بازگرداندن شهریه مدارس غیرانتفاعی
نوشته شده توسط : دانتل

بازگرداندن شهریه مدارس غیرانتفاعی یکی از مواردی است که در بسیاری از مواقع برای والدین اتفاق می افتد چراکه ممکن است اولیا دانش آموزان به دلایل متعدد تصمیم به جابجایی فرزند خود از مدرسه غیرانتفاعی محل تحصیل بگیرند. در این صورت با توجه به بالا بودن شهریه مدارس غیرانتفاعی طبیعی است که والدین به دنبال بازپس گیری مبلغ پرداختی باشند. در این مطلب به بررسی کامل بازگرداندن شهریه مدارس غیرانتفاعی خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: بازگرداندن شهریه مدارس غیرانتفاعی

بازگرداندن شهریه مدارس غیرانتفاعی

مدارس غیرانتفاعی جز مدارس شهریه پرداز هستند و لازم است که اولیا دانش آموزان برای هر سال تحصیلی شهریه مشخصی را پرداخت نمایند. شهریه در هنگام ثبت نام از والدین دریافت می شود و بدون پرداخت این هزینه امکان ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی وجود نخواهد داشت. 

اما برخی مواقع والدین به دلیل جابجایی، انصراف از ثبت نام در مدرسه غیرانتفاعی یا غیره تصمیم می گیرند که فرزند خود را در مدرسه دیگری ثبت نام کنند. در این شرایط بسیار مهم است که والدین از جزییات بازگرداندن شهریه مدارس غیرانتفاعی اطلاع داشته باشند تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوند. 

بازگردان شهریه مدارس غیرانتفاعی قبل از شروع سال تحصیلی

در صورتی که والدین تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید یعنی قبل از مهر ماه تصمیم به جابجایی گرفته و قصد استرداد شهریه را داشته باشند، مدرسه موظف است که نود و پنج درصد شهریه دریافتی را به آنان بازگرداند. در صورتی که تخلف صورت گرفته و مدرسه از بازگرداندن شهریه مدارس غیرانتفاعی ممانعت کند، والدین می توانند از طریق سایت mosharekatha.ir و یا شماره تلفن 4317 اعتراض خود را ثبت نمایند. 

 

بازگرداندن شهریه مدارس غیرانتفاعی بعد از شروع سال تحصیلی

برخی مواقع نیز تصمیم گیری برای انصراف از تحصیل در مدرسه غیر دولتی یا جابجایی دیر هنگام صورت می گیرد و والدین پس از شروع سال تحصیلی جدید برای استرداد شهریه درخواست می دهند.

در این صورت مبلغ بازگرداندن شهریه مدارس غیرانتفاعی به پنجاه درصد کاهش می یابد و پنجاه درصد دیگر به عنوان هزینه خدمات نزد مدرسه باقی خواهند ماند. چنانچه در روند دریافت شهریه پرداختی با مشکل مواجه شدید، می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

میزان شهریه مدارس غیرانتفاعی

شهریه مدارس غیردولتی به طور دقیق مشخص نیست و تمامی مدارس نیز شهریه یکسانی ندارند. مبلغ شهریه مدارس غیرانتفاعی با توجه به فاکتورهای مختلفی مثل منطقه، خدمات و امکانات  آموزشی، سطح علمی مدرسه و غیره تعیین می شود.

والدین برای اطلاع از مبلغ دقیق شهریه مدارس مورد نظر خود، می توانند به سامانه استعلام شهریه مدارس غیر دولتی یعنی سایت prv.mosharekatha.ir مراجعه نمایند. چنانچه مدارس شهریه ای بیشتر از مبلغ مشخص شده در این سامانه را اعلام کنند و یا در بازگرداندن شهریه مدارس غیرانتفاعی کوتاهی نمایند ، متخلف هستند و والدین می توانند از طریق شماره 4317 این تخلف را گزارش دهند.

 

 

مشاوره مدارس غیرانتفاعی

مدارس غیرانتفاعی جز مدارس شهریه پرداز هستند و والدین باید در هر سال تحصیلی با توجه به نرخ مصوبه تعیین شده در آن سال اقدام به پرداخت شهریه نمایند. در صورت انصراف از تحصیل در هر بازه زمانی، والدین می توانند بخشی از مبلغ پرداختی را بازپس بگیرند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه بازگرداندن شهریه مدارس غیرانتفاعی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بازگرداندن شهریه مدارس غیرانتفاعی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا بازگرداندن شهریه مدارس غیرانتفاعی امکان پذیر است؟

    بله والدین می توانند بخشی از شهریه خود را با توجه به زمان انصراف از تحصیل دریافت نمایند. 

  2. آیا پس از شروع سال تحصیلی نیز امکان بازگرداندن شهریه مدارس غیرانتفاعی وجود دارد؟

    بله اما در این صورت مبلغ قابل استرداد به پنجاه درصد کاهش پیدا می کند. 

  3. در صورت عدم بازگرداندن شهریه توسط مدرسه چه باید کرد؟

    در این صورت می توانید از طریق سایت prv.mosharekatha.ir یا شماره تلفن 4317 اعتراض خود را ثبت نمایید. 

    منبع: بازگرداندن شهریه مدارس غیرانتفاعی





:: برچسب‌ها: بازگرداندن شهریه مدارس غیرانتفاعی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: