ثبت نام کنکور بهیاری ۱۴۰۳
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام کنکور بهیاری ۱۴۰۳ به دو روش انجام می‌شود. داوطلبان می‌توانند از طریق ثبت نام پایه نهم به دهم و یا جهاد دانشگاهی اقدام نمایند. داوطلبان برای قبولی در آزمون هر یک از دو دوره باید شرایطی را داشته باشند. ثبت نام به صورت اینترنتی و حضوری انجام می‌شود و داوطلبان باید با توجه به دستورالعمل های ارائه شده اقدامات لازم برای نام نویسی را انجام دهند. در این مطلب به بررسی کامل ثبت نام بهیاری 1403 می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: ثبت نام کنکور بهیاری

ثبت نام کنکور بهیاری ۱۴۰۳

داوطلبانی که به کسب مدرک بهیاری و فعالیت در این حوزه علاقه مندند، باید با شرکت در آزمون بهیاری، رتبه حد نصاب را کسب کرده و دوره های بهیاری را بگذرانند. متقاضیان این آزمون معمولا هدفشان ادامه تحصیل در رشته پرستاری می باشد.

دارندگان مدرک بهیاری سهمیه ویژه ای در کنکور سراسری برای قبولی در رشته پرستاری دارند. همچنین با توجه به بازار کار خوب آن، این آزمون بسیار پرتقاضا است. از وظایف بهیاران می‌توان به دریافت برنامه از سرپرستار، کمک کردن روند پذیرش و ترخیص بیماران، کمک به تغذیه و حرکت بیماران، آماده کردن تخت و انجام کارهای بهداشتی، گرفتن نمونه آزمایشی، تعویض پانسمان، نوار قلب و غیره اشاره کرد. با توجه به محبوبیت و تقاضای بسیار زیاد کنکور بهیاری در این مطلب به بررسی کامل ثبت نام کنکور بهیاری ۱۴۰۳ خواهیم پرداخت.

 

زمان ثبت نام کنکور بهیاری 1403

بهیاران در مراکز درمانی زیر نظر یک پرستار حرفه ای مشغول به خدمات درمانی می شوند. برای ثبت نام بهیاری دو روش وجود دارد. داوطلبان می توانند در پایه نهم به دهم وارد هنرستان شده و از این طریق شروع به تحصیل بهیاری نمایند. همچنین امکان ثبت نام در آزمون بهیاری از طریق جهاد دانشگاهی نیز وجود دارد.

زمان ثبت نام کنکور بهیاری ۱۴۰۳ با توجه به هریک از دو روش فوق متفاوت است. برای ثبت نام در پایه دهم باید در هنگام ثبت‌نام، به هنرستان هایی مراجعه کنید که توسط آموزش و پرورش اعلام شده و دوره بهیاری را ارائه می کنند. با ثبت نام در این هنرستان ها و تحصیل سه ساله، دیپلم بهیاری دریافت خواهید کرد. آزمون بهیاری در هنرستان در اواخر مرداد یا اوایل شهریور برگزار خواهد شد.

روش جهاد دانشگاهی نیز زمان مشخصی ندارد چرا که هر ساله با توجه به تعداد متقاضی تعیین می شود. برای اطلاع از زمان ثبت نام بهیاری جهاد دانشگاهی باید سایت جهاد دانشگاهی را دنبال نمایید. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاع سریع از جدول زمانبندی ثبت نام کنکور بهیاری در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

 

شرایط ثبت نام آزمون بهیاری ۱۴۰۳

در صورتی که داوطلبان قصد ثبت نام آزمون بهیاری از طریق هر یک از روش های فوق را داشته باشند، باید واحد شرایطی باشند. شرایط ثبت نام کنکور بهیاری ۱۴۰۳ به شرح زیر می باشد.

✅شرایط ثبت نام بهیاری از پایه نهم به دهم

✅داشتن تابعیت جمهوری اسلامی

✅مدرک قبولی پایه نهم

✅کسب معدل لازم (هر هنرستان معدل متفاوتی تعیین خواهد کرد)

✅حداکثر 18 سال سن

✅قبولی در آزمون کتبی برگزار شده توسط هر هنرستان

✅قبولی در مصاحبه

توجه داشته باشید که افراد دارای سهمیه ایثارگران و همچنین داوطلبان بومی اولویت اول پذیرش در هنرستان های بهیاری می باشند.

 

شرایط ثبت نام بهیاری جهاد دانشگاهی

✅ارائه دیپلم (تمامی رشته ها)

✅سن حداقل 16 و حداکثر 45 سال

✅معدل دیپلم باید حداقل 12 باشد.

????ثبت نام کنکور بهیاری 1403 جهاد دانشگاهی با توجه به تعداد تقاضا ممکن است چندین بار در سال برگزار شود.

????علاوه بر شرایط گفته شده داوطلبان در هنگام ثبت نام باید مدارک دیگری را نیز ارائه دهند که توسط جهاد دانشگاهی اعلام خواهد شد.

 

مدارک ثبت نام آزمون بهیاری

برای ثبت نام آزمون بهیاری ۱۴۰۳ حضوری باید مدارکی را ارائه دهید که به شرح زیر هستند.

✅ارائه اصل مدرک دیپلم به همراه کپی

✅عکس 4*3 (سه قطعه)

✅شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی

✅چک بانکی یا سفته به مبلغ دو میلیون و چهارصد هزار تومان

نکته: شهریه بهیاری جهاد دانشگاهی سال گذشته سه میلیون و ششصد هزار تومان بود و امکان پرداخت قسطی نیز وجود داشت. در سال جدید احتمالا این مبلغ افرایش می یابد.

 

سایت ثبت نام آزمون بهیاری ۱۴۰۳

نحوه ثبت نام دوره های بهیاری ۱۴۰۳ در هر یک از مراکز متفاوت است. معمولا ثبت نام بهیاری به صورت اینترنتی انجام می شود و متقاضیان باید به سایت آن دانشگاه یا مرکز درمانی مراجعه کنند. ثبت نام اولیه در سایت komakparastari.ir انجام می شود. داوطلبان باید به این سایت مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را تکمیل نمایند. دوره های جهاد دانشگاهی شهریه پرداز هستند و باید در هنگام ثبت نام در سایت هزینه ای را پرداخت نمایید.

در حدود 72 ساعت پس از ثبت نام کنکور بهیاری و بررسی مدارک، کد رهگیری ارسال می شود و باید آن را نگه دارید. مدتی بعد از طرف مرکز با شما تماس گرفته و جزئیات ثبت نام حضوری را برای تان توضیح می دهند. شما باید با توجه به زمانبندی اعلام شده برای ثبت نام حضوری اقدام نمایید. برای ثبت نام حضوری باید مدارکی را ارائه دهید که به شرح زیر هستند.

 

نحوه ثبت نام کنکور بهیاری پایه نهم به دهم ۱۴۰۳

داوطلبان شرکت در آزمون بهیاری از طریق هنرستان باید ابتدا از طریق سایت علوم پزشکی استان ثبت نام بهیاری اولیه را انجام دهند. نحوه ثبت نام کنکوربهیاری در سایت علوم پزشکی استان به شرح زیر است.

1️⃣ وارد سایت علوم پزشکی استان خود شوید.

2️⃣ پس از درج کد ملی و بارگزاری مدارک، گزینه ذخیره و ادامه را انتخاب کنید.

3️⃣ در صفحه بعد در صورت اطمینان از صحت مدارک بر روی گزینه تایید نهایی و ارسال فرم کلیک کنید.

4️⃣ پس از این مرحله باید منتظر تماس دانشگاه علوم پزشکی استان بمانید تا شما را برای شرکت در دوره ها دعوت نمایند. کد رهگیری از طریق پیامک ارسال می شود و باید آن را نگه دارید. ثبت نام کنکور بهیاری رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه نیست.

 

راهنما ثبت نام بهیاری جهاد دانشگاهی 1403

ثبت نام آزمون بهیاری جهاد دانشگاهی به صورت اینترنتی و حضوری انجام می شود. جهاد دانشگاهی دوره های آموزشی را به صورت های نظری، عملی و بالینی برگزار می کند. داوطلبان باید در حدود 300 ساعت آموزش تئوری و عملی و 1080 ساعت نیز دوره های کارورزی بگذرانند که مدت زمان آن 9 ماه می باشد.

ثبت نام اولیه در سایت komakparastari.ir انجام می شود. داوطلبان باید به این سایت مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را تکمیل نمایند. دوره های جهاد دانشگاهی شهریه پرداز هستند و باید در هنگام ثبت نام در سایت هزینه ای را پرداخت نمایید.

کد رهگیری ثبت نام کنکور بهیاری ۱۴۰۳ را دریافت کرده و با توجه به زمانبندی اعلام شده برای ثبت نام حضوری اقدام نمایید. برای ثبت نام حضوری باید مدارکی را ارائه دهید که به شرح زیر هستند.

✅ارائه اصل مدرک دیپلم به همراه کپی

✅عکس 4*3 (سه قطعه)

✅شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی

✅چک بانکی یا سفته به مبلغ دو میلیون و چهارصد هزار تومان

 

هزینه ثبت نام آزمون بهیاری جهاد دانشگاهی ۱۴۰۳

همانطور که گفته شد داوطلبان برای شرکت در دوره های بهیاری جهاد دانشگاهی و ثبت نام بهیاری باید شهریه پرداخت کنند. سال گذشته شهریه سه میلیون و ششصد و پنجاه هزار تومان بود و در سال جدید نیز افزایش قیمت خواهد داشت. داوطلبان می‌توانند شهریه را به صورت قسطی نیز پرداخت کنند.

قسط اول پس از ثبت نام حضوری و ارائه مدارک، قسط دوم قبل از آزمون جامع و قسط سوم قبل از شروع کارورزی باید پرداخت شود.

 

مواد امتحانی کنکور بهیاری 1403

در آزمون بهیاری که در پایه نهم به دهم برگزار می‌شود، سوالات به صورت چهار گزینه ای هستند. داوطلبان برای  ثبت نام کنکور بهیاری ۱۴۰۳ و قبولی در آزمون باید باید از مواد امتحانی اطلاع داشته باشند و بر این اساس به مطالعه بپردازند. 

از مواد امتحانی تعیین شده برای آزمون بهیاری هنرستان می‌توان به ریاضی، علوم، زبان انگلیسی، فارسی و دینی هستند. از هر یک از دورس ۲۰ سوال طرح می‌شود و داوطلبان باید با توجه به حد نصاب تعیین شده توسط هنرستان، نمره قبولی را کسب نمایند. پس از قبولی در آزمون کتبی داوطلبان به جلسه مصاحبه دعوت می شوند و افراد برگزیده در مصاحبه در هنرستان بهیاری پذیرفته خواهند شد. 

 

طول مدت دوره و اعتبار مدرک بهیاری

داوطلبان برای شرکت در آزمون بهیاری و دریافت مدرک باید در سه دوره نظری، عملی و بالینی دوره شرکت کنند. دوره های نظری و عملی 300 ساعت هستند که در مدت دو ماه و نیم برگزار می شود. پس از آن دوره بالینی شروع می شود که 1080 ساعت است و به مدت 9 ماه برگزار خواهد شد.

بعد از پایان دوره دو هفته زمان به داوطلبان داده می شود تا بتوانند با مطالعه دروس کتاب بهیاری خود را برای آزمون بهیاری آماده کنند. پس از قبولی در آزمون مدرک بهیاری به افراد اعطا می شود و می توانند به کار در مراکز درمانی بپردازند.

مدرک بهیاری مورد تایید وزارت بهداشت است و در نتیجه می توان گفت که اعتبار بسیار بالایی دارد و افراد مشکلی برای پیدا کردن کار با مدرک خود نخواهند داشت. درآمد بهیاران در مراکز درمانی مختلف، متفاوت است اما به طور میانگین ماهانه 6 میلیون درآمد خواهند داشت.

بازار کار رشته بهیاری بسیار مناسب است و تقریبا تمامی افراد دارنده مدرک می توانند در مراکز درمانی مشغول به کار شوند. همچنین مدرک بهیاری در کنکور سراسری برای رشته پرستاری سهمیه دارد و افراد در صورت داشتن سابقه کار می‌توانند از سهمیه خود استفاده کرده و به ادامه تحصیل در این رشته بپردازند.

 

مشاوره آزمون بهیاری

داوطلبانی که قصد تحصیل و فعالیت در حوزه بهیاری را دارند، می‌توانند در مقطع به دهم و یا آزمون جهاد دانشگاهی اقدام به ثبت نام نمایند. قبولی در آزمون بهیاری نیز مانند دیگر آزمون ها به مطالعه و برنامه ریزی درسی نیاز دارند. توصیه می‌شود که داوطلبان در این مسیر از مشاوران تحصیلی کمک بگیرند. 

چنانچه در زمینه ثبت نام بهیاری 1403 با سوال و یا ابهامی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور بهیاری 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای ثبت نام کنکور بهیاری ۱۴۰۳ چه باید کرد؟

    برای ثبت نام دو روش ثبت نام هنرستان و جهاد دانشگاهی وجود دارد که در طول مطلب توضیح داده شده است. 

  2. شرایط ثبت نام کنکور بهیاری چیست؟

    شرایط ثبت نام بهیاری با توجه به روش متفاوت است که در متن مقاله به طور کامل به آن پرداخته شده است.

  3. برای امتحان بهیاری چه دروسی باید مطالعه شود؟

    از منابع امتحانی آزمون بهیاری می‌توان به ریاضی، علوم، زبان انگلیسی، فارسی و دینی اشاره کرد. 

    منبع: ثبت نام کنکور بهیاری





:: برچسب‌ها: ثبت نام کنکور بهیاری ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: