ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ چند هفته پس از مشخص شدن نتایج صورت می گیرد. داوطلبانی که نام آن ها در لیست اسامی پذیرفته‌ شدگان در دانشگاه علمی کاربردی قرار دارد، باید برای ثبت نام حضوری در دانشگاه اقدام کنند. عدم اقدام برای ثبت نام حضوری به معنای انصراف پذیرفته‌ شدگان از ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی می باشد. در ادامه همراه ما باشید تا با زمان و مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته‌ شدگان علمی کاربردی 1402 آشنا شویم.

منبع: ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی 

ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

دانشگاه جامع علمی کاربردی در تمامی کدرشته‌ محل های ارائه‌ شده‌ در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو جذب می کند. علاقه مندان به پذیرش در این دانشگاه‌ها، می توانند نسبت به ثبت نام و همینطور انتخاب رشته‌ مورد نظر خود اقدام نمایند.

متقاضیانی که اقدام به تکمیل فرم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی می کنند، صرفا به عنوان دانشجوی پذیرفته‌ شده‌ در این دانشگاه به شمار نمی روند. تمامی متقاضیان برای اطلاع از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود، بایستی منتظر اعلام شدن اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه علمی کاربردی باشند. پس از اعلام نتایج داوطلبانی که در کدرشته محل انتخابی خود قبول شده اند باید در زمان مقرر با مراجعه به سایت این دانشگاه نسبت به ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ اقدام نمایند. 

زمان ثبت نام پذیرفته‌ شدگان علمی کاربردی 1402

نتایج علمی کاربردی، از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود. داوطلبانی که در موعد مقرر نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته‌ اقدام کرده‌ باشند، می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی  sanjesh.org اقدام به دریافت نتایج نمایند. اینگونه می توانند از وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود مطلع گردند. در ادامه جدول زمان بندی ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ را قرار داده ایم.

مقطع تحصیلی  زمان ثبت نام (نیمسال دوم)
کاردانی  16 تا 19 بهمن ماه
کارشناسی  16 تا 19 بهمن ماه

پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی حداکثر دو هفته پس از اعلام نتایج پذیرش بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی فرصت دارند تا اقدام به تکمیل مراحل ثبت نام خود نمایند. به این صورت که باید به صورت حضوری به دانشگاه محل قبولی مراجعه کرده و اقدام به تکمیل مراحل ثبت نام و نام نویسی خود کنند. زمان ثبت نام در سال جدید هنوز مشخص نشده است. به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

تمدید مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

برخی از دانشجویان به دلایل مختلف موفق به ثبت نام در زمان تعیین شده نمی‌شوند و از ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه علمی کاربردی 1402 جا می‌مانند. معمولا مهلت ثبت نام تمدید می‌شود و جاماندگان می‌توانند با پیگیری سایت هم آوا از تمدید مهت ثبت نام مطلع شوند. 

چنانچه داوطلب در این مدت نیز موفق به ثبت نام نشد و یا به طور کلی مهلت نام نویسی تمدید نشد، باید برای ثبت نام در نیمسال دوم یعنی ترم بهمن اقدام کند. دانشگاه علمی کاربردی در دو ترم تحصیلی مهر و بهمن دانشجو پذیرش کرده و اقدام به ثبت نام پذیرفته شدگان می‌نماید. 

 

مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی

پیش از ثبت نام اینترنتی در سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی، لازم است از فرم ثبت نام یک برگه پرینت تهیه کنید و سپس همراه با مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری به دانشگاه محل قبولی مراجعه کنید. لازم است اشاره کنیم که در صورتی که متقاضیان ابتدا پیش ثبت نام خود را در سایت هم آوا انجام ندهند و رسید ثبت نام خود را ارائه نکنند، مراحل ثبت نام حضوری آن ها نیز با مشکل مواجه می شود. در ادامه به مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ را ارائه کرده ایم.

✅ شش قطعه عکس 4*3

✅ اصل شناسنامه

✅ اصل‌ کارت ملی پذیرفته‌ شدگان علمی کاربردی

✅ تهیه یکی از مدارک دیپلم سه ساله نظام جدید (فنی و حرفه ای ، كاردانش و نظری) یا دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (چهارساله یا شش ساله نظری و فنی و حرفه ای) توسط متقاضیان مقطع کاردانی

✅ تهیه یکی از مدارک فوق دیپلم و یا کاردانی برای متقاضیان پذیرش در مقطع کارشناسی ناپیوسته

✅ فرم تاییدیه معدل شامل اصل کاربرگ شماره 103 

✅ گواهی اشتغال به کار، مختص پذیرفته‌ شدگان سهمیه شاغل و یا کاربرگ شماره 101

✅ مدرک تعیین کننده‌ وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان علمی کاربردی داوطلبان اتباع خارجی و غیر ایرانی به صورت حضوری می باشد. داوطلبان با مدارک لازم به صورت حضوری به واحد قبولی خود مراجعه نمایند.

 

سایت ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

پذیرفته‌ شدگان علمی کاربردی پیش از مراجعه حضوری به دانشگاه علمی کاربردی محل قبولی، باید به سایت هم آوا مراجعه کنند و مراحل ثبت نام اینترنتی خود را تکمیل نمایند. سامانه هم آوا از سامانه های راه اندازی شده‌ برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی است. تمامی مراحل پیش ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ از طریق این سایت انجام می شود.

 

مراحل ثبت نام در سایت هم آوا

1️⃣ به سایت هم آوا به نشانی اینترنتی “edu.uast.ac.ir” مراجعه کنید. داوطلبان بر روی مقطع تحصیلی پذیرفته شده کلیک کنید.

2️⃣ اطلاعات خواسته‌ شده‌ شامل نام کاربردی و کلمه عبور را وارد کنید تا بتوانید وارد سامانه ثبت نام پذیرفته‌ شدگان علمی کاربردی شوید. نام کاربری شما کدملی و رمز عبور شماره شناسنامه داوطلب می باشد.

3️⃣ پس از ورود به بخش ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی 1402 باید اطلاعات فردی خود را که شامل اطلاعات شناسنامه ای و مشخصات سوابق تحصیلی است، وارد کنید. در درج اطلاعات دقت کافی را داشته باشید چراکه ممکن است امکان ویرایش دوباره آن ها وجود نداشته باشد. برخی اطلاعات از سایت سازمان سنجش وارد سایت هم آوا شده‌ است، در صورت مشاهده هرگونه مغایرت آن را اصلاح کنید.

4️⃣ در این مرحله ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ لازم است اقدام به بارگذاری عکس نمایید. برای این کار بر روی گزینه “افزودن” کلیک نمایید و سپس یک عکس پرسنلی 4*3 خود را بارگذاری کنید.

5️⃣ در این مرحله باید یک کپی از کارت ملی، شناسنامه، مدرک مرتبط با نظام وظیفه داوطلبان آقا، عکس آخرین مدرک تحصیلی و… نیز در سایت ثبت گردد. 

6️⃣ پس از این مراحل ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ داوطلبان باید کاربرگ های 101، 103، 104 و 218 را تکمیل کرده‌ و در سایت بارگذاری کنند. البته تکمیل تمامی این کاربرگ ها برای داوطلبان الزامی نیست. هر داوطلب باید مطابق با شرایطی که در ادامه آورده‌ ایم، کاربرگ مربوط به خود را دریافت و تکمیل کند.

  1. کاربرگ 101: مختص داوطلبان با سهمیه شاغل دانشگاه علمی کاربردی
  2. کاربرگ 103 : مختص دانشجویان ترم آخر مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی با گواهینامه موقت
  3. کاربرگ 104 : مختص داوطلبان با مشکل عدم تطابق سهمیه قبولی و نوع مدرک تحصیلی ثبت شده‌ برای آن ها در سایت هم آوا با اصل مدارک
  4. کاربرگ 218 : مختص تمام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی مقطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

 

مشاوره ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

در صورتی که داوطلبان به دلایل مختلفی شامل عدم اطلاع از زمان ثبت نام، کامل نبودن مدارک و… از ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی جا بمانند، می توانند نسبت به ثبت نام در نیمسال بعدی اقدام کنند. ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله، ابهاماتی پیرامون ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی 1402 برایتان وجود دارد، می توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل دریافت کنید. برای دریافت مشاوره و پاسخ سوالات خود از طریق برقراری تماس با با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی چه تاریخی است؟

    اسامی پذیرفته‌ شدگان علمی کاربردی حداکثر باید تا دو هفته پس از اعلام نتایج نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام خود در دانشگاه محل قبولی اقدام کنند.

  2. پبش ثبت نام پذیرفته‌ شدگان علمی کاربردی ۱۴۰۲ از طریق کدام سایت صورت می گیرد؟

    فرایند پیش ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی از طریق سامانه هم آوا انجام می شود.

  3. مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته‌ شدگان علمی کاربردی شامل چه مدارکی است؟

    مدارک لازم برای تکمیل مراحل ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی شامل عکس، شناسنامه، کارت ملی، آخرین مدرک فارغ التحصیلی و … است.

    منبع: ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی





:: برچسب‌ها: ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: