وام دانشجویی وزارت بهداشت ۱۴۰۳
نوشته شده توسط : دانتل

وام دانشجویی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ یکی از گزینه های دانشجویان علوم پزشکی وزارت بهداشت است که در صورت داشتن مشکلات مالی می توانند در شرایط خاص از آن استفاده نمایند. وام دانشجویی انواع مختلفی دارد که هر یک شرایط و مبالغ متفاوتی دارند و دانشجویان برای دریافت آن باید از تمامی این موارد آگاه باشند. در این مطلب به بررسی کامل شرایط و فرم وام دانشجویی وزارت بهداشت 1403 می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: وام دانشجویی وزارت بهداشت

 

وام دانشجویی وزارت بهداشت ۱۴۰۳

وزارت بهداشت هر ساله اقدام به جذب دانشجو در رشته های پزشکی می‌نمایند و امکانات متعددی نیز برای دانشجویان در نظر گرفته است. بسیاری از دانشجویان به دلیل نیازهای مالی نیاز به حمایت دارند تا بتوانند به ادامه تحصیل پرداخته و یا سایر مشکلات خود را برطرف سازند.

صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت در هر سال وام های متعددی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. دانشجویان برای دریافت وام باید در سایت صندوق رفاه وزارت بهداشت ثبت نام کرده و درخواست وام خود را ثبت نمایند.

توجه داشته باشید که قبل ثبت نام وام دانشجویی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ باید حتما از شرایط دریافت آن اطلاع داشته باشید و بر این اساس اقدامات لازم را انجام بدهید تا در مورد مبلغ و نحوه بازپرداخت وام با مشکلی مواجه نشوید.

انواع وام های دانشجویی وزارت بهداشت

دانشجویان علوم پزشکی وزارت‌بهداشت می توانند با توجه به شرایط خود از انواع وام های دانشجویی بهره مند شوند. هر یک از انواع وام با توجه به شرایط و مقررات قابل دریافت در بازه های زمانی مختلف هستند. انواع وام دانشجویی وزارت بهداشت 1403 به شرح زیر می باشند.

 

وام تحصیلی

تمامی دانشجویان می توانند در طول دوران تحصیل خود برای دریافت این وام دانشجویی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ درخواست دهند. سقف وام تحصیلی با توجه به متاهل و مجرد بودن دانشجو متفاوت است. دانشجویان مجرد ماهیانه 190 هزار تومان و دانشجویان متاهل ماهیانه 425 هزار تومان دریافت خواهند کرد.

در مقطع کاردانی، کارشناسی و ارشد ناپیوسته دانشجویان می‌توانند برای ۴ ترم، در مقطع کارشناسی پیوسته 8 ترم و در مقطع دکتری 14 ترم این وام را دریافت نمایند و آن را با کارمزد 4 درصد بازپس دهند.

 

وام ضروری

دانشجویان نوبت روزانه می‌توانند پس از گذشت دو ترم تحصیلی و در صورت بروز اتفاقات ضروری و مشکل مالی از این وام بهره مند شوند. امکان دریافت این وام در هر مقطع تنها یکبار امکان پذیر است.

در مقطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری حرفه ای مبلغ وام 2 میلیون و 500 هزار تومان و در مقطع دکتری تخصصی و پژوهشی 4 میلیون تومان می‌باشد. در صورتی که دانشجو برای دریافت وام ضروری عتبات عالیات درخواست دهد نیز می‌تواند تا سقف 1 میلیون تومان وام دریافت نمایند. کارمزد این وام 4 درصد می‌باشد.

 

وام دانشجویی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ |‌ وام ضروری دو برابری

نفرات اول تا سوم المپیادهای فرهنگی، المپیادهای پژوهشی، المپیادهای ورزشی دانشگاه‌های کشور، نفرات اول تا سوم مسابقات ورزشی بین المللی و جهانی دانشجویی، نفرات اول تا سوم مسابقات قرآنی دانشگاه‌های کشور، نفرات اول تا سوم مسابقات قرآنی بین المللی واجد شرایط دریافت این وام می‌باشند.

همجنین نفرات اول تا سوم امتحانات جامع علوم پایه و کارورزی، دانشجویان استعدادهای درخشان معرفی شده از مدیریت مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه، دانشجویان حادثه دیده در بلایای طبیعی که دچار آسیب و خسارت شده باشند، دانشجویان حادثه دیده در سوانح و تصادفات و دانشجویان مبتلا به بیماری‌های خاص و پرهزینه می‌توانند از این وام دانشجویی وزارت بهداشت 1403 استفاده نمایند.

 

وام مسکن

دانشجویان مجرد و متاهل با توجه به شرایط خود می‌توانند برای دریافت این وام درخواست بدهند. دانشجویان مجرد ماهانه 150 هزار تومان و دانشجویان متاهل ماهانه 300 هزار تومان دریافت می‌نمایند.

در مقطع کاردانی، کارشناسی و ارشد ناپیوسته دانشجویان می‌توانند برای ۴ ترم، در مقطع کارشناسی پیوسته 8 ترم و در مقطع دکتری 14 ترم این وام را دریافت نمایند و آن را با کارمزد 4 درصد بازپس دهند.

 

وام دانشجویی وزارت بهداشت 1403 |‌ وام ودیعه مسکن

دانشجویان متاهل می‌توانند یکبار در طول دوران تحصیل خود این وام را دریافت نمایند. شرط مهم دریافت این وام تاهل و عدم سکونت در خوابگاه می‌باشد. دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارتش، انستیتو پاستور ایران، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، دانشگاه علوم توانبخشی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علوم پزشکی تهران، سازمان انتقال خون، دانشگاه شاهد، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، هلال احمر ایران و پژوهشگاه رویان می‌توانند وام ودیعه مسکن با مبلغ 70 میلیون تومان دریافت کنند.

دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، البرز، ایلام، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، جندی شاپور اهواز، خراسان شمالی، زاهدان، زنجان، سمنان، شهرکرد، شیراز، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مشهد، همدان، یاسوج، یزد مجاز به دریافت وام با مبلغ 60 میلیون تومان می‌باشند.

به دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی آبادان، اسدآباد، اسفراین، ایرانشهر، بابل، بم، بهبهان، تربت جام، تربت حیدریه، جهرم، جیرفت، خمین، خوی، خلخال، دزفول، رفسنجان، زابل، ساوه، سبزوار، سراب، سیرجان، شاهرود، شوشتر، فسا، کاشان، گراش، گناباد، لارستان، مراغه، نیشابور نیز تا سقف 50 میلیون تومان وام دانشجویی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ ودیعه مسکن تعلق خواهد گرفت.

 

وام ازدواج و تولد فرزند

دانشجویان علوم پزشکی وزارت بهداشت در صورتی که ازدواج کرده و یا صاحب فرزند شوند، می‌توانند از وام ها و تسهیلات مربوطه استفاده نمایند. وام دانشجویی وزارت بهداشت ازدواج برای هر دانشجو 25 میلیون تومان و وام تولد فرزند نیز برای هر کودک 6 میلیون تومان می‌باشد.

 

زمان ثبت درخواست وام وزارت بهداشت 1403

ثبت نام وام دانشجویی زمان مشخصی دارد و دانشجویان در هر زمان نمی‌توانند برای ثبت نام وام اقدام کنند. ثبت نام تنها به صورت اینترنتی و از سایت صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت انجام می‌شود.

تاریخ دقیق ثبت نام وام در سال جدید هنوز مشخص نشده است اما معمولا در ابتدای هر نیسمال می‌باشد. سال گذشته ثبت نام وام در نیمسال دوم از 17 بهمن تا 1 اسفند بود. به محض اطلاع رسانی در مورد تاریخ دقیق ثبت نام وام دانشجویی وزارت بهداشت این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق آن در این صفحه قرار خواهد گرفت. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

 

شرایط دریافت وام دانشجویی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ 

همانطور که گفته شد دانشجویان وزارت بهداشت همگی می‌توانند برای دریافت وام اقدام نمایند. اما با این حال داشتن برخی از شرایط عمومی برای دریافت وام الزامی است. علاوه بر این هر وام با توجه به نوع آن شرایط اختصاصی نیز دارد که در بالا به آن ها پرداخته شد. شرایط دریافت وام دانشجویی وزارت بهداشت به شرح زیر است.

✅داشتن اولویت و نیاز مالی با تشخصی دانشگاه

✅داشتن صلاحیت اخلاقی و رعایت قوانین دانشگاه

✅اخذ واحدهای مجاز متناسب با چارت دانشگاه

✅ارائه تعهد محضری و داشتن ضامن معتبر

✅تحصیل دانشجو در سنوات تحصیلی مجاز

✅دانشجویان زیر نظر و حمایت کمیته امداد امام خمینی در اولویت دریافت این وام می‌باشند.

 

نحوه و فرم ثبت نام وام دانشجویی وزارت بهداشت

ثبت نام وام دانشجویی در سایت صندوق رفاه انجام می‌شود. دانشجویان وزارت بهداشت برای ثبت درخواست وام خود باید به سایت وام وزارت بهداشت با آدرس srd.ir مراجعه کرده و اقدامات لازم را برای ثبت درخواست خود انجام دهند. نحوه ثبت نام وام دانشجویی وزارت بهداشت به شرح زیر است.

1️⃣آدرس srd.ir را در مروگر جستجو کرده و وارد سایت شوید.

 

2️⃣گزینه میز خدمت را انتخاب کرده و روی گزینه پورتال تسهیلات دانشجویی کلیک کنید

 

3️⃣اطلاعات لازم را در کادر مربوطه وارد کرده و روی گزینه ورود کلیک کنید.

 

4️⃣در صفحه شخصی خود نوع وام را انتخاب کرده و درخواست خود را ثبت نمایید.

 

مشاوره دریافت وام دانشجویی

دانشجویان علوم پزشکی وزارت‌بهداشت که نیاز مالی دارند، می توانند برای دریافت انواع وام های دانشجویی اقدام نمایند. ثبت نام وام وزارت‌بهداشت در زمان معین و در سامانه صندوق رفاه دانشجویی وزارت‌بهداشت انجام می شود.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه دریافت وام دانشجویی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه وام دانشجویی وزارت بهداشت 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای دریافت وام دانشجویی وزارت بهداشت چه باید کرد؟

    به منظور دریافت وام، دانشجویان واحد شرایط باید به سایت صندوق رفاه وزارت بهداشت مراجعه نمایند.

  2. شرایط دریافت وام وزارت بهداشت چیست؟

    شریط دریافت وام به طور کامل در متن مقاله آورده شده است.

  3. آیا در هر زمانی می توان برای دریافت وام وزارت بهداشت اقدام کرد؟

    خیر ثبت نام وام تنها در زمان های مشخص امکان پذیر است.

    منبع: وام دانشجویی وزارت بهداشت





:: برچسب‌ها: وام دانشجویی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: