ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳
نوشته شده توسط : دانتل

دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور یکی از گزینه های پیش رو برای داوطلبانی است که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه پیام نور را دارند اما به دلایل مختلف مثل خوب بودن سوابق تحصیلی شان ترجیح می دهند که در آزمون شرکت نکنند. داوطلبان برای ثبت نام باید از شرایط و جزییات نام نویسی اطلاع کامل داشته و در زمان تعیین شده اقدامات لازم را انجام دهند. با توجه به جدید بودن ثبت نام دکتری پیام نور بر اساس استعداد درخشان، در این مطلب به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

 

دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم است که به دو صورت با آزمون و بدون آزمون در مقاطع مختلف دانشجو پذیرش می کند. داوطلبان مقطع دکترا که قصد ادامه تحصیل در این مقطع بدون شرکت در آزمون را دارند، می توانند در دکترا بدون آزمون دانشگاه پیام نور شرکت نمایند.

شرایط و رشته های ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور هر ساله دستخوش تغییراتی می شود و به همین دلیل داوطلبان باید در هر سال اطلاع کامل از جزییات نام نویسی داشته باشند. در ادامه به بررسی کامل دکترا بدون آزمون دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ خواهیم پرداخت.

 

استعداد درخشان دکتری دانشگاه پیام نور

در سال های گذشته امکان پذیرش دکتری پیام نور استعداد درخشان وجود نداشت و تنها در واحد امارات در مقطع کارشناسی ارشد به این صورت دانشجو پذیرش می شد. اما در سال گذشته در مقطع دکتری تمامی واحدهای دانشگاهی پیام نور پذیرش به صورت استعداد درخشان انجام گرفت تا از این طریق از استعدادهای درخشان حمایت شود. 

این روش پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور کاملا جدید است و به همین دلیل بسیاری از داوطلبان دکترا اطلاع کامل در این زمینه ندارند. متقاضیان دکترا پیام نور می توانند برای اطلاع کامل درمورد جزییات پذیرش به دفترچه راهنما ثبت نام سال گذشته مراجعه نمایند.

در صورتی که مدارک اولیه ثبت نام نقصی داشته و یا اطلاعات نام نویسی متناقض با اطلاعات داوطلب باشد، قبولی لغو خواهد شد. شرکت در جلسه مصاحبه دکترا پیام نور نیز جز شرایط پذیرش استعداد درخشان دکتری دانشگاه پیام نور می باشد. 

 

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون پیام نور ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور را دارند، باید در زمان ثبت نام به سایت مربوطه یعنی سامانه alent.pnu.ac.ir مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. داوطلبان باید به فراخوان ها منتشر شده در مورد ثبت نام دکتری توجه کرده و در زمان تعیین شده برای ثبت نام اقدام کنند چراکه در صورت از دست دادن زمان نام نویسی، دیگر امکان ثبت نام وجود نخواهد داشت. 

هنور اطلاعیه دقیقی در مورد زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور مشخص نشده است اما با توجه به روند ثبت نام در سال گذشته که از 14 تا 24 اسفند ماه بود، انتظار می رود در سال جاری نیز ثبت نام در همین بازه زمانی انجام شود.

به محض اطلاع رسانی در مورد زمان ثبت نام، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع از جدول زمانبندی دکترا بدون آزمون دانشگاه پیام نور در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.  

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شرایط و مدارک ثبت نام دکتری بدون آزمون پیام نور ۱۴۰۳

داوطلبان دکترا بدون آزمون دانشگاه پیام نور باید واجد شرایط لازم برای ثبت نام باشد و در غیر این صورت امکان نام نویسی برای شان وجود نخواهد داشت. شرایط ثبت نام هر ساله از طریق دفترچه راهنما منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. برخی از شرایط و مدارک ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور به شرح زیر هستند. 

 

شرایط ثبت نام

✅ داشتن شرایط عمومی ثبت نام 

✅ معدل کارشناسی حداقل ۱۶ و معدل کارشناسی ارشد حداقل ۱۷ باشد. 

✅ حداکثر ۲ سال از فارغ التحصیلی گذشته باشد. 

✅ قبولی در مرحله مصاحبه تخصصی دکتری پیام نور

 

مدارک ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور

✅ عکس 4*3 (رنگی، با پس زمینه روشن و گرفته شده در سال جاری)

✅ مدارک تحصیلی مقاطع قبلی (کارشناسی و ارشد) 

✅ ریز نمرات همراه با معدل

✅ تکمیل فرم نام نویسی

✅ رسید پرداخت هزینه های مربوط به ثبت نام

✅ ارائه کارت معافیت یا پایان خدمت برای آقایان

✅ اتمام خدمت سربازی یا معافیت از خدمت برای آقایان

 

نحوه ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

ثبت نام دکترا بدون آزمون دانشگاه پیام نور در سال گذشته به صورت اینترنتی انجام شد و داوطلبان تمامی مراحل را باید به صورت غیر حضوری انجام می دادند. این در حالیست که سال های قبلی برای ثبت نام استعداد درخشان واحد امارات باید رزومه به ایمیل info@pnu.global ارسال شده و سپس از طریق واتساپ یا تماس تلفنی پیگیری های لازم انجام می شد.

با توجه به تفاوت در روند نام نویسی، فراخوان پذیرش بدون آزمون دکترا پیام نور در واحدهای بین المللی به صورت کاملا مجزا اعلام می شود. روند ثبت نام اینترنتی دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور طبق فرایند سال گذشته به صورت زیر می باشد.

1️⃣ داوطلبان باید به آدرس pnu.ac.ir مراجعه نمایند. 

 

 

2️⃣ دفترچه راهنما را دانلود کرده و آن را مطالعه نمایید.

3️⃣ پس از اطلاع از شرایط و مدارک لازم و رشته های مربوطه، کد رشته محل های مورد نظر خود را اولویت بندی نمایید. 

4️⃣ سپس با سامانه talent.pnu.ac.ir مراجعه نمایید.  

5️⃣ فرم ثبت نام را تکمیل کرده و مدارک خود را نیز بارگزاری کنید. 

6️⃣ ثبت نام را نهایی کرده و کد پیگیری خود را دریافت کنید. 

 

رشته های دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور

داوطلبان دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور باید در زمان ثبت نام، انتخاب رشته خود را نیز انجام دهند. به همین دلیل اطلاع از رشته های بدون آزمون دکترا پیام نور برای داوطلبان حائز اهمیت می باشد. لیست کامل رشته ها هر ساله در دفترچه ثبت نام منتشر می شود. برای کسب اطلاع شما عزیزان برخی از رشته های سال گذشته را در ادامه ذکر کرده ایم. 

علوم اقتصادی علوم اجتماعی
حقوق بین الملل حقوق خصوصی
فلسفه تعلیم و تربیت مدیریت
الهیات کلام
الهیات- فلسفه و کلام اسلامی علوم و معارف نهج البلاغه
علوم قرآن و حدیث علوم جغرافیایی (روستایی و شهری)
تاریخ محیط زیست
برنامه ریزی آموزشی روان شناسی

 

مصاحبه دکترا دانشگاه پیام نور

در نهایت داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه پیام نور باید در مرحله مصاحبه تخصصی شرکت کنند. داوطلبان بر اساس فرم انتخاب رشته خود برای مصاحبه دعوت می شوند و باید در جلسه مصاحبه به سوالات پاسخ دهند. در نهایت داوطلبان با توجه به عملکرد و امتیازشان در مصاحبه مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس اولویت بندی شان در انتخاب رشته به صورت نهایی در یک کد رشته محل پذیرفته می شوند. 

با توجه به نحوه پذیرش نهایی می توان نتیجه گرفت که انتخاب رشته دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور نیز مانند انتخاب رشته سایر مقاطع بسیار حائز اهمیت است و بر قبولی داوطلب تاثیر خواهد گذاشت. توصیه می شود که داوطلبان در این مرحله از مشاوران تحصیلی کمک بگیرند تا شانس خود برای قبولی را افزایش دهند. 

 

مشاوره دکتری پیام نور

داوطلبان دکتری پیام نور می توانند به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه پذیرفته شوند. از سال گذشته تمامی واحد های دانشگاهی پیام نور به صورت بدون آزمون و بر اساس استعداد درخشان اقدام به پذیرش دانشجو کردند. داوطلبان باید در زمان تعیین اقدامات لازم را به صورت اینترنتی انجام دهند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ چه تاریخی است؟

    زمان دقیق ثبت نام هنوز مشخص نشده اما احتمالا در اسفند ماه خواهد بود. 

  2. آیا تنها امکان ثبت نام دکتری بدون آزمون در واحد امارات وجود دارد؟

    سال گذشته دیگر واحدهای پیام نور نیز دانشجو دکتری پذیرش کردند و احتمالا در سال جدید نیز این روند ادامه یابد. 

  3. برای ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ چه باید کرد؟

    برای این منظور داوطلبان باید به سامانه talent.pnu.ac.ir مراجعه کنند. 

منبع: ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: