جمع بندی کنکور 1400
نوشته شده توسط : دانتل

بهترین زمان شروع جمع بندی کنکور 1400

اختصاص ماه آخر به جمع بندی کنکور به شما کمک می کند تا مطالبی را که قبلا آموخته اید، در یک مدت زمان کوتاه به طور کامل مرور کنید تا بازدهی بیشتری در به یادآوری مطالب داشته باشید. برخی داوطلبان در این دوران به طور کامل درس خواندن را کنار گذاشته و افت شدیدی هم می کنند، بنابراین کسانی که از این فرصت استفاده می کنند، شانس بیشتری برای موفقیت خواهند داشت و نتیجه را به نفع خودشان تغییر می دهند.

برای جمع بندی کنکور حداقل 3 تا 4 هفته زمان لازم است و کم تر از این زمان، اصلا توصیه نمی شود زیرا حجم مباحثی که باید مرور کنید، نسبتا زیاد است.

از دیدگاه رتبه های برتر کنکوری، دانش آموزان بلافاصله پس از امتحانات نهایی باید بدون فوت وقت جمع بندی را شروع کنند اما فارغ التحصیلان فرصت بیشتری دارند و می توانند زودتر اقدام کنند. در یک ماه پایانی کنکور فرقی نمی کند که شما تا چه حد پیش رفته اید، ماه آخر فقط اختصاص به جمع بندی دارد و اصلا نباید دروس جدیدی مطالعه شوند.

شیوه برنامه ریزی برای جمع بندی کنکور 1400

روش مطالعه و برنامه ریزی درسی در دوران جمع بندی با روش برنامه ریزی که تاکنون داشته اید، متفاوت است زیرا حجم مباحثی که باید مطالعه شوند، زیاد و در مقابل زمان کم تری دارید.

تصور کنید که قرار است مباحث سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را در یک ماه جمع بندی کنید. پس برنامه ریزی شما باید فشرده و در عین حال اصولی باشد تا بتوانید ضمن مدیریت زمان، تمام مباحث را یک دور کامل مرور کنید.

در ادامه شیوه جمع بندی رتبه های برتر کنکور را ارائه داده ایم و حتما از این روش ها در جمع بندی کنکور خود نیز استفاده کنید تا بیشترین بهره را از این دوران ببرید.

بخوانید: تست زنی شانسی

برگزاری آزمون شبیه سازی 

بهترین زمان برای آنکه بتوانید آموخته های خود را ارزیابی کنید، دوران جمع بندی است و بهترین روش برای ارزیابی، آزمون گرفتن از خود می باشد. زمان های مشخصی از طول هفته را به خودآزمایی و برگزاری آزمون آزمایشی اختصاص دهید و رتبه های برتر اکثرا یک روز در میان این کار را انجام می دهند. تمامی شرایط کنکور از قبیل لوازمی که نیاز دارید، لباسی که می پوشید، شرایط محیطی و کلا در فضای شبیه به کنکور آزمون دهید. هم چنین پس از اتمام زمان آزمون، هرگز تست اضافه نزنید.

ارزیابی خود پس از آزمون

پس از برگزاری آزمون، حتما و حتما درصد دروس عمومی و اختصاصی خود را با مطابقت پاسخ نامه، به دست آورید تا بدانید در کدام دروس ضعیف تر هستید.  پس از درصد گیری دروس، برای هر آزمون کارنامه ای تهیه کنید این کار سبب می شود تا در آزمون های بعدی سعی در بهتر کردن درصد دروس خود داشته باشید.

بررسی تمام تست ها

تمام تست های آزمون های شبیه سازی را اعم از پاسخ های صحیح، پاسخ های غلط، سوالات شک دار و نزده را به دقت تحلیل کنید. با بررسی پاسخ نامه تشریحی حتی درجواب های درست ، صد در صد با تکنیک های جدید تست زنی روبرو می شوید.

تست های شک دار و نزده از یادگیری ناقص شما نشات می گیرد و باید بلافاصله بعد از آزمون مباحث مرتبط به این تست ها را یک بار کامل بررسی کنید. هم چنین تست هایی که پاسخ نداده اید، احتمالا مربوط به مباحثی است که آن ها را حذف کرده اید و یا فرصت برای مطالعه شان نداشته اید. البته این امکان وجود دارد که مباحث مربوط به تست نزده را به طور کامل فراموش کرده باشید که لازم با تورق سریع، مطالب را بازیابی کنید.

به طور کل فلسفه برگزاری آزمون های شبیه سازی این است که شما بدانید در کدام درس ضعف بیشتری دارید تا قبل از رسیدن به کنکور اصلی، این ضعف ها را به نقاط قوت خود تبدیل کنید.

بخوانید: شیوه های صحیح تست زنی

خلاصه نویسی و نت برداری

حتما پس از برگزاری آزمون و بررسی تست ها، نکات جدیدی را که یاد گرفتید یادداشت کنید و در فواصل زمانی کوتاه برای این نکات مرور داشته باشید.

برای آنکه بتوانید میان آزمون و مطالعه تعادل برگزار کنید، نیم روز را به آزمون اختصاص دهید و دو و نیم روز باقی مانده را به رفع اشکال و از بین بردن نقاط ضعف خود بپردازید.

بخوانید: شیوه های صحیح مطالعه

توجه به مباحث پر اهمیت تر

در دوران جمع بندی کنکور، شاید فرصت کافی برای همه دروس را نداشته باشید. باید هوشمندانه دروسی را که کم اهمیت تر هستند یعنی بودجه کمی را در کنکور به خود اختصاص داده اند، حذف کنید و یا در اولویت های بعدی قرار دهید.

البته رتبه های برتر کنکور جمع بندی گزینشی را توصیه نمی کنند و اگر شما هم به رتبه برتر شدن فکر می کنید، باید تمام مباحث را چه کم اهمیت و چه پر اهمیت در برنامه ریزی جمع بندی کنکور قرار دهید.

بخوانید: بهترین شیوه تست زنی کنکور سراسری

منابع رتبه های برتر برای جمع بندی کنکور 1400

منابعی که در دوران جمع بندی باید از آن ها استفاده کنید، با منابع مطالعاتی که در طول سال داشته اید، متفاوت است. زیرا برای جمع بندی فرصتی برای مطالعه کردن مباحث جدید و استفاده از منابع کمک آموزشی ندارید و فقط باید به منابع تستی اکتقا کنید

رتبه های برتر کنکور اکثرا از یکی از دو کتاب جمع بندی زرد قلمچی و خط ویژه گاج استفاده کرده اند و توصیه ما به شما نیز یکی از همین دو کتاب است. در کتاب های جمع بندی معرفی شده، آزمون های داخلی و خارج از کشور چند سال گذشته به همراه پاسخ نامه تشریحی بررسی شده اند و شما با تنوع زیادی از تست در این کتاب ها، روبرو می شوید. مجموعا در 30 روز باقی مانده به کنکور، شما 10 آزمون شبیه سازی شده را می توانید حل کنید که کلیه این آزمون ها در کتاب های جمع بندی موجود هستند.

البته می توانید علاوه بر کتاب جمع بندی، از کتاب های تست خود نیز استفاده کنید مخصوصا تست های مهمی که در طول سال نشان دار کرده اید را در دوران جمع بندی حتما یکبار دیگر با دقت بررسی کنید.

علاوه بر کتاب های جمع بندی، خلاصه نویسی هایی که در طول سال انجام داده اید، فلش کارت های برخی دروس جهت مرور لغات و فرمول ها و کتاب اشتباهات متداول نیز از منابع مطالعاتی دوران جمع بندی هستند.

 مرور تست ها و خلاصه نویسی های طول سال در دوره جمع بندی کمک شایان توجهی برای بسیاری از رتبه های برتر کنکور بوده است. این شیوه کمک می کند علاوه بر مرور مطالب، نقاط ضعف خود را شناسایی و برطرف کنید.

شرکت در آزمون های جامع جمع بندی کنکور 1400

آزمون های جامع که توسط موسسات مختلف مخصوص دوران جمع بندی برگزار می شوند، می توانند شما را با شیوه طراحی سوالات آشنا کنند.

با مصاحبه ای که از رتبه های برتر کنکور انجام گرفته شده است، اکثر آن ها معتقدند که سبک سوالات آزمون های جامع بسیار نزدیک به سبک سوالات کنکور است. بنابراین با شرکت در آزمونهای جمع بندی، سعی کنید که ذهن طراح سوالات را بخوانید و با آمادگی بیشتر در جلسه کنکور حاضر شوید.

در این مطلب شیوه های مختلف جمع بندی رتبه های برتر کنکور ارائه شد. علاوه بر این می توانید جهت دریافت برنامه ریزی و مشاوره تخصصی تر، با مشاوران مجرب مجموعه تحصیلی دانتل تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جمع بندی کنکور 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: جمع بندی کنکور 1400




:: برچسب‌ها: جمع بندی کنکور 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 841
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: