شرایط پذیرش وانتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان
نوشته شده توسط : دانتل

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شرایط پذیرش و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان یکی از سوالات پرتکرار متقاضیان این دانشگاه است. ثبت نام دانشگاه فرهنگیان هر ساله دستخوش تغییراتی می شود و در سال جاری نیز با توجه به برگزاری آزمون اختصاصی، ابهامات زیادی برای داوطلبان این دانشگاه به وجود آمده است. متقاضیان باید از شرایط و جزییات مربوط به ثبت نام به طور کامل آگاه بوده و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. در این مطلب به بررسی کامل شرایط پذیرش و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان خواهیم پرداخت. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

منبع: شرایط پذیرش وانتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان هر ساله اقدام به جذب دانشجویان جدید جهت تربیت نیروی متخصص در زمینه معلمی می نماید. داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه فرهنگیان و ادامه تحصیل در رشته های دبیری را دارند، باید شرایطی را داشته باشند تا در این دانشگاه پذیرفته شوند.

شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان در دفترچه راهنما ثبت نام قبل شروع نام نویسی کنکور اختصاصی فرهنگیان در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. با توجه به جدید بودن کنکور اختصاصی تربیت معلم، داوطلبان در صورت داشتن هرگونه ابهام در زمینه ثبت نام این آزمون، می توانند از مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره دانتل کو کمک بگیرند. شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان به شرح موارد زیر می باشد.

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

با توجه به تغییرات اعمالی در نحوه پذیرش، انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در دی ماه سال جاری پیش از برگزاری آزمون انجام خواهد گرفت. داوطلبان در این مهلت با مراجعه به سایت سنجش کدرشته محل های انتخابی خود را که از دفترچه راهنما استخراج نموده اند در فرم انتخاب رشته وادر می کنند.

پس از برگزاری آزمون نتایج کنکور اختصاصی تربیت معلم در اردیبهشت ماه منتشر و داوطلبان پذیرفته شده اولیه دعوت به مصاحبه خواهند شد. نتایج نهایی پیش از برگزاری انتخاب رشته کنکور منتشر خواهد شد. چنانچه داوطلبی در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شود اجازه انتخاب رشته کنکور سراسری را نخواهد داشت.

شرایط عمومی دانشگاه فرهنگیان

✅ داشتن تابعیت ایرانی

✅ اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد تایید در قانونی اساسی

✅ اعتقاد به جمهوری اسلامی ایران

✅ نداشتن سو سابقه کیفری و جزایی

✅ عدم اعتیاد به مواد مخدر از شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان

✅ سلامت جسمانی و روانی کامل

✅ داشتن اخلاق پسندیده جهت فعالیت در حوزه دبیری

شرایط اختصاصی دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان آزاد

✅ داشتن تراز علمی حداقل 6000

✅ شرط سنی حداکثر 24 سال

✅ حداقل معدل کل 14 در دوره متوسطه دوم (در سال 1403 شرط معدل حذف شده است)

✅ بومی بودن در کد رشته محل از شرایط پذیرش و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

✅ داشتن سلامت جسمانی و روانی

✅ قبولی در مصاحبه اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

با توجه به اهمیت مصاحبه اختصاصی دانشگاه فرهنگیان در روند پذیرش این دانشگاه، بهتر است که قبل از مصاحبه، با متخصصان تحصیلی صحبت کرده و برای مصاحبه آماده شوید. مشاوران مجموعه دانتل کو می توانند در این زمینه شما را یاری کنند. جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام عبارت " مشاوره تحصیلی دانتل کو " جست و جو کرده و عضو شوید.

شرایط اختصاصی برای داوطلبان شاغل آموزش و پرورش

✅ ارائه حکم کارگزینی رسمی یا پیمانی آموزش و پرورش

✅ دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع کاردانی و یا بالاتر دانشگاه های دولتی و غیردولتی (حتی در زمان ثبت نام) امکان نام نویسی آزمون را ندارند.

✅ داوطلبان شاغل در آزمون و پرورش در پردیس دانشگاه فرهنگیان مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی پذیرفته خواهند شد.

✅ تنها شاغلان رسمی و پیمانی آموزش و پرورش امکان ثبت نام در رشته های تحصیلی فرهنگیان (در همه گروه های آزمایشی) را دارند. سایر معلمان و نیروهای آموزش و پرورش شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان را نداشته و مجاز به ثبت نام آزمون نیستند.

✅ داوطلبان باید فرم موافقت‌نامه کتبی با ادامه تحصیل را از اداره آموزش و پرورش محل خدمت خود دریافت کرده و در زمان ثبت نام ارائه دهند.

✅ در صورتی که واجد شرایط و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان هستید، با توجه به جدید بودن کنکور اختصاصی تربیت معلم، توصیه می شود که برای ثبت نام آزمون و انتخاب رشته با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو صحبت کنید تا در این فرایند با مشکلی مواجه نشوید.

شرایط سهمیه بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان

برخی از رشته های دانشگاه فرهنگیان به صورت بومی گزینی می باشد. بومی گزینی به رشته هایی اختصاص دارد که برای هر استان لازم می باشد. داوطلبان در هنگام انتخاب رشته فرهنگیان بایستی به شرایط بومی گزینی توجه داشته باشند. تعیین بومی گزینی در شرایط و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان با توجه به ملاک های زیر می باشد.

✅ داوطلبان نظام قدیم که سه سال آخر متوسطه و پیش دانشگاهی را در یک استان گذرانده و داوطلبان نظام جدید که دو سال آخر متوسطه را در یک استان گذرانده باشند، بومی آن منطقه محسوب خواهند شد.

✅ در صورت عدم دریافت مدرک تحصیلی در سه سال آخر تحصیلی یک بخش نباشد، داوطلب بومی محل تولد خود محسوب می شود.

✅ داوطلبانی که در خارج از کشور تحصیل کرده باشند و سوابق تحصیلی متوسطه دوم آن ها در استان های داخل کشور نباشد، بومی محل تولد خود محسوب می گردند.

✅ در صورتی که داوطلبی در خارج از کشور متولد شده و دوره متوسطه را نیز در حارج از کشور بوده باشد، بومی استان تهران محسوب خواهد شد.

نکته: انتخاب رشته کنکور اختصاصی فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ در دی ماه و قبل از برگزاری آزمون می باشد. در صورت ابهام در روند انتخاب رشته، می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو صحبت کرده و بهترین انتخاب رشته را با شانس قبولی بالا انجام دهید.

مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو

انتخاب رشته کنکور یکی از مهم ترین مراحل در پذیرش دانشگاه می باشد و داوطلبان باید از اصول آن مطلع بوده و بر این اساس انتخاب رشته خود را انجام دهند. از سوی دیگر با توجه به جدید بودن کنکور اختصاصی تربیت معلم، بسیاری از داوطلبان از شرایط پذیرش و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اطلاع کافی نداشته و با ابهام و سردرگمی مواجه می شوند.

در مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو مشاوران مجرب و با سابقه ای گردهم آمده اند و آماده ارائه بهترین خدمات مشاوره به شما عزیزان می باشند. در این مرکز، مشاوره به صورت تلفنی انجام می شود و شما می توانید در کمترین زمان، بهترین خدمت را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در زمینه تحصیلی شما را یاری کنند. برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط پذیرش و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

منبع: شرایط پذیرش وانتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان





:: برچسب‌ها: شرایط پذیرش وانتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: