آزمون EPT چیست
نوشته شده توسط : دانتل

آزمون ept

آزمون English Proficiency Test که به صورت مخفف ept خوانده می‌شود به معنای آزمون مهارت انگلیسی است که در جهت تعیین سطح و سنجش سطح زبان انگلیسی دانشجویان دانشگاه آزاد برگزار می‌شود. تمامی متقاضیان تحصیل در دوره دکتری بایستی مدرک معتبر زبان انگلیسی داشته باشند که چنانچه فردی از آمادگی خوبی در زبان انگلیسی برخوردار است بهتر است در آزمون های بین المللی تافل یا آیلتس خود را محک بزند و مدرک دریافت کند چراکه اعتبار این مدارک بسیار بالا بوده و در کل جهان نیز قابل قبول است.

در کشورمان بصورت داخلی آزمونهای زبان مختلفی همچون آزمون msrt برای دانشجویانی که در دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال تحصیل هستند، آزمون mhle برای دانشجویانی که در رشته های زیرمجموعه وزارت بهداشت درحال تحصیل هستند و آزمون ept برای دانشجویانی که در دانشگاه آزاد در حال تحصیل هستند، برگزار می‌شود. تعداد شرکت در این آزمون محدودیتی ندارد و چنانچه داوطلبی پس از شرکت موفق به کسب حد نصاب قبولی نشود می‌تواند مجدد در آزمون شرکت کند.

نکته: متقاضیان آزمون ept باید درنظر داشته باشند که حتی اگر دانشجو دانشگاه آزاد در شعبه‌های خارج از کشور نیز باشند می‌توانند در این آزمون ثبت نام کنند اما این مدرک از زمان صدور به مدت دوسال در داخل کشور و برای دانشگاه های آزاد اعتبار دارد و در خارج از کشور فاقد هر گونه اعتبار می‌باشد.

کاربرد مدرک ept

همانطور که اشاره کردیم در داخل کشور آزمونهای زیادی برای تعیین سطح زبان انگلیسی برگزار می‌شود اما آزمون ept مختص دانشجویان مقطع دکتری و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ آزاد است. چراکه این آزمون زبان، آزمون زبان دانشگاه آزاد است. هرسال این آزمون در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود و همینطور گاها در واحد مدیریت و برخی واحدهای دیگر این دانشگاه نیز این آزمون برگزار شده است.

جزئیات آزمون

آزمون ept در یک دفترچه و در 100 سوال در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. در ادامه در جدول زیر ساختار و نمرات آن را شرح داده ایم.

ساختار آزمون ept
  • 25 پرسش لغات
  • 40 پرسش گرامر
  • 20 پرسش درک مطلب بخش خواندن و درک متون
  • 15 پرسش درک مطلب بخش کلمات حذف شده
نمرات آزمون ept
  • نمره این آزمون از 100 محاسبه می شود.
  • نمره حد نصاب قبولی در این آزمون 50 است.
  • نمره منفی در این آزمون لحاظ نمی شود.

ثبت نام در آزمون ept

آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی ept تقریبا هر 45 روز یکبار به تعداد 10 بار در یک سال توسط دانشگاه آزاد برگزار می‌شود. تمامی متقاضیان می‌توانند با توجه به منابع و شرایط خود، هر زمان که آمادگی کافی داشتند، نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

در ادامه با توجه به جدیدترین اطلاعیه های موجود در سامانه ثبت نام آزمون ept، زمان برگزاری EPT در دوره های آبان و آذر را ارائه کرده ایم بهتر است تمامی متقاضیان برای ثبت نام به موقع و جلوگیری از تکمیل ظرفیت، ثبت نام خود را در روزهای ابتدایی مهلت مقرر انجام دهند.

بخوانید: ثبت نام آزمون EPT 99

زمان ثبت نام

در جدول زیر زمان ثبت نام و برگزاری آزمون ept در دوماه آبان و آذر ماه را طبق اطلاعیه سامانه ثبت نام آزمون ept آورده ایم. لازم به ذکر است آزمون ept آبان ماه سال 99 به دلیل محدودیت های اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، به تعویق افتاده است و به همین منظور زمان برگزاری آنها متعاقبا اعلام خواهد شد.

بخوانید: زمان ثبت نام آزمون ای پی تی

نوع آزمون ماه شروع ثبت نام پایان ثبت نام تاریخ برگزاری
تعیین سطح زبان آبان متعاقبا اعلام خواهد شد متعاقبا اعلام خواهد شد  متعاقبا اعلام خواهد شد
زبان انگلیسی  ept آذر 1 آذر 99 7 آذر 99 21 آذر 99

نحوه ثبت نام در آزمون ept

دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد که قصد شرکت در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی ept را دارند بایستی طبق مراحل زیر پیش بروند.

  • مرحله اول: به سامانه آزمون ept به نشانی اینترنتی ” english.iau.ac.ir ” مراجعه کنند.
  • مرحله دوم: در این مرحله بایستی  وارد بخش ثبت نام در آزمون شوید.
  • مرحله سوم: فرمی برایتان نمایش داده می‌شود که بایستی کلیه اطلاعات مورد نیاز در این فرم را به دقت تکمیل نمایید.
  • مرحله چهارم: پس از تکمیل اطلاعات بایستی در مدت حداکثر 30 دقیقـه، نسبت به تایید اطلاعات خود و پرداخت هزینه ثبت نام آزمون  آزمون ای پی تی اقدام کنید.
  • مرحله پنجم: پس از تایید اطلاعات بر روی گزینه ” تایید و پرداخت هزینه آزمون ” کلیک کنید.
  • مرحله ششم: برای پرداخت هزینه، اطلاعات مربوط به کارت بانکی خود را وارد کرده و هزینه را پرداخت نمایید.

در صورتی که پرداخت هزینه با موفقیت انجام شود یک ایمیل شامل این اطلاعات وارد شده به آدرس ایمیـلی که در فرم ثبت نام وارد کرده اید، ارسال خواهد شد. پس از طی مراحل فوق، یک شناسه پرداخت برایتان نمایش داده می‌شود که به معنای این است که ثبت نام شما با موفقیت انجام شده است. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: نحوه ثبت نام آزمون ای پی تی 

توجه: متقاضیانی که موفق به ثبت نام در سامانه ثبت نام آزمون ept شده و شناسه پرداخت دریافت کرده اند باید دو روز قبل از زمان برگزاری آزمون ept به سایت مربوطه مراجعه کنند و کارت ورود به جلسه آزمون زبان انگلیسی دانشگاه آزاد خود را دریافت نمایند.

منابع آزمون EPT

طبق اطلاعیه منتشر شده در سامانه ثبت نام، داوطلبان باید برخی منابع مشخص را برای کسب حدنصاب نمره قبولی مطالعه کنند. در ادامه منابع این آزمون را ارائه کرده ایم.

  1. Select Readings- Pre intermediate – Intermediate and Upper intermediate
  2. Understanding and Using English Grammar – By: Betty Azar
  3. Mosaic 1 and 2
  4. 1100 Words You Need to Know
  5. TOEFL Reading Flash 2001
  6. 504 Absolutely Essential Words for TOEFL – Fifth Edition
  7. (Longman Preparation for the TOEFL (The Paper – based)

بخوانید: اعلام نتایج EPT 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام ept می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: آزمون EPT چیست




:: برچسب‌ها: آزمون EPT چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 750
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: