ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد شروع شده است و داوطلبانی که قصد ثبت‌نام دارند، باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کرده و فرم اعلام آمادگی ذخیره را تکمیل نمایند. مدتی پس از اتمام زمان ثبت نام، نتایج ثبت نام ذخیره اعلام خواهد شد و داوطلبان پذیرفته شده می‌توانند به صورت نهایی در دانشگاه ثبت نام نمایند. در این مطلب به بررسی کامل ثبت‌نام ذخیره دانشگاه آزاد می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

 

ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

برخی از داوطلبان کنکور به صورت ذخیره در دانشگاه آزاد پذیرفته می‌شوند. عبارت ذخیره در کارنامه قبولی داوطلبان بدین معناست که اگر دانشگاه ظرفیت خالی داشته باشد، فرد می‌تواند برای نام نویسی و ادامه تحصیل در دانشگاه اقدام کند. 

این افراد باید در زمان تعیین شده برای ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی اقدام نمایند و از این طریق نشان دهند که آماده ثبت‌نام در دانشگاه آزاد هستند. در صورتی که دانشگاه پس از ثبت نام قبولی های قطعی همچنان ظرفیت داشته باشد، اقدام به پذیرش داوطلبان ذخیره می‌نماید. 

 

تراز قبولی ذخیره دانشگاه آزاد

ممکن است این سوال برای داوطلبان به وجود بیاید که با داشتن چه ترازی می‌توانند برای ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد اقدام کنند. هر ساله تراز قبولی دانشگاه آزاد در رشته های مختلف با توجه به ظرفیت دانشگاه تغییر می‌کند. 

اما به طور کلی افرادی که تراز و رتبه بالاتری داشته باشند، به احتمال بیشتری امکان ثبت‌نام ذخیره دانشگاه آزاد را خواهند داشت. در صورتی که برخی از پذیرفته شدگان قطعی از ثبت نام انصراف دهند و دانشگاه ظرفیت خالی داشته باشد، افراد ذخیره مجاز به ثبت نام خواهند شد. 

 

زمان ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد 1402

همانطور که گفته شد داوطلبانی که به صورت ذخیره پذیرفته شده‌اند، باید در زمان تعیین شده به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کرده و فرم ثبت‌نام قبولی ذخیره را تکمیل نمایند. این فرم برای گزینش داوطلبان ذخیره با توجه به بالاترین تراز و ثبت نام در صورت تکمیل ظرفیت می‌باشد. 

زمان ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد در سال جدید مشخص شده است. داوطلبان می‌توانند تا 19 مهر برای ثبت نام اقدام نمایند. این فرایند توسط سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می‌شود. در صورت تمدید مهلت ثبت نام این مطلب بروزرسانی خواهد شد. برای کسب اطلاع سریع می‌توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

راهنمای ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد

ثبت‌نام ذخیره دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان باید با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، فرم اعلام آمادگی در سایت سنجش را کامل کنند. نحوه ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد به شرح زیر می‌باشد. 

1️⃣وارد سایت دانشگاه آزاد اسلامی با نشانی azmoon.org شوید.

2️⃣بر روی گزینه سامانه اعلام آمادگی به منظور ثبت نام ویژه ذخیره های آزمون سراسری 1402 کلیک نمایید. 

 

 

 

3️⃣کد ملی و کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد را در کادرهای مربوطه وارد کنید و گزینه ورود را بفشارید. 

 

 

4️⃣فرم را تکمیل کرده و آمادگی خود برای ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد را اعلام نمایید. 

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه آزاد

مدتی پس از ثبت‌نام ذخیره دانشگاه آزاد، نتایج نیز در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می‌شود. داوطلبان پذیرفته شده می‌توانند مطابق با اطلاعیه های بعدی برای ثبت نام در دانشگاه اقدام نمایند. 

چنانچه هرگونه ابهام و یا سوالی در زمینه ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ذخیره دانشگاه آزاد به چه معناست؟

    عبارت ذخیره در فرم قبولی به این معناست که داوطلب در لیست ذخیره قرار گرفته است و در صورت ظرفیت خالی دانشگاه، به طور قطعی پذیرفته خواهد شد. 

  2. ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

    داوطلبان برای ثبت نام ذخیره باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و فرم آمادگی ثبت نام را تکمیل نمایند. 

  3. زمان ثبت نام ذخیره آزاد چه تاریخی است؟

    داوطلبان تا تاریخ 19 مهر 1402 امکان ثبت نام خواهند داشت. 

منبع: ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۲





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: