مهاجرت به امارات
نوشته شده توسط : دانتل

مهاجرت به امارات یکی از راه های مهاجرت برای افرادی است که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند. امارات یکی از کشورهای بسیار ثروتمند در خاورمیانه است که رشد اقتصادی آن شرایط بسیار مساعدی را برای زندگی فراهم کرده است. برای مهاجرت به این کشور روش های متعددی وجود دارد که هر یک شرایط خاص خود را دارند. مهاجرت به امارات مزایا و معیاب خود را دارد که اطلاع از آن ها برای متقاضیان الزامی است. در ادامه این مطلب به بررسی کامل مهاجرت به امارات خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: مهاجرت به امارات 

مهاجرت به امارات

در سال های اخیر کشور امارات به یکی از مقاصد پرطرفدار برای مهاجرت تبدیل شده است و دلیل آن نیز اقتصاد بسیار قدرتمند و کارآمد آن می‌باشد. مهم ترین شهر امارات، دبی است که با توجه به پیشرفت های بسیار زیاد در این شهر، بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که پس از مهاجرت در این شهر مستقر شوند. 

در کشور امارات و مخصوصا شهر دبی کیفیت زندگی بسیار بالاست و با توجه به شرایطی که مهیا شده است امکان سرمایه گذاری و کار کردن با مزایای بسیار زیاد وجود دارد. تمامی این موارد مهاجرت به امارات را به یک گزینه عالی تبدیل می‌کند که در ادامه به توضیح کامل آن خواهیم پرداخت. 

 

مزایای مهاجرت به امارات

مهاجرت به هر کشوری مزایا و معایب خودش را دارد که افراد باید حتما قبل اقدام برای مهاجرت از این موارد مطلع شده و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. مهم ترین مزایای مهاجرت به امارات به شرح زیر می‌باشد. 

✅اقتصاد بسیار قدرتمند

✅کیفیت بالای زندگی

✅عدم قانون مالیات بر درآمد

✅فرصت های شغلی متعدد و بسیار عالی

✅عدم آلودگی و جاذبه های گردشگری (مخصوصا در شهر دبی)

✅شرایط عالی برای سرمایه گذاری

 

معایب مهاجرت به امارات

در بالا به مزایای مهاجرت به دبی اشاره شد اما این کشور نیز مانند سایر کشورهای جهان معایبی نیز دارد که اطلاع از آن ها الزامی است. مهم ترین معایب مهاجرت به امارات به شرح زیر می‌باشد. 

❌بالا بودن هزینه های زندگی

❌گران بودن قیمت مسکن

❌جریمه های بسیار سنگین برای تخلفات رانندگی

❌شرایط پیچیده و سختی دریافت ویزا و اقامت امارات

 

مهاجرت کاری به امارات

کشور امارات برای جذب نیروی کار خارجی شرایط ویژه و تا حدی سخت گیرانه دارد و شرایط آن تقریبا شبیه به شرایط جذب نیروی خارجی در کشورهای اروپایی است. برای دریافت ویزای کاری امارات باید رزومه خود را برای کارفرماهای امارات بفرستید. 

کارفرما باید حتما تابع این کشور باشد و موفق به جذب هیچ نیروی کار اهل امارات نشده باشد. برای این منظور باید برای مدت سه ماه آگهی در امارات پخش کرده و در صورت عدم تمایل نیروهای داخلی، این امکان را دارد که اقدام به جذب نیرو از کشورهای خارجی نماید. 

در ابتدا به نظر می‌رسد که مهاجرت به امارات به صورت کاری بسیار سخت و پیچیده و حتی غیر ممکن است. اما باید گفت که حتی با سختی زیاد هم امکان مهاجرت کاری به دبی وجود دارد و تنها لازم است که از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. توجه داشته باشید که شرایط اقتصادی و شغلی امارات در سطح بسیار خوبی دارد و در صورت استخدام و مهاجرت کاری آینده شغلی بسیار خوبی در انتظارتان خواهد بود. 

 

شرایط مهاجرت کاری به امارات

برای مهاجرت به دبی از طریق ویزای کاری باید پاسپورت دارای اعتبار ارائه داده و مدارک مربوط به معاینات پزشکی را نیز در اختیار داشته باشید. این مدارک باید توسط کارفرما از شما دریافت شده و به اداره کار و مهاجرت تحویل داده شود. 

شرایط کار پس از مهاجرت به امارات به این صورت است که افراد باید در حدود ۴۰ تا ۴۸ ساعت در هفته کار کنند. ساعات کاری از ۸ تا ۱۳ و یا ۱۶ تا ۱۹ می‌باشد. البته که این ساعات کاری برای تمامی مراکز نیست و ممکن است برخی از مشاغل ساعت کاری متفاوتی داشته باشند. هزینه مهاجرت نیز با توجه به شرایط فرد و سغل مورد نظر متفاوت خواهد بود. 

 

درآمد کار در امارات

همانند سایر کشورهای جهان میزان درآمد در امارات نیز با توجه به شغل و مهارت هر فرد متفاوت خواهد بود. به طور کلی میانگین درامد در این کشور در حدود ۱۹۷۰۰ درهم تا ۵۳۵۰ درهم می‌باشد.

البته که برخی از مشاغل کم درامد ممکن است ۴۵۰۰ درهم دریافت کرده و برخی از مشاغل پردرآمد نیز تا ۹۰۰۰۰ درهم به دست آورند. در مجموع می‌توان گفت که با توجه به وضعیت اقتصادی این کشور میزان دستمزد و درآمد در سطح بالاتری نسبت به دیگر کشورها قرار دارد و مهاجران پس از مهاجرت به امارات شرایط خوبی خواهند داشت. 

 

مهاجرت تحصیلی به امارات

علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی امارات در سال های اخیر، این کشور اقدامات گشترده ای نیز در زمینه سیستم آموزشی داشته است به طوری که در حال حاضر امارات مدارس و دانشگاه های بسیار سطح بالایی دارد و اقدام به پذیرش دانشجویان بین المللی می‌نماید. 

متقاضیان برای ادامه تحصیل و مهاجرت به امارات باید ویزای تحصیلی دریافت کرده و هزینه تحصیل در دانشگاه را نیز پرداخت نمایند. هزینه تحصیل برای تمامی دانشجویان یکسان نیست و با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل متفاوت خواهد بود.

 

شرایط مهاجرت به امارات از طریق تحصیل

دانشجویان برای ادامه تحصیل در کشور امارات باید شرایطی را رعایت کنند. مهم ترین شرط حضور مدارم در این کشور است به طوری که اگر برای مدت ۶ ماه دانشجو در امارات حضور نداشته باشد، اعتبار ویزای او از بین خواهد رفت. مهم ترین مدارک برای دریافت ویزای تحصیلی به شرح زیر هستند. 

????پاسپورت معتبر

????نامه پذیرش از مدارس و یا دانشگاه ها امارات

????مدارک تحصیلی برای مهاجرت به امارات

????مدارک هویتی

????برگه پرداخت شهریه

????نامه بانک برای اثبات توانایی مالی جهت پرداخت هزینه ها

 

هزینه مهاجرت تحصیلی به امارات

تحصیل در دانشگاه های امارات مستلزم پرداخت شهریه است. شهریه دانشجویان با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه آنان تعیین خواهد شد. به طور میانگین می‌توان گفت که تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشجو در حدود ۱۵ هزار دلاز هزینه خواهد شد و این مبلغ با توجه به بالاتر رفتن مقطع تحصیلی بیشتر می‌شود. امکان کار دانشجویی برای ۳۰ ساعت در هفته نیز امکان پذیر است و از این طریق می‌توان هزینه های مهاجرت به امارات را تا حدی پوشش داد. 

 

مهاجرت به امارات با سرمایه گذاری

همانطور که گفته شد شرایط بسیار عالی برای سرمایه گذاری در کشور امارات وجود دارد و افراد سرمایه دار می‌توانند با داشتن استراتژی های عالی، سود بسیار خوبی در این کشور به دست آورند. برای سرمایه گذاری دولت و اداره مهاجرت باید متقاعد شوند که سرمایه گذاری شما سودده خواهد بود و در این صورت ویزای سرمایه گذاری برای تان صادر خواهد شد. به طور کلی دو روش عمده خرید ملک و ثبت شرکت برای سرمایه کذاری و مهاجرت به امارات وجود دارد که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد. 

 

مهاجرت سرمایه گذاری امارات از طریق ثبت شرکت

در چند سال گذشته تعداد شرکت های ثبت شده در کشور امارات بسیار بالا رفته است و این نشان دهنده شرایط بسیار خوب ثبت شرکت در این کشور می‌باشد. برای ثبت شرکت در امارات باید در حدود ۲۰ هزار درهم سرمایه داشته باشید که البته این رقم با توجه به نوع سرمایه گذاری شما متفاوت خواهد بود. 

لازم به ذکر است که برای خرید گران قیمت ترین سرمایه گذاری شرکت ها که General Trading نام دارند، بایستی در حدود ۴۵ هزار درهم هزینه نمایید. در صورتی که قصد به همراه بردن  خانواده خود برای مهاجرت به امارات را نیز دارید باید برای همسرتان ۷۵۰۰ درهم مجزا و برای هر فرزند کمر از ۱۶ سال نیز ۶۵۰۰ درهم پرداخت نمایید. 

 

شرایط مهاجرت به امارات با ثبت شرکت

ثبت شرکت و مهاجرت به امارات شرایط و مراحلی دارد که تمامی متقاضیان ملزم به گذراندن آن ها می‌باشند. جزییات مراحل در برخی از انواع سرمایه گذاری متفاوت است اما به طور کلی می‌توان مراحل زیر را در بین تمامی روش ها مشترک دانست. این مراحل به شرح زیر هستند. 

  1. دریافت تاییدیه اپرووال (تاییدیه اولیه) از امارات
  2. ثبت شرکت در DED (دایره اقتصادی امارات)
  3. صدور ویزا با اعتبار دو ساله

ثبت شرکت در امارات و شهر دبی به مجوز نیاز دارد که با توجه به نوع شرکت و سرمایه گذاری انواع مختلفی دارد. سه مجوز که جز رایج ترین محوز های ثبت شرکت برای مهاجرت به امارات هستند، به شرح زیر می‌باشند. 

Professional License (مجوز حرفه ای): اگر شرکت شما قرار است به انجام خدماتی مثل مشاوره، درمان پزشکی، حسابداری، خدمات حقوقی، تکنولوژی و این گونه خدمات بپردازد، باید این مجوز را دریافت نمایید. 

Commercial License (مجوز تجاری): شرکت های بازرگانی که پس از مهاجرت به امارات قصد انجام کارهایی تجاری مثل خرید و فروش و واردات به کشور را دارند، باید مجوز تجاری دریافت کنند. 

Industrial License (مجوز صنعتی): اگر فعالیت شرکت شما در حوزه تولید کالا است، باید مجوز صنعتی امارات را دریافت نمایید.  

 

مهاجرت به امارات با خرید ملک

خرید ملک روش دیگری برای سرمایه گذاری در امارات است که با انجام آن می‌توانید به این کشور مهاجرت نمایید. خرید ملک در امارات به این صورت است که باید ارزش ملک حداقل ۷۵۰ هزار درهم باشد. با پرداخت این مبلغ ویزای شما برای مدت سه سال صادر خواهد شد. در صورت خرید ملک با ارزش بالاتر مدت زمان ویزا بیشتر نیز خواهد شد. 

خرید ملک در امارات بسیار پرهزینه است اما با این حال اگر این مبلغ سرمایه را برای مهاجرت به امارات در اختیار دارید، می‌توانید از سوده بودن آن مطمئن باشید چراکه وضعیت اقتصادی امارات هر ساله بهتر می‌شود و ارزش ملک نیز بالاتر خواهد رفت. 

 

شرایط خرید ملک و مهاجرت به امارات

اگر ملک شما به صورت مشترک خریداری شده باشد، سهم هر فرد در شراکت باید حداقل 7500 درهم باشد و با خرید ملکی با ارزش کلی در این مبلغ امکان دریافت ویزا و مهاجرت به امارات را نخواهید داشت. 

ملک باید مسکونی و قابل سکونت باشد و هزینه آن نیز از طریق دریافت وام به دست نیامده باشد. در واقع فرد موظف است با سرمایه خالص و در اختیار خود در کشور امارات ملک بخرد. محل ملک باید در مناطق آزاد باشد و امکان فروش آن تا سه سال وجود ندارد. 

 

مهاجرت به امارات با ازدواج

در صورتی که یک فرد خارجی با یک فرد تابع کشور امارات ازدواج کند، می‌تواند ویزا دریافت کرده و به این کشور مهاجرت کند. در صورت ازدواج یک زن خارجی با مرد دارای تابعیت امارات، مرد باید توانایی مالی برای حمایت از همسر خود را داشته باشد و آن را با مدرک اثبات نماید. 

اقامت دائمی بلافاصله پس از ازدواج به همسر خارجی داده نمی‌شود و سه سال پس از ازدواج امکان دریافت آن وجود خواهد داشت. چنانچه ازدواج شکست خورده و زن و شوهر از یکدیگر طلاق بگیرند، تابعیت همسر خارجی باطل می‌گردد. 

به طور کلی مهاجرت به امارات از طریق ازدواج هزینه زیادی ندارد به جز اینکه همسر اماراتی بایستی توانایی پرداخت هزینه های زندگی و حمایت از همسر خود را داشته باشد. سایر هزینه ها مربوط به دریافت ویزا است که در تمامی روش های مهاجرتی وجود دارد و یک هزینه روتین است. 

 

مهاجرت به امارات با تولد فرزند

یکی از روش های مهاجرتی مبهم در تمامی کشور ها، مهاجرت از طریق تولد فرزند است. برخی از کشورها مثل آمریکا از قانون خاک تبعیت می‌کنند و در صورتی که فرزندی در مرزهای کشور به دنیا بیاید، بدون توجه به تابعیت والدین اقامت دریافت خواهد کرد. اما برخی دیگر از کشور ها تابع اصل خون هستند و تنها در صورتی تابعیت می‌دهند که فرزند از والدین تابع همان کشور متولد شده باشد. 

برای دریافت تابعیت فرزندهای تازه متولد شده در کشور امارات نیز قوانین و شرایطی وجود دارد. امارات نیز تابع اصل خون است و به طور کلی به نوزادانی تابعیت می‌دهد که والدین نیز تابعیت امارات را داشته باشند. علاوه بر این اگر که نوزادی در این کشور متولد شود و والدین او مشخص نباشند یا مادر اهل امارات باشد اما پدر مشخص نباشد، تابعیت به نوزاد اعطا خواهد شد. 

در مجموع می‌توان گفت که تولد فرزند روشی برای مهاجرت به کشور امارات نیست و با سفر به این کشور و تولد فرزند خود نمی‌توانید اقامت دریافت کنید. اگر قصد مهاجرت به امارات را دارید، می‌توانید با کمک گرفتن از مشاوران مجموعه دانتل کو بهترین روش را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایید. 

 

مهاجرت به امارات از طریق شغل های مختلف

علاوه بر روش های گفته شده در بالا که جز روش های اصلی مهاجرت به امارات هستند، شغل های مختلف نیز این امکان را دارند که برای دریافت ویزا اقدام نمایند. مهم ترین و محبوب ترین شغل ها برای مهاجرت به امارات به شرح زیر هستند. 

مهاجرت ورزشکاران به امارات

افراد ورزشکاری که در سطح بین المللی موفق به کسسب موفقیت شده و شناخته شده باشند، این امکان را دارند که برای مهاجرت به امارات اقدام نمایند. مربیان، داوران و ورزشکاران می‌توانند با باشگاه های اماراتی قرارداد بسته و زمینه ای را برای مهاجرت به دبی در سال های آینده فراهم سازند. 

مهاجرت از طریق ویزای ورزشکاری هزینه زیادی ندارد اما پس از مهاجرت و مستقر شدن در کشور باید هزینه های زندگی در این کشور را بپردازید. به همین دلیل لازم است حتما مدارکی ارائه دهید که توانایی مالی شما برای پرداخت هزینه ها را ثابت کند. 

 

مهاجرت پرستاران به دبی

با توجه به اینکه در چند سال گذشته کشور امارات نیاز ویژه ای به کادر درمان و پرستار داشته است، شرایط ويژه ای را برای مهاجرت پرستاران فراهم کرده است تا بتوانند به راحتی وارد کشور شده و مشغول به فعالیت شوند. 

از مزایای مهاجرت پرستاران به امارات می‌توان به پوشش هزینه های مسکن، بیمه های درمانی، بورسیه تحصیلی فرزندان، امکان دریافت مرخصی، عدم پرداخت مالیات و کمک هزینه خرید بلیت برای سفر به کشور خود اشاره کرد. 

در واقع می‌توان گفت که مهاجرت به امارات با رشته پرستاری هزینه زیادی نخواهد داشت و خود فرد تنها باید هزینه فرایند اداری صدور ویزا را پرداخت کند. سایر هزینه ها از طرف دولت امارات پرداخت خواهد شد. 

 

مهاجرت پزشکان به امارات

شرایط مهاجرت پزشکان به کشور امارات نسبت به مهاجرت پرستاران پیچیده تر است. پزشکان باید در مرحله اول در آزمون پرومتریک شرکت کرده و نمره قبولی را به دست آورند. همچنین مدارک پزشکی فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد که به آن فرایند دریافت تاییدیه دیتا فلور گفته می‌شود.

داشتن سابقه کار حرفه ای سه ساله برای پزشکان عمومی نیز از دیگر شرایط مهاجرت می‌باشد. علاوه بر این ارائه Good Standing (گواهی صلاحیت حرفه ای) و  Eligibility Letter (نامه تاییدیه) نیز الزامی است. هزینه مهاجرت به امارات برای پزشکان نیز زیاد نیست و تنها باید در هر مرحله از مراحل فوق هزینه های مصوب پرداخت شود. 

 

مهاجرت دندانپزشکان به امارات

دندان پزشکان باید برای مهاجرت به کشور امارات در آزمون DHA شرکت کنند و تنها در صورتی که موفق به قبولی در این آزمون شوند، امکان مهاجرت را خواهند داشت. این آزمون به دلیل سخت گیری امارات بر جذب نیروی متخصص از طرف سازمان بهداشت کشور برگزار می‌شود.

اما با وجود این سخت گیری ها اگر دندانپزشکان بتوانند در آزمون قبول شده و مهاجرت کنند، شرایط شغلی و مالی بسیار خوبی در انتظارشان خواهد بود. مهاجرت به امارات برای دندانپزشکان نیز پرهزینه نیست و همان هزینه های اداری باید پرداخت گردد. 

 

مهاجرت آرایشگران به امارات

آرایشگری یکی از مشاغلی است که در حال حاضر در اکثر کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته است. کشور امارات نیز توجه ویژه ای به این شغل نشان داده است و افراد ماهر در این زمینه را جذب می‌کند. 

اگر افراد آرایشگر موفق به دریافت گواهینامه های بین المللی حرفه ای شده باشند، این امکان را دارند که برای مهاجرت به امارات اقدام نمایند. آرایشگران در کشور امارات درآمد بسیار خوبی خواهند داشت به طوری که میزان درآمد آن ها از تمامی مشاغل مشابه در کشورهای خاورمیانه بیشتر است. 

دریافت اقامت با مهارت آرایشگری همان هزینه های مشخص صدور ویزا را در برخواهد گرفت. علاوه بر این آرایشگران نیز باید مانند دیگر افراد مهاجر به فکر پرداخت هزینه های زندگی پس از مهاجرت به این کشور باشند. 

 

مهاجرت هنرمندان به دبی

در برخی از کشور ها دیده می‌شود که برای افزایش تعداد هنرمندان، این افراد را با شرایط ویژه جذب کرده و به آنان ویزا و اقامت ارائه می‌دهند. یکی از این کشور ها آمریکا است. اما امارات در زمینه جذب هنرمندان توجه ای از خود نشان نداده است و هنرمندان امکان مهاجرت با شرایط ویژه به این کشور را نخواهند داشت.

به همین دلیل توصیه می‌شود که اگر قصد مهاجرت به امارات دارید، حتما با مشاوران دانتل کو مشورت نمایید تا بهترین روش و کشورهای مهاجر پذیر در این حوزه را به شما معرفی نمایند. 

 

مهاجرت به امارات از طریق پناهندگی

و در نهایت آخرین روشی که مهاجران برای ورود به کشورهای مورد نظر خود انتخاب می‌کنند، پناهندگی است. کشورهایی که عضو کنوانسیون ژنو هستند، بر اساس مفاد کنوانسیون باید پناهندگان را پذیرفته و به خوبی با آنان برخورد نمایند. اگر فرد خطر جانی در کشور خود داشته باشد، با ارائه مدارک و شرایط لازم می‌تواند پناهندگی این کشورها را دریافت کند. 

اما نکته بسیار مهم این است که امارات جز کشورهای کنوانسیون ژنو نیست و در نتیجه هیچ الزامی به پذیرش پناهندگان ندارد. افرادی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده باشند دستگیر شده و برخورد مناسبی نیز مشاهده نخواهند کرد. 

از سوی دیگر پناهندگی یک روش بسیار خطرناک است و با توجه به اینکه باید به صورت غیرقانونی کشور را ترک کنید و با قاچاقچی های انسان همراه شوید، خطرات جانی، جسمی، روانی و مالی بسیار زیادی در انتظار شما خوهد بود. 

این روش حتی برای مهاجرت به کشورهای عضو کنوانسیون ژنو نیز پیشنهاد نمی‌شود. در صورتی که قصد مهاجرت به امارات دارید، بهتر است که با مشاوران و متخصصان این حوزه مشورت کنید تا بهترین راهکار با توجه به شرایط تان به شما معرفی شود. 

 

سایت اداره مهاجرت امارات

امارات سایت اختصاصی برای مهاجرت راه اندازی کرده است و افراد متقاضی می‌توانند برای کسب اطلاعات کامل در زمینه مهاجرت به دبی به این سامانه مراجعه نمایند. آدرس سایت رسمی دولت امارات u.ae/en می‌باشد. همچنین برای مراجعه به سامانه وزارت امور خارجه امارت نیز باید به آدرس mofaic.gov.ae/en مراجعه نمایند. در صورت بروز مشکل در مراجعه به سامانه مهاجرت به امارات می‌توانید از مشاوران مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

 

شرایط مهاجرت به امارات

شرایط مهاجرت به کشور امارات با توجه به روش مهاجرتی متفاوت است. افرادی که برای سرمایه گذاری اقدام می‌کنند شرایط کاملا متفاوتی نسبت به افرادی خواهند داشت که قصد مهاجرت تحصیلی دارند. 

یکی از مهم ترین شرایط مهاجرت به امارات این است که توانایی مالی برای پرداخت هزینه های زندگی در این کشور را داشته باشید. همانطور که گفته شد اقتصاد کشور امارات در وضعیت بسیار مساعدی است و افراد درآمد بالایی خواهند داشت اما از سوی دیگر هزینه های زندگی نیز بسیار بالاست و پس از مهاجرت به امارات باید بتوانید از عهده پرداخت این هزینه ها بربیایید. 

همچنین باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که امارات در زمینه اعطا اقامت دائم بسیار سخت گیر است و افراد بسیار محدودی موفق به دریافت اقامت دائم می‌شوند. برای مثال حتی افرادی که با روش سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت می‌کنند نیز تا سال های طولانی کار و فعالیت و سوددهی در این کشور موفق به دریافت اقامت نمی‌شوند و حتی ممکن است ۳۰ سال از حضورشان در این کشور بدون دریافت اقامت بگذرد.

 

شرایط مهاجرت ایرانیان به دبی

بسیار دیده می‌شود که برخی از مراکز و موسسات مهاجرتی در کشور ایران از شرایط ساده مهاجرت ایرانیان به دبی صحبت می‌کنند. اما باید گفت که این روش های میانبر عملا هیچ کاربردی ندارند و امارات برای ایرانیان هیچ امتیاز ویژه ای قائل نیست و باید همان روش های مشخص را با توجه به فرایندها و پروسه های مرسوم طی نمایند. 

البته که بسیار مهم است برای مهاجرت به امارات از روش های آن به طور دقیق اطلاع داشته باشید و به صورت درستی اقدام نمایید. انتخاب روش اشتباه مهاجرت با توجه به شرایط خود و یا نقص در مدارک منجر به ریجکت ویزا خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای مهاجرت حتما با متخصصان دانتل کو مشورت کرده و در این مسیر از آنان کمک بگیرید. 

 

مهاجرت به امارات | دریافت ویزای توریستی امارات

علاوه بر روش های مهاجرتی افراد می‌توانند برای سفر و گذراندن تعطیلات نیز به کشور امارات سفر کنند. همانطور که گفته شده شهرهای بزرگ این کشور مثل دبی جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارند و سالانه افراد زیادی برای تعطیلات به این کشور سفر می‌کنند. 

برای سفر به امارات ویزای توریستی صادر می‌شود که اعتبار آن نیز سه ماهه است و امکان تمدید وجود ندارد. پس از پایان اعتبار ویزای توریستی باید حتما کشور را ترک نمایید. برای دریافت ویزای توریستی باید با ارائه مدرک ثابت نمایید که قصد ماندن و مهاجرت به امارات را ندارید و حتما به کشور خود بازخواهید گشت. 

 

هزینه دریافت ویزا توریستی

ویزای توریستی انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع آن هزینه ویزا نیز تغییر خواهد کرد. اطلاع از انواع ویزای توریستی برای متقاضایان دریافت ویزا الزامی است. برخی از محبوب ترین ویزاهای توریستی برای مهاجرت به امارات به شرح زیر می‌باشد. 

ویزای توریستی سینگل ۳۰ روزه: این ویزا اعتبار ۵۸ روزه دارد اما نام گذاری آن به این دلیل است که با دریافت ویزای سینگل می‌توان برای ۳۰ روز متوالی در این کشور اقامت داشت. علاوه بر این می‌توان با پرداخت هزینه ای مشخص مهلت ویزا را برای ۳۰ روز دیگر افزایش داد. امکان استفاده از ویزای سینگل و ورود به امارات تنها یکبار وجود دارد. مبلغ این ویزا ۳۱۰ درهم می‌باشد.

ویزای توریستی مولتی ۳۰ روزه: این ویزا اعتبار ۵۸ روزه دارد و با استفاده از آن می‌توان برای مدت ۳۰ روز متوالی در امارات اقامت داشت. امکان تمدید ویزای مولتی برای ۳۰ روز دیگر نیز وجود دارد. افراد با دریافت این ویزا می‌توانند چندبار برای مهاجرت به امارات اقدام نمایند. مبلغ ویزای ۳۰ روزه مولتی ۷۰۰ درهم است. 

ویزای توریستی سینگل ۹۰ روزه: این ویزا اعتبار سه ماهه دارد و با دریافت آن امکان اقامت متوالی برای ۹۰ روز وجود خواهد داشت. ویزای ۹۰ روزه سینگل را می‌توان تمدید کرد. قیمت آن نیز ۷۰۰ درهم می‌باشد. 

ویزای توریستی مولتی ۹۰ روزه: اعتبار این ویزا ۹۰ روزه است اما بر خلاف ویزا های دیگر افراد می‌توانند در این مدت به کشور خود بازگشته و دوباره با همان ویزا وارد امارات شوند. هزینه دریافت این ویزا ۱۷۵۰ درهم می‌باشد. 

نکته: ویزاهای توریستی امارات محدود به موارد فوق نیستند و انواع مختلف دیگری نیز وجود دارد که با توجه به شرایط خود می‌توانید از آن ها استفاده نمایید. موارد گفته شده مربوط به رایج ترین و پرکاربردترین ویزاها می‌باشد. 

 

مهاجرت به امارات | ویزای طلایی امارات

یکی از ویزاهای بسیار محبوب کشور امارات ویزای طلایی است که برای افراد سرمایه دارد و متخصص در نظر گرفته شده است. اعطا این ویزا از سال 2019 در دستور کار دولت امارات قرار گرفت و طرح آن بدین صورت است که افراد می‌توانند ویزایی با اعتبار ۵ تا ۱۰ ساله دریافت کرده و نیازی به حامی اماراتی نداشته باشند. 

با دریافت ویزای طلایی مهاجرت به امارات، افراد سرمایه دار و متخصص امکان مالکیت کامل کسب و کار خود را خواهند داشت و با محدودیتی در این زمینه مواجه نخواهند شد. این ویزا به افراد نخبه در زمینه تحصیلی نیز اعطا خواهد شد. 

 

شرایط دریافت ویزای طلایی

شرایط دریافت ویزای طلایی با توجه به مدت اعتبار ویزا متفاوت است. اگر فردی قصد دریافت ویزای طلایی با اعتبار ۱۰ ساله داشته باشد، باید ۱۰ میلیون درهم در این کشور سرمایه گذاری نماید. پزشکان متخصص در صورت دریافت مدرک از ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان نیز مشمول دریافت ویزای طلایی ۱۰ ساله و مهاجرت به امارات خواهند شد.

برای دریافت ویزای طلایی ۵ ساله نیز فرد باید ۵ میلیون درهم در این کشور سرمایه گذاری نماید (دریافت وام مورد تایید نخواهد بود) کارآفرینان با افتتاح یک پروژه با ارش ۵۰۰ هزار درهم امکان دریافت این ویزا را خواهند داشت. در صورتی که دانشجویی مورد تایید وزارت علوم امارات قرار گیرد نیز به عنوان استعداد درخشان ویزای طلایی ۵ ساله یا ۱۰ ساله دریافت خواهد کرد. 

 

هزینه مهاجرت به امارات

همانطور که گفته شد هزینه مهاجرت به امارات و دریافت ویزا با توجه به نوع روش مهاجرتی متفاوت است. برخی از روش ها کم هزینه تر و برخی دیگر بسیار پرهزینه تر می‌باشند. در متن مقاله به هزینه دریافت ویزا در هر روش اشاره شده است. این مبالغ ممکن است در سال جدید با افزایش قیمت همراه باشند. در صورتی که قصد اطلاع دقیق از هزینه مهاجرت به امارات را دارید، می‌توانید با مشاوران دانتل کو صحبت کرده و اطلاعات لازم را از آن ها دریافت نمایید. 

 

بهترین شهرها برای مهاجرت به دبی

همانطور که در این مطلب توضیح داده شده است کشور امارات در سال های اخیر شروع به پذیرش مهاجر کرده است. برخی از شهرهای بزرگ این کشور بسیار مهاجر پذیر هستند و افراد می‌توانند به راحتی در این شهرها مستقر شده و به زندگی و فعالیت بپردازند. بهترین شهرها برای مهاجرت به امارات به شرح زیر هستند. 

دبی

دبی بزرگ ترین و پرجمیعت ترین شهر امارات است و می‌توان گفت بیشترین افراد سرمایه دار نیز در این کشور زندگی می‌کنند. آب و هوای دبی گرم و شرجی است و با توجه به سازه های بسیار زیبای آن با عنوان عروس خلیج فارس شناخته می‌شود. 

در این شهر موقعیت های شغلی بسیار خوبی وجود دارد و سرمایه گذاران نیز می‌توانند شرایط بهتری در این شهر داشته باشند. دبی یکی از بهترین شهرها برای مهاجرت به امارات محسوب می‌شود. 

مهاجرت به امارات | ابوظبی

پایتخت امارات شهر ابوظبی است که البته بزرگترین شهر امارات نیز می‌باشد. با توجه به اینکه ابوطبی در لیست شهرهای برتر جهان قرار دارد، میزان درآمد نیز در ان بسیار بالاست و از سوی دیگر هزینه های زندگی نیز در سطح بالاتری نسبت به دیگر شهرهای این کشور قرار دارد. 

شارجه

شارجه به عنوان پیاتخت فرهنگی امارات شناخته می‌شود و بسیاری از مهاجران این شهر را برای زندگی انتخاب می‌کنند. هزینه های زندگی در شارجه با دبی برابری می‌کند اما با این حال به دلیل قرار گرفتن اکثر دانشگاه ها در این شهر و رشد چشم گیر در زمینه کارآفرینی، شهری عالی برای مهاجرت به امارات و ادامه زندگی محسوب می‌شود. 

 

هزینه زندگی در امارات

همانطور که گفته شد پس از دریافت ویزا و مهاجرت به کشور امارات باید هزینه های زندگی در این کشور را پرداخت نمایید. امارات نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه گران قیمت تر است و با توجه به سطح بالای درآمد، افراد برای زندگی باید هزینه های زیادی را نیز پرداخت نمایند. برخی از مهم ترین هزینه های زندگی در امارات به شرح زیر می‌باشد. 

مهاجرت به امارات | هزینه مسکن

به طور کلی بیشتر بخش هزینه های زندگی به خرید و اجاره مسکن تعلق دارد. به طور کلی می‌توان گفت که هزینه خرید یک خانه در مرکز شهر در حدود 15 میلیون درهم و حومه شهر 9 میلیون درهم می‌باشد. برای اجاره خانه یک خوابه در مرکز شهر باید تقریبا 7 میلیون و برای خانه یک خوابه در حومه شهر نیز 4 میلیون درهم پرداخت نمایید.

سایر هزینه های زندگی در امارات

به طور کلی یک فرد بدون در نظر گرفتن اجاره خانه باید ماهانه در حدود 4 هزار درهم برای هزینه های زندگی خود و مهاجرت به امارات کنار بگذارد. این مبلغ برای زندگی یک خانواده چهار نفره به 13 هزار درهم افزایش خواهد یافت. 

 

دریافت اقامت دائم امارات

بسیاری از افرادی که به کشور امارات مهاجرت می‌کنند، قصد دارند که اقامت دائم نیز دریافت کرده و برای همیشه به زندگی خود در این کشور ادامه دهند. در اکثر کشورهای دنیا به این صورت است که مهاجران پس از یافتن کار و پرداخت مالیات برای مدت مشخص می‌توانند اقامت دائم دریافت کرده و پس از آن نیز برای شهروندی اقدام نمایند. 

اما این قانون در کشور امارات وجود ندارد. در واقع می‌توان گفت که مهاجرت به امارات و دریافت اقامت دائم آن یک امر غیرممکن است. البته که ویزا افراد با توجه به وضعیت و شرایط شان هر ساله تمدید خواهد شد اما با این حال اقامت دائم اعطا نمی‌شود. حتی دیده شده که مهاجران برای مدت 30 سال در این کشور زندگی کرده اند اما همچنان موفق به دریافت اقامت دائم نشده اند. 

 

مشاوره مهاجرت به امارات

افرادی که قصد مهاجرت به کشور امارات را دارند، باید بدانند که روش های متعددی برای مهاجرت وجود دارد که بهترین روش نیز با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است. سهولت در مهاجرت به امارات تنها در صورتی تجربه خواهد شد که بهترین روش را انتخاب کرده و به درستی اقدامات لازم را انجام دهید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مهاجرت به امارات برای تان وجود دارد و یا در روند دریافت ویزا با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران و متخصصان این حوزه صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به امارات می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. بهترین راه مهاجرت به امارات چیست؟

    برای مهاجرت به این کشور روش های متعددی وجود دارد که با توجه به شرایط و هدف شما از مهاجرت بهترین روش متفاوت خواهد بود. 

  2. برای تحصیل در امارات چه مدرک زبانی باید داشت؟

    دانشگاه های امارات به دو زبان انگلیسی و عربی دانشجو پذیرش می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به مدرک زبان خود برای پذیرش به هر یک از این دو صورت اقدام نمایید. 

  3. آیا امکان دریافت اقامت دائم پس از مهاجرت به امارات وجود دارد؟

    خیر کشور امارات جز کشورهایی است که قوانین بسیار سخت گیرانه ای در زمینه اعطا اقامت دائم دارد و این یکی از مهم ترین معایب مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود. 

    منبع: مهاجرت به امارات





:: برچسب‌ها: مهاجرت به امارات ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: