زمان برگزاری آزمون آیلتس IELTS 1402
نوشته شده توسط : دانتل

زمان برگزاری آزمون آیلتس IELTS 1402 یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان این آزمون است. داوطلبان با اطلاع از زمان برگزاری آزمون می توانند با توجه به میزان مهارت و آمادگی خود در آزمون ثبت نام کرده و در جلسه آزمون شرکت نمایند. هزینه ثبت نام آزمون آیلتس نسبتا بالاست و در نتیجه عدم اطلاع از زمان برگزاری آزمون، ضرر های مالی را برای داوطلبان به همراه خواهد داشت. در ادامه به بررسی کامل زمان برگزاری آزمون آیلتس IELTS 1402 خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: زمان برگزاری آزمون آیلتس

برگزاری آزمون آیلتس IELTS 1402

 

آزمون آیلتس یکی از معتبر ترین آزمون های زبان انگلیسی است که اعتبار بسیار بالایی دارد و تمامی کشورهای جهان آن را قبول دارند. افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند، باید در آزمون آیلتس شرکت کرده و نمره قابل قبول را با توجه به کشور مقصد خود به دست آورند. 

آزمون آیلتس در سال چند بار به صورت کامپیوتری برگزار می شود و داوطلبان می توانند با اطلاع از زمان برگزاری آزمون برای شرکت در امتحان آماده شوند. از سوی دیگر یکی از نکات بسیار مهم در مورد آزمون آیلتس هزینه بسیار بالای آن می باشد.

بسیاری از داوطلبان امکان پرداخت هزینه ۹ تا ۱۰ میلیون تومانی برای هربار آزمون را ندارند و باید از زمان برگزاری آزمون آیلتس IELTS اطلاع داشته باشند تا در حد امکان در اولین آزمون ثبت نامی قبول شوند. در ادامه برگزاری آزمون آیلتس IELTS 1402 را گردآوری کرده ایم. 

زمان برگزاری آزمون آیلتس IELTS 1402

آزمون آیلتس در هر سال چند بار برگزار می شود و داوطلبان با توجه به میزان آمادگی خود می توانند تعیین کنند که در کدام دوره شرکت نمایند. زمان برگزاری آزمون آیلتس IELTS 1402 در دوره های مختلف به شرح زیر می باشد. 

آیلتس May 2023 (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲)

آزمون تاریخ
آکادمیک   6 May (16 اردیبهشت)
آکادمیک و جنرال 11 May (21 اردیبهشت)
آکادمیک 20 May (30 اردیبهشت)
آکادمیک و جنرال 27 May (6 خرداد)

آیلتس June 2023 (خرداد و تیر ۱۴۰۲)

آکادمیک  3 June (13 خرداد)
آکادمیک و جنرال 10 June (20 خرداد)
آکادمیک 15 June (25 خرداد)
آکادمیک و جنرال 24 June (3 تیر)

آیلتس July 2023 (تیر و مرداد ۱۴۰۲)

آکادمیک  6 July (15 تیر)
آکادمیک و جنرال 15 July (24 تیر)
آکادمیک 22 July (31 تیر)
آکادمیک و جنرال 2 July (7 مرداد)

آیلتس August 2023 (مرداد و شهریور ۱۴۰۲)

آکادمیک  5 August (14 مرداد)
آکادمیک و جنرال 10 August (19 مرداد)
آکادمیک 19 August (28 مرداد)
آکادمیک و جنرال 26 August (4 شهریور)

آیلتس September 2023 (شهریور و مهر ۱۴۰۲)

آکادمیک  2 September (11 شهریور)
آکادمیک و جنرال 9 September (18 شهریور)
آکادمیک 14 September (23 شهریور)
آکادمیک و جنرال 23 September (1 مهر)

آیلتس October 2023 (مهر و آبان ۱۴۰۲)

آکادمیک  7 October (15 مهر)
آکادمیک و جنرال 12 October (20 مهر)
آکادمیک 21 October (29 مهر)
آکادمیک و جنرال 28 October (6 آبان)

آیلتس November 2023 (آبان و آذر ۱۴۰۲)

آکادمیک  4 November (13 آبان)
آکادمیک و جنرال 9 November (18 آبان)
آکادمیک 18 November (27 آبان)
آکادمیک و جنرال 25 November (4 آذر)

آیلتس December 2023 (آذر و دی ۱۴۰۲)

آکادمیک  2 December (11 آذر)
آکادمیک و جنرال 7 December (16 آذر)
آکادمیک 9 December (18 آذر)
آکادمیک و جنرال 16 December (25 آذر)
 

 

مراکز برگزاری آزمون آیلتس IELTS 

در کشور ایران آزمون آیلتس در مراکز مختلفی برگزار می شود که داوطلبان باید از آن ها آگاه بوده و بر اساس مراکز برگزاری آزمون اقدام به نام نویسی نمایند. برخی از مهم ترین مراکزی که اقدام به برگزاری آزمون در زمان برگزاری آزمون آیلتس IELTS 1402 می کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅مرکز آیلتس تهران (موسسه پارسیان، موسسه پروشات و موسسه آموزش عالی دانش پژوهان اصفهان زیر مجموعه آیلتس تهران هستند)

✅مرکز عصر دین و دانش (موسسه فرهنگی مهر آریا دانش و موسسه آموزشی علوم و فنون پاراکس زیر مجموعه مرکز عصر دین و دانش هستند)

✅مرکز دانشگاه آزاد

✅مرکز ایرسافام 

 

تعویق برگزاری آزمون آیلتس ۱۴۰۲

برخی مواقع زمان برگزاری آزمون آیلتس IELTS تغییر می کند و داوطلبان را با ابهام و سردرگمی مواجه می سازد. تعویق زمان برگزاری آزمون به دلایل مختلفی اتفاق می افتد؛ برای مثال ممکن است سوالات آزمون لو برود و در نتیجه طراحان سوال مجبور به لغو آزمون و طرح مجدد سوالات شوند. 

در صورت لغو شدن آزمون نگران نباشید و سایت سنجش و سایت مراکز برگزاری آزمون را بررسی کنید. در این سایت ها تمامی اطلاعات لازم در مورد زمان جدید برگزاری آزمون منتشر می شود و داوطلبان می توانند با توجه به زمان های جدید برای آزمون آماده شوند. 

 

برگزاری آزمون کامپیوتری آیلتس IELTS 

یکی از مهم ترین و پرتکرار ترین سوالات داوطلبان آزمون آیلتس این است که آزمون کامپیوتری آیلتس به چه صورت برگزار می شود. آزمون کامپیوتری و آزمون کاغذی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها فرق این دو آزمون در این است که داوطلبان در زمان برگزاری آزمون کامپیوتری آیلتس باید جواب سوالات را در کامپیوتر تایپ کرده و به این صورت سوالات خود را ثبت کنند. افرادی که سرعت تایپ بالایی دارند، می توانند با موفقیت آزمون را پشت سر بگذارند. در کشور ایران آزمون آیلتس تنها به صورت کامپیوتری برگزار می شود و امکان ثبت نام در آزمون کاغذی وجود ندارد. 

 

مدت زمان برگزاری آزمون آیلتس 1402

مدیریت زمان در اکثر آزمون ها حائز اهمیت است  و آزمون آیلتس نیز از این قاعده مستنثنی نمی باشد. مدت زمان برگزاری آزمون آیلتس IELTS در حدود 2 ساعت و 45 دقیقه می باشد. آزمون از ساعت 9 صبح شروع شده و تا 11 و 45 دقیقه ادامه می یابد. در این مدت داوطلبان باید به بخش های شنیداری، نوشتاری، گفتاری و ریدینگ پاسخ بدهند. 

مدیریت زمان در آزمون آیلتس بسیار حائز اهمیت است چراکه دیده شده برخی از داوطلبان از مهارت کافی برای پاسخگویی به سوالات برخوردار هستند اما به دلیل کمبود وقت نمره خوبی کسب نمی کنند. هزینه آزمون آیلتس بسیار زیاد است و در نتیجه افراد باید این مهارت را در خود تقویت کنند تا به دلیل کمبود زمان مجبور به پرداخت مجدد هزینه نشوند. برای کسب مهارت مدیریت زمان در آزمون آیلتس می توانید از مشاوران مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

 

آزمون آیلتس چگونه است؟

آزمون آیلتس چهار بخش کلی دارد که از آن ها می توان Listening، Reading، Writing و Speaking را نام برد. هر یک از این بخش ها در آزمون آیلتس به صورت مجزا مورد ارزیابی قرار می گیرند و در نهایت نمره مشخصی بر اساس مهارت و توانایی فرد معین می شود. بخش های مختلف آزمون آیلتس به شرح زیر می باشد. 

 

Listening

 در جلسه آزمون یک متن برای داوطلبان بخش می شود و باید پس از شنیدن آن (تنها برای یکبار) سوالات چهار گزینه ای، پاسخ کوتاه، تکمیل جمله، خلاصه نویسی، نامگذاری نقشه، نمودار و مطابقت سازی را پاسخ بدهند. پس از این پاسخ دهی به این بخش ده دقیقه استراحت داده می شود.

 

Reading

 بخش ریدینگ آزمون آیلتس سه بخش دارد که ۴۰ سوال می باشد. بخش اول آسان تر است و بخش های بعدی به ترتیب سخت می شود. بخش Reading بیست دقیقه زمان دارد و داوطلبان با توجه آکادمیک بودن یا عمومی بودن آزمون خود باید به آن پاسخ دهند.

 

Writing

این قسمت به طور کلی یک ساعت مهلت دارد و شامل دو بخش می شود. بخش اول ۱۵۰ کلمه است و ۲۰ دقیقه مهلت داشته و بخش دوم نیز ۲۵۰ کلمه است که ۴۰ دقیقه مهلت دارد. در بخش اول جدولی داده می شود و داوطلب باید اطلاعات را با کلمات خود بیان کند. بخش دوم نیز یک سوال کلی داده می شود و داوطلب باید نظر خود را در مورد آن توضیح دهد. 

 

Speaking

بخش Speaking به صورت مصاحبه انجام می شود و داوطلب باید به سوالاتی که از او پرسیده می شود، پاسخ دهد. در بخش اول مصاحبه سوالات کلی در مورد خود داوطلب پرسیده می شود و باید به آن ها پاسخ دهد. 

بخش دوم به موضوع خاصی می پردازد که بر روی یک کارت نوشته شده و داوطلب باید نظر شخصی خود را در مورد آن بیان کند. در بخش سوم نیز داوطب باید به بحث با آزمون گیرنده در مورد یک موضوع مشخص بپردازد. به طور کلی بخش Speaking ۱۱ تا ۱۴ دقیقه مهلت دارد. 

تفاوت آیتلس آکادمیک یا آیلتس جنرال

یکی از مواردی که داوطلبان در هنگام ثبت نام آزمون با آن مواجه می شوند، آکادمیک یا جنرال بودن آزمون آیلتس می باشد. آزمون آکادمیک به توانایی افراد در صحبت های دانشگاهی مربوط می شود. دانشگاه های خارجی برای پذیرش دانشجو، نمره این آزمون را ملاک قرار می دهند. 

آزمون عمومی یا جنرال آیلتس نیز به توانایی صحبت کردن و استفاده از زبان انگلیسی در موقعیت های عمومی و کلی مربوط می شود. در صورتی که قصد کار کردن در کشورهای خارجی یا تحصیل در مقاطع متوسطه را دارید، می توانید در آزمون آیلتس جنرال ثبت نام کنید. 

 

مشاوره آزمون آیلتس

آزمون آیلتس در ایران تنها به صورت کامپیوتری برگزار می شود و سه مهارت Listening Reading و Writing داوطلبان در جلسه آزمون مورد ارزیابی قرار می گیرد. اما داوطلبان برای مهارت چهارم یعنی Speaking باید به صورت حضوری اقدام نمایند. زمان برگزاری آزمون حضوری آیلتس با توجه به موسسه برگزاری آزمون متفاوت است و توسط هر موسسه به داوطلبان اعلام خواهد شد. 

چنانچه هرگونه سوال و با ابهامی در زمینه زمان برگزاری آزمون آیلتس IELTS 1402 برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان برگزاری آزمون آیلتس IELTS می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان برگزاری آزمون آیلتس IELTS 1402 چه تاریخی است؟

    در متن مقاله به زمان های برگزاری آزمون آیلتس پرداخته شده است. 

  2. سازمان سنجش توسط کدام موسسه برگزار می شود؟

    موسسه ای زیادی مسئول برگزاری آزمون آیلتس هستند اما تمامی آن ها تحت نظارت سازمان سنجش می باشند. 

  3. ثبت نام آزمون آیلتس چه زمانی است؟

    طبق اطلاعیه های زمان ثبت نام آزمون آیلتس از 14 آذر ماه شروع می شود. 

    منبع: زمان برگزاری آزمون آیلتس





:: برچسب‌ها: زمان برگزاری آزمون آیلتس IELTS 1402 ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: