نوشته شده توسط : دانتل

روز قبل از آزمون سراسری | بایدها و نبایدها

براي روز قبل از كنكور سفارش مي شود روزي با آرامش و تفريح سپري شود. اما به شرطي كه نيروي فكري داوطلب تبديل به اضطراب نشود. رعایت نکات زیر می تواند باعث کاهش اضطراب و تنش گردد:

1- در صورت نیاز به مطالعه، فقط باید به  دوره نكات مهم و خلاصه نویسی ها پرداخت.  تورق کتاب ها کافی است و نیازی به دوره مطالب گنگ یا پیچیده نیست.

2- بهتر است قبل از برگزاری آزمون  نسبت به شناسایی حوزه امتحانی اقدام نموده و این امر را موکول به روز آزمون ننمود.

3- تمام وسایل مورد نیاز ( شناسنامه، کارت ورود به جلسه، ساعت مچی، پاک کن، مدادتراش، 2تا3 عدد مداد سیاه مناسب و نرم، دستمال کاغذی، سنجاق، بطری آب و شکلات(نرم نباشد) یا خرما) آماده شود. حتما شماره داوطلبی را در جایی یادداشت نموده تا در موقع اعلام نتایج از آن استفاده شود.

4-از آنجایی که در کنکور سرعت به همراه دقت مورد توجه است بنابراین داشتن خواب کافی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لذا از انجام کار هایی همچون تمرین و مطالعه در شب‌ های باقیمانده به کنکور که سبب ایجاد استرس و خستگی در سیستم ایمنی بدن می شود باید پرهیز شود .

5-استفاده کردن از نوشیدنی‌ های آرام‌ بخش نظیر چای سبز، بادرنجبویه ، اسطوخودوس و سنبل طیب و گل گاوزبان که سبب کاهش استرس  و افزایش آرامش در داوطلبان می گردد.

6-عدم مصرف داروهای خواب آور در شب قبل از امتحان و استفاده از دم نوش ها برای تسکین سردرد.

7- داوطلب بهتر است شام را بين ساعت 8 تا 10 ميل کرده و پس ازيك دوش آب ولرم ، بين ساعت 10 تا 12 شب بخوابد.

تغذیه روز قبل از آزمون سراسری

داوطلبان می بایست شام سبک میل کرده و از مصرف غذاهایی که با روغن طبخ شده، فست‌فودها و غذاهای پرحجمی که هضم آن نیاز به فعالیت بیشتر روده و معده دارد و کنسروها پرهیز کنند.خوردن غذاهایی که اسید های چرب امگا 3 دارند باعث می شود مغز بهتر و عمیق تر عمل کند پس بهتر است ماهی که سرشار از امگا3 است در برنامه غذایی گنجانده شود.

از خوردن قهوه، چای ونوشابه گازدار حدود 6 ساعت قبل از خواب شب کنکور، اجتناب شود. موز و سیب در کاهش افسردگی و خستگی بسیار مفید هستند.توصیه می شود خرما که میوه ای انرژی زا است، حتما” در وعده غذایی باشد.

روز آزمون سراسری

تغذیه روز آزمون

خوردن خوراک عدسی در صبح کنکور بسیار به آرامش در طول کنکور کمک می کند. اگر داوطلبی عدسی دوست ندارد پنیر، گردو، خرما و کنجد به همراه عسل و نان تازه صبحانه کاملی برای صبح آزمون خواهد بود.به آن دسته از شرکت کنندگان در کنکور که نمی توانند صبحانه بخورند توصیه می شود خوردن کشمش، خرما و موز را فراموش نکنند به علاوه گردو نیز به علت داشتن فسفر و انرژی بالا درکنار پسته و بادام برای بی اشتهایی روز کنکور مفید هستند. به آن دسته از داوطلبانی که آزمون آنها بعداز ظهر برگزار می شود سفارش می شود که 2 ساعت قبل از حضور در آزمون وعده غذایی خود را بخورند.

لوازم مورد نیاز

1-هر دواطلب برای حضور در جلسه آزمون سراسری باید پرینت کارت شرکت در آزمون و اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار به همراه داشته باشد.

2- چند مداد نرم و پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق یا سوزن

3- آب پرتقال و شكلات یا خرما

4-ساعت مچی

5-دستمال کاغذی

نکات لازم برای حضور در جلسه

1- حداقل نیم ساعت قبل از زمان برگزاری کنکور در محل آزمون حاضر شوند.

2-کارت امتحان را به لباس خود الصاق نمایند.

3- بعد از ورود به جلسه آزمون و صندلي خود را  پيدا كرده و مستقرشوند.

4-به محض دریافت پاسخ‌نامه می‌بایست شماره آن را با شماره صندلی و شماره کارت شرکت در آزمون خود مقایسه کنند تا مطمئن شوند بین آنها هیچ اختلافی نیست. در صورت مشاهده تفاوت بی درنگ موضوع را به نزدیک‌ترین مراقب جلسه اطلاع داده و موضوع را پیگیری و اختلاف برطرف شود.

5- براساس دستوری که از بلندگو پخش می‌شود نسبت به تکمیل مندرجات جدول زیر پاسخ‌نامه شامل نام و نام خانوادگی و غیره با مداد سیاه نرم و پررنگ اقدام و آن را امضاء کنند.

می توانید زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری و زمان دقیق اعلام نتایج کنکور سراسری را از طریق سایت مجموعه تحصیلی دانتل پیگیری کنید.

مدیریت زمان در روز آزمون سراسری

  • بر روی یک سؤال و یا یک د‌‌رس خاص وقت زیاد‌‌ نگذارید‌‌ ؛ لازم است برای هر قسمت از سؤال وقت معینی اختصاص د‌‌اده شود. بهتر است سؤال‌ها را به ترتیبی که د‌‌ر د‌‌فتر‌چه‌ سؤال آمد‌‌ه، البته با رعایت مد‌‌یریت آزمون، پاسخ د‌‌اده‌‌ تا نگرانی و سر‌د‌‌ر‌گمی ایجاد نشود‌‌.
  • اصل اساسی مد‌‌یریت آزمون این است که ابتد‌‌ا به سؤالات ساد‌‌ه و به‌ترتیب پاسخ د‌‌اده شود و سؤالات نیمه‌مشکل و مشکل و وقت‌گیر را علامت‌د‌‌ارنمود ؛ سپس به حل سؤالات نیمه‌مشکل پرداخته‌‌ و بعد د‌‌ر‌صورت د‌‌اشتن وقت سراغ سؤالات وقت‌گیر و یا مشکل رفت‌‌.دانش‌آموزان در سر جلسه آزمون سراسری ابتدا سؤالات آسان را پاسخ بدهند و مواردی که شک دارند را به وقت اضافه موکول کنند چراکه مواجهه با سؤالات سخت موجب اضطراب بیشتر و ترشح هورمون‌های استرس داوطلب می‌شود در نتیجه عملکرد وی را برای پاسخگویی به سؤالات راحت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • داوطلبان بهتر است بجای چند‌‌ بار سریع‌خواند‌‌ن، صورت سؤال را یک‌بار آرام خوانده‌‌ و د‌‌ور کلمه‌های مهم آن را خط بکشند؛ پاسخ ها باید  سؤال به سؤال وارد‌‌ شود‌‌ و هر‌ بار شماره‌ سؤال و گزینه‌ د‌‌رست را با هم انطباق داد.‌‌

نکات مهم روز آزمون سراسری

1-درب حوزه‌های امتحانی برای آزمون‌های صبح راس ساعت هفت و برای آزمون‌های بعد از ظهر راس ساعت 14:30 ( دو و نیم بعد از ظهر) بسته خواهد شد. لذا از ورود داوطلبان به حوزه امتحانی پس از بسته شدن درب حوزه امتحانی ممانعت به عمل خواهد آمد.

2- داوطلبان باید از آوردن وسائل اضافی مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، هرگونه نت و یادداشت، ماشین حساب، تلفن همراه، ساعت هوشمند، تبلت، دست بند و غیره به جلسه ازمون سراسری اکیدا خودداری نمایند. بدیهی است در صورتی که داوطلب عمدا یا سهوا هر یک از این وسائل را با خود به جلسه آزمون ببرد، آن فرد به عنوان متخلف تلقی و برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری با وی رفتار خواهد شد.

3- در مستطیل بالای پاسخ‌نامه مطلقا نباید چیزی نوشته شود یا علامتی گذاشته شود. به غیر از محل‌های مشخص شده بر روی پاسخ‌نامه از نوشتن و یا علامت‌گذاری در سایر محل‌ها جدا خودداری شود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روز آزمون سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: روز آزمون سراسری




:: برچسب‌ها: روز آزمون سراسری ,
:: بازدید از این مطلب : 809
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: