زمان آزمون دکتری 1400
نوشته شده توسط : دانتل

زمان بندی آزمون دکتری 1400

پذیرفته شدن در مقطع دکتری تخصصی تنها به شرط گذر موفق از هر مرحله امکان پذیر خواهد بود. برای هر مرحله از ثبت نام تا رسیدن به پذیرش نهایی مقطع دکتری بازه‌های زمانی محدود و معینی درنظر گرفته می‌شود. توجه به این بازه‌های زمانی و انجام اقدامات به موقع برای هر داوطلبی ضروری و لازم است. به طور کلی زمانبندی آزمون دکتری تخصصی به ترتیب شامل موارد زیر است:

ثبت نام آزمون دکتری

در مرحله اول و قبل از هر چیزی لازم است در آزمون دکتری ثبت نام کرد. ثبت نام آزمون دکتری 1400 بر اساس اطلاعیه‌ای که سازمان سنجش منتشر کرده است در دهه اول آذرماه خواهد بود. متقاضیانی که ثبت نام موفقی داشته باشند، می‌توانند در آزمون دکتری 1400 حضور داشته باشند.

دریافت کارت ورود به جلسه

شرایط حضور در آزمون دکتری برای داوطلبانی امکان پذیر است کارت ورود به جلسه خود را به همراه داشته باشند. کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1400 حدود یک هفته قبل از برگزاری آزمون، از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

زمان برگزاری

آزمون دکتری در یک تاریخ و در یک ساعت مشخص در سراسر مراکز استان‌ها برگزار می‌شود. محل برگزاری آزمون برای هر یک از داوطلبان توسط خود آنان مشخص می‌شود. تاریخ آزمون دکتری تخصصی 1400 بر اساس آخرین اطلاعیه‌ها 1399/12/15 خواهد بود.

اعلام نتایج اولیه

پس از اینکه آزمون برگزار شد، نتایج اولیه‌ای از آن توسط سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. در مرحله اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400، رتبه هر داوطلب و وضعیت مجاز به انتخاب رشته وی مشخص می‌شود. در صورتی که تأخیری در برگزاری آزمون دکتری 1400 پیش نیاید، می‌توانیم اوایل اردیبهشت ماه شاهد اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری باشیم.

زمان آزمون دکتری 1400 | انتخاب رشته

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، لازم است در بازه زمانی که تعیین می شود، اقدام به انتخاب رشته کنند. لازم به ذکر است که انتخاب رشته دکتری سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و انتخاب رشته دکتری آزاد از طریق سایت سنجش دانشگاه آزاد انجام می‌گیرد. بدین ترتیب متقاضیان دانشگاه آزاد و سراسری از این مرحله به بعد مسیری جداگانه در پیش خواهند داشت.

انتخاب رشته آزمون دکتری می‌بایست بر اساس لیست رشته‌های ارائه شده انجام گیرد. با توجه به اهمیتی که مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد دارد، در این مرحله دفترچه انتخاب رشته دکتری تخصصی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. اگر تأخیری در برگزاری آزمون دکتری 1400 و اعلام نتایج اولیه آن ایجاد نشود، زمان انتخاب رشته آزمون دکتری در نیمه اول اردیبهشت ماه خواهد بود.

زمان آزمون دکتری 1400 | اعلام نتایج نهایی

بعد از اینکه انتخاب رشته دکتری تخصصی انجام شد، نتایج آن پس از بررسی های لازم اعلام خواهد شد. در این مرحله که به عنوان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 1400 از آن یاد می‌شود، نتیجه انتخاب رشته داوطلب و وضعیت وی برای دعوت به مصاحبه مشخص می‌شود. نتایج نهایی آزمون دکتری در حالت عادی و بدون اینکه تأخیری در مراحل قبل ایجاد شده باشد، اوایل شهریورماه هر سال اعلام می‌شود.

زمان مصاحبه دکتری 1400

مصاحبه علمی دکتری 20% از امتیاز سنجش و پذیرش مقطع دکتری را شامل می‌شود. داوطلبانی که در مرحله اعلام نتایج نهایی دعوت به مصاحبه شوند، می‌بایست در این مصاحبه حضور داشته باشند. عدم حضور داوطلب پذیرفته شده در مصاحبه دکتری به معنای انصراف او از ثبت نام مقطع دکتری خواهد بود. باید توجه داشت که دعوت به مصاحبه از داوطلب به معنای پذیرش نهایی او در مقطع دکتری نیست.

مصاحبه توسط هر دانشگاه به صورت مجزا و با حضور اساتید انجام می‌شود. آخذ رأی داوران در مصاحبه دکتری، شرط اساسی برای پذیرش نهایی مقطع دکتری است.

نحوه حضور در آزمون دکتری

داوطلبان پس از ثبت نام، در فرصتی که دارند می توانند به مطالعه دروس امتحانی خود بپردازند. دروس امتحانی و میزان ضرایب هریک از آنها برای هریک از رشته ها در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری درج می‌شود. همانطور که گفته شد چند روز قبل از برگزاری آزمون دکتری، کارت ورود به جلسه آزمون دکتری در دسترس خواهد بود. متقاضیان پس از دریافت این کارت می‌بایست اطلاعات آن را بررسی کنند تا خطایی در آن وجود نداشته باشد. در صورتی که هر نوع خطا یا اشتباهی در کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وجود داشته باشد، می‌بایست نسبت به رفع آن اقدام کرد. نحوه دریافت کارت ورود به جلسه به شرح زیر است:

  1. مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org
  2. ورود به بخش ” دکتری تخصصی ” از منوی سمت راست سایت
  3. انتخاب لینک ” دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری نیمه متمرکز “
  4. درج شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام در محل‌های خواسته شده
  5. مشاهده کارت ورود به جلسه و تهیه پرینت از آن

راهنمای شرکت در آزمون دکتری 1400 

علاوه بر مواردی که گفته شد، سازمان سنجش در رابطه با نحوه حضور در جلسه آزمون دکتری، فایلی را با نام «راهنمای شرکت در آزمون دکتری» منتشر می‌کند. این فایل می‌تواند اطلاعات جزئی و کافی در مورد نحوه حضور در آزمون را در اختیار داوطلبان قرار دهد. در ادامه نحوه دستیابی به این فایل شرح داده شده است.

گام 1: در گام اول بایستی به سایت سازمان سنجش مراجعه کرد و وارد بخش ” دکتری تخصصی ” شد.

 

گام 2: در گام بعدی لینک «راهنمای شرکت در آزمون دکتری» قابل مشاهده خواهد بود. با انتخاب این لینک، فایل مربوطه باز شده و در دسترس داوطلب قرار می‌گیرد.

 

در حال حاضر دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1400 منتشر نشده است. به محض انتشار دفترچه این مقاله بروز رسانی خواهد شد. می توانید دفترچه را از طریق همین مقاله دانلود نمایید. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان آزمون دکتری 1400 تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان آزمون دکتری 1400




:: برچسب‌ها: زمان آزمون دکتری 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 1077
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: