مراحل اعزام به خدمت سربازی
نوشته شده توسط : دانتل

مراحل اعزام به خدمت سربازی برای تمامی مشمولان خدمت یکسان است و باید با طی کردن آن ها برای شروع سربازی خود اقدام نمایند. مردان پس از سن ۱۸ سالگی باید در مدت یکساله ای که به انان داده می شود، برای شروع سربازی و یا دریافت معافیت اقدام کنند و در غیر این صورت غایب شناخته شده و با مشکلاتی مواجه می شوند. در این مطلب به بررسی کامل مراحل اعزام به خدمت سربازی خواهیم پرداخت. در صورت بروز مشکل در این مسیر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: مراحل اعزام به خدمت سربازی

زمان اقدام برای اعزام به خدمت سربازی

تمامی مردان پس از سن 18 سالگی مشمول خدمت سربازی می شوند و موظفند که مراحل اعزام به خدمت سربازی را آغاز کرده و برای دریافت معافیت موقت یا دائم اقدام نمایند. پس از سن 18 سالگی مهلت یک ساله ای به فرد داده می شود تا برای اعزام به خدمت اقدام کند.

افرادی که مدرک دیپلم دریافت کرده اند می توانند تا یکسال بعد اعزام خود را به تاخیر انداخته و در کنکور سراسری شرکت کنند. پس از کنکور بایستی در مدت یک هفته برای اعزام به خدمت اقدام کرده و دفترچه را به پلیس 10+ تحویل دهند.

در صورت قبولی در کنکور و ثبت نام دانشگاه، روند معافیت تحصیلی آغاز خواهد شد. در صورت نداشتن معافیت موقت یا دائمی خدمت سربازی، فرد مشمول پس از مدت یکساله به عنوان غایب شناخته می شود.

 

مراحل اعزام به خدمت سربازی

✅ به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کرده و دفترچه خدمت سربازی را دریافت کنید.

✅ اطلاعات مورد نیاز را در برگه اعزام به خدمت سربازی وارد نمایید.

✅ پس از تکمیل دفترچه به دفاتر پلیس 10+ رفته و مدارک خود را تحویل دهید.

✅ درخواست اعزام به خدمت ثبت شده و مراحل اعزام به خدمت سربازی آغاز خواهد شد.

✅ در نهایت با دریافت برگه سبز و برگه سفید می توانید از زمان و مکان اعزام به خدمت خود مطلع شوید. 

 

نحوه تکمیل برگه اعزام به خدمت

مشمول در مراحل اعزام به خدمت سربازی باید برگه شماره یک با عنوان برگ وضعیت مشمولان را تکمیل کرده و آن را همراه با سایر مدارک به دفاتر پلیس 10+ تحویل دهند. نحوه تکمیل برگه اعزام به خدمت بسیار اهمیت دارد به همین دلیل در این قسمت به توضیح نحوه تکمیل آن خواهیم پرداخت.

1️⃣عکس خود را در قسمت مربوط به عکس الصاق کنید.

2️⃣در بند اول مشخصات فردی خود را وارد نمایید. توجه داشته باشید که کد ملی باید همراه با صفر های اول آن و بدون خط تیره نوشته شود.

3️⃣دین خود را مشخص نمایید.

4️⃣آخرین مدرک تحصیلی و تاریخ فارغ التحصیلی را مشخص کنید. ‌(هرگونه مدرک و مهارت تخصصی را در این قسمت بنویسید)

5️⃣درخواست خود برای اعزام و تاریخ پیشنهادی تان را در بخش بعدی درج کنید. (در صورتی که درخواست معافیت دارید، باید در این قسمت نوع معافیت مورد نظر خود را مشخص کنید)

6️⃣سازمان مورد نظر خود برای گذراندن خدمت را مشخص نمایید.

7️⃣چنانچه قبلا معافیت تحصیلی داشته اید، باید با استفاده از برگه ترخیص از یگان خدمت بخش مربوطه را تکمیل کنید.

8️⃣مشمولان در حال خدمت باید قسمت 7 را تکمیل کنند.

9️⃣اطلاعات محل سکونت خود را به طور کامل در بخش آخر درج نمایید. (کد پستی باید بدون خط تیره نوشته شود)

 

مراحل اعزام به خدمت سربازی |‌ پست کردن دفترچه سربازی

همانطور که گفته شد، مشمولان خدمت سربازی باید دفترچه سربازی خود را از طریق دفاتر پلیس ۱۰+ و یا سایت vazifeh.police.ir دریافت کرده و آن را تکمیل نمایند. در سال های قبلی مشمولان باید دفترچه سربازی تکمیل شده خود را از طریق دفاتر پست و یا معاونت وظیفه عمومی ارسال می کردند.

اما در حال حاضر دفاتر خدمات الکترونیکی راه اندازی شده و سربازان می توانند در مراحل اعزام به خدمت سربازی، برای پست کردن دفترچه خود به آن ها مراجعه نمایند. مشمولان می توانند دفترچه سربازی خود را از طریق دفاتر پلیس ۱۰+ محل سکونت خود نیز ارسال نمایند. 

 

مدارک لازم برای اعزام به خدمت سربازی

تمامی مشمولان خدمت سربازی باید به صورت مشترک مراحل اعزام به خدمت سربازی را پشت سر گذاشته و آماده اعزام شوند. یکی از مراحل اعزام به خدمت سربازی آماده کردن مدارک مورد نیاز است.از مدارک لازم برای اعزام به خدمت سربازی می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅ عکس

✅ کپی تمامی صفحات شناسنامه

✅ کپی کارت ملی

✅ آخرین مدرک تحصیلی

✅ برگه های اعزام به خدمت (برگه اطلاعات شخضی و اطلاعات تماس و آدرس محل زندگی، برگه واکسن کرونا، برگه معاینه پزشک)

 

مراحل اعزام به خدمت سربازی |‌ برگه سبز سربازی

در مراحل بعدی اعزام به خدمت سربازی، پس از آماده کردن مدارک و تحویل آن ها به دفاتر پلیس ۱۰+ یک رسید ثبت نامی به شما داده می شود تا در صورت بروز مشکل بتوانید از آن استفاده کنید. تقریبا ده روز بعد ثبت نام و تحویل مدارک، برگه سبز سربازی برای فرد مشمول صادر می شود. این برگه سبز همان برگه اعزام به خدمت است و مشمولان می‌توانند تاریخ اعزام خود را در این برگه مشاهده نمایند. 

در واقع برگه سبز وضعیت خدمت شما را مشخص می کند و مهم ترین مدرک در مراحل اعزام به خدمت سربازی می باشد. افرادی که برگه سبز سربازی دارند، می توانند برای دریافت امریه یا پذیرش در ارگان های خاص اقدام نمایند. در صورت نداشتن غیبت نیز می توان از کشور خارج شد. 

 

گم شدن برگ سبز سربازی

برخی از مشمولان ممکن است برگه سبز سربازی خود را گم کنند. این مشمولان معمولا بسیار نگران و مضطرب می شوند اما باید گفت که گم کردن برگه سبز مشکلی به وجود نمی آورد و می توان با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ این برگه را مجددا دریافت نمود. 

در واقع برگه سبزی که مجددا به فرد داده می شود، المثنی برگ سبز سربازی است و مشمولان باید هزینه ای نیز برای صدور آن پرداخت نمایند. در صورت بروز مشکل در دریافت المثتی برگ سبز در مراحل اعزام به خدمت سربازی، می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو صحبت کرده و از آنان کمک بگیرید. 

 

برگه سفید اعزام به خدمت

افرادی که برگه سبز خود را تحویل گرفته اند و در آخرین مرحله از مراحل اعزام به خدمت سربازی هستند، باید در حدود یک هفته قبل اعزام به دفتر پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و برگه سفید خدمت را دریافت نمایند. برگه سفید همان معرفی نامه است و در واقع آخرین مرحله اعزام به خدمت می باشد.

برگه سفید شامل اطلاعات مهمی همچون تاریخ اعزام، محل خدمت و نحوه اعزام می باشد. مشمولان باید در تاریخ معین که در برگه سفید درج شده است، خود را به پادگان محل خدمت شان معرفی نمایند. 

 

مشاوره خدمت سربازی

مشمولان خدمت سربازی باید در زمان تعیین شده برای اعزام به خدمت سربازی اقدام کنند. در غیر این صورت به عنوان غایب شناخته شده و سه تا ۶ ماه اضافه خدمت دریافت خواهند کرد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مخدمت سربازی برای تان وجود دارد و یا در مراحل اعزام به خدمت سربازی با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مراحل اعزام به خدمت سربازی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مراحل اعزام به خدمت سربازی به چه صورت است؟

    در متن مقاله به صورت کامل مراحل اعزام به خدمت سربازی توضیح داده شده است. 

  2. برگه سبز و سفید خدمت سربازی چیست؟

    برگه سبز و سفید دو مدرک مهم در انتهای مراحل اعزام به خدمت هستند که در متن به طور کامل در مورد آن ها توضیح داده شده است. 

  3. در صورت گم شده برگه سبز سربازی چه باید کرد؟

    در این صورت می توانید با دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و برگه سبز المثنی دریافت کنید. 

    منبع: مراحل اعزام به خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: مراحل اعزام به خدمت سربازی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: