ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400

زمان ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد معادل با زمان ثبت نام کنکور دانشگاه سراسری است. مهلت ثبت نام در این آزمون محدود است و بازه زمانی آن از طرف سازمان سنجش اعلام می‌شود. با توجه به سابقه زمانی ثبت نام کنکور دانشگاه سراسری و آزاد در سال‌های پیشین، پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز ثبت نام این آزمون در بهمن ماه انجام گیرد.

بازه زمانی که برای ثبت نام کنکور سراسری و آزاد در نظر گرفته می‌شود، ممکن است تمدید شود. در این صورت داوطلبان فرصت بیشتری برای ثبت نام در اختیار خواهند داشت. اما بهتر آن است که متقاضیان جهت از دست ندادن فرصت ثبت نام کنکور سراسری، در همان روزهای آغازین نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

در طی فرایند ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد، داوطلبان بایستی اطلاعات خود را به دقت در فرم ثبت نام وارد کنند. عدم تطابق اطلاعات درج شده در فرم‌های ثبت نام کنکور سراسری با اطلاعات واقعی، ممکن است مشکلاتی برای پذیرش داوطلبان ایجاد کند. در صورتی که اشتباهی در درج اطلاعات در طول ثبت نام ایجاد شده باشد، داوطلبان می‌توانند این اشتباهات را ویرایش و اصلاح کنند. ویرایش ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد تا پایان مهلت ثبت نام امکان پذیر خواهد بود.

نحوه ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400

هر یک از داوطلبان با کسب کمی آگاهی می‌توانند نسبت به ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد اقدام کنند. در ادامه نحوه ثبت نام شرح داده شده است.

  1. مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری: دفترچه راهنمای کنکور سراسری، همزمان با آغاز ثبت نام آزمون سراسری منتشر می‌شود. در این دفترچه تمام جزئیات لازم در رابطه با ثبت نام کنکور سراسری قید شده است. لازم به ذکر است که دفترچه ثبت نام کنکور سراسری برای دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها به طور مشترک منتشر می‌شود.
  2. تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام: یکی از پیش­نیازهای مهم ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد، تهیه مدارک مورد نیاز است. با در دست داشتن مدارکی که در طی ثبت نام به اطلاعات آن‌ نیاز است، فرایند ثبت نام ساده‌تر خواهد شد. مدارک ثبت نام کنکور سراسری شامل مدارک فردی و تحصیلی متقاضیان است.

بخوانید: مدارک ثبت نام کنکور سراسری 

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش: ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد و سراسری به طور مشترک از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org انجام می‌گیرد.
  • پرداخت هزینه ثبت نام: پرداخت حق ثبت نام، شرط ثابت برای متقاضیان کنکور سراسری جهت شرکت در این آزمون است. هزینه ثبت نام کنکور سراسری با استفاده از خرید کارت اعتباری و انتخاب علاقه‌مندی به انتخاب محل رشته‌های دانشگاه سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی قابل پرداخت است. با پرداخت هزینه ثبت نام، یک شماره سریال 12 رقمی جهت ورود به سامانه ثبت نام کنکور سراسری در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. در ادامه تصاویر مربوط به نحوه خرید کارت به ترتیب آورده شده است.

 

 

 

 

  • ورود به سامانه ثبت نام: با داشتن سریال 12 رقمی ثبت نام، امکان ورود به سامانه و دسترسی به فرم ثبت نام فراهم خواهد شد. برای این دسترسی کافیست وارد بخش سراسری شد و روی لینک « ثبت نام آزمون سراسری » کلیک کرد.

 

شرایط خاص ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد در مقایسه با دوره‌های روزانه محدودیت‌های کمتری برای پذیرش دانشجو در نظر گرفته‌اند. همین عدم محدودیت‌ها، ویژگی‌های مثبت تحصیل در دانشگاه آزاد را بیشتر کرده است. برخی از این شرایط خاص کنکور سراسری دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

  • متقاضیانی که سابقه پذیرش در دوره روزانه را داشته باشند، می‌توانند بدون توجه به محدودیت یک‌ساله‌ای که دارند، در کنکور سراسری شرکت کنند. این دسته از متقاضیان می‌توانند در یکی از دوره‌های غیر روزانه و یا دانشگاه آزاد ثبت نام کنند.
  • دانشجویان دوره‌های روزانه حق شرکت در کنکور سراسری و انتخاب محل رشته‌های دانشگاه آزاد را خواهند داشت. این دسته از دانشجویان پس از اطمینان از قبولی خود در دانشگاه آزاد، می‌بایست انصراف خود از محل دانشگاه فعلی خود را اعلام کنند و نیازی به انصراف تا اسفندماه را ندارند.
  • دانشجویان انصرافی از دوره روزانه بدون هیچ محدودیتی می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کرده و در صورت کسب رتبه مناسب وارد دانشگاه آزاد شوند.

رشته‌های کنکور سراسری دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد هم به صورت بدون کنکور و هم با کنکور دانشجو می‌پذیرد. لیست رشته‌هایی که برای ثبت نام بدون کنکور و با کنکور دانشگاه آزاد معرفی می‌شوند، دارای تفاوت‌های شاخصی هستند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به طور مجزا و از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام میگیرد. برای این نوع ثبت نام، معیار سنجش و پذیرش داوطلبان سابقه تحصیلی و معدل آنان است.

بخوانید: لیست رشته های دانشگاه آزاد

رشته‌های مهم و پر تقاضایی که دارای متقاضیان بسیاری هستند، از جمله رشته‌هایی هستند که برای ورود به آن‌ها نیاز به کسب رتبه مناسب است. علاوه بر این دانشگاه‌های آزاد در شهرهای بزرگ و یا مراکز استان‌ها دارای طرفداران بیشتری هستند. بنابراین دسترسی به این دانشگاه‌ها مستلزم شرکت در کنکور و رقابت با سایر داوطلبان است. رشته‌های گروه علوم تجربی از جمله پزشکی، دامپزشکی، دندانسازی، مامایی و.. نمونه‌ای از رشته‌های پرطرفدار هستند که رقابت بر سر آن‌ها رقابتی گرم است. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400




:: برچسب‌ها: ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: