نحوه برگزاری کنکور سراسری 1400
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه برگزاری کنکور سراسری 1400 | ثبت نام آزمون

در کنکور سال های 98 و 99 با توجه به اینکه دو دسته از دانش آموزان نظام قدیم و نظام جدید در آزمون شرکت می‌کردند، لازم بود در هنگام تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری نوع سوالات خود که نظام قدیم باشد یا نظام جدید، انتخاب کنند.

اما امسال به دلیل آنکه پرونده کنکور نظام قدیم به طور کامل بسته شده است، طراحی سوالات از کتاب های درسی نظام جدید خواهد بود و تمام داوطلبان نظام قدیمی باید در فرم ثبت نام، سوالات نظام جدید را انتخاب نمایند.

برای کنکور 1400 نیز همانند سال های قبل جهت آشنایی داوطلبان با شرایط و ضوابط ثبت نام دفترچه ای منتشر خواهد شد که در این دفترچه ضمن بررسی شرایط شرکت در آزمون سراسری و ورود به دانشگاه ها، شرایط مربوط به داوطلبان آقا در خصوص خدمت نظام وظیفه سربازی نیز درج شده است و تمامی داوطلبان می‌بایست با مطالعه دفترچه و آگاهی از تمام شرایط و ضوابط، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

نحوه برگزاری کنکور سراسری 1400 | زمان برگزاری

شیوع ویروس کرونا در سال 99 زمان برگزاری تمام آزمون های سراسری از جمله کنکور را به تاخیر انداخت و بالاخره با وجود مخالفت های زیاد، این آزمون در 4 روز متوالی به تاریخ 29، 30، 31 مرداد و 1 شهریورماه برگزار گردید.

در سال های قبل آزمون سراسری پنج گروه آزمایشی در دو روز متوالی پنج شنبه و جمعه و حداکثر تا اواخر تیر ماه برگزار می‌گردید ولی امسال به دلیل بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تصممیم بر آن شد که 4 روز را به برگزاری آزمون ها اختصاص دهند. با توجه به اینکه برای کنکور 1400 هنوز معلوم نیست که بیماری کرونا رفع شده باشد یا خیر، بنابراین نمی‌توان پیش بینی کرد که زمان و همچنین نحوه برگزاری آزمون ها به چه صورت خواهد بود.

ممکن است در صورت وجود بیماری کرونا، سامانه ای الکترونیکی و پیشرفته که امکان تقلب کردن وجود نداشته باشد برای برگزاری کنکور سراسری راه اندازی شود و یا اینکه داوطلبان گروه بندی شوند و در چند روز متوالی در آزمون حضوری شرکت نمایند ولی هنوز هیچ اطلاعیه دقیقی در این باره اعلام نشده است.

امکان تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400

با وجود آنکه سازمان سنجش اعلام کرده است در سال 1400 فقط کنکور نظام جدید برگزار می‌شود و دانش آموزان نظام قدیمی نیز باید با تهیه کتابهای درسی نظام جدید در این آزمون شرکت کنند.

اما با توجه به اینکه بیش از 100 نفر از دانش آموزان نظام قدیمی به سازمان سنجش درخواست ارسال کرده اند که کنکور نظام قدیم یکبار دیگر تمدید شود، ممکن است در صورت بیشتر بودن تعداد درخواست ها شورای سنجش و پذیرش این موضوع را بررسی کند و در سال 1400 برای آخرین بار کنکور نظام قدیم برگزار شود.

البته طبق گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، پرونده کنکور نظام قدیم در سال 99 بسته شده و این موضوع از یکسال قبل نیز به داوطلبان اطلاع رسانی شده است. بنابراین امکان تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400 بسیار کم است.

نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1400

سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی از جهت آنکه تاثیر مستفیمی در نتایج کنکور سراسری دارد، بسیار حائز اهمیت است اما در کنکور 1400 نحوه اعمال سوابق تحصیلی به چه صورت خواهد بود؟ آیا به صورت قطعی اعمال خواهد شد یا فقط تاثیر مثبت دارد؟

منظور از تاثیر قطعی سوابق تحصیلی این است که سوابق تحصیلی داوطلب هرچه که باشد، نمرات پایین یا بالا، در کنکور سراسری اعمال خواهد شد و ممکن است اثر منفی نیز داشته باشد. اما تاثیر مثبت سوابق تحصیلی به این صورت است که اگر نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی داوطلب در رتبه کنکور او اثر منفی داشته باشد، اعمال نخواهد شد و فقط تاثیر مثبت دارد.

مطابق اطلاعیه سازمان سنجش در کنکور 1400 همانند کنکور سال 98 و 99 اعمال سوابق تحصیلی به صورت 30 درصد و مثبت است که این 30 درصد برای دانش آموزان نظام قدیم ترکیبی از 25 درصد معدل کتبی دیپلم و 5 درصد معدل پیش دانشگاهی و برای دانش آموزان نظام جدید فقط شامل 30 درصد معدل کتبی دیپلم آنها می‌باشد.

شرایط مهم ثبت نام و برگزاری کنکور سراسری 1400

  • در کنکور سراسری 1400 نیز همانند سال‌های اخیر، آزمون دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد مشترک برگزار می‌شود و متقاضیان هر دو دانشگاه در یک آزمون مشترک شرکت داده می‌شوند.
  • با وجود ادغام برگزاری کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، انتخاب رشته آنها جداگانه خواهد بود و داوطلبان دانشگاه سراسری باید از طریق سایت sanjesh.org و داوطلبان دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org انتخاب رشته نمایند.
  • در کنکور سراسری 1400 داوطلبان در صورت علاقه‌مندی می‌توانند علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی اصلی ریاضی، تجربی و انسانی در یک یا هر دو گروه آزمایشی شناور هنر و زبان نیز شرکت نمایند و هیچ محدودیتی برای ثبت نام 2 یا 3 گروه آزمایشی اصلی وجود ندارد.
  • هر داوطلب حداکثر می‌تواند در یک گروه آزمایشی اصلی ریاضی، تجربی و انسانی شرکت کند.
  • به ازای هر گروه آزمایشی یک کارت ورود به جلسه منتشر می‌شود و داوطلبی که در بیش از یک گروه آزمایشی شرکت کرده است، باید کارت ورود به جلسه هر کدام را جداگانه تهیه و در زمان حضور در حوزه امتحانی به همراه داشته باشد.
  • زمانبندی برگزاری آزمون 5 گروه آزمایشی طوری برنامه ریزی می‌شود که داوطلبان متقاضی شرکت در چند گروه ازمایشی با تداخل زمانی مواجه نشوند.
  • داوطلبان می‌توانند با ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم و یا مدرک دیپلم نظام جدید، در هر یک از گروه های آزمایشی مورد علاقه خود ثبت نام نمایند. مثلا داوطلبی که مدرک دیپلم نظام جدید ریاضی دارد، می‌تواند در کنکور تجربی ثبت نام کند.
  • نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای داوطلبی که در گروه آزمایشی مغایر با مدرک تحصیلی خود ثبت نام کرده است، متفاوت خواهد بود و فقط سوابق تحصیلی دروس مشترک اعمال خواهد شد.

ترمیم معدل کنکور سراسری 1400

در کنکور سراسری 1400 همانند کنکور سالهای اخیر امکان ترمیم معدل نیز وجود دارد و دانش آموزان که در یک یا چند درس نمرات پایینی دارند، می‌توانند در آزمون‌های ترمیم نمره شرکت نمایند. برای ثبت نام طرح ترمیم معدل فرقی نمی‌کند که نمره شما چند باشد و حتی با نمره 19/75 نیز امکان شرکت دارید تا به 20 برسانید.

پس از آزمون ترمیم معدل، بالاترین نمره به عنوان نمره اصلی دانش آموز در نظر گرفته می‌شود فرضا اگر نمره شما در درسی 16 بوده اما در در طرح ترمیم معدل، نمره 13 را در همان کسب کنید، نمره اول شما یعنی 16 به عنوان نمره اصلی به حساب می‌آید. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه برگزاری کنکور سراسری 1400 تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: نحوه برگزاری کنکور سراسری 1400




:: برچسب‌ها: نحوه برگزاری کنکور سراسری 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: