وام شهریه دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : دانتل

وام شهریه دانشگاه آزاد یکی از انواع وام های صندوق رفاه دانشجویی است که دانشجویان این دانشگاه می توانند نسبت به دریافت آن اقدام نمایند. ثبت نام وام شهریه در زمان مشخصی انجام می شود و در صورت از دست دادن زمان ثبت نام دیگر امکان نام نویسی در ترم تحصیلی جاری وجود نخواهد داشت. همچنین دریافت وام دانشجویی شرایطی دارد که دانشجویان باید از آن ها آگاه باشند. برای کسب اطلاع کامل از وام شهریه می توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: وام شهریه دانشگاه آزاد

 

وام شهریه دانشگاه آزاد

یکی از انواع وام هایی که دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند از آن استفاده نمایند، وام شهریه دانشگاه آزاد است. دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه آزاد باید در هر ترم تحصیلی شهریه بپردازند.

با توجه به اینکه شهریه دانشگاه آزاد نسبتا بالاست، امکان دریافت وام برای شهریه وجود دارد تا دانشجویان بتوانند از این طریق بخشی از هزینه های تحصیل خود را بپردازند. با توجه به تقاضای بسیار زیاد برای دریافت وام شهریه دانشگاه آزاد، در این مطلب به بررسی کامل مبغ و شرایط وام شهریه خواهیم پرداخت. 

 

زمان ثبت نام وام شهریه دانشگاه آزاد

دانشجویانی که قصد دریافت وام شهریه دانشگاه آزاد را دارند، باید در زمان تعیین شده نسبت به ثبت نام وام اقدام نمایند. معمولا در ابتدای هر نیمسال تحصیلی مهلتی برای ثبت نام وام های مختلف دانشگاه آزاد در نظر گرفته می شود. 

طبق اطلاعیه های جدید، مهلت ثبت نام وام شهریه دانشگاه آزاد برای هر تمامی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از ۱ تا ۱۵ آذر می باشد. آخرین مهلت تایید وام توسط دانشگاه نیز تا ۲۰ آذر ماه خواهد بود. برای کسب اطلاع سریع از زمانبندی دانشگاه آزاد می توانید در کانال تلگرامی دانشگاه آزاد عضو شوید. 

 

وام شهریه دانشگاه آزاد صندوق رفاه دانشجویی

یکی از موسسه های پرداخت کننده وام شهریه دانشگاه آزاد، صندوق رفاه دانشجویی می‌باشد. دانشجویان برای دریافت وام از صندوق رفاه دانشجویی باید مطابق با زمانبندی فوق اقدام کرده و درخواست خود مبنی بر دریافت وام شهریه دانشگاه آزاد را ثبت نمایند. 

مبلغ وام شهریه دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲ در مقطع کاردانی و کارشناسی ۳ میلیون تومان، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای ۵ میلیون تومان و دکتری تخصصی و دکترای مستقیم و دستیاری ۷ میلیون تومان می باشد.

برای دریافت وام از صندوق رفاه دانشجویی ثبت و فعال بودن شماره حساب، شماره شبا و شناسه حساب در سایت صندوق رفاه به نام دانشگاه الزامی می باشد. جدول مبالغ شهریه وام دانشگاه آزاد به شرح زیر است. 

مقطع مبلغ وام
کاردانی و کارشناسی ۳ میلیون تومان
کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای ۵ میلیون تومان
دکتری تخصصی، دکترای مستقیم و دستیاری ۷ میلیون تومان

 

وام شهریه دانشگاه آزاد بانک ملی

دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند از بانک ملی نیز وام شهریه دریافت نمایند. این وام به صورت بلند مدت اعطا می گردد. مبلغ وام شهریه دانشگاه آزاد بانک ملی بر اساس سال گذشته به شرح زیر می باشد. 

وام  مبلغ اقساط بازپرداخت
کاردانی ۵ ملیون ۲۴ ماهه
کارشناسی ۱۰ ملیون ۴۸ ماهه
کارشناسی ارشد ۱۵ ملیون ۳۶ ماهه
دکتری ۴۰ ملیون ۶۰ ماهه

کارمزد وام شهریه دانشگاه آزاد بانک ملی ۱۰ درصد می باشد. به محض انتشار اطلاعیه های جدید در مورد مبلغ وام شهریه در سال جدید این مطلب بروزرسانی خواهد شد و مبالغ جدید در این صفحه قرار خواهد گرفت. 

 

شرایط دریافت وام شهریه

دانشجویان متقاضی دریافت وام شهریه باید شرایط دریافت وام را داشته باشند تا با درخواست آن ها موافقت شده و وام را دریافت نمایند. برخی از مهم ترین شرایط دریافت وام شهریه دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به شرح زیر می باشد. 

✅دانشجویان باید قوانین دانشگاه و شئونات دانشجویی را رعایت نمایند و سابقه مشکلات انضباطی نداشته باشند. 

✅دانشجویانی که قبلا از صندوق رفاه دانشجویی وام گرفته اند محدودیتی برای دریافت مجدد وام ندارند اما باید ابتدا وام قبلی خود را به طور کامل تسویه کنند. 

✅دانشجویان میهمان و انتقالی امکان دریافت وام از دانشگاه مقصد را ندارند. 

✅دانشجویان مشروط در ترم قبلی (و یا دانشجویانی که بیش از یک ترم سابقه مشروطی دارند) امکان استفاده از وام های دانشجویی را نخواهند داشت. 

✅دانشجویانی که در حال گذراندن ترم آخر هستند، امکان استفاده از وام ۶ ماهه را ندارند. 

✅دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری امکان دریافت وام شهریه دانشگاه آزاد با مبلغ ۵۰ درصد کل شهریه را خواهند داشت. 

✅دانشجویان مقاطع کارشناسی ناپیوسته و ارشد می توانند برای سه ترم و دانشجویان کارشناسی پیوسته و دکتری تا ۷ ترم وام شهریه دانشگاه آزاد دریافت نمایند. 

✅دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی می توانند وام شهریه دریافت کرده و پس از فارغ التحصیلی اقساط آن را بپردازند. 

✅کارمزد وام شهریه دانشگاه آزاد صندوق رفاه دانشجویی ۴ درصد می باشد. 

 

مشاوره وام دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند از وام شهریه این دانشگاه استفاده کرده و از این طریق بخشی از هزینه تحصیل خود را پرداخت نمایند. بازپرداخت اقساط وام شهریه دانشگاه آزاد پس از فارغ التحصیلی می باشد. دانشجویان برای دریافت وام باید در زمان تعیین شده اقدام کرده و در سایت صندوق رفاه دانشجویی ثبت نام نمایند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه وام شهریه دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه وام شهریه دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام وام شهریه دانشگاه آزاد چه زمانی است؟

    زمان ثبت نام از ۱ اول آذر شروع شده و تا ۱۵ آذر نیز ادامه خواهد داشت. 

  2. مبلغ وام شهریه دانشگاه آزاد چقدر است؟

    به مبالغ وام در متن مقاله به طور کامل پرداخته شده است. 

  3. شرایط دریافت وام شهریه دانشگاه آزاد چیست؟

    در متن مقاله به طور کامل در مورد شرایط دریافت وام صحبت شده است. 

    منبع: وام شهریه دانشگاه آزاد





:: برچسب‌ها: وام شهریه دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: