ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ همانند سال های گذشته از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و به صورت اینترنتی انجام می شود. علاقه مندان به شرکت در کنکور سراسری لازم است که پیش از تکمیل مراحل نام نویسی ابتدا باید از شرایط و مدارک ثبت‌نام آگاهی یابند و سپس برای تکمیل مراحل نام نویسی خود اقدام نمایند. در پی تغییراتی که در کنکور سراسری ایجاد شده، ثبت نام نوبت اول در آذر و نوبت دوم در فروردین ماه می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی تمامی نکات و راهنما جامع ثبت نام کنکور سراسری 1403 می پردازیم.

 

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

کنکور سراسری برای ورود به رشته‌های با آزمون دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل دوره روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود. از آنجایی که تحصیل در رشته‌های با آزمون، فقط از طریق کنکور سراسری امکان پذیر است. علاقه مندان باید در تاریخ‌های اعلام شده، نسبت به ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ اقدام نمایند. 

طی سال های گذشته که در طول یکسال، فقط یک کنکور سراسری برگزار می شد، تمامی متقاضیان باید در دی ماه مراحل نام نویسی خود را تکمیل می کردند. با تغییراتی که در این آزمون ایجاد شده، شاهد برگزاری کنکور سراسری دو بار در سال هستیم. متقاضیان برای ثبت نام کنکور نوبت اول این آزمون باید در آذر ماه و برای ثبت نام در نوبت دوم آن در فروردین ماه به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنند.

توجه داشته باشید در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه در هر مرحله از فرآیند آزمون، ثبت نام شما لغو خواهد شد. برای ارتباط با کارشناسان مجموعه دانتل کو با شماره 0219105066 تماس حاصل فرمایید.

 

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

با تصویب تغییرات آزمون سراسری ۱۴۰۳ از امسال نیز شاهد برگزاری این آزمون برای دو بار در سال خواهیم بود. به طوری که زمان ثبت نام آزمون سراسری نوبت اول از تاریخ 5 تا 11 آذر ماه 1402 و ثبت‌نام برای نوبت دوم در تاریخ 7 تا 12 فروردین ماه 1403 امکان پذیر خواهد بود.

هرسال نام نویسی کنکور در بازه زمانی اعلامی از سوی سازمان سنجش صورت می‌گیرد. زمان ثبت نام در سال های مختلف اندکی تفاوت دارد. زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ نوبت های مختلف در جدول زیر شرح داده ایم.

نوبت کنکور زمان ثبت نام کنکور زمان برگزاری آزمون
نوبت اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 5 تا 11 آذر ماه 1402 6 و 7 اردیبهشت 1403
نوبت دوم تیر ماه ۱۴۰۳ 7 تا 12 فروردین ماه 1403 7 و 8 تیر 1403

توصیه می شود که داوطلبان پیش از تکمیل مراحل نام نویسی خود در کنکور سراسری، ابتدا دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری را مطالعه کنند. از سویی دیگر به دلیل تغییرات در روند ثبت نام و برگزاری کنکور سراسری، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره دانتل کو تماس گرفته تا از تمامی شرایط و مدارک و تغییرات اعمال شده در آزمون سراسری آگاه شوید.

 

تمدید مهلت و فرصت مجدد ثبت نام آزمون سراسری 1403

علی رغم اطلاع رسانی های انجام شده هر ساله تعدادی از داوطلبان از ثبت نام کنکور سراسری در مهلت تعیین شده جا می مانند. هر ساله سازمان سنجش مهلت ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به ثبت نام خود نشده اند برای چند روز دیگر تمدید می کند تا این دسته از داوطلبان جامانده امکان ثبت نام با تاخیر آزمون سراسری را داشته باشند.

داوطلبانی که در آزمون سراسری نام نویسی کرده اند در تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات ورودی خود اقدام کنندو در صورت مغایرت اطلاعات را تصحیح نمایند.

علاوه بر زمان ثبت نام و تمدید مهلت آن، معمولا سازمان سنجش فرصتی را به عنوان فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیز در نظر می گیرد. تا جاماندگان از ثبت نام بتوانند طی این مرحله مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. همینطور افرادی که برخی اطلاعات خود را به اشتباه در فرم انتخاب رشته وارد کرده، اینگونه جهت ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند. 

در سال گذشته ثبت نام با تاخیر داوطلبان انجام نشد و داوطلبانی که در نوبت های اول و دوم در مهلت تعیین ثبت نام نکرده بودند، امکان شرکت در کنکور سراسری را نداشتند. توصیه میکینم حتما در مهلت تعیین شده نام نویسی خود را تکمیل نمایید.

 

برگزاری آزمون اختصاصی دانشگاه تربیت معلم ۱۴۰۳

در سال جاری برای اولین بار آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برگزار خواهد شد. با توجه به اطلاعیه سنجش این آزمون همزمان با کنکور سراسری در ۶ و۷ اردیبهشت ماه سال 1403 برگزار خواهد شد. 

ثبت نام در این آزمون نیز همزمان با ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ در ۵ تا ۱۱ آذر ماه خواهد بود داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه فرهنگیان می توانند در صورت تمایل در این آزمون شرکت نمایند. نحوه تاثیر معدل و منابع این آزمون و سرفصل های امتحانی همانند کنکور سراسری می باشد.

داوطلبان گرامی برای اطلاع از این آزمون توصیه می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید

 

 

تغییرات نحوه برگزاری کنکور سراسری 1403

بر اساس اخباری که از سوی سایت سازمان سنجش منتشر شده، ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تغییرات بسیاری برگزار خواهد شد. در ادامه به مهم ترین تغییراتی که در روند برگزاری کنکور اعمال خواهد شد، اشاره کرده ایم:

???? تاثیر سوابق تحصیلی در سال جاری 50 درصد قطعی می باشد. چنانچه داوطلبان سوابق تحصیلی در گروه آزمایشی نداشته باشند، صفر اعمال خواهد شد. در سال  ۱۴۰۴ تاثیر معدل به 60 درصد افزایش خواهد یافت. 

???? طبق آخرین اطلاعیه ترمیم معدل فقط یک بار و در خرداد ماه 1403 امکان پذیر می باشد. در ادامه مقاله به بررسی کامل تاثیر سوابق تحصیلی پرداخته ایم. 

✅ کنکور سراسری 1403 دوبار در سال برگزار می شود و متقاضیان می توانند در هر نوبت شرکت کنند تا رتبه بهتر برای انتخاب رشته آن ها لحاظ شود. در واقع اگر متقاضیان با شرکت در نوبت اول کنکور سراسری، موفق به کسب رتبه و تراز مناسب نشوند، نیازی نیست برای امتحان شانس خود تا سال بعد صبر کنند و می توانند در نوبت دوم ثبت نام کنکور سراسری 1403 همان سال شرکت نمایند. 

???? نتایج کنکور سراسری تا دو سال اعتبار خواهد داشت و متقاضیان می توانند حداکثر تا دو سال در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری شرکت کنند. توجه داشته باشید فقط یک بار می توانید در انتخاب رشته شرکت نمایید. در صورت شرکت در سال اول کارنامه شما در سال دوم اعتبار نخواهد داشت.

❌❌ دفترچه دروس عمومی از سوالات کنکور سراسری حذف می شود و اینگونه متقاضیان فقط باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند. تاثیر دروس عمومی در کنکوری سراسری وابسته به سوابق تحصیلی متقاضیان خواهد بود.

???? از دیگر تغییرات حذف زیرگروه ها می باشد؛ در واقع داوطلبان بر مبنای یک رتبه و یک تراز می توانند اقدام به انتخاب هریک از رشته های ارائه شده در زیرگروه مربوطه نمایند. 

✅دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره روزانه نیاز به انصراف تا اتمام مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ ندارند. داوطلبان پس از قبولی در دانشگاه جدید می توانند از مقطع قبلی انصراف دهند.

 

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شامل برخی شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که داوطلبانی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری ی را دارند، بایستی که واجد این شرایط باشند. در ادامه به شرایط ثبت نام کنکور اشاره کرده ایم.

 

شرایط عمومی

✅داوطلبان باید دارای اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان در قانون اساسی باشند.

✅از دیگر شرایط عمومی اعتقاد به احکام دینی و انجام آن ها می باشد.

✅نداشتن سابقه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران و سابقه شرکت در حذب های سیاسی نیز از الزامات است.

✅متقاضیان نباید سابقه فساد اخلاقی داشته باشند و شئونات اسلامی را نیز رعایت کنند.

✅سلامت جسمانی مرتبط با رشته تحصیلی نیز از شرایط ضروری ثبت نام کنکور 1403 است.

 

شرایط اختصاصی

✅افراد دارای دیپلم نظام جدید 3-3-6 در تمامی رشته‌های نظری و فنی و حرفه‌ای و کاردانش می توانند در کنکور شرکت و ادامه تحصیل دهند.

✅داوطلبان برای شرکت و ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ باید دارای دیپلم چهار ساله نظام قدیم آموزش متوسطه و یا مدرک دوره پیش دانشگاهی باشند.

✅آن دسته از داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی رشته‌های نظری می باشند، باید مدرک پیش دانشگاهی خود را اخد کنند یا دارای مدرک کاردانی باشند.

✅متقاضیان دارای دیپلم سالی واحدی یا ترمی واحدی رشته‌های فنی حرفه‌ای یا کاردانش متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته برای ادامه تحصیل باید دارای مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی باشند. داوطلبان در غیر اینصورت اجازه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته را نخواهند داشت.  

✅داوطلبان کنکور سراسری ملزم به فارغ التحصیلی و اخذ مدرک تا تاریخ 31 شهریور ماه 1403 می باشند.

✅دسته‌ای از داوطلبان که جزو فارغ‌التحصیلان مقطع کاردانی رشته‌های پزشکی هستند. باید که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه ۱۴۰۳ و یا 31 بهمن ماه ۱۴۰۳ مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را دریافت کنند، چراکه در زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403 ارائه گواهی پایان دوره طرح نیروی انسانی الزامی است.

✅داوطلبانی دارای طرح اجباری چنانچه در یکی از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته شوند می توانند طرح خود را تا فارغ التحصیلی در این سه رشته به تعویق اندازند. توجه داشته باشید در صورت قبولی در رشته های دیگر اجازه ثبت نام تا پایان طرح خود را ندارند.

✅ دانشجویان دوره روزانه دانشگاه های سراسری نیازی به انصراف از تحصیل پیش از ثبت نام کنکور سراسری ندارند. این داوطلبان پس از قبولی می توانند از مقطع قبولی خود انصراف دهند.

✅داوطلبان آقا بایستی که دارای گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت دائم و یا موقت باشند.

✅اگر داوطلبی مشغول به تحصیل در دوره‌های روزانه و غیر روزانه باشد. در زمان ثبت نام در دانشگاه جدید می‌تواند از مقطع قبلی انصراف دهد. پس داوطلبان دوره روزانه نیاز نیست تا اسفند ماه از تحصیل انصراف دهند.

 

راهنما ثبت نام کنکور سراسری 1403

اشاره کوتاهی کردیم که جهت ورود به رشته های با آزمون در هر دانشگاهی شما ملزم به شرکت در کنکور سراسری می باشید، نام نویسی آزمون سراسری ۱۴۰۳ از طریق سایت ثبت نام کنکور انجام می شود. 

 

راهنما تصویری گام به گام

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” شوید.

2️⃣ از منوی پایین بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ در صورت خرید کارت اعتباری بر روی لینک فعال ” سیستم ثبت نام و شركت در آزمون سراسری سال 1403 ( نوبت دوم ) ” کلیک نمایید. در غیر این صورت ابتدا کارت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ را طبق مراحل 4 تا 9 خریداری کنید.

 

پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

4️⃣ ثبت نام در کنکور سراسری نیازمند پرداخت هزینه می باشد. پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ با خرید سریال ثبت نام، امکان پذیر است. بنابراین لازم است ابتدا بر روی گزینه ” سیستم خرید سریال ثبت نام دوره دوم آزمون سراسری سال 1403 ” کلیک کنید.

 

5️⃣ بر روی گزینه “ سیستم خرید سریال ثبت نام دوره دوم آزمون سراسری سال 1403 ” کلیک کنید.

6️⃣ در این مرحله برای خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ سریال ثبت نام را با توجه به گروه آزمایشی خود انتخاب کنید و در نهایت گزینه ” تایید و ادامه ” را انتخاب نمایید. (چنانچه قصد انتخاب رشته در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور را نیز دارید، برای آن ها نیز سریال علاقه مندی جداگانه تهیه نمایید.) 

7️⃣ اطلاعات شخصی شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه و پست الکترونیک را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کنید.

8️⃣ اطلاعاتی که وارد شده نمایش داده می‌شود. در صورت صحت آن ها تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام. ” بر روی گزینه “ ادامه روند پرداخت ” کلیک نمایید. توجه داشته باشید که شماره پیگیری پرداخت ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ را حتما یادداشت کنید.

9️⃣ پس از وارد شدن به درگاه پرداخت اینترنتی کارت ثبت نام کنکور سراسری اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را شامل شماره کارت بانکی، رمز دوم، تاریخ انقضای کارت و رمز CVV2 وارد نمایید. پس از پرداخت موفقیت آمیز هزینه ثبت نام کنکور شماره سریال ۱۲ رقمی را دریافت کنید.

 

تکمیل مراحل ثبت نام 

???? مجدد به صفحه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ بازگردید. بر روی لینک فعال ” سیستم ثبت نام و شركت در آزمون سراسری سال 1403( نوبت دوم ) ” کلیک نمایید. 

1️⃣1️⃣ در صورت نداشتن عضویت ابتدا در سایت سازمان سنجش عضو شوید.

1️⃣2️⃣ تمامی اطلاعات نام و نام خانوادگی – ملیت – شماره ملی – تاریخ تولد – شماره تلفن همراه و رمز عبور انتخابی لازم را وارد کنید.

توجه داشته باشید رمز شما باید شامل اعداد، حروف بزرگ، حروف کوچک و کاراکتر ویژه باشد و فارسی نباشد.

1️⃣3️⃣ در این بخش کد سوابق تحصیلی دیپلم برای داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را از سال 1384 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 90 به بعد اخذ کرده اند درج کنند. (دانش آموزان نظام 6-3-3 کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی ندارند.)

1️⃣4️⃣ عکس خود را مطابق مشخصاتی که در سایت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ بارگذاری نمایید.

 1️⃣5️⃣ در این بخش اطلاعات شخصی و شناسنامه ای را باید پر کنید از جمله نام و نام خانوادگی و کد ملی و سایر موارد. داوطلبانی که کد سوابق تحصیلی خود را اعمال می کنند تعدادی از موارد به صورت اتوماتیک توسط سیستم پر می شود.

 

تکمیل فرم ثبت نام 

1️⃣6️⃣ مشخصات مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی (برای داوطلبان نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی) نمایش داده می شود. داوطلبان نظام 6-3-3 مدرک پیش دانشگاهی ندارند.

1️⃣7️⃣ در بند 25 تا 28 فرم ثبت نام کنکور سراسری 1403 مشخصات سهمیه ایثارگری داوطلبان باید پر شود. داوطلبانی که سهمیه ایثارگری ندارند باید گزینه مناطق را انتخاب نمایند.

1️⃣8️⃣ در بند 28 سراسری داوطلبان در صورت داشتن معلولیت باید موارد زیر را تکمیل کنند. باید توجه شود مشخصات معلولیت با به تایید سازمان بهزیستی برسد.

1️⃣9️⃣ در این بخش فرم ثبت نام کنکور وضیعت چپ دست و بهیار بودن داوطلبان مشخص می شود. داوطلبانی که فارغ التحصیل آموزش عالی یا دانشجو هستند و یا انصراف از تحصیل داده اند باید موازد زیر را تکمیل کنند.

2️⃣0️⃣ داوطلبان در این بخش باید گروه آزمایشی امتحانی خود را از بین گروه ریاضی، تحربی، انسانی، هنر و زبان مخص کنند. در بند بعدی باید زبان خارجی امتحانی خود را انتخاب نمایند.

          ✅ از بین رشته های ریاضی، تجربی و انسانی داوطلبان می توانند فقط یک رشته را انتخاب نمایند.

 

تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری 1403

2️⃣1️⃣ بند 40 تا 45 فرم ثبت نام کنکور سراسری مربوط به علاقه مندی ها می باشد.

          ✅ داوطلبان می توانند در رشته‌های شناور هنر و زبان و یا هر دو می‌توانند در صورت علاقه با خریداری کارت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ (برای هر گروه یک کارت به مبلغ 75 هزار تومان خریداری شود.) ثبت نام خود را انجام دهند.

          ✅ هر داوطلبا حداکثر در سه گروه آزمایشی می تواند شرکت کند. به طور مثال در گروه آزمایشی تجربی که رشته اصلی و در گروه آزمایشی هنر و زبان که رشته های شناور می باشند می تواند شرکت کند. اما در دو رشته اصلی مانند ریاضی و تجربی امکان ثبت نام وجود ندارد.

          ✅ در صورت علاقه مندی به ادامه تحصیل در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی باید کارت جداگانه علاقه مندی (مبلغ 20 هزار تومان) ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ خریداری شود. برای هر دانشگاه باید کارت جداگانه خریداری شود.

          ✅ در صورت علاقه مندی به دانشگاه اطلاعات و امنیت و امام صادق و … تیک گزینه‌ها زده شود.

2️⃣2️⃣ در بند 46 و 47 فرم ثبت نام کنکور سراسری حوزه امتحانی خود را داوطلب باید مشخص نماید.

2️⃣3️⃣ در این بخش داوطلبان تلفن ثابت و همراه خود و ادرس محل سکونت خود را تکمیل می کنند و در نهایت بر روی گزینه ” تایید ” کلیک کنید.

2️⃣4️⃣ در نهایت در صورت تکمیل صحیح موارد سیستم یک شماره پرونده 7 رقمی و یک کد رهگیری 16 رقمی در اخیتار داوطلبان قرار می دهد که به منزله انجام فرآیند ثبت نام کنکور سراسری می باشد. شماره پرونده و کد رهگیری دارای اهمیت زیادی است و در مراحل بعدی ثبت نام به آن نیاز خواهد داشت بنابراین این کد ها را یادداشت کنید و حفظ نمایید.

 

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

در مراحل نحوه ثبت‌ناماشاره کردیم که ثبت نام در این آزمون نیازمند این است که داوطلبان اطلاعات و مدارک لازم برای ثبت نام کنکور را در فرم تقاضانامه خود تکمیل کنند. برای کاهش خطا شما می توانید ابتدا فرم پیش نویس انتهای دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری را تکمیل کنید. در ادامه این مطلب به منطور راهنمایی شما عزیزان، اطلاعات و مدارک لازم را ارائه کرده ایم.

 

مشخصات شناسنامه ای

  • نام و نام خانوادگی
  • نام پدر
  • جنسیت زن یا مرد
  • شماره شناسنامه
  • شماره سری و سریال شناسنامه
  • تاریخ تولد
  • شماره ملی

 

مشخصات تماس

  • منطقه شهرداری محل سکونت
  • شماره تلفن ثابت
  • شماره تلفن همراه
  • استان، شهر و آدرس
  • آدرس پست الکترونیکی
  • کدپستی

 

اطلاعات معدل و سوابق تحصیلی

✅معدل کل دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا دیپلم نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام قدیم و یا دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش

✅دیپلم: معدل کتبی نهایی پایه دوازدهم نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا سال سوم نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام قدیم

✅پیش دانشگاهی: معدل کل دوره پیش دانشگاهی و تاریخ اخذ مدرک 

✅کاردانی: معدل کل فارغ التحصیلی مقطع کاردانی 

✅سال، ماه و روز اخذ مدرک دیپلم متقاضیان ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳

✅تعیین وضعیت دانش آموزی و یا فارغ التحصیلی 

تعیین وضعیت تحصیلی: دانشجویان انصرافی، دانشجویان دوره روزانه، دانشجویان دوره غیرروزانه و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها در بند ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

✅وضعیت فارغ التحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و یا بالاتر دانشگاه ها

 

کد سوابق تحصیلی

همانطور که اطلاع دارید، علاوه بر رتبه و تراز اکتسابی داوطلبان در کنکور سراسری، سوابق تحصیلی آن ها نیز در نتیجه این آزمون تاثیر گذار است. سازمان سنجش برای اعمال دقیق سوابق تحصیلی دانش آموزان در آزمون سراسری، اقدام به جمع آوری اطلاعات آن ها در سامانه آموزش و پرورش با آدرس الکترونیکی ” my.medu.ir ” کرده است.

داوطلبان پیش از نام نویسی در سایت سنجش کدسوابق تحصیلی خود را از طریق سایت مای مدیو به آدرس my.medu.ir دریافت نمایند. به توجه به تاثیر قطعی 50 درصدی کنکور سراسری 1403 تمامی داوطلبان دارای دیپلم با هر نظام آموزشی باید این کد را دریافت و در فرم ثبت نام کنکور سراسری وارد نمایند. 

در گذشته برخی از داوطلبان مشمول کد سوابق تحصیلی نبودند. این داوطلبان نیز همراه با دیگر داوطلبان باید کد سوابق تحصیلی خود را از طریق سایت مای مدیو دریافت نمایند. چنانچه داوطلبی کد سوابق تحصیلی را اشتباه یا وارد ننماید، نمره سابقه تحصیلی صفر در نظر گرفته خواهد شد.

در صورت مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی ثبت نام کنکور سراسری 1403 می توانید با مشارین مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید.

 

چه کسانی باید در ترمیم معدل شرکت نمایند؟

در سال جاری ترمیم معدل فقط یکبار و در خرداد ماه انجام می گیرد. تمامی داوطلبان با هر نظام آموزشی و رشته تحصیلی می توانند در امتحانات ترمیم معدل دروس گروه آزمایشی انتخابی کنکور سراسری شرکت نمایند. 

چنانچه داوطلبی در یک درس دارای نمره نهایی نباشد، در در تاثیر معدل نمره صفر اعمال خواهد شد. به طور مثال یک داوطلب دارای رشته انسانی در صورت شرکت در گروه آزمایشی تجربی باید در ترمیم معدل دروسی که دارای نمره نمی باشد (مانند زیست شناسی و زمین شناسی و …) شرکت نماید. در غیر اینصورت در این دروس نمره صفر لحاظ می شود.

???? برای مطالعه راهنما کامل طریقه انتخاب دروس ترمیم معدل مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

 

کدهای منطقه و بخش ثبت نام کنکور سراسری

  • کدبخش محل تولد موجود در جدول شماره 7 راهنمای کنکور سراسری
  • کد منطقه و یا ناحیه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک دیپلم: یک کد 4 رقمی درج شده در بالای کارنامه فارغ التحصیلی دانش آموزان نظام جدید
  • کد منطقه و یا ناحیه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی قابل دریافت از سایت سنجش
  • کد بخش محل اخذ مدرک سال دوم و سوم دبیرستان و دوره پیش دانشگاهی
  • کد دانش آموزی مقطع دیپلم دانش آموزان فارغ التحصیل سال 1384 تا 1397. کد دانش آموزی یک شماره ۸ تا ۱۱ رقمی در قسمت بالای کارنامه دبیرستان درج شده است. (برای مشاهده و دریافت کد دانش آموزی کلیک کنید)
  • کد عنوان دیپلم پایه دوازدهم نظام آموزشی 3-3-6 موجود در مدرک دیپلم (برای مشاهده کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم ثبت نام کنکور 1403 کلیک کنید)
  • کد دو رقمی عنوان مدرک پیش دانشگاهی
  • کد محل اشتغال به کار
  • کد استان و کد بخش محل اقامت در دفترچه راهنما 
  • کد نظام وظیفه کنکور موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

 

سهمیه ثبت نام کنکور سراسری 1403

داوطلبان از بین سهمیه کنکور سراسری (” مناطق ” ، ” خانواده شهدا ” ، ” ایثارگران و جانبازان ” ، ” رزمندگان ” ، ” بهیاری ” ، ” کارمندان “) باید یکی از آنها را انتخاب کننند. در صورتی که دارای سهمیه ایثارگری نیستید باید آزاد (که همان مناطق است) را انتخاب کنید. داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگری هستند باید یک کد ۱۲ رقمی از سازمان مربوطه دریافت و آن را وارد فرم ثبت نام کنکور سراسری 1403 کنند. در غیر سهمیه آن ها به مناطق تبدیل خواهد شد. رزمنده ها باید مدت جضور خود در جبهه را به ماه وارد نمایند.

دریافت کد 12 رقمی ایثارگری : کد 12 رقمی درج شده در کارت ایثارگری فرد ایثارگر برای داوطلبان با سهمیه ایثارگران 25 درصد و ایثارگران 5 درصد

???? دریافت کد 12 رقمی ایثارگری سپاه: مراجعه به سایت ستاد نیروهای مسلح و یا سازمان بسیج مستضعفین isaar.ir و دریافت کد پیگیری 12 رقمی 

???? کد 12 رقمی سهمیه ایثارگری ارتش: مراجعه به سایت آجا ارتش جمهوری اسلامی aja.ir و دریافت کد پیگیری 12 رقمی

 

علاقه‌مندی به ثبت نام دانشگاه های با شرایط خاص

  • علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی 
  • علاقه مند به ثبت نام دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی
  • علاقمند ثبت نام دانشگاه امام صادق (ع) 

 

سایر مشخصات لازم ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳

????تعیین اقلیت‌های دینی: داوطلبان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ انتخاب یکی از گزینه‌های ” کلیمی ” ، مسیحی “، ” زرتشتی ” برای دریافت سوالات معارف مرتبط

????تعیین وضعیت نابینا یا کم بینا، ناشنوا یا کم شنوا و یا معلول جسمی حرکتی برای درخواست منشی

????صندلی مخصوص داوطلبان چپ دست برای دریافت صندلی مخصوص

????گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی

????گروه‌های آزمایشی زبان خارجی

????مشخص کردن وضعیت در آزمون سراسری سال گذشته نیز شرکت کرده اید یا خیر

 

ثبت نام جاماندگان کنکور سراسری 1403

سازمان سنجش به منظور ثبت نام تمامی متقاضیان، علاوه بر تمدید مهلت ثبت نام که بلافاصله پس از اتمام مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ انجام می شود، بازه زمانی دیگری را نیز در اسفند ماه در نظر می گیرد که آخرین فرصت ثبت نام برای جاماندگان کنکور سراسری است.

در سال گذشته ثبت نام جاماندگان کنکور انجام نگرفت.

 

برنامه ریزی کنکور سراسری ۱۴۰۳

یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در کنکور سراسری، مطالعه صحیح منابع و برنامه ریزی اصولی برای کنکور می‌باشد. کنکور یک فرایند تقریبا یک ساله است و در این مدت داوطلبان باید به صورت مستمر به مطالعه پرداخته و کیفیت بالای مطالعه خود را نیز حفظ کنند تا بیشترین بازدهی را داشته و در نهایت موفق به کسب نتیجه دلخواه‌شان شوند.

برنامه ریزی برای ثبت نام کنکور سراسری اصولی دارد و داوطلبان با در نظر گرفتن اصول و قوانین آن می‌توانند بهترین برنامه را با توجه به شرایط خود تنظیم نمایند. نحوه طراحی برنامه برای کنکور سراسری 1403 به شرح زیر می‌باشد. 

????تهیه یک لیست کامل از دروس مورد مطالعه و بودجه بندی آن ها

????تعیین اولویت

????مشخص کردن برنامه دقیق برای کارهای شخصی و غیر مرتبط با درس

????ساخت یک جدول برای برنامه ریزی

????وارد کردن اطلاعات مربوط به درس و ساعت مطالعه آن در جدول 

 

ثبت نام کنکور سراسری | نحوه صحیح برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۳

قبل از طراحی جدول و برنامه ریزی به این نکته توجه داشته باشید که برنامه شما باید به دور از سخت گیری و ایده آل گرایی باشد و به صورت منطقی طراحی شود. همانطور که گفته شد آمادگی کنکور یک فرایند طولانی مدت است و مطالعه سخت و بدون استراحت باعث خستگی و فرسودگی می‌شود و در نتیجه امکان مطالعه مستمر از بین خواهد رفت. نحوه صحیح برنامه ریزی کنکور 1403 به شرح زیر می‌باشد. 

✅مشخص کنید که ترجیح می‌دهید به صورت هفتگی، ماهانه و یا حتی سالانه برنامه ریزی کنید. 

✅یک جدول برای خود بکشید و هر درس را با زمان دقیق مطالعه آن در جدول وارد کنید. 

✅حتما بخش هایی از جدول برنامه ریزی روزانه خود را به استارحت اختصاص دهید و به انجام فعالیت های مورد علاقه تان بپردازید تا روحیه تان حفظ شود. 

✅به صورت ماهانه و یا هفتگی برنامه ریزی تفریح داشته باشید. 

✅حتما زمان هایی را برای جمع بندی و مرور دروس در نظر بگیرید چراکه در صورت عدم توجه به مرور و جمع بندی بازدهی تان تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند. 

✅پس از هر درس به تست های تالیفی پرداخته و در نهایت زمانی را هم برای تست های سال های گذشته در نظر بگیرید. 

✅مکان آرام برای مطالعه، خواب کافی و تغذیه درست را نیز حتما در برنامه ریزی درسی خود برای ثبت نام کنکور سراسری لحاظ کنید. 

 

مشاوره ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳

شما عزیزانی که قصد دارید در آزمون سراسری ثبت‌نام کنید، بایستی در زمان ثبت‌نام چند نکته را در نظر داشته باشید. 

1️⃣ثبت نام کنکور سراسری 1403 الزام تجانس رشته وجود ندارد. شما عزیزان می‌توانید بدون توجه به مدرک تحصیلی خود، در گروه آزمایشی امتحانی مورد علاقه خود ثبت نام و شرکت کنید.

2️⃣ هر داوطلب می تواند علاوه بر شرکت در یکی از گروه های تجربی، ریاضی و انسانی در یک یا هر دو گروه آزمایشی شناور هنر و زبان نیز شرکت نماید.

3️⃣ برای ثبت نام در هر یک از زیرگروه های آزمایشی اصلی و یا شناور، لازم است که هزینه ثبت نام را برای هر زیرگروه آزمایشی به صورت جداگانه پرداخت نمایید. ثبت نام در کنکور سراسری در تمامی زیر گروه های آزمایشی در یک نوبت صورت می گیرد و متقاضیان برای تمامی آن ها یک شماره پرونده و یک کد رهگیری دریافت می کنند.

با توجه به تغییرات کنکور سراسری متقاضیان با یک برنامه ریزی صحیح و اصولی اقدام به مطالعه دروس تخصصی نمایند. علاوه بر مطالعه سرفصل ها، یادگیری تکنیک های تست زنی، مدیریت زمان، خلاصه نویسی، تحلیل آزمون های آزمایشی، برنامه ریزی درسی و … نیز می تواند منجر به موفقیت در این آزمون پررقابت گردد.

شما عزیزان در صورت داشتن هر گونه سوال در باره ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و همینطور می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش به مشاوران مجموعه دانتل بسپارید.

 

منابع کنکور سراسری 1403

با توجه به تغییرات برگزاری و ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ منابع آزمون نیز تغییر می کند. از امسال دیگر دروس عمومی جز سرفصل امتحانی نمی باشد و دفترچه سوالات عمومی حذف گردیده است. برای آزمون سراسری سال جاری فقط از دروس تخصصی سوال طرح می شود و داوطلبان باید تمامی انرژی حود را برای مطالعه این مباحث بگزارند. برای آشنایی با منابع اصلی و بهترین کتب کمک آموزشی بر روی مقاله کلیک کنید.

 

 

کارت ورود به جلسه و زمان برگزاری آزمون 1403

پس از اتمام مهلت ثبت نام کنکور سراسری 1403 متقاضیان باید با اطلاع از زمان برگزاری این آزمون، آمادگی لازم را برای شرکت در جلسه کسب کنند. در روزهای نزدیک به برگزاری آزمون، سازمان سنجش برای تمامی داوطلبان شرکت کننده، کارت ورود به جلسه منتشر می کند.

کارت ورود به جلسه کنکور شامل اطلاعات مهمی از جمله برخی اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی داوطلب، آدرس حوزه برگزاری و … که در زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ وارد کرده‌اید، می باشد. از این کارت به همراه مدرک شناسایی داوطلب، برای تشخیص هویت دانش آموز جهت ورود به جلسه آزمون کنکور سراسری استفاده می شود. 

داوطلبان باید در تاریخ‌های اعلام شده که معمولا چهار تا پنج روز قبل از برگزاری آزمون می‌باشد، به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. پس از دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری خود، یک برگه پرینت از آن تهیه کرده و همراه خود به جلسه ببرند. 

زمان برگزاری آزمون سراسری نوبت اول در تاریخ 6 و 7 اردیبهشت 1403 و نوبت دوم در 7 و 8 تیر 1403 می باشد.

متقاضیان باید اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه خود را بررسی کنند. در صورت اشتباه در اطلاعات درج شده، نواقص آن را از طریق لینک ویرایش فعال در سایت سازمان سنجش و یا باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه برطرف کنند.

 

انتخاب رشته و اعلام نتایج کنکور

پس از اتمام مهلت ثبت نام کنکور سراسری و برگزاری آزمون، پس از گذشت یک بازه زمانی یک نتایج اولیه برای تمامی متقاضیان دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می گردد.

در این مرحله متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری هستند، برای انتخاب رشته در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل دوره روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنند. 

لازم به ذکر است پس از ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ و اعلام نتایج کنکور مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود و داوطلبان دانشگاه آزاد در صورتی که به کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کارنامه اولیه، دسترسی داشته باشند، می توانند جهت انتخاب رشته در رشته های با آزمون این دانشگاه، به سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” مراجعه کنند.

 

 

مشاوره کنکور سراسری

کنکور سراسری یکی از مهم ترین مراحل در زندگی تحصیلی افراد است که موفقیت در آن زمینه را برای کسب موفقیت های بعدی آماده خواهد کرد. اولین گام برای شرکت در کنکور سراسری، ثبت نام کنکور است. اشتباه در فرایند نام نویسی کنکور ممکن است مشکلاتی را برای داوطلبان به وجود آورد. 

چنانچه قصد شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاع از نحوه ثبت نام کنکور و همچنین آمادگی برای آزمون از مشاوران تحصیلی کمک گرفته و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

آخرین اخبار آزمون

20 آبان 1402: زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت 1403 تغییر کرد. طبق اطلاعیه جدید زمان ثبت نام از 5 آذر آغاز و تا 11 آذر ماه 1402 می باشد

10 مهر 1402: ثبت نام کنکور نوبت اردیبهشت ماه در تاریخ 21 تا 27 آبان ماه 1402 می باشد.. زمان برگزاری آزمون 6 و 7 اردیبهشت خواهد بود.

 

سوالات متداول 

  1. ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ در چه تاریخی انجام می شود؟

    زمان ثبت نام کنکور نوبت اول در تاریخ 5 تا 11 آذر  ماه 1402 امکان پذیر خواهد بود.

  2. نحوه ثبت‌نام آزمون سراسری به چه صورت است؟

    ثبت نام کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش بصورت یکپارچه برای دانشگاه سراسری و آزاد انجام می شود، مراحل گام به گام ثبت نام در مقاله فوق ارائه گردیده است.

  3. شرایط شرکت در آزمون سراسری شامل چه مواردی می باشد؟

    طبق دفترچه راهنما متقاضیان بایستی که دارای برخی شرایط عمومی و اختصاصی باشند که در متن مقاله فوق درج شده است.

    منبع: ثبت نام کنکور سراسری





:: برچسب‌ها: ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: