وام خرید لوازم کمک آموزشی دانشجویی
نوشته شده توسط : دانتل

وام خرید لوازم کمک آموزشی دانشجویی یکی از انواع وام‌های دانشجویی است که برای خرید لوازمی همچون لب تاب و گوشی تلفن همراه برای آموزشی از راه دور و پیگیری کارهای پایان نامه ارائه می‌شود. دانشجویان برای دریافت این وام باید در سایت صندوق رفاه دانشجویی عضو شوند و درخواست خود را ثبت نمایند. در این مطلب به بررسی کامل وام خرید لوازم کمک‌آموزشی می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: وام خرید لوازم کمک آموزشی دانشجویی

 

وام خرید لوازم کمک آموزشی دانشجویی

در دوران همه گیری ویروس کرونا، بسیاری از دانشجویان تحت تاثیر مشکلات مالی قرار گرفتند و هم اکنون توانایی خرید لوازم کمک آموزشی مثل تلفن همراه و لب تاب را ندارند. این مساله با توجه به اهمیت بسیار زیاد آموزش از راه دور اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

به همین دلیل صندوق رفاه دانشجویی این وام را برای دانشجویان کم درآمد در نظر گرفته است تا بتوانند برای آموزش مجازی و پایان نامه خود لوازم مورد نیاز را تهیه کنند. مبلغ وام خرید لوازم کمک آموزشی دانشجویی 6.500.000 تومان می باشد.

این وام در صورت موافقت دانشگاه و صندوق رفاه دانشجویی به دانشجو پرداخت خواهد شد و در نهایت بازپرداخت اقساط آن از پس از پایان تحصیل و فارغ التحصیلی شروع خواهد شد.

 

 

زمان ثبت نام وام خرید لوازم کمک آموزشی دانشجویی

به طور معمول زمان ثبت نام وام های دانشجویی از ابتدای هر ترم تحصیلی شروع می شود و دانشجویان تا مدت زمان مشخصی برای نام نویسی فرصت خواهند داشت. شرط ثبت نام برای تمامی وام های دانشجویی، نام نویسی و ثبت نام در سایت صندوق رفاه دانشجویی می باشد.

در حال حاضر زمان دقیق ثبت نام وام خرید لوازم کمک آموزشی دانشجویی مشخص نشده است و با توجه به اینکه سال گذشته نیز نام نویسی این وام انجام نشد، پیش بینی از زمان ثبت نام در دسترس نمی باشد. به محض اطلاع رسانی در مورد ثبت نام وام خرید کمک آموزشی در سایت صندوق رفاه دانشجویی این مطلب بروزرسانی خواهد شد. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرام دانتل کو عضو شوید.

 

سایت ثبت نام وام وسایل کمک آموزشی

تمامی دانشجویان در دوره های مختلف دانشگاهی این امکان را دارند که در صورت داشتن شرایط و عدم توانایی مالی، در سایت صندوق رفاه دانشجویی ثبت نام کرده و برای وام خرید لوازم کمک آموزشی دانشجویی درخواست بدهند.

این سایت با آدرس swf.ir در اختیار دانشجویان قرار گرفته است و همه دانشجویان امکان ثبت نام در آن را خواهند داشت. توجه داشته باشید که برای درخواست وام بایستی ابتدا در این سامانه نام نویسی نمایید.

کارمزد وام های دانشجویی در سایت صندوق رفاه بسیار اندک است و متناسب با شرایط دانشجویان و عدم توانایی مالی آن ها برای بازپرداخت سنگین اقساط در نظر گرفته شده است.

توجه داشته باشید که ثبت نام و درخواست وام در سایت صندوق رفاه دانشجویی به معنای دریافت وام خرید لوازم کمک آموزشی دانشجویی نخواهد بود. درخواست وام توسط دانشگاه بررسی خواهد شد و در صورت موافقت به دانشجو پرداخت خواهد شد.

 

 

شرایط دریافت وام لوازم کمک آموزشی

وام لوازم کمک آموزشی نیز مانند تمامی وام ها شرایطی دارد و دانشجویان برای ثبت نام و دریافت این وام باید واجد شرایط باشند. شرایط دریافت وام خرید لوازم کمک آموزشی دانشجویی به شرح زیر می باشد.

✅اعتقاد به دین اسلام یا ادیان تایید شده در قانون اساسی

✅اثبات عدم توانایی مالی

✅داشتن صلاحیت اخلاقی

✅عدم استفاده از بورسیه یا وام

✅نداشتن شغل (به جز شغل دانشجویی)

✅داشتن ضامن معتبر

✅تمام وقت بودن دوره تحصیلی و اخذ حداقل واحد

✅در ترم آخر باید نصف حداقل تعداد واحد را کسب کرده باشید.

سنوات تحصیلی مجاز در طول تحصیل در مقطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و ارشد ناپیوسته حداکثر ۲ سال، کارشناسی پیوسته ۴ سال، کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه ای ۶ سال، دکتری تخصصی ناپیوسته ۴ سال می‌باشد.

در سال اول تحصیلی ورود به دانشگاه شرط معدل برای دانشجویان در نظر گرفته نمی‌شود. در صورتی که هیات آموزشی دانشگاه و کمیسیون موارد خاص تشخیص بدهد، وام به صورت بلامانع به دانشجو پرداخت خواهد شد.

 

نحوه ثبت نام وام لوازم کمک آموزشی

همانطور که گفته شد برای درخواست وام دانشجویان باید در سایت صندوق رفاهی ثبت نام کرده و از طریق این وام خود را ثبت نام نمایند. در این مطلب به منظور کسب اطلاع شما عزیزان نحوه ثبت نام وام خرید لوازم کمک آموزشی دانشجویی را به طور کامل توضیح داده ایم.

1️⃣آدرس SWF.IR را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد سایت صندوق رفاه دانشجویی شوید.

2️⃣نام کاربری و رمز عبور را وارد کرده و وارد پورتال شوید.

 

3️⃣منوی تسهیلات را انتخاب کرده و بر روی گزینه درخواست وام کلیک کنید.

4️⃣در صفحه درخواست وام جدید، وام خرید لوازم کمک آموزشی دانشجویی را انتخاب کرده و اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایید.

5️⃣برای ثبت درخواست باید حتما یک حساب بانک تجارت به نام خود دانشجو در حساب کاربری درج شود.

6️⃣در نهایت دانشجو باید به شعبه مورد نظر خود مراجعه کرده و با توجه به قوانین و مقررات، وام خود را دریافت نمایند.

 

 

واریز وام لوازم آموزشی

دانشجویانی که برای خرید لوازم کمک آموزشی با محدودینت مالی مواجه هستند، می‌توانند در سایت صندوق رفاه دانشجویی ثبت نام کرده و برای دریافت وام خرید لوازم آموزشی درخواست دهند.

وام خرید لوازم کمک آموزشی دانشجویی مبلغ مشخصی دارد و تنها به دانشجویان واجد شرایط پرداخت خواهد شد. واریز بدین صورت است که ابتدا دانشجو باید درخواست خود را ثبت کند و در نهایت دانشگاه و صندوق رفاه تمامی این درخواست ها را بررسی می‌کند و در صورت موافقت دانشجو باید به بانک مورد نظر مراجعه کرده و با توجه به شرایط و مقررات بانک وام خود را دریافت کند.

 

بازپرداخت وام خرید لوازم کمک آموزشی دانشجویی

وضعیت بازپرداخت وام دانشجویی و وام خرید لوازم کمک آموزشی دانشجویی بدین صورت است که با توجه به شرایط دانشجو یعنی مرخصی گرفتن، انصراف از تحصیل و یا اخراج تعیین خواهد شد. اما به طور کلی بازپرداخت وام برای اکثر دانشجویان پس از فارغ التحصیلی شروع خواهد شد.

صندوق این امکان را دارد که به صورت روزشمار کارمزد ۴ درصد محاسبه کرده و به صورت اقساطی از دانشجو دریافت نماید. تعداد اقساط و میزان مبلغ پرداختی در هر قسط به شرایط دانشجو بستگی دارد و صندوق بر این اساس اقساط را تعیین خواهد کرد. مدت بازپرداخت وام با توجه به بدهی دانشجو از یکسال تا پنج سال متفاوت است.

دانشجویان برای دریافت مدرک خود و صدور تسویه حساب باید تمامی بدهی آن مقطع و مقاطع قبلی را به طور کامل تسویه کرده باشند. در صورتی که بدهی به دین تبدیل شده باشد، با ارائه مدارک کافی می‌توانند بدهی خود را تا ۳۶ ماه اقساطی نمایند.

 

 

مشاوره وام دانشجویی

وام های دانشجویی انواع مختلفی دارند که دانشجویان با توجه به شرایط و نیاز خود می‌توانند از آن ها استفاده نمایند. شرط دریافت وام دانشجویی، ثبت نام در صندوق رفاه دانشجویی می‌باشد. دانشجویانی که برای خرید لوازم کمک آموزشی با مشکل مواجه هستند، می‌توانند وام خرید لوازم کمک آموزشی دانشجویی دریافت کنند.

چنانچه هرگونه ابهام و یا سوالی در زمینه وام دانشجویی برای تان به وجود آمده است و یا در مراحل ثبت نام وام با مشکل مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه وام خرید لوازم کمک آموزشی دانشجویی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. وام خرید لوازم کمک آموزشی دانشجویی چه وامی است؟

    افرادی که برای خرید وسایل کمک آموزشی همچون گوشی و لب تاب با مشکل مواجه شده‌اند، می‌توانند این وام را دریافت نمایند.

  2. برای دریافت وام خرید کمک آموزشی چه باید کرد؟

    برای این منظور باید به سایت صندوق رفاه دانشجویی مراجعه کرده و مدارک لازم را ارائه دهید.

  3. رثبت نام وام خرید لوازم آموزشی چه شرایطی دارد؟

    دریافت این وام شرایط متعددی دارد که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است. 

    منبع: وام خرید لوازم کمک آموزشی دانشجویی





:: برچسب‌ها: وام خرید لوازم کمک آموزشی دانشجویی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: