زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان 99
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان 99

دانشگاه های پردیس خودگردان چندین سال است که بصورت بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد اقدام به جذب دانشجو می‌نمایند و برای ورود به این دانشگاه ها به صورت بدون کنکور نیازی به شرکت در کنکور سراسری نیست.

البته در سال جاری علاوه بر پذیرش بدون کنکور، این دانشگاه ها اقدام به جذب دانشجو به صورت بدون آزمون و صرفا براساس سوابق تحصیلی نیز کرده اند.

همانطورکه گفته شد، داوطلبانی که مایل به ثبت نام از طریق هر یک از این دو روش در دانشگاه های پردیس خودگردان بصورت بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد هستند، بایستی از زمان دقیق ثبت نام نیز مطلع باشند تا از این فرآیند جا نمانند. در ادامه زمان دقیق ثبت نام هر دو روش براساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور را به تفکیک شرح داده ایم.

زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان 99 | بر اساس سوابق تحصیلی

در سال جاری، دانشگاه های پردیس خودگردان، بنابر تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا، علاوه بر پذیرش بدون کنکور، پذیرش براساس سوابق تحصیلی نیز خواهند داشت؛ به طوری که تمامی دانشگاه های پردیس می‌توانند پس از اعلام نتایج نهایی لیست ظرفیت‌های خالی هر رشته خود را به سازمان سنجش ارائه دهند و سازمان سنجش نیز آنها را در قالب یک دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد.

در پذیرش بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد، ملاک قبولی داوطلب، معدل مقطع کارشناسی وی می‌باشد تا بهترین شرکت کنندگان با توجه به معدلشان انتخاب شوند بدین معنی که هر چه معدل مقطع کارشناسی داوطلب بالاتر باشد، شانس قبولی بیشتری نیز خواهد داشت.

با توجه به اینکه دفترچه راهنمای ثبت نام و لیست رشته های پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه های پردیس خودگردان، پس از اعلام نتایج کارشناسی ارشد یعنی اواسط آبان ماه 99 منتشر خواهد شد؛ تا کنون اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش مبنی بر زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان با سوابق تحصیلی منتشر نشده است اما به محض دریافت اخبار جدید این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان | با مصاحبه تخصصی

برخی دانشگاه های پردیس برای داوطلبانی که مایل به ورود به دانشگاه پردیس خودگردان به صورت بدون کنکور هستند، پس از اتمام مهلت ثبت نام، مصاحبه تخصصی و در برخی دانشگاه ها آزمون کتبی ورودی برگزار می‌کند تا بهترین افراد از این امتیاز برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برخوردار شوند.

لازم به ذکر است فقط تعداد معدودی از دانشگاه های پردیس خودگردان از جمله پردیس خودگردان دانشگاه شریف، پردیس خودگردان دانشگاه امیرکبیر و پردیس خودگردان کیش و ارس دانشگاه تهران اقدام به جذب دانشجو به صورت بدون کنکور و از طریق مصاحبه و برگزاری آزمون کتبی می‌کند.

هرسال این دانشگاه ها فراخوان‌هایی برای جذب دانشجو بصورت بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد منتشر می‌کند و داوطلبان می‌توانند برای نیمسال تحصیلی اول در اواسط مردادماه تا شروع نیمسال تحصیلی جدید یعنی اواخر شهریورماه، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

داوطلبانی که قصد ثبت نام در این فرآیند را دارند بایستی فراخوان های منتشر شده را مطالعه و در صورتی که  شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این فراخوان ها را داشتند و رشته مدنظرشان نیز ارائه شده بود، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

دانشگاه های پردیس خودگردان نامبرده شده، پس از بررسی مدارک ارسالی از سوی داوطلبان، داوطلبان واجد شرایط را دعوت به مصاحبه و شرکت در آزمون تخصصی می‌نمایند و از آنجا که سطح آموزشی این دانشگاه ها در سطح بالایی قرار دارد، بهتر است داوطلبان بر تمامی دروس تخصصی خود تسلط کافی داشته باشند و لازم است اشاره کنیم داوطلبانی که دارای افتخاراتی شامل داشتن مقالات پژوهشی، تحقیقات علمی و … هستند در الویت می‌باشند.

تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان

دانشگاه های پردیس خودگردان که در مقطع کارشناسی ارشد، اقدام به جذب دانشجو به صورت بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی می‌کنند از نظر آموزشی از کیفیت بالایی برخوردار هستند به همین دلیل در هر نیمسال تحصیلی دارای شهریه های نسبتا زیادی نیز می‌باشند.

بهتر است داوطلبان پیش از اقدام برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های پردیس خودگردان، از لیست شهریه ها مطلع وبا توجه به آن تصمیم بگیرند.

بخوانید: شهریه پردیس خودگردان

چنانچه داوطلبی به دلیل شهریه های سنگین دانشگاه های پردیس خودگردان، از ثبت نام در این دانشگاه ها به صورت بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد، صرف نظر کند می‌تواند در پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های پیام نور، غیرانتفاعی و آزاد ثبت نام کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان 99




:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 495
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: