هزینه تحصیل در آمریکا
نوشته شده توسط : دانتل

هزینه تحصیل در آمریکا یکی از بزرگ ترین دغدغه های دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند. کیفیت زندگی و همچنین وضعیت سیستم آموزشی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و به همین دلیل مقصد مناسبی برای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌ شود. اما با وجود این مزایا آمریکا کشور گران قیمتی است و دانشجویان باید قبل از هر اقدامی از هزینه ها اطلاع کامل داشته و بر این اساس اقدام نمایند تا با مشکلی مواجه نشوند. در این مطلب به بررسی کامل هزینه تحصیل در آمریکا خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: هزینه تحصیل در آمریکا

 

هزینه تحصیل در آمریکا

بسیاری از برترین دانشگاه های جهان در کشور آمریکا واقع شده اند و دانشجویانی که به تحصیل در این دانشگاه ها می پردازند، سطح بالایی از آموزش را تجربه خواهند کرد. در واقع از بین 200 دانشگاه برتر جهان 58 مورد آن ها در آمریکا که هستند که از این موارد می توان به هاروارد، استنفورد، کالیفرنیا و… اشاره کرد.

علاوه بر سیستم آموزشی عالی در کشور آمریکا، سیستم اقتصادی نیز از دیگر نقاط قوت بسیار مهم این کشور است و افرادی که به تحصیل و پرداخت هزینه تحصیل در آمریکا می پردازند، شانس بیشتری برای ورود به بازار کار و کسب درآمد را خواهند داشت. پس از کسب درآمد و پرداخت مالیات، افراد می‌توانند برای اقامت دائم نیز اقدام کرده و شهروندی آمریکا را دریافت نمایند. 

 

 

مزایای تحصیل در آمریکا

همانطور که گفته شد تحصیل در کشور آمریکا یکی از بهترین گزینه ها برای متقاضیان مهاجرت و تحصیل در کشور های خارجی است. برخی از مهم ترین مزایای تحصیل در آمریکا به شرح زیر هستند.

 

سیستم آموزشی قوی | هزینه تحصیل در آمریکا

همانطور که گفته شد تعداد زیادی از دانشگاه های آمریکا در لیست 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند. این ارقام نشان دهنده سيستم آموزشی قدرتمند آمریکا است و مسلما تحصیل در این سیستم آموزشی، دانش آموزان را در سطح بالایی از علوم و مهارت قرار خواهد داد.

 

تنوع دانشگاه | هزینه تحصیل در آمریکا

تقریبا می توان گفت که تمامی ایالت های آمریکا چندین دانشگاه دارند و هریک شرایط پذیرش متفاوت و وضعیت اجتماعی و فرهنگی مختلفی دارند. این تنوع دانشگاهی باعث می شود که دانشجویان بتوانند با دست باز دانشگاه مورد نظر خود را با توجه به شرایط شان انتخاب کرده و برای تحصیل در آن درخواست دهند.

 

اعتبار مدرک تحصیلی

دانشجویانی که از دانشگاه های آمریکا فارغ التحصیل شده و مدرک تحصیلی خود را کسب کرده اند، می توانند در اکثر کشورهای جهان با مدرک خود مشغول به کار شوند. مدارک تحصیلی دانشگاه های آمریکا از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است و در واقع می توان گفت که هزینه تحصیل در آمریکا به نوعی سرمایه گذاری برای دانشجو محسوب خواهد شد.

 

مهاجر پذیری

هر ساله افراد بسیار زیادی برای ادامه تحصیل و یا کار و سرمایه به آمریکا مهاجرت می کنند. این به دلیل سیاست مهاجر پذیری این کشور است و در نتیجه افراد پس از ورود به دانشگاه نیز با مشکلی با مردم بومی نخواهند داشت و می توانند در آرامش به تحصیل و زندگی خود بپردازند.

 

پذیرش در دانشگاه های آمریکا

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در آمریکا را دارند، باید از روش های پذیرش در دانشگاه‌ها اطلاع داشته باشند. دانشگاه های آمریکا با یک روش یکسان دانشجو پذیرش نمی‌کنند و روش های متفاوتی دارند. روش پذیرش در دانشگاه بر هزینه تحصیل در آمریکا تاثیر خواهد گذاشت. انواع روش های پذیرش به شرح زیر هستند. 

 

پذیرش با هزینه شخصی (Self-Fund)

این روش بیشترین هزینه را برای دانشجو خواهد داشت چراکه همانطور که از نام آن پیداست دانشجو با هزینه شخصی خود پذیرش خواهد شد و باید شهریه دانشگاه را به طور کامل پرداخت کرده و پس از مهاجرت نیز هزینه های زندگی را بپردازد. 

 

پذیرش Partial Fund 

این نوع روش پذیرش تحصیلی هزینه تحصیل در آمریکا و زندگی را تا 50 درصد کاهش می‌دهد. دانشجویان پس از ورود به دانشگاه و شروع تحصیل باید نیمی از شهریه دانشگاه و هزینه های تحصیل را پرداخت کرده و مابقی آن نیز به عهده دانشگاه خواهد بود. 

 

پذیرش فول فاند (Full Fund)

با این نوع پذیرش دانشجو بورسیه فول فاند دریافت کرده و تقریبا به صورت رایگان به تحصیل و زندگی در آمریکا می‌پردازند. پذیرش فول فاند به این صورت است که تمامی هزینه ها شامل شهریه، مسکن، خورد و خوراک و رفت و آمد به عهده دانشگاه خواهد بود. 

پذیرش مشروط یا پذیرش کاندیشنال

برخی مواقع دانشجویان قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های آمریکا را دارند اما هنوز موفق به دریافت مدرک زبان انگلیسی خود نشده اند. در این صورت امکان پذیرش کاندیشنال وجود دارد.

به این معنا که دانشجو به صورت مشروط پذیرفته شده و به آمریکا می‌رود و به یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازد. پس از قبولی در آزمون زبان دانشگاه، پذیرش مشروط به پذیرش قطعی تبدیل خواهد شد و دانشجو باید هزینه تحصیل در آمریکا را پرداخت نماید. 

هزینه تحصیل در کشور آمریکا

همانطور که گفته شد تحصیل در آمریکا هزینه هایی دارد که دانشجویان باید از آن ها آگاه بوده و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. هزینه تحصیل در آمریکا با توجه به مقطع و دانشگاه محل تحصیل متفاوت است. به طور کلی هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف به شرح زیر می‌باشد. 

 

هزینه تحصیل در مدارس آمریکا

در آمریکا مدارس دو نوع دولتی و غیردولتی دارند و مدارس دولتی به دانشجویان بومی اختصاص دارد. (البته دانشجویان بین المللی نیز امکان پذیرش دارند اما شرایط سخت و ویژه‌ای برای آن ها در نظر گرفته خواهد شد.)

به طور کلی دانش آموزان بین المللی باید به تحصیل در مدارس خصوصی بپردازند و شهریه و هزینه تحصیل در آمریکا را نیز پرداخت کنند. مبلغ شهریه در مدارس متفاوت است اما به طور کلی شهریه سالانه در ابتدایی 9600 دلار و در مقطع دبیرستان 15000 دلار می‌باشد. برای هزینه بیمه باید در حدود 500 تا 1000 دلار و هزینه زندگی نیز 14000 دلار پرداخت نمایید. 

توجه داشته باشید که والدین دانش آموزان بین المللی امکان دریافت ویزا و رفت و امد به واسطه فرزند خود را نخواهند داشت. 

 

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی آمریکا

دانشجویان در مقطع کارشناسی نیز می‌توانند پذیرش تحصیلی دریافت کرده و وارد دانشگاه‌های آمریکا شوند. دانشجویان بین المللی که در دانشگاه های دولتی پذیرفته شده‌اند باید در حدود 20 تا 45 هزار دلار پرداخت کنند. 

همچنین دانشجویان دانشگاه های خصوصی نیز موظف به پرداخت هزینه بیشتر یعنی در حدود 35 تا 75 هزار دلار می‌باشند. بورسیه های تحصیلی مقطع کارشناسی نیز بسیار محدود هستند و معمولا دانشجویان باید تمامی هزینه تحصیل در آمریکا را خودشان پرداخت نمایند. 

 

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آمریکا

مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا یک دوره تقریبا دو ساله است و دانشجویان در این مدت باید هزینه های تحصیل را بپردازند. هزینه تحصیل در آمریکا در مقطع ارشد با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت است اما به طور کلی دانشجویان باید از حدود 40 تا 70 هزار دلار پرداخت نمایند. لازم به ذکر است که تنوع بورسیه های تحصیلی در این مقطع بیشتر است و دانشجویان شانس بیشتری برای دریافت کمک هزینه خواهند داشت. 

 هزینه تحصیل در مقطع دکتری آمریکا

دانشجویانی که در مقطع دکتری به تحصیل در دانشگاه های آمریکا می‌پردازند به عنوان پژوهشگر شناخته می‌شوند و عنوان دانشجو به آنان داده نمی‌شود. دانشجویان مقطع دکتری باید سالانه در حدود  35 تا 90 هزار دلار شهریه بپردازند. 

امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری برای دانشجویان بسیار بالاست و حتی با اقدامات درست می‌توانند بورسیه فول فاند دریافت نمایند. چنانچه قصد دریافت بورسیه تحصیلی و کاهش هزینه تحصیل در آمریکا دارید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی دانتل کو صحبت کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. 

هزینه تحصیل در دانشگاه های مختلف آمریکا

همانطور که گفته شد یکی دیگر از فاکتورهای تاثیر گذار در هزینه تحصیل در آمریکا، دانشگاه محل تحصیل می‌باشد. به طور کلی دانشگاه هایی که شناخته شده هستند و از اعتبار بالایی برخوردارند، شهریه گران تری نیز دارند. میانگین شهریه دانشگاه های آمریکا به شرح زیر می‌باشد. 

????هاروارد: 55 هزار دلار سالانه

????کلمبیا: 56 هزار دلار سالانه

????استنفورد: 48 هزار دلار سالانه

????ماساچوست: 48 هزار دلار سالانه

????کالیفرنیا: 47 هزار دلار سالانه

????دوک: 50 هزار دلار سالانه

????دانشگاه ییل: 48 هزار دلار سالانه

????پنسیلوانیا: 51 هزار دلار سالانه

????واشنگتن: 50 هزار دلار سالانه

????شیکاگو: 52 هزار دلار سالانه

????پرینستون: 45 هزار دلار سالانه

????براون: 51 هزار دلار سالانه

????کرنل: 52 هزار دلار سالانه

????دانشگاه تگزاس (دالاس) 13 هزار دلار سالانه

????دانشگاه تگزاس (آرلینگتون) 9 هزار دلار سالانه

????آریزونا: 13 هزار دلار سالانه

????ایلینوی: 30 هزار دلار سالانه

 

هزینه زندگی در آمریکا

علاوه بر شهریه دانشگاه و هزینه تحصیل در آمریکا، دانشجویان بین المللی پس از ورود به کشور و مستقر شدن باید به طور ثابت هزینه های زندگی در این کشور شامل هزینه مسکن، خورد و خوراک، پوشاک، رفت و آمد و حتی سرگرمی را بپردازند. 

در واقع هزینه های زندگی بخش عمده و بسیار مهم تحصیل در آمریکا را در بر می‌گیرند. بسیاری از دانشجویان برای پرداخت این هزینه ها به کار دانشجویی روی می‌آورند تا بتوانند بخشی از این مبالغ را پرداخت نمایند. مهم ترین هزینه های زندگی در آمریکا به شرح موارد زیر می‌باشد. 

 

هزینه مسکن در آمریکا | هزینه تحصیل در آمریکا

بیشترین بخش هزینه زندگی در مسکن به هزینه اجاره مسکن اختصاص داردو خانه در کشور آمریکا بسیار گران قیمت است و دانشجویان برای پرداخت اجاره آن باید مبالغ زیادی را پرداخت نمایند. به طور کلی برای اجاره یک خانه یک خوابه در مرکز شهر باید ماهانه در حدود 1800 دلار و خانه یک خوابه در خارج شهر 1400 دلار پرداخت نمایید. 

خانه با متراژ بزرگ تر هزینه بیشتری نیز خواهد داشت به نحوی که برای اجاره خانه ای یک خوابه در مرکز شهر باید در حدود 3200 دلار و در خارج شهر تقریبا 2300 دلار بپردازید. راه دیگر برای کاهش هزینه اجاره مسکن و هزینه تحصیل در آمریکا در آمریکا اجاره خوابگاه دانشجویی است. 

خوابگاه های دانشجویی به دو نوع دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند که هزینه آن ها با یکدیگر متفاوت می‌باشد. به طور کلی برای اجاره خوابگاه به مدت چهار سال در یک خوابگاه دولتی باید 10 هزار دلار و برای اجاره خوابگاه خصوصی 11500 دلار بپردازید. 

 

هزینه تحصیل در آمریکا | هزینه خورد و خوراک

پس از اجاره مسکن نوبت به بخش عمده دیگر یعنی هزینه خورد و خوراک می‌رسد. به طور کلی هر وعده غذایی در یک رستوران معمولی 15 دلار است اما شما می‌توانید با خرید مواد غذایی و پخت غذا، هزینه خورد و خوراک را تا حد زیادی کاهش دهید. قیمت اقلام اساسی در آمریکا به شرح زیر می‌باشد. 

????نان: 2.80 دلار

????برنج 4.8 دلار

????گوشت: 12.20 دلار

????مرغ: 9.20 دلار

????شیر: 0.90 دلار 

????آب معدنی: 1.55 دلار

????12 عدد تخم مرغ: 2.40 دلار

????پنیر: 11.10 دلار

????سیب زمینی: 2.65 دلارر

????گوجه 4.30 دلار

????پیاز: 2.9 دلار

????پرتغال: 4.1 دلار

????سیب: 4.55 دلار

????موز: 1.58 دلار

 

هزینه خدمات درمانی

یکی از مهم ترین هزینه تحصیل در آمریکا مربوط به خدمت درمانی و بیمه دانشجویی است. هزینه خدمات درمانی در آمریکا بسیار گران قیمت است به طوری که بدون داشتن بیمه دریافت خدمات بهداشتی و درمانی غیر ممکن خواهد شد. 

بیمه های درمانی انواع مختلفی دارند و حتی برخی از موسسات به طور اختصصاصی به فعالیت در زمینه بیمه دانشجویان بین المللی می‌پردازند. در واقع دانشجویان خارجی موظف هستند که بیمه درمانی دریافت کرده و با توجه به نوع آن هزینه ماهانه و یا سالانه پرداخت نمایند. 

 

سایر هزینه های زندگی در آمریکا

علاوه بر مسکن و مواد غذایی باید هزینه های دیگری را نیز برای سایر هزینه های جانبی اما ضروری پرداخت نمایید. سایر هزینه های زندگی در آمریکا به شرح زیر می‌باشند. این هزینه های جانبی نیز در هزینه تحصیل در آمریکا تاثیر زیادی می‌گذارند. 

????اینترنت ماهانه 35 تا 65 دلار ماهانه

????قبض تلفن 50 دلار ماهانه

????بنزین 3.5 دلار برای هر لیتر

????حمل و نقل 

????ماهانه 50 تا 60 دلار ماهانه

????لوازم کمک آموزشی 1190 دلار ماهانه 

????بلیط سینما 14 دلار

????شهریه باشگاه 40 دلار ماهانه

 

دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا

همانطور که گفته شد دولت آمریکا بورسیه های متنوعی را برای دانشجویان در نظر گرفته است و با دریافت آن ها می‌توانند با توجه به نوع بورسیه خود تا حد زیادی هزینه های تحصیل و زندگی شان را کاهش دهند. برخی از بورسیه های تحصیلی به صورت فول فاند هستند یعنی با دریافت آن ها دانشجو دیگر نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای برای تحصیل و زندگی خود نخواهد داشت. 

یکی از راه های دریافت بورسیه این است که دانشجو قبل از اخذ پذیرش تحصیلی، همراه با درخواست پذیرش در دانشگاه برای دریافت بورسیه نیز درخواست دهد. در این صورت دانشگاه در هنگام بررسی مدارک، شرایط دریافت بورسیه را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهد و در صورت واجد شرایط بودن بورسیه به دانشجو تعلق گرفته و می‌تواند از همان ترم اول به صورت بورسیه به تحصیل در دانشگاه بپردازد. این روش دریافت بورسیه بیشتر برای دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد کاربرد دارد. 

روش دیگر دریافت بورسیه تحصیلی و کاهش هزینه تحصیل در آمریکا این است که دانشجو به صورت شخصی پذیرش دریافت کرده و وارد دانشگاه شود. در این شرایط دانشجو باید یک یا دو ترم تحصیل کرده و نمرات عالی کسب کرده و عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

در این صورت می‌تواند با مراجعه به دفتر مالی دانشگاه خود، درخواست بورسیه دهد. این روش بیشتر مناسب دانشجویان مقطع کارشناسی است چراکه در این مقطع بورسیه ها محدود هستند و در صورت درخواست بورسیه قبل از پذیرش ممکن است با ارائه آن موافقت نشود. 

 

هزینه تحصیل در آمریکا |‌ کار دانشجویی

دانشجویان بین المللی این امکان را دارند که با دریافت مجوز، به کار در ساعات مشخصی در کشور آمریکا بپردازند و هزینه تحصیل در آمریکا را پرداخت نمایند. ساعت مجاز کار دانشجویی 20 ساعت در هفته می‌باشد. البته در تعطیلات این مدت زمان به 40 ساعت افزایش خواهد یافت. دانشجویان برای هر ساعت کار در حدود 17 تا 18 دلار دریافت خواهند کرد. برخی از شغل های دانشجویی و درآمد ان ها در کشور آمریکا به شرح زیر می‌باشد. 

????دستیار آموزشی 12 دلار در ساعت

????دستیار پژوهش 15.50 دلار در ساعت

????سفیر دانشگاه 11 دلار در ساعت

????باریستا 12 دلار در ساعت

????دستیار کتابخانه 13.50 دلار در ساعت

????دستیار پذیرش 13.40 دلار در ساعت

????معاون بخش 16.80 دلار در ساعت

????دستیار فروش 20 دلار در ساعت

????معلم خصوصی 22 دلار در ساعت

????دستیار غذا 17 دلار در ساعت

علاوه بر این موارد شما می‌توانید برای کاهش هزینه تحصیل در آمریکا و همچنین ساخت رزومه تحصیلی و کاری، از طریق سایت های کاریابی اقدام کرده و شغل های دانشجویی مرتبط با رشته خود را بیابید.

 

راه های کاهش هزینه تحصیل در آمریکا

برای اینکه بتوانید هزینه های تحصیل در کشور آمریکا را کاهش دهید، راهکارهایی وجود دارد که برخی از آن ها به شرح زیر هستند. 

✅استفاده از بورسیه های تحصیلی

✅درخواست برای تحصیل در دانشگاه های دولتی

✅تحصیل در دانشگاه های ارزان قیمت برای کاهش هزینه تحصیل در آمریکا

✅انتخاب شهرهای حومه ای و یا مناطق جنوبی برای زندگی

✅تحصیل در کالج (شهریه کالج بسیار کمتر از شهریه دانشگاه می‌باشد)

✅انتخاب سبک زندگی کم هزینه (پخت غذا به جای سفارش از رستوران و اجاره خوابگاه های دانشجویی

 

 

مشاوره تحصیل در آمریکا

کشور آمریکا یکی از پرطرفدار ترین مقاصد مهاجرتی است چراکه کیفیت زندگی در سطح بسیار بالایی می‌باشد و اقتصاد قدرتمند آن نیز وضعیت رفاه شهروندان را بالا می‌برد. از سوی دیگر سیستم آموزشی قوی و اعتبار بالای مدارک دانشگاه های آمریکا باعث شده است که این کشور به یکی از محبوب ترین مقاصد برای ادامه تحصیل تبدیل شود. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور باید شهریه پرداخت کرده و هزینه های زندگی را نیز بپردازند. 

با توجه به اینکه هزینه تحصیل در آمریکا بسیار بالاست، دانشجویان باید به دنبال راهی برای کاهش هزینه ها باشند. بهترین راه درخواست برای دریافت بورسیه است. برای دریافت بورسیه باید از شرایط و ضوابط آن آگاه بوده و به صورت درست اقدام نمایید تا درخواست شما تایید شوید. برای این منظور توصیه می‌شود که از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه هزینه تحصیل در آمریکا می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. هزینه تحصیل در آمریکا چقدر است؟

    هزینه تحصیل در کشور آمریکا به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که در متن مقاله به توضیح و بررسی آن ها پرداخته شده است. 

  2. آیا امکان دریافت بورسیه برای کاهش هزینه تحصیل وجود دارد؟

    بله کشور آمریکا بورسیه های متعددی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است که می‌توانند با توجه به شرایط خود از آن ها استفاده نمایند. 

  3. آیا دانشجویان بین المللی آمریکا می‌توانند برای پرداخت هزینه ها کار کنند؟

    بله دانشجویان برای کار پاره وقت مجوز دریافت خواهند کرد و این گونه می‌توانند درآمد دلاری داشته و بخشی از هزینه های خود را پرداخت نمایند. 

    منبع: هزینه تحصیل در آمریکا





:: برچسب‌ها: هزینه تحصیل در آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: