخاب نمایند. وارد کردن استان خدمت در استفاده از سهمیه بهیاران کنکور سراسری 1403 حائز اهمیت است.

داوطلبان باید مدارک و گواهی اشتغال خود را از محل خدمت دریافت کرده و در هنگام ثبت نام به دانشگاه محل قبولی خود ارائه دهند. در صورتی که مدرک به دانشگاه تحویل داده نشود، قبولی فرد لغو خواهد شد.

داوطلبانی که مدرک دیپلم بهیاری داشته باشند و در کنکور تجربی شرکت کنند، در جلسه آزمون یک دفترچه مجزا نیز در اختیارشان قرار می‌گیرد که ضریب چهار داشته و در قبولی رشته های پرستاری، اتاق عمل و هوشبری با سهمیه بهیاری به صورت قطعی اعمال اثر می‌کند.

توجه داشته باشید که کسب حداقل 70 درصد از نمره آخرین نفر پذیرفته شده در گزینش آزاد از مهم ترین شرایط استفاده از سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳ می باشد.

 نکات مهم در مورد استفاده از سهمیه بهیاران کنکور سراسری

✅استان محل خدمت داوطلب استان بومی محسوب شده و امکان انتخاب کدرشته محل های دیگر استان ها وجود ندارد. در غیر این صورت قبولی داوطلب تعلیق خواهد شد.

✅طول دوره تحصیل مانند سایر دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته می باشد و طبق آیین نامه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی تعیین خواهد شد.

✅درس های گذرانده شده در دوره بهیاری مشمول معادل سازی نمی شود و دانشجو بایستی تمام واحدهای ارائه شده در رشته قبولی خود را بگذراند.

مشاوره استفاده از سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳

داوطلبان کنکور سراسری که سهمیه بهیاری دارند، در صورت واجد شرایط بودن می توانند از سهمیه خود استفاده کرده و در یکی از رشته های پرستاری، اتاق عمل و هوشبری پذیرفته شوند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی برای تان وجود دارد و یا در فرایند ثبت نام کنکور سراسری و استفاده از سهمیه با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت‌ کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه سهمیه بهیاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. چه افرادی مشمول استفاده از سهمیه بهیاران کنکور سراسری 1402 هستند؟

    داوطلبانی که مدرک بهیاری داشته و حداقل سه سال خدمت کرده باشند، می توانند از این سهمیه استفاده کنند. سایر شرایط در متن مقاله آورده شده است.

  2. آیا سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳ حذف شده است؟

    خیر این سهمیه حذف نشده و داوطلبان واجد شرایط همچنان می توانند از آن استفاده کنند.

  3. شرایط استفاده از سهمیه بهیاری در کنکور سراسری چیست؟

    به شرایط استفاده از این سهمیه به طور کامل در متن مقاله اشاره شده است.

    منبع: سهمیه بهیاران کنکور سراسری





:: برچسب‌ها: سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: