مهاجرت به اروپا (بهترین کشور و هزینه)
نوشته شده توسط : دانتل

مهاجرت به اروپا جز گزینه های بسیار محبوب برای افرادی است که قصد زندگی در کشور های خارجی را دارند. اکثر کشورهای اروپایی توسعه یافته و پیشرفته هستند و شرایط بسیار خوبی برای زندگی دارند. برای مهاجرت به اروپا روش های زیادی وجود دارد که مهاجران می توانند با توجه به شرایط خود بهترین روش را انتخاب نمایند. در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی در فرایند مهاجرت مواجه شوند. در این مطلب به بررسی کامل مهاجرت به اروپا پرداخته شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: مهاجرت به اروپا (بهترین کشور و هزینه)

مهاجرت به اروپا

در چندین سال اخیر مهاجرت به کشور های ارو‌پایی بسیار زیاد شده است به طوری که افراد زیادی سالانه به دنبال دریافت نوبت از سفارت خانه ها برای دریافت ویزای کشور های اروپایی همچون آلمان، فرانسه، اتریش، سوئیس، لهستان، هلند و غیره می باشند.

افراد به دلایل زیادی تصميم به مهاجرت به کشور های ارو‌پایی می گیرند. اکثر کشور های اروپایی سیستم اقتصادی خوبی دارند و امکانات رفاهی زیادی را در اختیار شهروندان خود قرار می دهند. به همین دلیل مهاجرت به اروپا بسیار پر متقاضی است. طبق آمار ها 29 درصد مهاجران اروپا را ایرانیان تشکیل می دهند.

 

مزایا مهاجرت به اروپا

کشور های اروپا جز کشور های پیشرفته و توسعه یافته هستند و در نتیجه از مزایای زیادی برخوردار می باشند. با توجه به اینکه فرایند مهاجرت سخت و طولانی است، بسیار مهم است که متقاضیان از مزایای کشور اروپا و مهاجرت به آن اطلاع داشته و بر این اساس اقدام به تصمیم گیری نمایند. دلایل مهاجرت به اروپا به شرح موارد زیر می باشد.

✅ سیستم اقتصادی کارآمد و موقعیت های شغلی فراوان

✅ تحصیل در بهترین سیستم های آموزشی جهان با هزینه کم

✅ تحصیل رایگان فرزندان

✅ دریافت خدمات رفاهی و بهداشتی

✅ امکان سفر به کشور های شینگن بدون نیاز به دریافت ویزا

✅ مهاجرت به دیگر کشور های اروپای و دریافت اقامت در زمان کوتاه

 

معایب مهاجرت به اروپا

کشورهای اروپایی در کنار مزایای بسیار زیاد، معایبی نیز دارند که متقاضیان مها‌جرت باید به طور کامل از آن ها آگاه باشند. برخی مواقع معایب برای فردی ب قدی بزرگ خواهد بود که تمامی مزایای آن را تحت تاثیر قرار می دهد. در صورتی که افراد از مزایا و معایب مهاجرت به طور کامل اطلاع نداشته باشند، پس از مهاجرت با مشکلات جدی در سازگاری با ان کشور مواجه خواهند شد. مهم ترین معایب مهاجرت به اروپا به شرح موارد زیر می باشد. 

⛔ اروپا قوانین کاملا متفاوتی با کشور ایران دارد و ایرانیان پس از مهاجرت ممکن است تا مدت طولانی نتوانند با قوانین آشنا شده و در نتیجه این نا آگاهی با مشکلات قانونی مواجه شوند. 

⛔ مردم اروپا افراد خونگرمی نیستند و این در تضاد با ذات و شخصت ایرانیان می باشد. ممکن است افراد پس از مهاجرت به این دلیل با مشکل مواجه شده و دچار مشکلات روحی شوند. 

⛔ کشورهای اروپایی اکثرا مهاجر پذیر هستند اما با این حال مهاجران همواره در عدم امنیت به سر می برند و مخصوصا برخورد مردم آن کشور نیز در افزایش این احساس تاثیر گذار خواهد بود. برای مثال آلمان از کشورهایی است که نگاه مثبتی به مهاجران ندارند. 

⛔ اکثر کشورهای اروپایی بسیار سرد هستند و ایرانیان به این شرایط آب و هوایی عادت ندارند. 

⛔ کشورهای اروپایی اکثر پرهزینه هستند و شهروندان باید هزینه های زیادی را برای زندگی در این کشورها بپردازند. 

⛔ مراحل اداری در اروپا بسیار زمان بر است؛ برای مثال دریافت گواهینامه ممکن است در حدود ۶ ماه به طول بینجامد. 

⛔ میزان مالیت در کشورهای اروپایی بسیار بالاست و مهاجران پس از ورود به کشور در هنگام پرداخت مالیات با مشکل مواجه می شوند. 

 

راه های مهاجرت به اروپا

افرادی که قصد مهاجرت به کشور های اروپایی را دارند، می‌تواند از روش های مختلف مهاجرتی استفاده نمایند. هر یک از روش های مهاجرتی با توجه به شرایط افراد، مناسب عده ای از متقاضیان مهاجرت می باشد. روش های مهاجرت به اروپا به شرح زیر می باشد.

 

مهاجرت تحصیلی

یکی از محبوب ترین روش های مهاجرتی به اروپا، مهاجرت از طریق تحصیلی می باشد. کشور های اروپایی اکثرا سیستم آموزشی قوی دارند و مدارک دانشگاه های اروپا مورد تایید اکثر کشور های جهان می باشد. دانشجویان در حال تحصیل در کشور های اروپایی می توانند به بیست ساعت کار دانشجویی در هفته پرداخته و از این طریق بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را پرداخت کنند.

اکثر کشور های اروپایی این امکان را مهیا کرده اند که دانشجویان ویزای تحصیلی دریافت کرده و پس از ورود به کشور به یادگیری زبان پرداخته و مدرک خود را دریافت کنند. از بهترین کشور ها برای تحصیل و مهاجرت به اروپا می توان به ایتالیا، اتریش آلمان اشاره کرد. چنانچه در دریافت ویزای تحصیلی کشور های اروپایی با مشکل مواجه شده اید، می توانید از مشاوران تحصیلی دانتل کو کمک بگیرید.

 

مهاجرت به اروپا | مهاجرت کاری

کشورهای اورپایی معمولا برنامه جذب نیرو از کشورهای خارجی را دارند تا از این طریق بتوانند کمبود نیروی متخصص خود را جبران کرده و بازدهی کاری شان را افزایش دهند. کشورهای اروپایی نرخ بیکاری کمی دارند و در نتیجه شانس پیدا کردن کار در این کشور ها بسیار بالاست. 

برای دریافت ویزای کاری و مهاجرت به اروپا، باید ابتدا با یک کارفرمای اروپایی در کشور مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید و روزمه کاری خود را برای او بفرستید. در صورتی که روزمه شما قبول شود، یک جلسه مصاحبه که معمولا به صورت تلفنی یا اینترنتی است برگزار می شود و چنانچه در مصاحبه قبول شوید، جاب آفر برای تان ارسال می گردد.

با در اختیار داشتن جاب آفر و سایر مدارک لازم می توانید به سفارت کشور مقصد خود مراجعه کرده و اقدمات لازم برای دریافت ویزا را انجام دهید. توجه داشته باشید که دریافت جاب آفر به معنای دریافت ویزا نیست و تنها یکی از مدارک مورد نیاز می باشد. 

ویزای جستجو کار نیز روش دیگری برای مهاجرت به کاری به اروپا است. افراد از این طریق می توانند به کشور مورد نظر خود سفر کرده و به صورت حضوری به دنبال کار بکردند. ویزای جستجو کار مهاجرت به اروپا مهلت ۶ ماهه دارد؛ متقاضیان باید بتوانند در این بازه زمانی کار مرتبط به رشته خود را پیدا کرده و استخدام شوند. در غیر این صورت امکان ماندن در کشور وجود ندارد و باید به کشور خود بازگردند. 

 

مهاجرت سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های مهاجرت به اروپا، روش سرمایه گذاری است. در روش سرمایه گذاری، طرح ویزای طلایی وجود دارد که به مهاجران ثروتمند اختصاص دارد. با استفاده از این طرح، متقاضیان مهاجرت می توانند در حوزه های خاصی سرمایه گذاری کرده و یا ملکی با ارزش بالا خریداری نمایند. با سرمایه گذاری در طرح ویزای طلایی، خود و خانواده فرد می توانند به اروپا مهاجرت کرده و اقامت دریافت کنند.

پس از سرمایه گذاری، فرد نیازی به حضور دائم در کشور ندارد، اما به طور کلی باید پنج تا ده سال از شروع دریافت ویزا بگذرد تا اقامت دائم به فرد تعلق گیرد. افرادی که ویزای سرمایه گذاری دارند، می توانند در تمامی کشورهای عضو شینگن به راحتی رفت و امد کنند.

در صورت دریافت شهروندی کشورهای اروپایی، امکان سفر به صد کشور بدون داشتن ویزا برای تان فراهم می شود. از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری می توان به اسپانیا، فرانسه، آلمان و یونان اشاره کرد. 

 

مهاجرت به اروپا با ازدواج

یکی از روش های راحت برای مهاجرت به اروپا، ازدواج با یک فرد دارای تابعیت کشور اروپایی می باشد. در این روش زوجین باید طی ارزیابی هایی که انجام می شود، ثابت کنند که رابطه شان واقعی است و صوری و برای دریافت ویزا نمی باشد.

در برخی از کشورها در صورت طلاق گرفتن در مدت کوتاه، ویزا فسخ شده و زوج غیر اروپایی باید کشور را ترک کند. قانون مهاجرت و دریافت اقامت از طریق ازدواج در تمامی کشورهای اروپایی وجود ندارد.

از کشورهای پذیرنده مهاجر از طریق ازدواج می توان به آلمان، انگلستان، دانمارک، اتریش و… اشاره کرد. توصیه می شود قبل از هرگونه اقدامی با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت کنید تا در این زمینه راهنمایی تان کنند. 

 

مهاجرت به اروپا با تولد فرزند

اعطا تابعیت به فرزندان تازه متولد شده در تمامی کشورهای جهان از دو اصل کلی خون و خاک پیروی می کند. اصل خاک به این معناست که در صورت تولد فرزند در مرزهای یک کشور، تابعیت به او اعطا شده و به عنوان شهروند آن کشور در نظر گرفته می شود.

اعطا تابعیت در قانون خاک ارتباطی با تابعیت والدین ندارد و البته تابعیت و اقامت به والدین نیز داده نمی شود و تنها فرزند آن ها شهروند آن کشور محسوب می شود. کشورهای کمی پیرو این قانون هستند که یکی از آن ها آمریکا می باشد. 

اما قانون دیگر قانون خون می باشد که اکثر کشورهای جهان و کشورهای اروپایی ار آن تبعیت می کنند. بر اساس اصل خون تنها افرادی تابعیت یک کشور را دریافت می کنند، که از والدین تابع آن کشور متولد شده باشند. بر این اساس می توان گفت امکان مهاجرت به اروپا از طریق تولد فرزند وجود ندارد. 

 

مهاجرت از طریق الحاق خانوادگی

روش دیگر برای مهاجرت از طریق اسپانسری آشنایان می باشد. افرادی که یکی از نزدیکانشان به کشورهای اروپایی مهاجرت کرده اند، می توانند با توجه به نسبت به فامیلی آن ها را همراهی کرده و به کشور مورد نظر خود مهاجرت نمایند. 

به طور کلی اعضا درجه یک خانواده مثل همسر و فرزندان، والدین و بستگان بسیار نزدیک امکان همراهی و مهاجرت به اروپا را دارند. البته قانون مهاجرت از طریق فامیلی نیز در هر کشور متفاوت می باشد و شرایط خاصی دارد. 

 

مهاجرت به اروپا از طریق پناهندگی

و در آخر روش دیگری که برای مهاجرت به اروپا وجود دارد، پناهندگی است که روشی بسیار خطرناک و غیر قانونی  می باشد. اکثر کشورهای اروپایی پناهنده پذیر هستند و در صورتی که فرد ثابت کند که جانش در کشور خود در خطر است و در معرض آسیب مالی و جانی قرار دارد، پناهندگی به او داده می شود. شاید با این تعریف به نظر برسد که مهاجرت به اروپا از طریق درافت پناهندگی بسیار راحت باشد اما باید گفت که به هیچ عنوان اینطور نیست و پناهندگی یکی از سخت ترین روش های مهاجرتی است. 

ممکن است پس از ورود به کشور های اروپایی در صورت داشتن مدارک و استنادات کافی بتوانید پناهندگی دریافت کنید اما مسیر رسیدن به کشور مقصد بسیار سخت خطرناک است و خطرات مالی و جانی زیادی افراد را تهدید خواهد کرد. پس از دریافت پناهندگی نیز، پناهنده ها برخورد مناسیب از مردم کشور نخواهند دید و با مشکلات اجتماعی بسیار زیادی مواجه خواهند شد. 

توصیه مشاوران مجموعه دانتل کو این است که متقاضیان مهاجرت سایر روش های مهاجرتی را بررسی کرده و بهترین روش قانونی را با توجه به شرایط خود انتخاب کنند. در صورت مشکل در رون مهاجرت می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

شرایط مهاجرت به اروپا

افراد برای مهاجرت باید شرایط تعیین شده توسط کشور مقصد را داشته باشند و در غیر این صورت امکان مهاجرت وجود نخواهد داشت. کشورهای اروپایی هر یک قوانین متفاوتی دارند و بر اساس دستور العمل های متفاوتی اقدام به پذیرش مهاجران می نمایند. از سوی دیگر هر یک از روش های مهاجرتی نیز در روش های مختلف متفاوت می‌باشد. متقاضیان مهاجرت برای اطلاع از شرایط مهاجرت به اروپا باید شرایط مربوط به کشور مورد نظر خود را مطالعه نمایند. 

 

مدارک لازم برای مهاجرت به اروپا

برای مهاجرت و دریافت ویزای کشورهای اروپایی باید مدارکی را داشته باشید و آن ها را به سفارت تحویل دهید. تکمیل مدارک در مهاجرت به اروپا بسیار حائز اهمیت است چراکه هرگونه نقص در مدارک منجر به ریجکت ویزای شما خواهد شد. مدارک لازم برای مهاجرت نیز تا حدی به کشور مقصد بستگی دارد اما با این حال برخی از مهم ترین و کلی ترین مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به شرح موارد زیر می باشد. 

✅ پاسپورت با اعتبار حداقل سه ماهه و دو صفحه خالی

✅ عکس گرفته شده در سال جاری

✅ فرم های درخواست ویزا به صورت تکمیل شده

✅ مدارک مربوط به تحصیل و دانشگاه (ویزای تحصیلی)

✅ مدارک مربوط به روزمه کاری و جاب آفر (ویزای کاری)

✅ مدارک مربوط به وضعیت مالی ( برای ویزای سرمایه گذاری)

✅ مدارک مربوط به ازدواج و طلاق ( برای ویزای ازدواج)

✅ برگه پرداخت هزینه های ویزا

✅ ارائه مدرک به منظور دریافت بیمه پزشکی 

✅ تکمیل مراحل اداری و انگشت نگاری

نکته: برای اطلاع کامل از لیست مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا و مهاجرت به اروپا باید وارد سایت سفارت خانه کشور مقصد شده و اطلاعیه های مربوط به مدارک را مشاهده نمایید. 

 

هزینه مهاجرت به اروپا

یکی از مهم ترین مواردی که متقاضیان مهاجرت باید به آن توجه داشته باشند، هزینه های مهاجرت به اروپا می باشد. هزینه مشخص و دقیقی به مهاجرت به کشور های اروپایی نمی توان اعلام کرد چراکه هر کشور هزینه متفاوتی دارد. 

از سوی دیگر هر یک از روش های مهاجرت نیز هزینه های کاملا متفاوتی دارند؛ برای مثال مهاجرت از طریق روش سرمایه گذاری بسیار پر هزینه تر از مهاجرت به اروپا از طریق روش تحصیلی یا کاری است. متقاضیان باید در حین مهاجرت و پس از ورود به کشور مقصد نیز هزینه هایی را پرداخت نمایند. به طور کلی هزینه های مهاجرت به اروپا در دسته های زیر قرار می گیرد. 

✔ هزینه دریافت ویزا (که با توجه به روش مهاجرتی تعیین می شود)

✔ هزینه اجاره یا خرید مسکن

✔ هزینه های زندگی مثل خورد و خوراک

✔ هزینه های دریافت ویزای دائم

افراد پس از مهاجرت می توانند با توجه به نوع ویزا خود و با توجه به قوانین کشور مقصد نسبت به یافتن کار اقدام کنند. کار کردن و کسب درآمد به واحد پولی کشور مقصد اروپایی در کاهش هزینه ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود. 

 

بهترین کشور های اروپایی برای مهاجرت

افرادی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند، باید ابتدا در مورد کشورهای اروپایی به طور کامل تحقیق کرده و بهترین کشور را با توجه به شرایط خود و مواردی که در نظر دارند، برای مهاجرت انتخاب نمایند. در هنگام انتخاب بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت باید به مواردی همچون کیفیت زندگی، امنیت، نرخ بیکاری، مراقبت های پزشکی و غیره توجه نمایید. بهترین کشورهای اروپایی از نظر فاکتورهای فوق به شرح زیر هستند. 

???? مهاجرت به آلمان

???? مهاجرت به فرانسه

???? مهاجرت به انگلستان

???? مهاجرت به یونان 

???? مهاجرت به دانمارک

???? مهاجرت به اسپانیا

???? مهاجرت به ایتالیا

???? مهاجرت به پرتغال

???? مهاجرت به فنلاند 

???? مهاجرت به ایسلند 

???? مهاجرت به ایرلند

چنانچه قصد مهاجرت به اروپا را دارید اما در مورد انتخاب مقصد با ابهام و سردرگمی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید تا در مورد مزایا و معایب هر یک و همچنین مناسب بودن آن کشور با توجه به توجه به شرایط تان، شما را یاری کنند. 

 

دریافت اقامت دائم کدام کشور راحت تر است؟

یکی از مهم ترین سوالات که در هنگام مهاجرت مطرح می شود، این است که کدام کشور اروپایی راحت تر اقامت می دهد. برخی از کشور ها بسیار سخت اقامت می دهند و مهاجران استرس و اضطراب زیادی را تا زمان دریافت اقامت دائم و شهروندی دریافت خواهند کرد. 

به طور کلی کشور های اروپایی در حدود ۵ تا ۱۰ سال پس از مهاجرت اقامت دائم اعطا می کنند. از کشورهایی زمان دریافا اقامت شان ۵ ساله است می توان به فرانسه، اسپانیا، پرتغال و یونان اشاره کرد.

به طور کلی در صورتی که مالیات پرداخته کرده و تخلفی نیز نداشته باشید، امکان دریافت اقامت دائم کشورهای اروپایی برای تان وجود دارد. چنانچه در روند دریافت اقامت دائم و شهروندی پس از مهاجرت به اروپا با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. 

 

مشاوره مهاجرت به اروپا

اروپا یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی است جرا که کشور های قرار گرفته در اروپا اکثرا توسعه یافته و پیشرفته هستند و شهروندان می توانند در این کشور سطح بالای کیفیت زندگی را تجربه نمایند. برای مهاجرت به کشور های اروپایی راه های زیادی وجود دارد که می توان از طریق آن ها اقدام کرد.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مهاجرت به اروپا برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به اروپا می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مزایای مهاجرت به اروپا چیست؟

    کشور های اروپایی سیستم اقتصادی قوی دارند و کیفیت زندگی در این کشور ها بسیار بالاست.

  2. راه های مهاجرت به اروپا کدام است؟

    در متن مقاله به طور کامل به راه های مهاجرتی پرداخته شده است.

  3. آیا با تولد فرزند می توان به اروپا مهاجرت کرد؟

    اکثر کشور های اروپایی تابع اصل خون هستند و تنها به افرادی تابعیت می دهند که از پدر و مادر دارای تابعیت آن کشور متولد شده باشد.

    منبع: مهاجرت به اروپا (بهترین کشور و هزینه)





:: برچسب‌ها: مهاجرت به اروپا (بهترین کشور و هزینه) ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: