سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir
نوشته شده توسط : دانتل

سایت کد سوابق تحصیلی پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir می باشد. سایت دریافت کد سوابق تحصیلی در سال جدید تغییر کرده است و بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری برای دریافت کد و استفاده از آن با مشکل مواجه شده‌اند. سوابق تحصیلی تاثیر زیادی بر معدل می‌گذارد. داوطلبان باید این کد را دریافت کرده و در هنگام ثبت نام کنکور سراسری از آن استفاده کنند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی پرداخته‌ایم. در صورت مواجه با مشکل می‌توانید با مشاوران مرکز دانتل کو مشورت نمایید.

 منبع: سایت کد سوابق تحصیلی

سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir

داوطلبان کنکور سراسری در تمام گروه‌های آزمایشی (ریاضی،تجربی، انسانی و معارف اسلامی، هنر و زبان) که مدرک دیپلم خود را دریافت کرده‌اند، کد سوابق تحصیلی دارند که شامل ریز نمرات و معدل پایه دوزادهم و دیپلم آن‌ها می‌شود. با توجه به اینکه سوابق تحصیلی در حدود ۴۰ درصد تاثیر بر روی رتبه نهایی کنکور می‌گذارد، داوطلبان می‌توانند با دریافت این کد، رتبه کنکور خود را بهبود بخشند.

در سال‌های گذشته کد سوابق تحصیلی از طریق سایت سایت کد سوابق تحصیلی dipcode.medu.ir قابل دریافت بود اما در سال جدید داوطلبان باید برای دریافت کد به سا‌یت my.medu.ir مراجعه نمایند. توجه داشته باشید متقاضیانی که مایل به شرکت در کنکور سراسری می باشند باید از طریق آن اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی نمایند..

در واقع وقتی کاربران کد سوابق تحصیلی خود را در سایت سنجش وارد می‌کنند، تمامی اطلاعات تحصیلی آنها شامل ریز نمرات امتحانات نهایی دیپلم و پایه دوازدهم نظام جدید برای سازمان سنجش ارسال می گردد. میزان تاثیر سوابق تحصیلی برای داوطلب در کنکور سراسری با استفاه از کد سوابق تحصیلی انجام می گیرد. 

 

زمان مراجعه به سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir

دسته ای از داوطلبان کنکور سراسری که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هستند، حتما باید در زمان ثبت نام کنکور سراسری اقدام به دریافت کدسوابق تحصیلی از طریق سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir نمایند. داوطلبان نظام جدید باید سوابق تحصیلی دیپلم و داوطلبان نظام قدیم نیز باید کدسوابق دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده و در فرم ثبت نامی خود درج نمایند.

داوطلبان پایه دوازدهم نیز همانند دیگر متقاضیان کنکور سراسری باید مطابق اطلاعیه مدارس خود، به سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir مراجعه کنند. آن ها باید کدسوابق خود را دریافت کرده و در زمان ثبت نام کنکور سراسری اقدام به درج کد سوابق تحصیلی خود در سایت سنجش نمایند.

 

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

داوطلبان نظام آموزشی قدیم باید در هنگام ثبت نام کنکور به سایت سوابق تحصیلی my.medu.ir مراجعه کرده و سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند. داوطلبان حتما باید سوابق تحصیلی دریافت شده را در فرم ثبت نامی کنکور درج کنند تا سوابق تحصیلی ثبت گردد.

 

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم

داوطلبان نظام آموزشی جدید که در حال تحصیل در پاییه دوازدهم هستند، بایستی در بازه زمانی تعیین شده برای ثبت نام کنکور وارد سایت کد سوابق تحصیلی مای مدیو شده و سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند. کد ۱۹ رقمی دریافت شده را حتما در فرم ثبت نام کنکور وارد کنید تا سوابق تحصیلی تان ثبت شود. 

 

مشمولان دریافت کد سوابق تحصیلی

تمامی متقاضیانی که مایل به شرکت در کنکور سراسری می باشند باید کد سوابق تحصیلی خود را از سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir دریافت نمایند. در سال 1403 تاثیر سوابق تحصیلی 50 درصد و به صورت قطعی می باشد.

✅ تمامی فارغ‌التحصیلان مقطع دیپلم در یکی از رشته‌های نظری ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی مدرک خود را دریافت کرده اند.

✅ فارغ التحصیلان نظام جدید (6-3- 3) که مدرک خود را از سال 98 به بعد دریافت کرده اند.

✅ داوطلبان نظام ترمی واحدی / سالی واحدی که مدرک پیش دانشگاهی را دریافت کرده اند.

❌ اگر جز متقاضیان با دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هستید، باید در امتحانات ترمیم معدل باید شرکت کنید. در غیر اینصورت نمره صفر لحاظ می گردد

❌ داوطلبانی که به جای مدرک پیش دانشگاهی تصمیم به استفاده از مدرک کاردانی دارند و یا مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده اند، نیز باید از طریق سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir کد را دریافت نمایند.

❌ فارغ التحصیل رشته‌های نظری که دیپلم را قبل از سال 84 دریافت کرده‌اند، نیز باید کد را دریافت نمایند.

❌ داوطلبانی که در گروه آزمایشی غیر مرتبط با دیپلم خود (مثال: دارای مدرک دیپلم انسانی و شرکت در کنکور تجربی) می باشند باید در ترمیم معدل دروسی که دارای نمره نیستند، شرکت کنند. در غیر اینصورت نمره صفر برای آن ها درج خواهد شد.

 

نحوه دریافت کد از سایت سوابق تحصیلی my.medu.ir

همان طور که گفته شد در سال‌های گذشته داوطلبان باید از طریق سامانه دیپ کد، کد سوابق تحصیلی خود را دریافت می‌کردند. اما در سال جدید سایت کد سوابق تحصیلی تغییر کرده و باید به آدرس my.medu.ir مراجعه نمود. راهنمای مراحل دریافت کد سوابق تحصیلی به شرح زیر می‌باشد.

1️⃣ وارد سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir شوید.

2️⃣ در صورتی که فارغ التحصیل شده‌اید گزینه والدین و سایر را بزنید و اگر در حال تحصیل پایه دوازدهم هستید بر روی گزینه دانش آموز کلیک کنید.

3️⃣ در کادر باز شده شماره همراه و کد امنیتی را وارد کنید.

4️⃣رمز یکبار مصرف ارسال شده را در کادر وارد کنید.

5️⃣وارد پرتال خود شوید و بر روی گزینه سوابق تحصیلی کلیک کنید.

6️⃣در نهایت اطلاعات شخصی و کد ۱۹ رقمی سوابق تحصیلی را در صفحه باز شده مشاهده می‌کنید.

چنانچه هر گونه مغایرتی در نمرات و اطلاعات فردی خود مشاهده کردید، می توانید در سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir درخواست خود را ثبت کنید.

 

مشکل دریافت کد از طریق سایت

گاها برخی داوطلبان قادر به دریافت کد از طریق سایت کد سوابق تحصیلی دیپ کد نمی باشند. این مشکل می‌تواند به خاطر حجم بالا و ترافیک سایت مخصوصا در زمان ثبت نام کنکور ایجاد شود. البته موارد دیگر مانند مشکلات سیستماتیک می تواند باعث این اتفاق شود. 

 

راهکار عملی

داوطلبان گرامی چنانچه برای دریافت کد در سایت سوابق تحصیلی my.medu.ir خود دچار مشکل شده اید،‌ پیشنهاد می کنیم در روزهای پیش از ثبت نام کنکور که ترافیک کمتری دارد وارد شوید. راهکار دیگر به جای استفاده از تلفن همراه با کامپیوتر وارد سایت دریافت کد سوابق تحصیلی شوید. توجه داشته باشید که نرم افزار تغییر دهنده IP شما خاموش باشد و از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید.

چنانچه به هر دلیلی نتوانستید وارد سایت شوید، می توانید به وصرت حضوری به مدرسه تحصیل خود یا آموزش و پرورش منطقه تحصیلی خود مراجعه کرده و این مشکلات را برطرف کنید. البته با مراجعه حضوری به آموزش و پرورش می توانید به صورت مستقیم کد سوابق تحصیلی را دریافت کنید.

 

مشاوره سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir

متقاضیان گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دارای مدرک دیپلم ترمی واحدی / سالی واحدی از سال 84 به بعد هستند و یا مدرک دیپلم نظام جدید (3-3-6) دارند، به دلیل شرکت در امتحان دروس دیپلم و پیش دانشگاهی به صورت هماهنگ و سراسری، مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند. 

سوابق تحصیلی به میزان حدود 40 درصد در نمره کل نهایی کنکور سراسری دارای تاثیر قطعی است. سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و یا پایه دوازدهم، در میزان رتبه و تراز کنکور سراسری تاثیر دارد. برای اینکه سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور سراسری اعمال شود، متقاضیان باید از طریق سایت مای مدیو، کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند.

در صورتی که در زمینه دریافت کدسواباز سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir سوالات بیشتری دارید و یا با مشکلی مواجه شده‌اید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

سایت کد سوابق تحصیلی کدام سایت است؟

متقاضیان دریافت کد باید به سایت کد سوابق تحصیلی my.medu.ir مراجعه کنند.

متقاضیان دوازدهمی نظام جدید چه زمانی باید برای دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام کنند؟

متقاضیان دوازدهمی باید قبل از ثبت نام و مطابق با اطلاعیه مدارس، کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند.

نحوه دریافت کد از طریق سایت سوابق تحصیلی my.medu.ir چگونه است؟

در متن مقاله فوق نحوه دریافت کد از طریق سایت کد سوابق تحصیلی آورده شده است.

منبع: سایت کد سوابق تحصیلی





:: برچسب‌ها: سایت کد سوابق تحصیلی my , medu , ir ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: