ویژگی های مدارس برتر
نوشته شده توسط : دانتل

ویژگی های مدارس برتر | انتخاب، دغدغه والدین

انتخاب مدرسه مناسب از دغدغه های همیشگی والدین است، مخصوصا در دوران ابتدایی که دانش آموزان برای اولین بار فضای آموزشی را تجربه می کنند و اگر مدرسه مناسبی برای دانش آموز انتخاب نشود ؛ ممکن است از درس و مدرسه دلزده شود.

با شروع تابستان، دانش آموزان والدین کم کم به دنبال تحقیق و انتخاب بهترین مدرسه هستند تا پیش از تکمیل نشدن ظرفیت ثبت نام انجام شود. معیار هایی که در ادامه ذکر می شود، مهم ترین معیار های مدرسه خوب برای تعلیم و تربیت دانش آموزان است و از آن ها به عنوان استانداردی در انتخاب و تصمیم نهایی خود برای محل آموزشی فرزندان، بهره ببرید.

ویژگی های مدارس برتر | سطح علمی بالای معلم ها

معلمان مجرب و توانمند اولین موردی است که باید در اولویت بررسی قرار دهید، مدرسه مورد نظر شما باید از کادر آموزشی حرفه ای برخودار باشد چرا که دانش آموز شما 9 ماه از طول سال را و روزانه دست کم 5 ساعت را در ارتباط با معلمش است و باید اطمینان شود که معلم ضامن موفقیت دانش آموز خواهد بود و می تواند او را از جهت درسی و اخلاقی رو به پیشرفت ببرد.

معلم خوب و با تجربه، سابقه تدریس طولانی دارد و معمولا چندین سال در یک مدرسه مشغول است و شما می توانید از طریق دانش آموزان سال های گذشته، درباره معلمان یک مدرسه تحقیق کنید.

سن معلم و تحصیلاتی که دارد نیز بسیار مهم است در واقع معلم باید به خوبی بتواند با دانش آموز ارتباط بگیرد و دانش آموز نیز با معلمش احساس خوبی داشته باشد.

ویژگی های مدارس برتر | کادر مدیریتی و آموزشی قوی

مدرسه ای که مدیر مجرب و توانمند نداشته باشد، نمی تواند باعث پیشرفت مدرسه و دانش آموزانش شود. علاوه بر مدیر مدرسه، وجود کادر آموزشی قوی، معاونان کاربلد، مشاوران درسی، مشاوران روانشناسی نیز از ویژگی های یک مدرسه خوب است که باید در زمان انتخاب مدرسه، به آن ها توجه داشت.

ویژگی های مدارس برتر | کیفیت و امکانات بالای کلاس ها

آموزش دانش آموزان در صورتی کامل است که مدرسه ضمن برخورداری از معلمان نمونه، فضای آموزشی مناسبی نیز داشته باشد. آیا در مدرسه کارگاه های آموزشی وجود دارد؟ آیا لوازم ورزشی به دانش آموزان در زمان ورزش اختصاص داده می شود؟ آیا مدرسه از سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسبی برخوردار است؟ آیا کلاس ها به صورت هوشمند برگزار می شود؟ آیا از فناوری و ابزار های اینترنتی برای آموزش دروس به دانش آموزان استفاده می شود؟ فضای کلاس ها به چه صورت است و در هر کلاس قرار است چند دانش آموز تحصیل کنند؟ آیا محیط کلاس درس پاسخگوی تعداد دانش آموزان آن خواهد بود؟

تمامی این موارد در کیفیت آموزشی و یادگیری بهتر دانش آموز تاثیر گذار است و می توانید با بررسی کلاس های درس، آزمایشگاه ها و کارگاه ها در جریان برنامه های درسی مدرسه قرار بگیرید.

مدرسه استاندارد | هزینه تحصیل مناسب

پیش از ثبت نام دانش آموز در مدرسه از هزینه تحصیل و شهریه ای که باید پرداخت کنید نیز مطلع شوید تا در صورت توانمندی مالی، دانش آموز خود را ثبت نام کنید.

به جز مدارس عادی و دولتی که تحصیل رایگان است، در سایر مدارس غیردولتی، نمونه دولتی، تیزهوشان، شاهد و … باید شهریه پرداخت شود و اگر در این مدارس ثبت نام می کنید، حتما از مدیریت مدرسه فهرست هزینه هایی که باید در طول سال بدهید، دریافت کنید تا هر چند وقت یکبار به بهانه های پیش بینی نشده از شما پول دریافت نکنند.

نکته مهم! مسیر رفت و آمد مدرسه

معیار بعدی در انتخاب یک مدرسه خوب، مسیر رفت و آمد و مسافت مدرسه تا خانه است. این موضوع برای بسیاری از والدین مهم است که مدرسه به خانه نزدیک باشد زیرا علاوه بر مشکلاتی که دوری مدرسه از لحاظ دیر رسیدن به خانه و خطراتی که برای دانش آموز در راه مدرسه وجود دارد، دانش آموز باید فرصت کافی برای رسیدن به تکالیف درسی خود نیز داشته باشد.

البته والدینی هم هستند که مسیر رفت و آمد مدرسه را در اولویت های بعدی قرار داده اند و بیشتر برایشان کیفیت و امکانات آموزشی درس مهم است و توصیه می شود که اگر قصد دارید دانش آموزتان را در مدرسه ای دور از محل سکونت خود ثبت نام کنید، حتما تحقیق کنید که مدرسه از سرویس ایاب و ذهاب با رانندگان مجرب برخوردار باشد.

موقعیت مدرسه

از ویژگی های بسیار مهم یک مدرسه خوب، موقعیت قرار گیری آن است. مدرسه باید در محلی به دور از سر و صدا و آلودگی صوتی باشد و به خطوط حمل و نقل مثل تاکسی و اتوبوس های واحد نیز دسترسی داشته باشد.

مدارس خیلی شلوغ، کوچک و و مدارسی که در مجاروت سر و صدای زیادی قرار دارند، از فضای آموزشی مناسبی برخودار نیستند حتی اگر بهترین معلمان در این مدارس تدریس کنند.

در این مطلب راهنمای کاملی از ویژگی های یک مدرسه خوب ارائه شد تا شما والدین و دانش آموزان عزیز راحت تر بتوانید مدرسه مناسبی را انتخاب کند. توصیه می شود برای اطلاع از لیست بهترین مدارس منطقه زندگی خود و هم چنین دریافت آدرس و شماره تماس آن ها، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

برای دریافت مشاوره در ویژگی های مدارس برتر می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ویژگی های مدارس برتر




:: برچسب‌ها: ویژگی های مدارس برتر ,
:: بازدید از این مطلب : 932
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: