آیا با دیپلم غیر مرتبط می توان در کنکور شرکت کرد
نوشته شده توسط : دانتل

شرکت در کنکور با دیپلم غیر مرتبط یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان کنکور سراسری است. هر ساله بسیاری از داوطلبان تصمیم می گیرند که در رشته ای به غیر از رشته تحصیلی خود کنکور بدهند. در سال جدید تغییراتی در کنکور ایجاد شده است و در نتیجه داوطلبان با دیپلم غیر مرتبط دچار ابهام و سردرگمی در این زمینه شده اند. داوطلبان می‌توانند با دیپلم غیرمرتبط در کنکور سراسری شرکت کنند اما باید شرایطی را داشته و اقداماتی را نیز انجام دهند که در این مطلب به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: آیا با دیپلم غیر مرتبط می توان در کنکور شرکت کرد

شرکت در کنکور با دیپلم غیر مرتبط

در سال گذشته کنکور سراسری تغییرات بسیار زیادی کرد به این صورت که دروس عمومی از کنکور حذف شده و تاثیر سوابق تحصیلی نیز به صورت چشم گیری افزایش یافت. این تغییرات ابهاماتی را برای افراد با دیپلم غیر مرتبط به وجود آورده است. حتی برخی از داوطلبان دچار سردرگمی شده اند که به طور کلی امکان شرکت در کنکور با دیپلم غیر مرتبط وجود دارد یا خیر.

در پاسخ باید گفت که بله داوطلبان با مدرک غیر مرتبط همچنان امکان ثبت نام در کنکور سراسری در سایر رشته ها را دارند اما با توجه به تغییرات زیاد و افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در رشته امتحانی کنکور، داوطلبان باید اقداماتی را انجام دهند تا در نهایت موفق به کسب نتیجه مورد نظر خود شوند. چناچه قصد آمادگی برای کنکور سراسری را دارید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی دانتل کو صحبت کرده و با راهنمایی های آنان بهترین مسیر را در پیش بگیرید.

 

 

شرایط شرکت در کنکور با دیپلم کاردانش و فنی حرفه ای

یکی از مهم ترین ابهامات در مورد شرکت در کنکور با دیپلم غیر مرتبط این است که آیا افراد با مدرک دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش نیز امکان نام نویسی در کنکور در رشته های نظری یعنی ریاضی، تجربی و انسانی را دارند یا خیر.

در پاسخ باید گفت که هیچ محدودیتی برای ثبت نام داوطلبان با مدرک کاردانش و فنی وجود ندارد اما تنها شرط این است که مدرک دیپلم در نظام آموزشی جدید گرفته شده باشد. افراد با مدرک دیپلم کاردانش و فنی حرفه ای نظام آموزشی قدیم باید مدرک کاردانی نیز داشته باشند تا بتوانند در کنکور رشته های غیرمرتبط شرکت نمایند.

در صورتی که قصد شرکت در کنکور با دیپلم غیر مرتبط را دارید، بهتر است که ابتدا با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید تا در مورد نحوه برنامه ریزی و مطالعه دروس راهنمایی تان کنند. جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در سرچ تلگرام عبارت " مشاوره تحصیلی دانتل کو " جست و جو و عضو شوید.

 

سوابق تحصیلی در شرکت در کنکور با دیپلم غیر مرتبط

سوابق تحصیلی همواره در کنکور سراسری تاثیرگذار بوده اند اما در سال ۱۴۰۲ تغییرات گسترده کنکور تاثیر سوابق تحصیلی را بیش از پیش افزایش داد. از این پس سوابق تحصیلی با تاثیر ۵۰ درصد و به صورت قطعی محاسبه خواهد شد.

شرکت در کنکور با دیپلم غیر مرتبط این مشکل را برای داوطلبان به وجود می آورد که به دلیل نداشتن سوابق تحصیلی اختصاصی در آن رشته سهم آن دروس را از دست خواهند داد و هیچ جایگزینی برای آن وجود نخواهد داشت. تنها دروس مشترک در هر دو رشته محاسبه خواهند شد و دروسی که داوطلب نگذرانده باشد به صورت ناقص باقی خواهد ماند.

 

 

آزمون ترمیم معدل برای ایجاد سابقه تحصیلی

اما با این وجود راهکاری برای داوطلبان رشته های غیر مرتبط در نظر گرفته شده است تا در صورت شرکت در کنکور با دیپلم غیر مرتبط با مشکل جدی مواجه نشوند و در رقابت با سایر داوطلبان عقب نیفتند؛ این راهکار آزمون ترمیم معدل می‌باشد.

آزمون ترمیم معدل در خرداد ماه و همزمان با امتحانات نهایی برگزار خواهد شد و داوطلبان با شرکت در این آزمون می‌توانند برای خود سوابق تحصیلی ایجاد نمایند. همچنین امکان بهبود نمرات نیز با این آزمون وجود دارد. با توجه به اینکه تعداد دفعات شرکت در آزمون ترمیم معدل محدود است، توصیه می‌شود که از مشاوران تحصیلی دانتل کو کمک گرفته و بر اساس راهنمایی های آنان برای شرکت در آزمون آماده شوید تا نتیجه خوبی کسب نمایید.

 

مشاوره کنکور سراسری

شرکت در کنکور با دیپلم غیر مرتبط امکان پذیر است و داوطلبان می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم در رشته های امتحانی غیر مرتبط با مدرک خود شرکت نمایند. البته که شرکت در کنکور از این طریق محدودیت هایی مثل عدم داشتن سوابق تحصیلی را نیز به وجود خواهد آورد؛ این مساله با شرکت در آزمون ترمیم معدل حل خواهد شد. طبق اطلاعیه ها افرادی که سال گذشته در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده اند، امسال نیز مجددا امکان نام نویسی خواهند داشت.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه شرکت در کنکور با دیپلم غیر مرتبط برای تان وجود دارد و یا برای برنامه ریزی مطالعاتی کنکور به کمک نیاز دارید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو صحبت کرده و از راهنمایی های آنان استفاده نمایید. در مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تمامی خدمت مشاوره ای به صورت تلفنی بوده و شما می‌توانید با صرف هزینه و زمان کمتر، نتیجه عالی کسب نمایید. برای دریافت مشاوره در زمینه شرکت در کنکور با دیپلم غیر مرتبط می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا با دیپلم غیر مرتبط می توان در کنکور شرکت کرد؟

بله داوطلبان با دیپلم غیر مرتبط می‌توانند بدون مشکل در کنکور سراسری شرکت نمایند.

آیا با مدرک دیپلم کاردانش و فنی حرفه ای می‌توان در کنکور رشته های نظری شرکت کرد؟

بله داوطلبان این رشته ها مجاز به ثبت نام آزمون رشته های نظری می‌باشند اما مدرک دیپلم باید حتما به نظام آموزشی جدید اختصاص داشته باشد.

داوطلبان با مدرک دیپلم غیرمرتبط برای ایجاد سوابق تحصیلی چه باید بکنند؟

این داوطلبان می‌توانند در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده و سوابق تحصیلی برای خود ایجاد نمایند.

منبع: آیا با دیپلم غیر مرتبط می توان در کنکور شرکت کرد





:: برچسب‌ها: آیا با دیپلم غیر مرتبط می توان در کنکور شرکت کرد ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: