مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1400
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام آزمون دکتری

سازمان سنجش آموزش کشور به منظور اطلاع رسانی، از پیش تقویم برگزاری آزمون دکتری را از طریق سایت این سازمان به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” منتشر می کند تا تمامی متقاضیان بتوانند با توجه به آمادگی خود، برنامه ریزی کرده و در این آزمون شرکت کنند.

نکته ای که تمامی متقاضیان باید در نظر داشته باشند این است که پیش از شروع تاریخ ثبت نام، دفترچه راهنمای شرکت در آزمون دکتری منتشر می شود و افرادی که مایل به ثبت نام در این آزمون هستند بایستی تمامی شرایط ثبت نام آزمون دکتری 1400 دفترچه را به دقت مطالعه کنند و چنانچه واجد شرایط شرکت در این آزمون بودند، مدارک لازم را از قبل تهیه کنند.

با توجه به توضیحات فوق، لازم است هر داوطلبی، مدارک لازم برای تکمیل فرآیند ثبت نام را در سایت سازمان سنجش بارگذاری کند؛ که برای این امر لازم است از پیش مدارک را تهیه کنند و لازمه تهییه مدارک از قبل نیز اطلاع از مدارک مورد نیاز می باشد که در ادامه به مدارک ثبت نام آزمون دکتری پرداخته ایم.

بخوانید: زمان ثبت نام آزمون دکتری 1400

مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1400

داوطلبان با توجه به علاقه و رشته تحصیلی خود می توانند در کد رشته محل های ارائه شده در آزمون دکتری 1400 شرکت کنند. برای اطلاع از اینکه چه مدارکی نیاز است داوطلبان بایستی به دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1400 مراجعه کنند.

برای سهولت کار، در ادامه مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری 1400 را ارائه کرده ایم.

دسترسی به اطلاعات شخصی

در ابتدا برای تکمیل فرم ثبت نام به اطلاعات شناسنامه ای داوطلب نیاز است که بایستی طبق شناسنامه متقاضی تکمیل شود. این اطلاعات شناسنامه ای به شرح جدول زیر می باشد.

اطلاعات شناسنامه
  • نام
  • نام خانوادگی
  • نام پدر
  • تاریخ تولد
  • شماره شناسنامه
  • سریال شناسنامه
  • سریال شناسنامه
اطلاعات کارت ملی
  • شماره ملی

عکس داوطلب 

داوطلب متقاضی ثبت نام در آزمون دکتری بایستی یک قطعه عکس پرسنلی و تمام رخ که به صورت 4*3 یا 4*6 و در سال جاری گرفته شده باشد با فرمت JPG، اسکن کرده و در سایت سازمان سنجش ارسال کنند. 

داوطلبان باید توجه داشته باشند تا اندازه عکس ارسالی بین 300 × 200 تا 400 × 300 پیکسل و حداکثرحجم عکس 70 کیلوبایت باشد و آن را در سایت ارسال کنند.

نکات عکس داوطلب

داوطلبان باید در هنگام اسکن و ارسال عکس در سایت سازمان سنجش آموزش کشود، به برخی نکات توجه کنند و آن ها را در زمان ارسال لحاظ کنند. در ابتدا عکس داوطلب باید بسیار باکیفیت، واضح، مشخص و بدون اثر مهر، منگنه و هر گونه لکه باشد و همینطور عکس فاقد حاشیه های زاید باشد.

عکس های ارسالی داوطلبان باید رنگی و دارای زمینه سفید بوده، و برای بانوان مطابق موازین اسلامی و با حجاب و از صورت کامل باشد و داوطلبان سعی کنند از عکس اصلی خود اسکن بگیرند و به هیچ وجه اسکن عکس کارت ملی و شناسنامه خود را ارسال نکنند.

لازم به ذکر است چنانچه داوطلبی عکس غیر معتبری را اسکن و ارسال کنند، ثبت نامش دچار مشکل شده و پذیرفته نخواهد شد و نمی توانند در کنکور دکتری 1400 شرکت کنند.

بخوانید: نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1400

کارت اعتباری 

داوطلبان برای اینکه بتوانند فرم پیش نویس ثبت نام آزمون دکتری 1400 را دریافت کنند، ابتدا باید برای خرید کارت اعتباری اقدام کنند. خرید کارت اعتباری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل انجام است و داوطلبان بایستی از طریق این سایت وارد صفحه خرید کارت اعتباری شده و به وسیله کارت های بانکی عضو شبکه شتاب و رمز دوم یا همان رمز اینترنتی سریال 12 رقمی ثبت نام را دریافت کرده و در قسمت های خواسته شده وارد کنند.

اطلاعات محل سکونت 

برخی اطلاعات محل سکونت داوطلب بایستی در فرم ثبت نام دکتری وارد شود. در جدول زیر اطلاعاتی از محل سکونت داوطلب که نیاز است را آورده ایم

کد پستی
  • کد پستی که شامل یک کد ده رقمی می باشد.
شماره تلفن ثابت
  • تلفن منزل داوطلب
شماره تلفن همراه
  • شماره موبایل فعالی برای دریافت پیامک کوتاه مرتبط با آزمون دکتری
آدرس محل سکونت
  • آدرس محل دقیق سکونت داوطلب

مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1400 | مدارک سهمیه 

تمامی شرکت کنندگانی که در آزمون دکتری شرکت می کنند دارای یک سهیمه ای می باشند به جز داوطلبانی که دارای سهمیه آزاد هستند بایستی اطلاعات مربوط به سهمیه خود را از پیش آماده کنند.

داوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان و همسر و فرزندان رزمندگان و همینطور جانبازان و ایثارگران 25 و 5 درصدی هستند، بایستی کد 12 رقمی سهمیه خود را از بنیاد ایثارگران دریافت کنند.

کد وضعیت نظام وظیفه 

در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری که پیش از شروع مهلت ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود، برای داوطلبان آقا یک جدول نظام وظیفه در بر دارد.

تمامی داوطلبان آقا بایستی به این جدول نظام وظیفه مراجعه کنند و با توجه به شرایط خود، کد نظام وظیفه خود را استخراج کنند و در قسمت مربوط به کدنظام وظیفه، فرم ثبت نام دکتری وارد کنند.

بخوانید: هزینه ثبت نام آزمون دکتری 1400

مدارک داوطلبان معلول

داوطلبانی که دارای معلولیت هستند و قصد شرکت در آزمون دکتری را دارند برای اینکه بتوانند از این سهیمه استفاده کنند و منشی داشته باشند بایستی پیش از شروع ثبت نام به سازمان بهزیستی مراجعه کنند و پرونده تشکیل دهند.

تمامی داوطلبانی که دارای معلولیت هایی از جمله نابینا یا کم بینا، ناشنوا یا کم شنوا و یا معلول جسمی حرکتی می باشند، برای شرکت در آزمون نیمه متمرکز ورودی مقطع دکتری باید برای تشکیل پرونده به سازمان بهزیستی مراجعه کنند.

مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1400 | فرم معدل 

داوطلبان آزمون دکتری که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای هستند، بابستی فرم مخصوص معدل را  نیز تکمیل کنند.

داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند توصیه میشود ابتدا فرم پیش نویس ثبت نام دکتری را تکمیل کنند و پیش از تکمیل فرم اصلی، مدارک لازم برای ثبت نام کنکور دکتری را اسکن کرده و آماده داشته باشند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1400




:: برچسب‌ها: مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: