ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۳
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۳ احتمالا در دی ماه انجام می شود. داوطلبان در مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را تکمیل نمایند. با توجه محدودیت های ثبت نام در رشته های با کنکور بسیاری از داوطلبان متقاضی ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی هستند. این دوره ثبت‌نام به منظور تکمیل ظرفیت رشته های ارائه شده در مهر ماه انجام می شود. در ادامه به بررسی زمان و شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی 1403 خواهیم پرداخت.

منبع: ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۳

 

ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۳

سازمان سنجش هر ساله به صورت بدون کنکور و صرفا براساس سوابق تحصیلی در تمامی مقاطع اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند. مرحله اول ثبت نام برای نیمسال اول در مهر ماه و ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری در بهمن ماه ۱۴۰۳ انجام می شود.

ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری همان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی نیمساب دوم بهمن ۱۴۰۳ می باشد.

ثبت نام تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ برای آن دسته از داوطلبانی که نتوانستند در بازه زمانی مهر اقدام به ثبت نام نمایند فرصت مجددی است تا بتوانند با توجه به زمان مقرر در رشته های ارائه شده ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

در مرحله ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1403 با توجه به اطلاعیه منتشر شده توسط سازمان سنجش متقاضیان ثبت نام با دردست داشتن مدارک مورد نیاز در رقابت بر سر رشته و دانشگاه مورد علاقه اقدام می نمایند.

 

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور

 

 

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور 1403

هر ساله سازمان سنجش در نیمسال تحصیلی دوم با توجه به ظرفیت های هر رشته و دانشگاه اقدام به جذب دانشجو می نماید و متقاضیان ثبت نام خود را تکمیل می نمایند. برای ثبت نام ورودی بهمن ماه داوطلبان از اواخر آدر ماه تا اوایل دی ماه آماده ثبت نام خواهند کرد.

در سال گذشته ثبت نام رشته های تکمیل ظرفیت بدون کنکوردر اوایل بهمن ماه تاخیر نسبت به سال های گذشته انجام شد. معمولا بازه زمانی ثبت‌نام در اواخر آذرماه می باشد. تا زمان دقیق اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله و کانال تلگرامی دانتل کو اطلاع رسانی خواهیم کرد.

ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور ۱۴۰۳ از طریق سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org در تمامی دانشگاه های کشور امکان پذیر است. لازم به ذکر است پیش از ثبت نام دفترچه راهنمای ثبت نام را بررسی نمایید تا با آگاهی قوانین و مقررات ثبت نام در بازه اعلام شده فرم ثبت نام را تکمیل نمایید.

 

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۳ به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند که در ادامه هر کدام از این شرایط را ذکر می کنیم.

 

شرایط عمومی

از شرایط عمومی ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور 1403 موارد زیر می باشد:

✅ تبعیت از قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران

✅ تبعیت از دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

✅ عدم اعتیاد به مواد مخدر

✅ عدم سابقه کیفری

✅ عدم برخورداری از فساد اخلاقی

 

شرایط اختصاصی

از شرایط اختصاصی ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور 1403 موارد زیر می باشد:

1.ارائه مدرک دیپلم 3 ساله نظام جدید، دیپلم 4 ساله نظام قدیم، دیپلم سالی واحدی / ترمی واحدی + پیش دانشگاهی  و یا (مدرک کاردانی) و مدرک سطح یک حوزوی

2. در صورتی که متقاضی دانشجو و یا دانش آموز سال آخر است باید حداکثر تا تاریخ 30 بهمن مدارک خود را دریافت نماید در غیر این صورت مجاز به ثبت نام نخواهد بود.

3. عدم منع نظام وظیفه برای آقایان در زمام ثبت نام

4. فارغ التحصیلان رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت در صورتی که تا تاریخ ۳۰ بهمن 1403 بتوانند تعهدات خود را به انجام رسانند، اجازه نام نویسی در این مرحله را خواهند داشت. 

5. ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور اتباع خارجی نیز با داشتن مدارک اقاقتی در این مرحله امکان پذیر است.

 

بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور 

 

 

نکات ثبت نام تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی 1403

متقاضیان ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور ۱۴۰۳ باید توجه داشته باشند رعایت قوانین از مهمترین مراحل ثبت نام است. در صورتی که موارد فوق در هنگام ثبت نام رعایت نشود داوطلب شانس پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت را از دست خواهد داد و در صورت قبولی پذیرش لغو خواهد شد.

یکی از مهمترین نکات در زمان نام نویسی وارد نمودن صحیح اطلاعاتی (مانند معدل دیپلم) که ملاک قبولی داوطلب در کد رشته محل انتخاب می باشد. برای قبولی داوطلبان هیچ محدودیتی برای حداقل یا حداکثر معدل وجود نداشته و داوطلب با هر معدلی مجاز به ثبت نام خواهد بود.  

همچنین داوطلبان می توانند حداکثر 150 کدرشته محل را در فرم ثبت نام وارد نمایند که وارد نمودن کد رشته محل های بیشتر شانس قبولی داوطلبان را افزایش می دهد. در ادامه به نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی از طریق سایت سنجش می پردازیم.

 

 نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ 

ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور 1403 با توجه به اطلاع رسانی سازمان سنجش به صورت غیرحضوری و اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود.  

برای ثبت نام این مرحله می توان به صورت زیر اقدام نمود:

???? مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org

???? خرید کارت اعتباری و سریال ۱۲ رقمی ثبت‌نام

???? تکمیل فرم انتخاب رشته

???? دریافت رسید ثبت نام تکمیل ظرفیت

تمامی این مراحل باید فرم ثبت نام به صورت کامل پرشود تا مغاییرتی به وجود نیاید. پیامد های ناشی از وارد نمودن اطلاعات نادرست برعهده داوطلب خواهد بود.   

در پایان برای اطمینان از انجام فرآیند نام نویسی باید رسید ثبت نام که حاوی کد پیگیری و شماره پرونده داوطلب است را را تا زمان اعلام نتایج رشته های تکمیل ظرفیت بدون کنکور نزد خود نگه دارید.

 

راهنما تصویری ثبت نام تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی

ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون سراسری برای سهولت بیشتر در خدمت شما عزیزان قرار گرفته است.

1️⃣ مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org

 

2️⃣ بر روی گزینه سراسری کلیک کنید.

 

3️⃣ از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

 

4️⃣ کلیک بر روی لینک فعال ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور بهمن ۱۴۰۳

 

5️⃣انتخاب گزینه خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه کارت اعتباری انتخاب رشته

6️⃣ وارد کردن اطلاعات خواسته شده و پرداخت هزینه درج شده با کارت بانکی عضو شبکه شتاب

7️⃣ پر کردن فرم ثبت نام و وارد نمودن کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنمای ثبت نام

8️⃣ دریافت رسید و شماره سریال ثبت نام و وارد نمودن سریال کارت اعتباری در سامانه

 

لیست رشته های تکمیل ظرفیت بدون کنکور ۱۴۰۳

در ثبت نام تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی با توجه به رشته ها و ظرفیت باقی مانده برای هر کد رشته محل را می توان در زمان ثبت نام بررسی نمود.

در دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور 1403 لیست رشته ها ارائه شده در دانشگاه ها از استان های مختلف درج شده است، که داوطلبان می توانند با مطالعه آن کدرشته محل های انتخابی را استخراج نموده و در فرم ثبت نام وارد نمایند. لیست برخی از رشته های تکمیل ظرفیت بدون کنکور به شرح زیر است:

زبان و ادبیات فارسی اقتصاد مهندسی مکانیک
علوم و مهندسی آب فرش آموزش زبان انگلیسی
مهندسی برق علوم تربیتی مهندسی انرژی
زیست شناسی سلولی و مولکولی مهندسی کامپیوتر مهندسی معدن
مهندسی فضای سبز هتلداری عکاسی
مهندسی ایمنی و بازرسی فنی میکروبیولوژی مهندسی معماری
بازیگری موسیقی معماری داخلی

برای اطلاع از تمامی رشته های ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1403 می توانید دفترچه ثبت نام را مطالعه فرمایید.

 

دانلود کنید: دفترچه ثبت نام بدون کنکور

 

 

 

مشاوره ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور۱۴۰۳

ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور در سال های اخیر یکی از آسان ترین راه های ورود داوطلبان به دانشگاه های سراسری کشور است و سالانه متقاضیان زیادی از این طریق وارد دانشگاه می شوند. پس لازمه ورود به این دانشگاه های ثبت نام در بازه زمانی مقرر خواهد بود.

داوطلبان برای ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1403 بعد از ثبت‌نام با توجه به معدل کسب شده دیپلم مقایسه خواهند شد تا هر شخص با بالاترین معدل بتواند برای رشته محل مورد تقاضا اعلام علاقه مندی نماید و نتایج از طریق سایت سازمان سنجش برای داوطلبان قابل مشاهده است تا بتوانند نسبت به قبولی یا عدم قبولی خود اطلاع یابند. همچنین برای دیگر دانشگاه ها نیز می توان برای تکمیل ظرفیت بهمن ماه ثبت نام نمود تا شانس داوطلب برای قبولی در رشته مورد تقاضا افزایش یابد.

داوطلبان توجه داشته باشند ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور برای ورودی بهمن ماه با نیمسال مهر متفاوت بوده و ممکن است رشته هایی برای این نیمسال ارائه نشود پس لازم است قبل از ثبت نام دفترچه راهنما به طور کامل بررسی شود.

برای مشاوره ثبت نام تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی و اطلاع از به روزترین اخبار می توانید با مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما برای نحوه و شرایط ثبت نام بدون کنکور آماده پاسخگویی به تمامس سوالات شما عزیزان هستند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور 1403 چه زمانی آغاز می شود؟

    ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور برای ورودی نیمسال دوم انجام در اواخر آذر و اوایل دی ماه آغاز می شود.

  2. دفترچه راهنمای نام نویسی تکمیل ظرفیت چه زمانی منتشر می شود؟

    همزمان با شروع روند ثبت نام و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور این دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

  3. اعلام نتایج رشته های تکمیل ظرفیت بدون کنکور سراسری چه زمانی خواهد بود؟       

    معمولا دو هفته بعد از ثبت نام نتایج اولیه اعلام می شود.

منبع: ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۳





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: