نوشته شده توسط : دانتل

شرایط عمومی ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 – 1401

تمامی داوطلبان و علاقه مندان ورود به مدارس تیزهوشان در مقاطع هفتم و دهم، باید پیش از هر اقدامی دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان را دریافت و تمامی مندرجات آن را به دقت مطالعه کنند. برای اطلاع از هزینه ثبت نام تیزهوشان 1400 کلیک کنید.

در دفترچه راهنما، برخی شرایط ذکر شده است که شرکت کنندگان در صورتی می‌توانند در آزمون تیزهوشان شرکت کنند که این شرایط را داشته باشند. در این قسمت از مقاله به برخی شرایط کلی و عمومی که تمامی داوطلبان برای ورود به مدارس تیزهوشان بایستی دارا باشند را آورده ایم.

  • مهمترین شرط عمومی شرکت داشتن تابعیت ایرانی می‌باشد.
  • چنانچه داوطلبی جزو اتباع خارجی باشد و تابعیت ایرانی نداشته باشد، در شرایط خاصی مجاز به ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان می‌باشد.

بخوانید: بخشنامه آزمون تیزهوشان 1400

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 – 1401 | ششم به هفتم

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401 را دارند، بایستی علاوه بر شرایط عمومی و کلی ذکر شده در متن فوق، یکسری شرایط اختصاصی را نیز داشته باشند تا بتوانند ثبت نام خود را در این آزمون انجام دهند.

در این قسمت به شرایط اختصاصی ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401 اشاره کرده ایم که به شرح موارد زیر است.

  • دانش آموزانی حق شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان را دارند که در تمام دروس مقطع پنجم و مقطع ششم ابتدایی، موفق به کسب مقیاس خیلی خوب شده باشند.
  • دانش آموزانی که در تمامی دروس مقطع پنجم و ششم به جز یک درس که مقیاس خوب کسب کرده اند، قیاس خیلی خوب داشته باشند نیز مجاز به ثبت نام در آمون تیزهوشان ششم به هفتم هستند.

خوب است اشاره کنیم که آزمون تیزهوشان مقطع ششم به هفتم در قالب یک آزمون پیشرفت تحصیلی و از دروس دانش آموزان نیست بلکه داوطلبان باید خود را برای یک امتحان هوش آماده کنند.

بخوانید: سامانه ثبت نام تیزهوشان 1400

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 – 1401 | نهم به دهم

داوطلبانی که می‌خواهند در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 – 1401 شرکت کنند، باید ضمن داشتن شرایط عمومی و کلی ذکر شده در متن فوق، یکسری شرایط اختصاصی را نیز داشته باشند تا بتوانند ثبت نام خود را در این آزمون انجام دهند. برای مشاهده راهنما نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 کلیک کنید.

در این قسمت به شرایط اختصاصی ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 – 1401 اشاره کرده ایم که به شرح موارد زیر می‌باشد.

  • دانش آموزی مجاز به ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 – 1401 می‌باشد که در حال تحصیل در پایه نهم باشد.
  • شرکت و ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم دارای شرط معدل نیز می‌باشد بدین صورت که داوطلبان بایستی دارای حداقل معدل 19 در پایه هشتم باشند.

داوطلبانی که در حال تحصیل در پایه نهم مدارس تیزهوشان هستند، نیازی به شرکت در آزمون ندارند و تنها بایستی دارای معدل 16 باشند تا در مقطع دهم نیز در این مدارس تحصیل کنند.

بخوانید: کد پیگیری ثبت نام تیزهوشان 1400

شرایط پذیرش آزمون مدارس تیزهوشان 1400 – 1401​

نکته ای که برای ورود به مدارس تیزهوشان وجود دارد این است که تمامی داوطلبان ضمن واجد شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در آزمون تیزهوشان پایه های هفتم و دهم، باید شرایط پذیرش در این مدارس را نیز داشته باشند.

در ادامه به شرایط پذیرش در مدارس تیزهوشان آزمون‌های ششم با هفتم و نهم به دهم اشاره کرده ایم.

شرایط پذیرش آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401​

  • همانطورکه گفته شد، آزمون ورودی مدارس تیزهوشان مقطع ششم براساس نتیجه یک آزمون هوش می‌باشد و داوطلبان باید عملکرد مناسبی در این آزمون داشته باشند.
  • داوطلبان در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان، بایستی مدارس تیزهوشان دوره اول متوسطه را طبق محل سکونت و با توجه به ناحیه آموزش و پرورش محل زندگی شان انتخاب کنند تا جزو الویت‌های مورد قبول‌شان پذیرفته شود.
  • چنانچه در محل زندگی داوطلبی چندین مدرسه تیزهوشان وجود داشته باشد بایستی از میان آنها سه مدرسه را انتخاب و الویت بندی نماید.

بخوانید: مدارک ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400

شرایط پذیرش آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1400 – 1401​

  • داوطلبان برای پذیرفته شدن در مدارس تیزهوشان باید حدنصاب نمره قبولی در این آزمون را کسب کرده باشند.
  • حوزه امتحانی آزمون تیزهوشان نهم به دهم، طبق مدارس انتخابی و محل سکونت داوطلب تعیین می‌شود.
  • داوطلبان نهم به دهم حین ثبت نام و در فرم اینترنتی، مدارس تیزهوشان دوره دوم متوسطه را طبق محل سکونت و با توجه به ناحیه آموزش و پرورش محل زندگی شان انتخاب می‌نمایند و درصورتی که در محل سکونت‌شان چندین مدرسه تیزهوشان وجود داشته باشد بایستی از میان آنها سه مدرسه را انتخاب و الویت بندی نمایند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: ویرایش ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

 منبع: شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 – 1401




:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 – 1401 ,
:: بازدید از این مطلب : 525
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: