نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان این آزمون است که باید از آن آگاه باشند. انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت در سایت سنجش پزشکی انجام می‌شود و داوطلبان باید به مراجعه به این سامانه کدرشته محل های مورد نظر خود را با اولویت بندی صحیح در فرم انتخاب رشته وارد نمایند. در این مطلب به بررسی کامل نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری رشته های پزشکی و یا برخی از رشته های زیر مجموعه وزارت بهداشت را دارند، باید در آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت کنند. این آزمون سالانه یکبار توسط سازمان سنجش پزشکی کشور برگزار می‌شود. 

داوطلبانی که موفق به کسب رتبه حد نصاب شده باشند، مجاز به انتخاب رشته خواهند شد و می‌توانند بر اساس اطلاعات مندرج در دفترچه راهنما انتخاب رشته وزارت بهداشت، فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. 

در نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت بسیار مهم است که داوطلبان از چگونگی اولویت بندی و چینش کد رشته محل ها اطلاع کامل داشته باشند چراکه طرفیتت رشته های وزارت بهداشت بسیار محدود است و در نتیجه هرگونه خطا منجر به از دست دادن شانس قبولی خواهد شد. با توجه به اهمیت نحوه انتخاب رشته در ادامه به توضیح کامل راهنما انتخاب رشته خواهیم پرداخت. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مراحل انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت باید پس از دریافت کارنامه اولیه خود، در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، بر اساس مندرجات دفترچه راهنما انتخاب رشته، فرم اینترنتی انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت به صورت کلی به شرح زیر می‌باشد.

????مراجعه به سایت سنجش پزشکی

????انتخاب گزینه دکتری تخصصی از منوی سمت راست

????کلیک بر روی گزینه انتخاب رشته محل-ویرایش انتخاب رشته و محل

????درج اطلاعات شخصی خواسته شده

????تکمیل فرم و دریافت کد رهگیری

 

راهنمای تصویری

در این قسمت از مقاله سایت دانتل کو به منظور سهولت کار برای شما داوطلبان گرامی، نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ را به صورت کامل آورده ایم.

1️⃣آدرس sanjeshp.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد سایت سنجش پزشکی شوید.

 

 

2️⃣ در این مرحله نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت از منوی سمت راست بر روی گزینه “دکتری تخصصی کلیک ph.D” و سپس مجددا گزینه “دکتری تخصصی کلیک ph.D” کلیک کنید.

 

 

3️⃣لینک فعال “انتخاب رشته محل-ویرایش انتخاب رشته و محل” را انتخاب نمایید.

4️⃣در صفحه بعدی مجددا تیک گزینه “انتخاب رشته محل-ویرایش انتخاب رشته و محل” را فعال کنید.

5️⃣در این مرحله از نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در کادر مربوطه وارد نمایید.( اتباع خارجی باید شماره گذرنامه را درج نمایند)

6️⃣سپس کد یکبار مصرفی که به شماره تلفن تان ارسال شده را در کادر مربوطه وارد نمایید.

7️⃣حال وارد فرم انتخاب رشته شده اید و باید اطلاعات مورد نیاز و کدرشته محل های مورد نظر خود را تکمیل کنید.

8️⃣در نهایت گزینه ثبت نهایی را انتخاب کنید تا کد ۱۵ رقمی به شما داده شود. عدم دریافت این کد به معنای ناموفق بودن فرایند انتخاب رشته می‌باشد.

 

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت | ویرایش فرم

برخی از داوطلبان در هنگام تکمیل فرم انتخاب رشته خود در سایت سنجش پزشکی دچار خطا شده و اطلاعات خود را به اشتباه درج می‌کنند. اما جای نگرانی وجود ندارد چرا که در مدت زمان تعیین شده برای انتخاب رشته امکان ورود مجدد به سایت و ویرایش اطلاعات وجود دارد. برای ویرایش اطلاعات باید طبق مراحل زیر پیش بروید. 

1️⃣وارد سایت سنجش پزشکی شوید.

2️⃣گزینه دکتری تخصصی را انتخاب نمایید. 

3️⃣بر روی گزینه انتخاب رشته محل-ویرایش رشته محل کلیک کنید. 

4️⃣کدملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. 

5️⃣رمز یکبار مصرف را درج نمایید. 

6️⃣وارد فرم انتخاب رشته شده و کدرشته محل ها را اصلاح نمایید. 

7️⃣در نهایت حتما گزینه ثبت تغییرات را انتخاب نمایید. 

 

مشاوره آزمون دکتری وزارت بهداشت

در هنگام انتخاب رشته دکتری حتما به این نکته توجه داشته باشید که ظرفیت پذیرش این رشته ها بسیار محدود است. در نتیجه اگر شانس قبولی داشته باشید اما به نحو اشتباه انتخاب رشته کنید و ملاک های اولویت بندی را مدنظر قرار ندهید، شانس خود را از دست خواهید داد. به همین منظور توصیه می‌شود که حتما با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و با کمک آنان انتخاب رشته نمایید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت به چه صورت است؟

    در متن مقاله به نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت به صورت کامل پرداخته شده است. 

  2. انتخاب رشته وزارت بهداشت در چه سایتی انجام می‌شود؟

    داوطلبان برای انتخاب رشته باید به سایت سنجش پزشکی با آدرس sanjeshp.ir مراجعه نمایند. 

  3. آیا امکان ویرایش فرم انتخاب رشته وجود دارد؟

    بله در طول مدت زمان تعیین شده برای انتخاب رشته می‌توانید مجددا وارد سایت شده و فرم را ویرایش نمایید. 

 

منبع: نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت





:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: