مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور
نوشته شده توسط : دانتل

مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور یکی از مراحلی است که داوطلبان مقطع دکتری باید آن را پشت سر بگذرانند تا موفق به پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود شوند. داوطلبان برای انجام مصاحبه باید در زمان تعیین شده اقدامات لازم را انجام دهند. موفقیت در مصاحبه دکتری به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که متقاضیان باید از آن ها اطلاع کامل داشته باشند. در این مطلب به بررسی کامل مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور پرداخته شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

 

مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

آزمون دکتری از دو بخش تشکیل می شود و داوطلبان برای پذیرش در این مقطع باید علاوه بر شرکت در آزمون کتبی، در آزمون شفاهی یا همان مصاحبه اختصاصی هر دانشگاه نیز شرکت نمایند. دانشگاه پیام نور نیز مانند سایر دانشگاه ها مصاحبه اختصاصی دارد و داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی می توانند با توجه به رتبه حد نصاب هر دانشگاه و انتخاب رشته خود، دعوت به مصاحبه شده و در این جلسه شرکت نمایند.

داوطلبان برای موفقیت در مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور لازم است که از زمان مصاحبه و سایر جزییات مربوطه اطلاع کامل داشته باشند و در زمان تعیین شده اقدامات لازم را انجام دهند تا در این روند با مشکلی مواجه نشوند.

 

 

زمان ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه پیام نور شده اند، باید انتخاب رشته خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. زمان برگزاری مصاحبه دکترا پیام نور در حدود یک ماه پس از برگزاری آزمون مشخص می شود و از طریق پیام به اطلاع داوطلبان می رسد.

زمان دقیق ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور 1403 هنوز به طور دقیق مشخص نشده است اما انتظار می رود در خرداد ماه انجام شود. به محض اطلاع رسانی در مورد زمان ثبت نام، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

داوطلبان دانشگاه پیام نور بایستی در زمان تعیین شده به سایت صبا با آدرس saba.pnu.ac.ir مراجعه کرده و به تکمیل مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام بپردازند. توجه داشته باشید که ثبت نام مصاحبه در سایت صبا هزینه دارد و داوطلبان باید ابتدا هزینه را پرداخت کنند تا امکان پیش روی در سایر مراحل برای شان فراهم شود. نحوه ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور به صورت زیر می باشد.

1️⃣ با جستجو آدرس saba.pnu.ac.ir در مرورگر وارد سایت صبا شوید.

2️⃣ شماره داوطلبی کنکور و کدملی خود را در کادر درج کرده و وارد صفحه بعد شوید.

3️⃣ اطلاعات خواسته شده را تکمیل کرده و مدارک خود را نیز با توجه به توضیحات ارائه شده بارگزاری نمایید.

4️⃣ در نهایت بر روی گزینه پایان ثبت اطلاعات و درخواست تعیین وقت مصاحبه کلیک کنید.

نکته: چنانچه شماره داوطلبی کنکور را فراموش کرده اید، امکان بازیابی آن از طریق سایت سنجش امکان پذیر می باشد.

 

مدارک لازم برای ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

✅ عکس پرسنلی

✅ کپی شناسنامه (صفحه اول و در صورت نیاز صفحه توضیحات)

✅ عکس کارت ملی

✅ مدارک تحصیلی قبلی

✅ ریز نمرات همراه با معدل (اگر مدرک تحصیلی معدل نداشته باشد، اصل ریز نمرات با معدل و مهر و امضا الزامی می باشد)

✅ کارت معافیت یا پایان خدمت برای آقایان

✅ مدارک مربوط به سهمیه

✅ حکم کارگزینی و موافقت محل کار با ادامه تحصیل برای سهمیه مربیان

✅ برگه مربوط به استمرار همکاری برای سهمیه مربیان

✅ مدارک مربوط به سوابق پژوهشی

✅ مدارک مربوط به زبان انگلیسی

✅ پرداخت هزینه مصاحبه

✅ هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

همانطور که گفته شد داوطلبان برای شرکت در مصاحبه دکتری باید هزینه آن را پرداخت نمایند. هزینه مصاحبه در هر سال توسط مسئولین مربوطه  مشخص می شود و داوطلبان نیز باید آن مبلغ را بپردازند تا وقت مصاحبه به آنان داده شود.

سال گذشته هزینه مصاحبه 189هزار تومان بود و در سال جدید احتمالا با افزایش قیمت همراه خواهد است. به محض اطلاع رسانی در مورد هزینه مصاحبه دکترا دانشگاه پیام نور در سال جدید این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

 

موفقیت در مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

برای موفقیت در مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور باید بر مطالب علمی و پژوهشی خود و همچنین پایان نامه مقطع ارشد به طور کامل مسلط باشید چراکه بدون شک سوالاتی در این مورد از شما پرسیده خواهد شد. علاوه بر این ظاهر شما نیز می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. برخی از عوامل تاثیرگذار در موفقیت مصاحبه دکتری به شرح زیر می باشد.

✅ حضور به موقع در جلسه مصاحبه

✅ کسب اطلاعات کافی در مورد سوالات احتمالی و آمادگی برای پاسخ دادن به آن ها

✅ حفظ آرامش و پاسخ های بدون شتاب به سوالات اساتید

✅ حفظ اعتماد به نفس و برقراری ارتباط چشمی با اساتید

✅ صحبت کردن با صدای بند و رسا

✅ دادن پاسخ های کامل به سوالات اما بدون حاشیه پردازی و شاخ و برگ دادن

✅ ظاهر آراسته و رسمی

 

نمونه سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

به طور کلی دانشگاه های مختلف از یک روند ثابت برای جلسه مصاحبه دکتری استفاده می کنند و در نتیجه می توان روند و سوالات مصاحبه را تا حدودی پیش بینی کرد. برخی از نمونه سوالات مصاحبه دکتری پیام نور به شرح موارد زیر می باشد. 

???? در مرحله اول داوطلب باید به طور کامل خود را معرفی کند و وضعیت تحصیلی خود در مقاطع قبلی را توضیح دهد. هرگونه موفقیت و دستاورد در این مقاطع را باید به طور دقیق بیان کنید تا امتیاز آن را به دست آورید. (ممکن است از شما خواسته شود که توضیحات اولیه را به زبان انگلیسی ارائه دهید.)

???? به احتمال بسیار زیاد در مورد پایان نامه شما در مقطع کارشناسی ارشد سوالاتی پرسیده می شود پس به طور کامل بر آن مسلط باشید. 

???? این امکان وجود دارد که در مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور در مورد دلیل شما برای انتخاب دانشگاه سوال پرسیده شود. 

???? با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور شهریه پرداز است ممکن است اساتید در مورد توانایی مالی برای پرداخت هزینه ها نیز سوال بپرسند.

???? در نهایت سوالاتی نیز در مورد رشته تحصیلی شما به صورت تخصصی پرسیده خواهد شد. همچنین ممکن است سوالاتی در مورد اطلاعات عمومی، سوالات سیاسی و عقیدتی نیز پرسیده شود. 

 

مشاوره مصاحبه دکترا

داوطلبان مقطع دکترا دانشگاه پیام نور باید پس از شرکت در آزمون دکترا در مرحله مصاحبه نیز شرکت نمایند. در نهایت داوطلبان با توجه به اولویت بندی خود در فرم انتخاب رشته، با توجه به امتیاز های کسب شده در جلسات مصاحبه، در دانشگاه پذیرفته خواهند شد.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور چه باید کرد؟

    برای ثبت نام باید در زمان تعیین شده به سایت صبا دانشگاه پیام نور مراجعه نمایید.

  2. زمان مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور چه تاریخی است؟

    تاریخ دقیق در سال جدید هنوز مشخص نشده است اما انتظار می رود که در خرداد ماه باشد. 

  3. نمونه سوالات مصاحبه دکترا پیام نور چیست؟

    در متن مقاله به سوالات احتمالی و روند کلی مصاحبه پرداخته شده است. 

منبع: مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور





:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: