نوشته شده توسط : دانتل

مدارک لازم برای ثبت نام مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1400 – 1401

بر خلاف مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم، ورود به مدارس نمونه دولتی نهم به دهم به وسیله آزمون امکان پذیر است. علاقه مندان ثبت نام مدارس نمونه دولتی نهم به دهم، ابتدا باید به شکل اینترنتی در آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم ثبت نام کنند. مدارک ثبت نام مدارس آزمون نمونه دولتی نهم به دهم نیز به صورت اینترنتی ارائه می‌شود. در ادامه مهمترین مدارک ثبت نام مدارس نمونه دولتی نهم به دهم شرح داده شده است.

  • عکس داوطلبی: در طی فرایند ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم لازم است عکس داوطلبی بارگذاری شود. برای بارگذاری تصویر داوطلبی بهتر است فایل اسکن آن را از قبل تهیه کرد. عکس داوطلبی می‌بایست در ابعاد 4*3، جدید و دارای زمینه سفید باشد.
  • هزینه ثبت نام آزمون نمونه دولتی : رسید پرداختی ثبت نام مدارس نمونه دولتی یکی از مدارک اصلی ثبت نام است. حضور در جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم تنها برای پرداخت کنندگان هزینه ثبت نام امکان پذیر خواهد بود. در صورتی که هزینه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی به موقع پرداخت نشود، دسترس به کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی غیرممکن خواهد بود.
  • تکمیل فرم اینترنتی: با ورود به سامانه ثبت نام مدارس نمونه دولتی فرمی دراختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که می‌بایست تکمیل شود. این فرم به صورت اینترنتی و با استفاده از اطلاعات شخصی و تحصیلی داوطلب تکمیل می‌شود.

مدارک لازم ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم 1400 – 1401

سنجش و پذیرش دانشجو برای مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم براساس سوابق تحصیلی متقاضیان انجام می‌گیرد. البته در چندین سال پیش برای این مقطع تحصیلی نیز آزمون ورودی برگزار می‌شد. اما در چند سال اخیر آزمون ورودی از میان برداشته شد و سوابق تحصیلی داوطلبان ملاک سنجش قرار گرفت.

دانش آموزانی که مایل به ادامه تحصیل در دوره اول متوسطه در مدارس نمونه دولتی هستند، برای ثبت نام باید به صورت حضوری به مدرسه نمونه دولتی خود مراجعه کنند. با مراجعه حضوری به نزدیک ترین مدرسه نمونه دولتی، لیست مدارک مورد نیاز در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. البته تنها افرادی می‌توانند در سنجش و پذیرش مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم نام نویسی کنند که شرایط زیر را داشته باشند:

  • دارا بودن تابعیت ایرانی (توابع غیر ایرانی نیز به شرط داشتن شرایط اختصاصی می‌توانند در مدارس نمونه دولتی نام نویسی کنند.)
  • دارا بودن نمره ” خیلی خوب ” برای تمام دروس پایه ششم و حداکثر یک نمره ” خوب ” برای این پایه

بدین ترتیب افرادی که دو شرط اختصاصی ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم را دارا هستند، می‌توانند با در دست داشتن مدارک شخصی و مدارک تحصیلی به نزدیک ترین مدرسه نمونه دولتی به محل سکونت خود مراجعه کنند.

بخوانید: شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1400

نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی

زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه نیمه دوم خردادماه است. این ثبت نام به صورت استانی انجام می‌گیرد. بدین ترتیب هر داوطلب با توجه به استان محل سکونت خود می‌بایست به سایت اختصاصی وارد شود. نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  1. مراجعه به سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم
  2. دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم
  3. تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی با استفاده از اطلاعات حقیقی و درست
  4. پرداخت هزینه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم با استفاده از اطلاعات کارت بانکی
  5. دریافت کد پیگیری ثبت نام

درحال حاضر دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی منتشر نشده است؛ این دفترچه به محض انتشار توسط سایت دانتل برای دانلود بارگذاری خواهد شد. ناگفته نماند که آزمون نمونه دولتی در یک زمان واحد در سراسر کشور برگزار می‌شود. دانش آموزانی که در این آزمون ثبت نام کرده باشند با در دست داشتن کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم می‌توانند در این آزمون حضور یابند.

زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی در صورتی که تأخیری در آن ایجاد نشود، اوایل تیرماه خواهد بود. اما با توجه به تغییرات احتمالی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در برنامه‌های مختلف ایجاد می‌شود، بهتر است متقاضی در زمان های مختلف پیگیر زمان دقیق برگزاری این آزمون باشد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

مدارک لازم برای ثبت نام مدارس نمونه دولتی | شرایط ثبت نام

ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی تنها برای واجدین شرایط امکان پذیر است. بدین ترتیب هریک از دانش آموزان درصورتی باید به فکر تهیه مدارک ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401 باشند که واجد شرایط لازم باشد. در ادامه فهرستی از شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم ارائه شده است.

  • داوطلبان باید دارای تابعیت ایرانی داشته باشند. در غیر این صورت نیز می‌بایست شرایط اختصاصی برای توابع غیر ایرانی را مشمول باشند.
  • تنها دانش آموزانی که مشغول به تحصیل در پایه نهم هستند، می‌توانند در این آزمون ثبت نام کنند. این دسته از افراد بایستی دارای معدل بالای 17 باشند.
  • داوطلبانی که در شهر خود دارای بیش از یک مدرسه نمونه دولتی هستند، مجاز هستند تا دو مدرسه را به ترتیب اولویت خود در هنگام ثبت نام انتخاب کنند.
  • ثبت نام کنندگان آزمون مدارس نمونه دولتی محل آزمون را می‌بایست با توجه به محل سکونت خود انتخاب کنند.
  • تنها ملاک سنجش و پذیرش دانش آموز برای دوره دوم متوسطه مدارس نمونه دولتی امتیاز کسب شده در آزمون خواهد بود.
  • افرادی که دارای سهمیه شاهد هستند می‌توانند در حین ثبت نام نوع سهمیه خود را تعیین کنند.

بخوانید: بخشنامه آزمون نمونه دولتی 1400

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: مدارک ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401




:: برچسب‌ها: مدارک ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401 ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: