زمان امتحانات پایان ترم دانشگاه دولتی 99
نوشته شده توسط : دانتل

زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه دولتی

در طی سالیان متمادی، برنامه امتحانات پایان ترم دانشگاه­ها طبق ضوابط مشخص برگزار می‌شود. روند برگزاری امتحانات و زمان آن بدون هیچ تغییری تا پیش از بروز کرونا ادامه داشته است. پس از همه ­گیر شدن این پاندمی در ایران، تمام برنامه‌های معمول موجود در جامعه تغییر کرد. امتحانات پایان ترم نیز از این تغییر بی نصیب نمانده است.

برگزاری امتحانات دانشگاه های دولتی در ترم دوم سال تحصیلی 98-99 در نهایت با تاخیر همراه شد. نوع برگزاری امتحانات نیز بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، به دانشگاه ها محول شد. لذا آیین نامه جدیدی به دانشگاه های کشور ارائه شد تا براساس آن تصمیم گیری صورت گیرد. در این  آیین نامه شیوه های برگزاری آزمون در مقاطع مختلف اعلام شده است. همچنین محل قرارگیری دانشگاه نیز تاثیر زیادی در نوع برگزاری امتحانات دارد. دانشگاه ها می‌توانند با توجه به شرایط حاکم بر محیط خود، نوع آزمون را مشخص نمایند.

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه دولتی | مناطق سفید کرونایی

در مقطع کارشناسی با توجه به زیاد بودن تعداد دانشجویان متفاوت با دوره های تحصیلات تکمیلی است. در این مقطع نوع برگزاری امتحانات با توجه به وضعیت بروز کرونا در زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه دولتی مشخص می‌شود. دانشگاه ها با توجه به میزان شیوع پاندمی در محیط خود می‌توانند یکی از راه‌های زیر را برای امتحانات انتخاب نمایند.

چنانچه محل قرار گیری دانشگاه در مناطق با وضعیت سفید باشد، دانشگاه مجاز به برگزاری امتحانات حضوری است. در صورت برگزاری حضوری امتحانات، دانشگاه ها باید با دانشجویانی که محل تحصیل و سکونت آنها متفاوت است، همکاری داشته باشند. دانشجو می‌تواند در همان شهر محل سکونت خود امتحان دهد. چنانچه دانشگاه مقصد، امتحان درس مورد نظر دانشجو را برگزار می‌نماید، دانشجو باید در آزمون این دانشگاه شرکت نموده و نمره وی به دانشگاه مبدا ارسال شود. در غیراینصورت، دانشگاه مبدا سوالات آزمون را به دانشگاه مقصد ارسال می‌نماید. دانشگاه مقصد سوالات را در اختیار دانشجو قرار داده و نتیجه را به دانشگاه مبدا ارسال می‌کند.

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه دولتی | مناطق با شیوع بالای کرونا

در مناطقی که شیوع کرونا اصطلاحا در وضعیت زرد، نارنجی و یا قرمز است، برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه دولتی بصورت حضوری غیرممکن است. در این صورت دانشگاه‌ها موظف به استفاده از روش‌های جایگزین زیر هستند.

در مقطع کارشناسی با توجه به تعداد دانشجویان، اساتید می‌توانند از روش‌های زیر به صورت ترکیبی استفاده نمایند:

  • آزمون‌هایی که در طی کلاسهای مجازی به صورت مستمر برگزار می‌گردد.
  • تعیین تکالیف و پروژه­‌هایی در طول ترم که بخشی از نمره نهایی دانشجویان را تشکیل دهد.
  • بهره گیری از فایل‌های صوتی و یا تصویری دانشجویان در حین انجام فعالیت‌های علمی خود.
  • برگزاری آنلاین آزمون نهایی به صورت تستی.

در مقاطع تحصیلات تکمیلی که تعداد دانشجویان محدود است، امتحانات به صورت کتبی و یا شفاهی برگزار می‌شود. اما نوع برگزاری آزمون، حتما آنلاین است. اساتید و دانشجویان با توجه به امکانات موجود، می‌توانند از یکی از شیوه‌های ارتباط برخط استفاده نمایند. دانشجو باید با استفاده از دوربین در حضور اساتید به سوالات پاسخگو باشد. همچنین دانشجو می‌تواند از تخته وایت برد و سایر ابزارهای موجود نیز استفاده نماید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان امتحانات پایان ترم دانشگاه دولتی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان امتحانات پایان ترم دانشگاه دولتی 99




:: برچسب‌ها: زمان امتحانات پایان ترم دانشگاه دولتی 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: