زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99
نوشته شده توسط : دانتل

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

همانطورکه در ابتدا نیز اشاره شد، تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد هم برای رشته های با کنکور و هم برای رشته های بدون کنکور برگزار می شود ولی زمانبندی برگزاری و ثبت نام هرکدام متفاوت است.

زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 99

تکمیل ظرفیت رشته های با کنکور دانشگاه آزاد معمولا دوبار در سال، یکبار در مهرماه و یکبار در بهمن ماه برگزار می‌شود. در کنکور سال 96، برای آخرین بار مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در هر دو نیمسال مهر ماه و بهمن ماه برگزار گردید و در سال 97 نیز در هیچ کدام از نیمسال های اول و دوم، این مرحله از پذیرش دانشجو اجرا نشد.

با وجود اینکه سال 97 شاهد برگزاری تکمیل ظرفیت نبودیم و احتمال داده می‌شد سالهای پس از آن نیز برگزار نشود، اما در سال 98 برگزار شد ولی فقط در نیمسال اول تحصیلی و زمان آن نیز از 2 الی 10 مهر ماه بود.

بخوانید: تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد 99

برای امسال هنوز هیچ اطلاعیه ای توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری تکمیل ظرفیت اعلام نشده است و با توجه به اینکه نتایج انتخاب رشته با تاخیر زیادی نسبت به سال های گذشته اعلام شد، پیش بینی می‌شود در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت زمان آن در بهمن ماه باشد و داوطلبان پذیرفته شده می‌توانند از بهمن به عنوان دانشجو ترم اول وارد دانشگاه شوند.

زمان تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد 99

در سال گذشته دانشگاه آزاد در رشته های بدون کنکور نیز مرحله تکمیل ظرفیت را برگزار کرد که زمان آن از تاریخ 28 آبان ماه الی 30 بهمن ماه بود. امسال نیز پیش بینی می‌شود همانند سال قبل همین بازه زمانی جهت ثبت نام و شرکت در تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور درنظر گرفته شود و پذیرفته شدگان از بهمن ماه وارد دانشگاه شوند.

لیست رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

اصولا روال کلی برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه های آزاد بدین صورت است که هریک از واحدهای دانشگاهی پس از ثبت نام پذیرفته شدگان مرحله انتخاب رشته، تکمیل یا عدم تکمیل ظرفیت رشته های تحصیلی خود را بررسی می‌کنند و اگر در رشته ای ظرفیت باقی مانده باشد، به اطلاع مرکز سنجش و پذیرش دانشجو می‌رسانند تا برای رشته یا رشته های با ظرفیت خالی، تکمیل ظرفیت برگزار کند.

بنابراین با توجه به اینکه هنوز مشخص نشده است کدام رشته ها ظرفیت خالی دارند، نمی‌توان لیست رشته های ارائه شده تکمیل ظرفیت 99 را نام برد و باید منتظر انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 باشیم.

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد

دانلود دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 99

(همزمان با انتشار دفترچه ، لینک فعال می شود)

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانلود دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد 99

 

(همزمان با انتشار دفترچه ، لینک فعال می شود)

دانلود دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد 99

 

(همزمان با انتشار دفترچه ، لینک فعال می شود)

دانلود دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد 99

 

(همزمان با انتشار دفترچه ، لینک فعال می شود)

دانلود دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد 99

 

(همزمان با انتشار دفترچه ، لینک فعال می شود)

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

داوطلبان متقاضی شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99، می‌بایست در زمان اعلام شده از سوی سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به سایت azmoon.org مراجعه و پس از دانلود دفترچه و اطلاع از رشته محل های ارائه شده، نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

برای ثبت نام رشته های تکمیل ظرفیت چه به صورت با کنکور و چه به صورت بدون کنکور باید هزینه ای را از طریق خرید کارت اعتباری در سایت azmoon.org واریز نمایید و با استفاده از سریال پرداخت ارائه شده توسط سامانه، فرم ثبت نام و انتخاب رشته را دریافت و آن را تکمیل کنید.

در دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت، تعداد رشته هایی که داوطلب مجاز به انتخاب آنهاست، تعیین می‌شود. مثلا در سالهای گذشته هر داوطلب مجاز بود که حداکثر 100 کد رشته محل از رشته های با آزمون را انتخاب کند. همچنین برای رشته های بدون آزمون، امکان انتخاب 20 کد رشته وجود داشت.

نکته قابل توجه در خصوص تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد این است که تمام داوطلبان می‌توانند در این مرحله از پذیرش دانشگاه آزاد شرکت نمایند حتی داوطلبانی که در انتخاب رشته اولیه قبول شده اند، ولی در صورت قبولی در یکی از رشته های تکمیل ظرفیت، امکان برگشت و ادامه تحصیل در رشته قبلی ندارند.

بخوانید: کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

نحوه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه 99

در انتها لازم است این نکته را خاطر نشان کنیم که تکمیل ظرفیت ورودی بهمن ماه دانشگاه آزاد مخصوصا در رشته های بدون کنکور، معمولا به صورت حضوری انجام می‌گیرد و داوطلبان باید پس از انتخاب رشته مورد نظر خود از دفترچه، به دانشگاه مراجعه و پیش ثبت نام کنند. دانشگاه پس از بررسی سوابق تحصیلی و رتبه کنکور تمام ثبت نام کنندگان، اسامی پذیرفته شدگان را از طریق سایت دانشگاهی خود اطلاع رسانی می‌کند و پذیرفته شدگان می‌بایست با در دست داشتن مدارک لازم به دانشگاه مراجعه و ثبت نام نهایی را انجام دهند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99




:: برچسب‌ها: زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: