برگ سبز سربازی
نوشته شده توسط : دانتل

برگ سبز سربازی یک یک برگه حاوی اطلاعات مهمی همچون زمان اعزام به خدمت است که مدتی پس از ارائه مدارک و ثبت درخواست به دست فرد می‌رسد. این برگه در واقع اولین مدرکی است که پس از ارسال دفترچه نظام وظیفه باید دریافت کنید. برگ سبز سربازی در حدود ۱۰ روز قبل اعزام به خدمت ارسال می‌گردد. در این مطلب به بررسی کامل برگ سبز سربازی می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: برگ سبز سربازی 

برگ سبز سربازی

افرادی که برای خدمت سربازی آماده می شوند و قصد اعزام دارند، در ابتدا هیچ اطلاعی در مورد زمان اعزام خود ندارند در حالی که این مساله برای سربازان بسیار حائز اهمیت است. اما جای نگرانی وجود ندارد چراکه سازمان خدمت وظیفه مدتی پس از ارائه مدارک، برگه سبز سربازی را ارسال می کند که در آن تاریخ اعزام به خدمت مشخص است.

 سربازان باید در زمان تعیین شده خود را به پادگان محل خدمت معرفی نمایند. علاوه بر تاریخ اعزام به خدمت، کد چند رقمی نیز در این برگ سبز سربازی قرار دارد که اطلاعاتی در مورد شهر محل خدمت در اختیار سربازان قرار می دهد.

 

 

زمان دریافت برگ سبز سربازی

تمامی مشمولان برای انجام خدمت سربازی بایستی مدارکی را آماده کرده و با در دست داشتن آن ها به دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایند. در صورتی که مدارک کامل باشد، روند اعزام به خدمت شما شروع خواهد شد و پس از آن باید منتظر دریافت برگ سبز سربازی بمانید تا از تاریخ دقیق اعزام مطلع شوید.

به طور معمول برگ سبز سربازی در حدود ده روز قبل خدمت به دست فرد خواهید رسید اما ممکن است برای برخی از افراد زودتر ارسال شود. پس از دریافت برگ سبز این امکان را دارید که تاریخ اعزام به خدمت خود را تغییر دهید.

البته توجه داشته باشید که این کار چندان راحت نیست و باید حتما واجد شرایط لازم باشید و تنها در این صورت امکان درخواست تعجیل یا تاخیر را خواهید داشت. توجه داشته باشید که اگر بدون اطلاع و موافقت با درخواست تاخیر، خود را دیرتر معرفی کنید، غایب محسوب خواهید شد و بسیاری از امکانات و امتیازات را از دست می دهید. اگر قصد درخواست تعجیل یا تاخیر را دارید، بهتر است با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

مدارک لازم برای دریافت برگ سبز سربازی

همانطور که در بالا گفته شد، مشمولان خدمت سربازی باید مدارکی را آماده کرده و آن ها را به دفاتر پلیس +10 ارائه دهند تا روند اعزام به خدمت برای شان آغاز شود و برگ سبز سربازی صادر گردد. مدارک مورد نیاز برای دریافت برگ سبز به شرح زیر می باشد.

✅کپی شناسنامه و کارت ملی

✅عکس پرسنلی

✅آخرین مدرک تحصیلی (کپی)

 

نحوه دریافت برگ سبز سربازی

برای دریافت برگ سبز باید چند مرحله را طی کرده و سپس با مراجعه به دفاتر پلیس +10 برای اعزام به خدمت درخواست دهید. معاینه پزشکی و تزریق واکسن دو مرحله بسیار مهم هستند که بدون انجام آن ها اعزام به خدمت انجام نخواهد شد. برای انجام این دو مرحله باید به مراکز درمانی معرفی شده توسط سازمان خدمت وظیفه مراجعه نمایید.

برگه معاینه پزشکی و کارت واکسیناسیون که امضا شده باشد را همراه با سایر مدارک به دفاتر پلیس 10+ ارائه دهید. در صورت کامل بودن مدارک درخواست شما ثبت خواهد شد و مدتی بعد برگ سبز سربازی ارسال می‌گردد.

اگر که برگ سبز سربازی را گم کردید نیز نگران نباشید چراکه می توانید المثنی آن را دریافت کنید. البته توصیه می شود که در حفظ آن کوشا باشید چراکه دریافت مجدد آن ممکن است دردسرهایی برای شما به همراه داشته باشد.

 

مشاوره خدمت سربازی

افرادی که قصد اعزام به خدمت دارند، باید در دفاتر پلیس 10+ درخواست خود را ثبت نمایند تا فرایند اعزام شان شروع شود. برگ سبز سربازی مدتی پس از ارائه مدارک دریافت خواهد شد و در آن تاریخ دقیق اعزام به خدمت مشخص خواهد شد. 

چنانچه هررگونه سوال و یا ابهامی در زمینه خدمت سربازی برای تان وجود دارد و یا در مراحل دریافت برگه اعزام به خدمت با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند

برای دریافت مشاوره در زمینه برگ سبز سربازی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 سوالات متداول

  1. منظور از برگ سبز سربازی چیست؟

    برگه ای است که مدتی پس از ارائه مدارک به دست فرد خواهد رسید و در آن زمان دقیق اعزام به خدمت و اطلاعات مربوط به مکان خدمت درج شده است. 

  2. برگ سبز سربازی چه زمانی دریافت می‌شود؟

    معمولا 10 روز قبل از اعزام به خدمت این برگه به دست فرد می‌رسد. 

  3. در صورت گم شدن برگ سبز چه باید کرد؟

    امکان دریافت مجدد آن از دفاتر پلیس 10+ وجود دارد اما ممکن است با سختی هایی همراه باشد. 

    منبع: برگ سبز سربازی





:: برچسب‌ها: برگ سبز سربازی ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: